Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Idealvekt?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-11-10, 13:59   #51
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Idealvekt?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Og Matglad:
"Spedbygd" har ingenting med størrelsen på lår å gjøre i denne sammenhengen. Det går enkelt og greit på hvor grov "ramma" er, altså tykkelsen og tettheten på skjelettet.

Ok ...? Ja, jeg skjønner jo at denne pekepinnen er temmelig generell, for jeg har som før nevnt tynne håndledd, og et skjellett som ikke veier så mye (innenfor de relativt korte monnene), men har fortsatt, ser det ut som, en brystkorg som er ganske bred.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 15:15   #52
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 41
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Jeg stemmer for at man tar inbodytest jeg, litt mer presist en tanitavekten, som jeg har forstått er ganske ustødig og tidvis veldig misvisende.

Angående håndledd: jeg er 15 cm rundt dem, altså "spedbygd", men inbodytesten viste at jeg hadde kraftigere beinbygning. Idealvekta mi var også høyere enn jeg trodde, pga høy muskelmasse og sikkert beinbygningen også.

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 10:43   #53
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Det er bra vi har sanser å sanse med og ikke er avhengig av apparater og idiotiske tabeller som ikke klarer å ta hensyn til individuelle forskjeller. Den tabellen med -10 % må være lagd av noen som tror vi er full av fett mellom de indre organene og muskelbyggere eller ha stor sans for store kropper.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 10:59   #54
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det er bra vi har sanser å sanse med og ikke er avhengig av apparater og idiotiske tabeller som ikke klarer å ta hensyn til individuelle forskjeller. Den tabellen med -10 % må være lagd av noen som tror vi er full av fett mellom de indre organene og muskelbyggere eller ha stor sans for store kropper.

Nå tøyser du vel? Jeg er på ingen måte stor selv om jeg passer inn i den tabellen, og jeg er heller ikke muskelbygger eller har fett mellom de indre organene.

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 02:04   #55
ada-emilie
Sperret

ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Nei vel, men som sagt er det individuelt og vanskelig å få alle til å passe inn i en modell. Jeg faller helt klart utenfor. Jeg er tykk om jeg har idealvekta ifølge den tabellen der. Da jeg var yngre beregnet jeg annerledes, da tok jeg antall cm og tok så minus ti og meteren, altså: jeg er 171cm minus 110, er 61. Jeg har da idealvekt 61. Det var et bedre mål synes jeg.Hadde jeg hatt masse muskler hadde det funka med 61 kg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 02:46   #56
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Hahaha...så...om jeg tar høyre handledd er den 14. Da skal jeg veie 159-100 = 59*0,90 = 53,1 kg. Det er jo over TJUE kilo mindre enn jeg er nå. Det kommer til å ta sååå lang tid *sukk*. Da får jeg en BMI på 20 og det er normalvektig, men allikevel...over 20 kg til? URK!

Om jeg tar venstre håndledd er den 15,5. Da skal jeg veie 159-100 = 59. Jeg ville nesten drept for å veie det, men tror ikke det er spesielt sunt når jeg ser meg selv i speilet nå. Da får jeg en BMI på 23,5 og det er normalvektig, men allikevel...nesten 20 kg til. Jeg som er så tynn i ansiktet fra før.

Beregner jeg høyda over 100 + 5 kg, så bør jeg veie 64. Ja, jo, der skal jeg være ekstremt fornøyd. Dessuten, bare noen få kg til! Ja takk! Men da får jeg en BMI på 25 = overvektig

MEN, jeg trener mye styrke. Jeg har trent MYE volumøkende styrke. Jeg må ha en del muskelmasse. Til jul skal jeg i den avanserte tanitavekta

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 03:02   #57
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hahaha...så...om jeg tar høyre handledd er den 14. Da skal jeg veie 159-100 = 59*0,90 = 53,1 kg. Det er jo over TJUE kilo mindre enn jeg er nå. Det kommer til å ta sååå lang tid *sukk*. Da får jeg en BMI på 20 og det er normalvektig, men allikevel...over 20 kg til? URK!

Om jeg tar venstre håndledd er den 15,5. Da skal jeg veie 159-100 = 59. Jeg ville nesten drept for å veie det, men tror ikke det er spesielt sunt når jeg ser meg selv i speilet nå. Da får jeg en BMI på 23,5 og det er normalvektig, men allikevel...nesten 20 kg til. Jeg som er så tynn i ansiktet fra før.

