Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Intoleranse mot kokosfett (Cocosa)?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-12-10, 00:03   #1
SHB1982
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2010
SHB1982 er på en erverdig vei

Intoleranse mot kokosfett (Cocosa)?

Har noen hørt om det?
Jeg har opplevd å få ganske heftig diare tre ganger på to uker nå, og den har oppstått i kort tid etter jeg har spise kokosfett (Cocosa)

Jeg har ingen andre intoleranser eller allergier og har brukt kokosmelk (ICA, Santa Maria eller Blue Dragon) i smoothiene jeg drikker til frokost.

Hva er det i kokosfett som ikke er i kokosmelk tro?
Jeg tenker kanskje at Cocosa er mer konsentrert og det er derfor jeg reagerer på det kanskje? Mengden fett i kokosmelk er sikkert mindre i forhold til mengden som brukes....

Noen som har samme problem?

SHB1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 00:20   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Intoleranse mot kokosfett (Cocosa)?

Du er nok ikke alene om å reagere sånn! Noen tåler det bare ikke! I hvert fall i i store mengder eller alene!

Cocosa er 100% fett, kokosmelk bare 17 (min i hvert fall). For noen mager blir det litt i heftigste laget, ja!

Gammel 02-12-10, 07:35   #3
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Intoleranse mot kokosfett (Cocosa)?

Opprinnelig lagt inn av SHB1982, her.

Har noen hørt om det?
Jeg har opplevd å få ganske heftig diare tre ganger på to uker nå, og den har oppstått i kort tid etter jeg har spise kokosfett (Cocosa)

Intoleranse vil jeg ikke kalle det, men en real tarmsmøring! For om du plutselig tar to ss rent fett er det klart tarmen reagerer, spesielt om den ikke er vant til det.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Intoleranse for karbohydrater Donna Ketolysekuren 8 03-04-09 11:43
Meierismør og intoleranse KatjaBlå Generell ernæringsdebatt 0 01-06-08 16:37
Glukose intoleranse Sol-Angelica PCOS og karbohydratkontroll 13 06-08-07 13:09
matallergi/intoleranse... Hjelp! Synne2 Generell ernæringsdebatt 2 15-10-05 19:33
kan jeg blande inn kokosfett (cocosa) i grøten? Iset Barns kosthold 15 06-04-04 09:53

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.