Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Stress - kan noen hjelpe meg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-11-10, 15:22   #1
Titania
Medlem

Titania sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Titania er ny på veien

Stress - kan noen hjelpe meg?

Har søkt litt på forumet og har ikke kommet opp med et fullgodt svar så jeg prøver her.

Jeg er i en ekstrem stresssituasjon for øyeblikket både på jobb og hjemmefronten . Vekttapet har helt stanset opp. Jeg har vært flink og fortsatt kostholdet selv om jeg har trøstespist litt for mye mørk sjokolade, baconkrisp og ellers småspising av bla ost og spekeskinke.

Jeg vet at stress kan stoppe vekttapet, men er det noen som vet hvor lang tid det tar før ting normaliserer seg (etter at verste stresspeioden er over)? Bør jeg glemme vektreduksjon for en stund og bare konsentrere på kostholdet?

Takknemmelig om noen kan dele erfaringer med meg.

Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 15:42   #2
Tropika
Medlem

Tropika sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Tropika er ny på veien

Sv: Stress - kan noen hjelpe meg?

Det er vel veldig individuelt når kroppen "henter seg inn igjen" når en er under sterk påkjenning.

Jeg tror jeg ville konsentrert meg om å holde kostholdet - det vil du nok vinne på til slutt - og ikke være så fokusert på vekten..

Leit å høre at du har det tungt akkurat nå..

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 16:05   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Stress - kan noen hjelpe meg?

Hold deg så godt du kan til kostholdet, drikk mye vann og prøv å få vært noe i aktivitet. Trening av hva som helst type vil hjelpe i en stress-situasjon, om det så er en rundt rundt kvartalet Da får du tid til å tenke litt, sortere litt og samtidig bli litt andpusten.
Ta tak i vekttap når du føler deg mer i balanse. Pass bare på at du ikke skeier helt ut med kostholdet - det vil nok bare stresse deg mer

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan hjelpe? Elinee Spørsmål og svar 2 12-05-10 00:46
Noen som vil hjelpe meg? Paris Lavkarbo generelt 2 18-08-09 13:17

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.