Beregner jeg høyda over 100 + 5 kg, så bør jeg veie 64. Ja, jo, der skal jeg være ekstremt fornøyd. Dessuten, bare noen få kg til! Ja takk! Men da får jeg en BMI på 25 = overvektig

MEN, jeg trener mye styrke. Jeg har trent MYE volumøkende styrke. Jeg må ha en del muskelmasse. Til jul skal jeg i den avanserte tanitavekta

Er du keivhendt? Jeg har tykkere høyrehånd enn venstre... 0,5 cm i forskjell bare men.. merkelig

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 09:57   #58
Augustina
Seniormedlem

Augustina sin avatar

Nei vel, men som sagt er det individuelt og vanskelig å få alle til å passe inn i en modell. Jeg faller helt klart utenfor. Jeg er tykk om jeg har idealvekta ifølge den tabellen der. Da jeg var yngre beregnet jeg annerledes, da tok jeg antall cm og tok så minus ti og meteren, altså: jeg er 171cm minus 110, er 61. Jeg har da idealvekt 61. Det var et bedre mål synes jeg.Hadde jeg hatt masse muskler hadde det funka med 61 kg.

Sorry, var kanskje litt kjapp i avtrekkeren der, men har vanskelig for å tro at du er reelt tykk når du veier 61. Kanskje du er bittelitt lubben hvis du er veldig spedlemmet, men tykk er nok å ta veldig i. Jeg hadde nok ikke sett ut om jeg hadde veid 53 (163-110), men det er nok fordi jeg ikke er "skapt" for å veie det.

Gammel 05-11-10, 12:18   #59
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Er du keivhendt? Jeg har tykkere høyrehånd enn venstre... 0,5 cm i forskjell bare men.. merkelig

Jepp, jeg er venstreorientert :P

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 12:29   #60
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Da jeg var yngre beregnet jeg annerledes, da tok jeg antall cm og tok så minus ti og meteren, altså: jeg er 171cm minus 110, er 61. Jeg har da idealvekt 61. Det var et bedre mål synes jeg.Hadde jeg hatt masse muskler hadde det funka med 61 kg.

Om jeg skulle brukt den der hadde idealvekta mi vært 42 kg... Da hadde jeg vel sett ut som jeg kom enten rett fra kreftavdelingen eller fra en tysk konsentrasjonsleir.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 13:05   #61
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Hei. Dette blir en liten digresjon, men jeg ville bare slenge den inn for å øke forvirringen ytterligere

Jeg jobber for plastikkirurg i offentlig sykehus og er med på vurderinger av pasienter som ønsker f.eks. bukplastikk. Legen bruker en veldig enkel måte å regne ut passende vekt for pasienten, og deretter fastslås operabiliteten. For de av dere som er "ferdige" og kanskje har vært gjennom denne "møllen" har dere kanskje vært borti den.

Regnestykket er ganske enkelt, og for meg som har jobbet meg ned til den grensa, finner motivasjon i det.

Høyde-90=øverste grense i vekt for klarsignal til operasjon.
Eks. Jeg er 180 cm høy - 90 (konstant)= 90 kg i øverste vekt.
Han bruker ikke BMI-indikasjon i sine vurderinger.
Personlig mener jeg at 90 kg er ikke en hvilepute for meg, og jeg vil ikke ønske å legge meg under noens kniv for i hvert fall 85. Men til syvende og sist er det uansett kroppen selv som regulerer den såkalte idealvekta, og det støtter kirurgen meg på. Det er kroppen som bestemmer, ikke hjernen.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 13:08   #62
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Om jeg skulle brukt den der hadde idealvekta mi vært 42 kg... Da hadde jeg vel sett ut som jeg kom enten rett fra kreftavdelingen eller fra en tysk konsentrasjonsleir.

