Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tapas ??

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-11-10, 22:32   #1
aktivjente
Medlem

aktivjente sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Tapas ??

Vi kal ha fest i oppgangen vår , og alle bidrar med tapasretter. Har kommet fram til at jeg kan lage scampi , woket med hvitløk og chilli, men hva annet ketolysevennlig kan jeg lage?

Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 22:43   #2
Lindaplinda
Medlem

Lindaplinda sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 45
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Tapas ??

Tapas er jo superketolysevennlig da Er sikkert mange varianter under oppskriftene her på forumet

Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 22:49   #3
Mellon
Seniormedlem

Mellon sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Kan jo lage kjøttboller, min personlige favoritt. Lager av kjøttdeig, choritzio pølser og fetaost blandet.

http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=8457

Jeg ruller dem og legge på bakepapir og steker i ovenen, lettere enn i panna.

Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 23:05   #4
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Scroller du helt nederst på siden her, finner du mange tapas- tråder! Mye godt der, altså!

Jeg var på tapas- party i går og hadde med meg tapaskjøttboller og tzatziki!
Kjøttbollene hadde jeg i en saus laget av Tittis chillisuppe!

Vertinnen hadde laget 2 typer aioli, det var lefser med Philadelpiaost, parmaskinke og vårløk, det var tomat- og mozarellasalat, oliven, små tomater.........

Fylt oopsierull med røklaks eller spekeskinke kan anbefales forresten!
Eller som pizzarull!

Sist redigert av Kitt : 20-11-10 kl 23:11.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 21:49   #5
aktivjente
Medlem

aktivjente sin avatar

aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Ja, ooopsieruller med noe godt inni må jeg ta med meg. Det er andre som skal ta med kjøttboller (lurer på om jeg ikke skal lage noen selv av karbonadedeig, så slipper jeg bekymre meg over karber).
Skal også lage gresk salat, og tsatziki (takk Kitt).

Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 23:07   #6
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Ja, ooopsieruller med noe godt inni må jeg ta med meg. Det er andre som skal ta med kjøttboller (lurer på om jeg ikke skal lage noen selv av karbonadedeig, så slipper jeg bekymre meg over karber).
Skal også lage gresk salat, og tsatziki (takk Kitt).

Bare hyggelig! Tzatzikien ble veldig god! Jeg brukte gresk yoghurt, da, ikke rømme!

Men atte, du er på ketolyse og vil lage kjøttboller av karbonadedeig??? Den fettfattigste kjøttdeigen som finnes???

Jeg brukte kjøttdeig laget av ribbe, jeg!

Gammel 23-11-10, 21:05   #7
aktivjente
Medlem

aktivjente sin avatar

Trodde karbonadedeig var den mest ketolysevennlige??? Har eg misforstått helt? Kan ikke lage kjøttdeig selv, for jeg har ikke "foodprofessor". Får man kjøpt sånn ribbedeig noen steder?

Lev livet- hver dag
Gammel 23-11-10, 21:07   #8
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av aktivjente, her.

Trodde karbonadedeig var den mest ketolysevennlige???

Nja, siden det er den magreste er det ikke det. Men det er så mye "rart" i vanlig kjøttdeig at jeg foretrekker den reneste. ("rart" = slintrer, benrester osv, alt som ikke kan brukes til noe annet). Så jeg bruker karbonadedeig med ekstra smør eller olje i

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjøttboller til tapas Camillawho Mellommåltider 3 03-01-11 17:41
Hva kan jeg spise av tapas? pernille Lavkarbo generelt 2 28-08-10 18:50
Tapas StegforSteg Festmat 6 03-03-10 14:24
Tapas - hva er dine beste lavkarbo-tapas? NinaPina Middag 3 13-01-10 19:20
Idé: Tapas til middag xeena82 Middag 5 06-10-08 16:46

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:09.