Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Eksamenssnacks

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-11-10, 21:23   #1
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Eksamenssnacks

Hei dere!

Hva anbefaler dere å ta med under eksamen? Vurderte litt på rundstykker, men det metter ikke. Tror dere det er nok med en bretta omelett?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 21:30   #2
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Eksamenssnacks

jeg pleier å ta med meg en atkinsbar jeg :P Men, kunne fint ha flere tips!

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 21:32   #3
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

jeg pleier å ta med meg en atkinsbar jeg :P Men, kunne fint ha flere tips!

Det er jo ikke mat, det er jo fos!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 21:36   #4
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Det er jo ikke mat, det er jo fos!

Jeg regner det som mat jeg?

Gammel 21-11-10, 21:39   #5
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Jeg regner det som mat jeg?

Okei.

Gammel 21-11-10, 21:42   #6
Jorkla
Medlem

Jorkla sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Jeg tok med paranøtter, cherrytomater og brie i skiver.. pluss en atkinsbar.. Spiste ikke noe av det men drakk 3 liter vann da

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 21:43   #7
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Nøtter, vann og ost - den er god. Kanskje lage noen ferdigruller med skinke i ost :P Er jo så mange av de der Atkinsgreiene, hva er hva?

Gammel 21-11-10, 22:16   #8
Jorkla
Medlem

Jorkla sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Nøtter, vann og ost - den er god. Kanskje lage noen ferdigruller med skinke i ost :P Er jo så mange av de der Atkinsgreiene, hva er hva?

Hehe.. Erru poet?? Men ble så opptatt med oppgaven at jeg helt glemte å spise..

Når det gjelder atkins kan jeg ikke forskjell jeg så bare noe med "2,5net carbs" så da grabba jeg den.. Ungen til broren min fikk forresten tak i den etter eksamen *slafs* "onkel den var go`"

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:27   #9
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Den atkins baren som skal regnes som ett måltid heter "Decadense"

Gammel 22-11-10, 09:55   #10
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Det er Atkins Advantage Decadense (sjokolade) som har vært min guilty pleasure. Er veldig god, men bør så klart ikke bli en vanlig erstatter for måltid (selv om jeg har gjort det noen ganger når jeg har vært for matlei eller sliten til å mekke noe annet - eller på tur).

Om man forbruker litt mer enn 1 en gang i blant, så får man 15 ganske billig på almea.no (betaler ikke frakt når man betaler med kort), og de leverer kjapt. I alle fall her i Oslo.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:34   #11
kirami
Medlem

kirami sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
kirami er på en erverdig vei

Hmmmm, Atkinsbarene høres skikkelig nam ut, MEN hvis jeg skulle vært oppe til eksamen nå, skulle jeg tatt med meg en pakke julesylte, for det er skikkelig digg
(Det har blitt julegodten min nå som marsipangrisen ikke er aktuell)

kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:35   #12
babydoll
Medlem

babydoll sin avatar

babydoll er ny på veien

Babybel-ost! (husk å ta av knitrepapiret først :P) Men om du spiser deg god og mett før du reiser hjemmefra, er det ikke sikkert du trenger noe som helst.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 18:12   #13
Nyfrelst
Medlem

Medlem siden: May 2010
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Jeg kommer nok til å ta med meg noen skiver med lavkarbobrød. På lilalife.no/wordpress finner du en oppskrift på et herlig brød som er enkelt å lage (selv om det skal stå i ovnen i to timer). Det er mye mat i det brødet, så det metter godt. Jeg pleier å ha serranoskinke og hvitost til pålegg. Ellers er jo Babybel-ostene skjønn 'fingermat' Lykke til på eksamen!

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 18:44   #14
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Jeg hadde med meg hjemmelaga cookies. Hadde ikke tid til å spise da

Gammel 22-11-10, 18:48   #15
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg hadde med meg hjemmelaga cookies. Hadde ikke tid til å spise da

Oppskrift?

Gammel 22-11-10, 18:54   #16
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Fulgte ikke noe oppskrift egentlig.. Slang sammen en passende mengde med hakkede peanøtter og cashewnøtter, troooor det var 45 gram peanøtter og 90 gram cashews.. Hakket en plate cloetta og hadde den i sammen med 1 ss kakaopulver, 1 ss vaniljesukker, 1/2 ss bakepulver, rørte inn 2 egg og 60 gram mykt/ikke smeltet smør.. Også "smakte" jeg til røra med mandelmel til den ble fast og fin. Delte den i 16 "topper" på bakepapir og trykka dem ned til ønsket tykkelse med en bløt spiseskje.. Jeg søta med et par spiseskjeer fruktose og da fikk de 2.6 gram karb, 4.6 gram protein og 8.7 gram fett. Med et lavkarbosøtningsmiddel blir det vel litt mindre karbs..

Stekte på passende temperatur i passende tid. ca 10-15 minutter kanskje.. Viktig å passe på hele tiden, for de brenner seg fort..

Gammel 22-11-10, 18:58   #17
mamma87
Medlem

mamma87 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

noe feit mat som gir energi til hjernen hehe
omelett, lavkarbopølse, ost, avokado, lapper med pålegg etc

Gammel 22-11-10, 19:04   #18
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Jo, også hadde jeg med meg nøtter.. Men har funnet ut at selvom det er MYE næring i nøtter, så føler jeg meg ikke mett selvom jeg skulle spise f.eks 100 gram. Tror det er bedre med noe skikkelig mat, så man ikke sitter med følelsen av å være utilfredsstilt.

Gammel 22-11-10, 19:09   #19
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Hva med å lage en termokopp med kaffi, fløte og cocosa? Det vil i det minste mette. Og som de andre sier, ikke alltid en får spist så mye under eksamen

Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:16   #20
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 43
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Jeg hadde med meg en salat i dag - men så turte jeg ikke spise den. Ville ikke plage folk med irriterende knaskelyder under eksamen. Det hadde jeg glemt å tenke på! Så da ble det ingenting...

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 13:04   #21
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Jeg hadde med meg en salat i dag - men så turte jeg ikke spise den. Ville ikke plage folk med irriterende knaskelyder under eksamen. Det hadde jeg glemt å tenke på! Så da ble det ingenting...

Salat er ikke det som knasker og knirker mest Hadde fint spist det ja!
Man angående det med lyder; jeg har tar med meg ørepropper! Hahaha..jeg har nemlig ikke evnen til å drive med oppgaveskriving hvis det er en eneste liten lyd rundt meg I fjor gikk jeg med en som pusta sinnsykt tungt, det var helt fælt å ha eksamen ved siden av han (Han pusta veldig tungt og hadde sånn pipelyd ut nesa......)

Gammel 23-11-10, 14:46   #22
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Salat er ikke det som knasker og knirker mest Hadde fint spist det ja!
Man angående det med lyder; jeg har tar med meg ørepropper! Hahaha..jeg har nemlig ikke evnen til å drive med oppgaveskriving hvis det er en eneste liten lyd rundt meg I fjor gikk jeg med en som pusta sinnsykt tungt, det var helt fælt å ha eksamen ved siden av han (Han pusta veldig tungt og hadde sånn pipelyd ut nesa......)

HAHAHA! Øreplugger: Check!

Gammel 23-11-10, 20:34   #23
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

HAHAHA! Øreplugger: Check!

Det er veldig lurt Da er det bare min egne tanker som kan forstyrre det jeg gjør

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.