Hahaha Tok en test på internett der man skulle legge inn forskjellige mål, vekt og høyde, og den sa jeg "måtte ned til 72 kg for å bli perfekt". Klikka meg ganske kjapt bort fra den siden, altså 72 kg for mine 180 høyder blir litt ukledelig, etter min smak. Jeg kommer fra en spedbygd familie, men har aner fra usa - og de er HUGE! i benbygning Jeg er 7 cm bredere fra hoftekam til hoftekam enn mamma, f.eks. Måles på rygg når de (muligens gidder...) stikke opp

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 18:51   #63
Kollen
Juniormedlem

Kollen er på en erverdig vei

Tro min idealvekt ligger rundt 70.Da regner jeg med at jeg skal være godt trent i tillegg.Jeg har gått svært lite ned etter jeg begynte og trene.Jeg har vel kanskje gått ned nesten 2 kilo på snart 3 måneder.MEN centimeterne har det forsvunnet helt til i forgje uke da pga trening jeg har gått opp i lår/rumpe,men resten ned.Jeg bygger muskler fort,og tror nok at jeg har en tedens til og bli "stor" vist jeg trener mye.Jeg har en veldig grov og tung beinbygning.er 1,70 høy og måler ca 17,5 cm rundt håndleddet,men grovt bygget resten av kroppen også.Mine ribbebein står liksom mere ut på meg enn andre,så vist jeg blir veldig tynn vil de bli veldig fremtredende,samme med hoftebeina mine..Så maxs ned til 70 kg for meg.kansje det er også for lite?

Men ja selv om man har en kompakt kropp,betur ikke det at man er grovt bygget som mange tror,man er kansje bare mere "polstret" ;O)For jeg har sett at de som faktisk er litt mere spedbygd og slanker seg,blir tynnere enn de som er mere grovt bygget.Men til gjengjeld må de mere spebygde mere ned i vekt vist man skulle sammenligne 2 personer på 100 kg med samme høyde.Så en fordel er det med og være grovt bygget,hihi ;O)

Kollen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 21:03   #64
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Hvor: Haugesund
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Hei. Dette blir en liten digresjon, men jeg ville bare slenge den inn for å øke forvirringen ytterligere

Jeg jobber for plastikkirurg i offentlig sykehus og er med på vurderinger av pasienter som ønsker f.eks. bukplastikk. Legen bruker en veldig enkel måte å regne ut passende vekt for pasienten, og deretter fastslås operabiliteten. For de av dere som er "ferdige" og kanskje har vært gjennom denne "møllen" har dere kanskje vært borti den.

Regnestykket er ganske enkelt, og for meg som har jobbet meg ned til den grensa, finner motivasjon i det.

Personlig mener jeg at 90 kg er ikke en hvilepute for meg, og jeg vil ikke ønske å legge meg under noens kniv for i hvert fall 85. Men til syvende og sist er det uansett kroppen selv som regulerer den såkalte idealvekta, og det støtter kirurgen meg på. Det er kroppen som bestemmer, ikke hjernen.

Oi, nå ble jeg nysgjerrig på hvor du jobber

Jeg har søkt om bukplastikk to ganger og fått avslag begge ganger. Begge gangene ble BMI lagt til grunn. Jeg hadde da en BMI som lå 0,1 over grensa de opererte med.
Skikkelig nedslående når en har gått ned over 30 kilo, og var nede på 74 kilo.

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 22:18   #65
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Oi, nå ble jeg nysgjerrig på hvor du jobber

Jeg har søkt om bukplastikk to ganger og fått avslag begge ganger. Begge gangene ble BMI lagt til grunn. Jeg hadde da en BMI som lå 0,1 over grensa de opererte med.
Skikkelig nedslående når en har gått ned over 30 kilo, og var nede på 74 kilo.

Hva er din høyde?

Gammel 05-11-10, 22:23   #66
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Eg har no tatt kroppsanalyse og fått vurdert ei idealvekt som vil kategorisere meg som overvektig etter BMI, enda eksperten som gjorde analysen syntes det var litt i nederkant tilogmed. (Eg syntes det var horribelt høgt, men eg fikk jo sjå tala på muskel- og skjelettvekt, og da blei det jo meir fornuftig.) Eg ville heller ikkje ha fylt kriteria til Pruttilutt-kirurg-sjefen.

Eg er ei forholdsvis kortvokst dame med masse musklar og ordentleg solid skjelett. Som eigentleg er greit for meg, enda eg av og til drøymer om å vere sped og nett sylfide vil eg heller vere sterk og bruddsikker enn å bruke str 36.

Men vi får jo sjå kor kroppen finn det for godt å stoppe nedgangen og seie seg nøgd. Enn så lenge er han altfor nøgd med å ikkje gå ned i det heile tatt.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 01:40   #67
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Hva er din høyde?

