Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstarter-tråd?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-10-10, 10:49   #251
jente-23
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2010
jente-23 er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Hei...... kropper takler utskeielser på forskjellige måter. Hvis det er noen trøst, så gikk jeg opp 0,7 kilo etter en helg med utskeielser (ikke så mye karbomessig, men mye drikking av vin), og den vekta forsvant igjen etter bare en dag eller to. Jeg mistenker at kroppen min hadde lagra litt ekstra vann. Det beste er bare å kjøre på som om ingenting var skjedd, så er du snart "back on track". Ikke la små motbakker knekke deg.

Uten motgang, ingen kamp. Uten kamp, ingen fremgang.

LIKER!!

jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:33   #252
Lizzz
Nytt Medlem

Lizzz sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lizzz er på en erverdig vei

Titter innom med en liten oppdatering
Lavkarbo ruler Jeg føler ikke at jeg går glipp av noenting, og vekten går sakte og sikkert nedover!

Startvekten min var 97,7 kg
Vekt i dag: 91,1 kt

Legger ved oppskrift på min frokostshake, som smaker deilig sjokokaffe og som holder meg mett til lunsj:

2-3 egg
2 måleenheter med whey proteinpulver med vaniljesmak
1 dl soyamelk eller kaffe
1 spiseskje kakao
Litt søtemiddel om du ikke synes den er søt nok, selv foretrekker jeg den uten!

Lizzz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketlyse Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 21:52   #253
Lindaplinda
Medlem

Lindaplinda sin avatar

Hvor: Mysen
Alder: 45
Lindaplinda er på en erverdig vei

Tusen hjertelig takk for de oppmuntrende og informativene svarene til meg! Hva skulle jeg gjort uten dere her!? Jeg blir ihvertfall mer motivert av å titte innom her! Jeg har forts ikke gitt opp eller hatt noen sprekk siden nedturen, men har ikke veid meg siden mandag da.. Ble nemlig en del salt mat både igår og idag. Tenkte jeg skulle sjekke igjen på fredag hvis jeg ikke klarer å vente til mandag Nå sitter jeg og kjenner en brennende følelse i kroppen og nyter det Stor klem til dere alle... Fortsett å være her og oppmuntre hverandre - av og til kan det være den ekstra piffen som gjør at man ikke gir opp!

Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 00:13   #254
Haremamma
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: På bygda
Haremamma er på en erverdig vei

Har akkurat startet på min tredje uke med lavkarbo, og vekten rikker seg ikke en millimeter . Går konstant i ketose, og har en forferdelig ånde, synes jeg... Keto-stixen har jeg hatt kjemeutslag på de gangene jeg har testet meg, og jeg drikker masse vann.
Trøsten er at kroppen krymper liksom inn likevel. Jeg målte meg ikke da jeg startet, og det var kanskje litt dumt. Det hadde nok hjulpet noe på motivasjonen og sett krympingen svart på hvitt, men jeg får trøste meg med at klærne sitter litt løsere nå enn de gjorde før jeg begynte .
Uansett så kommer jeg nok til å fortsette med dette kostholdet fremover. Jeg orker mere. Problemene med magekatarr og sure oppstøt er helt borte. Jeg er også mere opplagt nå enn før. Håper bare inderlig at vekten skal begynne og krype nedover snart ......

Haremamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 08:40   #255
snartslank?
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
snartslank? er på en erverdig vei

Vekta beveger seg til slutt!! bare vær tålmodig!! (jeg er ikke den rette til å si at man skal være det.. for jeg er vel utålmodigheten selv... )
Selv gikk jeg kun ned den første uka, og så er vi på 3 uker stillestående vekt. Ganske frustrerende, men kroppen stritter vel i mot vil jeg tro! Men jeg gir meg ikke, jeg skal vinne over den teite kroppen denne gangen!!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 08:52   #256
Sivensvans
Seniormedlem

Sivensvans sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av snartslank?, her.

Men jeg gir meg ikke, jeg skal vinne over den teite kroppen denne gangen!!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Berit Nordstrand Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 13:55   #257
Klistine
Medlem

Klistine er på en erverdig vei

Huff, igår sprakk jeg!!

Det var med vilje, og jeg angrer egentlig ikke. Sånn bortsettfra utfallet det kan ha på vekta. Men men!

Jeg følte meg helt sinnsykt dårlig. Og jeg har tannverk uten like, så jeg ville ha toast. Det var det ENESTE jeg ville ha!