Jeg er 168 høy

Gammel 06-11-10, 02:05   #68
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Jeg er 168 høy

Du er innenfor den "magiske grensen" for hva "min" kirurg jobber utfra.
Det sagt, det er mange kriterier som skal fylles.
Ser også at du har en BMI under 28, som også spiller inn.
Hvis du ellers er frisk, kan jeg ikke tro noe annet enn at du ville fått det godkjent - så fremst du har grove korreksjoner som må gjøres. Altså, stort overheng av vev og/eller "slappe" og "tomme" bryst pga. slanking.
Hadde jeg vært deg og hatt et sterkt ønske om korrigeringer, så hadde jeg pressa det igjennom. Sjekk om helse vest? har avtale med private? Fastlege kan sende direkte henvisning til private aktører med avtale, ikke slik som før at det må innom spesialisthelsetjenesten.

Gammel 06-11-10, 14:43   #69
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Du er innenfor den "magiske grensen" for hva "min" kirurg jobber utfra.
Det sagt, det er mange kriterier som skal fylles.
Ser også at du har en BMI under 28, som også spiller inn.
Hvis du ellers er frisk, kan jeg ikke tro noe annet enn at du ville fått det godkjent - så fremst du har grove korreksjoner som må gjøres. Altså, stort overheng av vev og/eller "slappe" og "tomme" bryst pga. slanking.
Hadde jeg vært deg og hatt et sterkt ønske om korrigeringer, så hadde jeg pressa det igjennom. Sjekk om helse vest? har avtale med private? Fastlege kan sende direkte henvisning til private aktører med avtale, ikke slik som før at det må innom spesialisthelsetjenesten.

Takk for svar

Vel, nå veier jeg ikke 74 kg i skrivende stund. Veier rundt 80 kg, og derfor ketolyse igjen.
Fastlegen jeg brukte før, målte overhenget til å være stort nok til grunnlag for operasjon, men i og med jeg var litt over på BMI, kom jeg ikke inn til vurdering en gang. Brystene er ikke tomme eller slappe, men tyngdekraften har jo satt preg på dem. Jeg er jo 43 år, og kan ikke forvente å ha sprettpupper lenger.

Skal sjekke med helse Vest. Forrige gang jeg søkte, bodde jeg på østlandet, men jeg aner jo ikke om de ulike klinikkene har forskjellige kriterier, i ulike deler av landet?

Og jeg kjenner flere som har fått dekket bukplastikk, som hadde mye mindre heng enn meg. Men de var innenfor BMI-grensa da.

Gammel 06-11-10, 18:24   #70
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Jeg er 95 kilo. Jeg er 169 høy. Og ikke snakk om at jeg vil legge meg under kniven for det!! Det anser jeg som helteit! Det er snakk om hvordan man bærer den vekta man har. Jeg bærer min fint, synes jeg og andre med meg.
Jeg har vekta godt proposjonert og har både midje og flott hals samt lår som kan tåle tights. Jeg synes det er HELT feil å basere vektoperasjoner på hvor mye vekt man har i forhold til høyde. JEG er flott med den vekta jeg har og vil ikke gjøre noe drastisk for å bli lettere, men samtidig kan jeg skjønne at andre som IKKE føler seg vel gjerne vil gjøre noe.

Gammel 06-11-10, 22:56   #71
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Nå er det ikke snakk om å operer meg for å bli tynnere, men for å bli kvitt løst skinn på magen. Såkalt "fettforkle" - vakkert ord sant

Magen har plaget meg i 20 år. Ikke ok å ha den hengemagen, uansett hvor mye man slanker seg.

Gammel 06-11-10, 22:59   #72
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Nå er det ikke snakk om å operer meg for å bli tynnere, men for å bli kvitt løst skinn på magen. Såkalt "fettforkle" - vakkert ord sant

Magen har plaget meg i 20 år. Ikke ok å ha den hengemagen, uansett hvor mye man slanker seg.

Enig! Selv om jeg er ung, så er den grusom. Og arrete.

Gammel 06-11-10, 23:16   #73
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Det hjelper liksom ikke hvor slank jeg blir, den magen er i veien uansett. Og gjør at jeg må opp en buksestørrelse mer enn jeg "egentlig" hadde trengt. Ikke at det er noe problem, bare irriterende.

Arrete er den også, eller rettere sagt, full av strekkmerker.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er idealvekt? Sari Ketolysekuren 113 20-03-11 21:51
Har nådd min idealvekt, hva nå? Dazeman Ketolysekuren 23 18-03-09 16:02
IDEALVEKT/FETTPROSENT/BMI smosje Lavkarbo generelt 17 02-12-04 23:07

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.