Så, etter å ha overtalt kjæresten min i 2 timer så lagde han det til meg Han ville jo bare være snill ved å si nei, men jeg SKULLE ha!!! hehehe =)

Håper ikke det har så mye å si, da! var 2 ganske små brødskiver... hmm

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:06   #258
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Hvor: Trøndelag
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

ARGH! jeg har så lyst på sjokolade! Fælt. Sjokolade er min store, store svakhet. det går da sikkert bra om jeg spiser 20 karber 1 dag, og ikke 15? bare 2 små biter av cavaliers dark mocca, nå.... jeg vil så veldig... Å, pokker heller, jeg gjør det. Angrer sikkert etterpå. Så da tar jeg en bit. 3 karber det. Humf.

Gammel 27-10-10, 18:23   #259
Klistine
Medlem

Jeg har funnet ut at de gangene jeg vil ha sjokolade og holder på å sprekke så tar jeg et par biter sjokolade/pisker litt krem eller lignende for å få dempet lysten til å sprekke!

Man må jo finne ut om det blir en stopper for vekten, men for meg har det gått helt greit hvertfall.. Har spist sjokolade 2 ganger hittil

Gammel 27-10-10, 18:26   #260
Klistine
Medlem

Herregud! Jeg lagde meg blomkålmos nå - for første gang. Og fytti!! DET var digg det!!!!

Og etterpå skal jeg bake lollypop brød! spent!! Da kan jeg spise toast uten å sprekke!

Gammel 27-10-10, 18:52   #261
wahaj
Medlem

wahaj sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 36
wahaj er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av KimPossible, her.

ARGH! jeg har så lyst på sjokolade! Fælt. Sjokolade er min store, store svakhet. det går da sikkert bra om jeg spiser 20 karber 1 dag, og ikke 15? bare 2 små biter av cavaliers dark mocca, nå.... jeg vil så veldig... Å, pokker heller, jeg gjør det. Angrer sikkert etterpå. Så da tar jeg en bit. 3 karber det. Humf.

Jeg har kjøpt sjokoladen Mörk choklad 72% (uten sukker), av Cloetta.
35 g karbs per 100 (25g sukkeralkoholer)

Hadde jeg bare likt mørk sjokolade hadde det vært greit, men veldig kjekt hvis jeg noen gang får suget, kan jeg ta en bit

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 18:56   #262
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Vil bare minne gjengen her om at søtsug kan være et symptom på for lite fett i kostholdet… Så, husk å sjekk matinntaket!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:09   #263
MonaLita
Medlem

Hvor: Bergen
MonaLita er på en erverdig vei

For de som hungrer etter sjokolade: http://www.guylian.be/en/products/ch...o-sugar-added/ jeg finner disse på Ica i alle fall. Den mørke er kjempegod, samt dekker søtbehovet etter en liten mengde

Har i dag måtte bytte ring over fra venstre ringfing til høyre (bare pyntering, ikke giftering eller no... :/), samt tatt av et halvt ledd på klokkereima.. Så om det føles trått så ser jeg jo at det minker noen steder :P

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 19:11   #264
MonaLita
Medlem

Hvor: Bergen
MonaLita er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av MonaLita, her.

For de som hungrer etter sjokolade: http://www.guylian.be/en/products/ch...o-sugar-added/ jeg finner disse på Ica i alle fall. Den mørke er kjempegod, samt dekker søtbehovet etter en liten mengde

Har i dag måtte bytte ring over fra venstre ringfing til høyre (bare pyntering, ikke giftering eller no... :/), samt tatt av et halvt ledd på klokkereima.. Så om det føles trått så ser jeg jo at det minker noen steder :P

By the way - du som sier 3 karber i pittelitt cavalier sjokolade: mener den er omtrent like mange karber i som guylian; 46 g per 100 g. MEN: det er "herav sukkerarter 1 g".... !

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 11:00   #265
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Kan vel være at jeg har fått i meg litt lite fett noen dager nå ja, meeen.. tror nok hovedgrunnen til sjokosuget kom av at "tante rød" er på besøk.... men nå har sjokosuget gitt seg, så nå går det bra.

Gammel 28-10-10, 14:53   #266
jølle87
Nytt Medlem

Hvor: Norge
jølle87 er på en erverdig vei

Hei!
Jeg er også tilbake på ketolyse for å ta av de siste kiloene!
Jeg startet fra mandag av.. Må bare lese meg opp litt igjen og handle inn slik at jeg er helt klar! Gleder meg til å fjerne de nå
Det er 3 år siden jeg var ferdig på dietten sist..

Når var du ferdig sist?

jølle87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 18:44   #267
jente-23
Juniormedlem

jente-23 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av jølle87, her.

Hei!
Jeg er også tilbake på ketolyse for å ta av de siste kiloene!
Jeg startet fra mandag av.. Må bare lese meg opp litt igjen og handle inn slik at jeg er helt klar! Gleder meg til å fjerne de nå
Det er 3 år siden jeg var ferdig på dietten sist..

Når var du ferdig sist?

----------------------------------------
3 år siden.. wow.. hvordan synes du det har vært de 3 årene? smalt du opp i kg eller har du holdt den stabil etterpå? var det hardt å leve et liv på lavkarbo etter at du (som jeg antar) hadde gått ned? har du noen tips til oss som vil ned... og forsette å være der etter kuren!

jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 21:38   #268
illafanten
Juniormedlem

illafanten sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 40
illafanten er på en erverdig vei

Hei, kan jeg være med i denne tråden? Jeg startet for bare 3 dager siden, men det er da fremdeles i oktober

Startdato: 26/10-10.
illafanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 28-10-10, 22:34   #269
Helene M
Medlem

Helene M sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 39
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av illafanten, her.

Hei, kan jeg være med i denne tråden? Jeg startet for bare 3 dager siden, men det er da fremdeles i oktober

Klart du kan

Gratulerer med stort vekttap hittil!

Samboeren sin ticker

Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 01:24   #270
Haremamma
Nytt Medlem

Hvor: På bygda
Haremamma er på en erverdig vei

Vekta beveger seg til slutt!! bare vær tålmodig!! (jeg er ikke den rette til å si at man skal være det.. for jeg er vel utålmodigheten selv... )
Selv gikk jeg kun ned den første uka, og så er vi på 3 uker stillestående vekt. Ganske frustrerende, men kroppen stritter vel i mot vil jeg tro! Men jeg gir meg ikke, jeg skal vinne over den teite kroppen denne gangen!!

Jeg kommer ikke til å gi meg jeg heller. Selv om vekta ikke har endret seg, har jeg fått en helt ny hverdag etter at jeg la om til lavkarbo. Jeg har fått en helt ny energi - orker masse. Spinningtreningene går som en lek. Har ingen intensjoner om å gå over på karbomat igjen, nei

Haremamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 08:37   #271
snartslank?
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
snartslank? er på en erverdig vei

Endelig har vekta løsnet bittelitt igjen! etter 3 ukers stillstand, så var den idag 200g ned!! ikke mye men det går riktige veien!! yohoo!!

Jeg gir meg ikke, men håper den ikke har tenkt å ha så lange stoppepauser fremover også!!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 08:43   #272
Sivensvans
Seniormedlem

Sivensvans sin avatar

Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Endelig har vekta løsnet bittelitt igjen! etter 3 ukers stillstand, så var den idag 200g ned!! ikke mye men det går riktige veien!! yohoo!!

Jeg gir meg ikke, men håper den ikke har tenkt å ha så lange stoppepauser fremover også!!

Så bra!!

Og, så kan du vel bytte ut spørsmålstegnet bak nicket ditt med et (eller flere) utropstegn !!

Gammel 29-10-10, 09:49   #273
Lillebjørn
Juniormedlem

Lillebjørn er på en erverdig vei

HURRAAAAA
I dag nådde jeg mitt første delmål, en uke før planlagt
Nå har det virkelig løsna og jeg er så glad!! Ønsker alle fredagsveierne en suksessfull veiedag og hele forumet en kjempegod helg!!

Lillebjørn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-10-10, 10:03   #274
Sivensvans
Seniormedlem

Sivensvans sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lillebjørn, her.

HURRAAAAA
I dag nådde jeg mitt første delmål, en uke før planlagt
Nå har det virkelig løsna og jeg er så glad!! Ønsker alle fredagsveierne en suksessfull veiedag og hele forumet en kjempegod helg!!

Sååå herrrrrlig!! Er jo så deilig å høre at dette funker! Funker for meg også
God helg til deg også!

Gammel 29-10-10, 11:08   #275
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Jeg veier det samme som forrige uke.. men er egentlig ikke overrasket, jeg har hatt mensen, jeg har spist altfor lite fett, og for mye søtningsmidler...
Men, jeg er i alle fall klar over det, så jeg vet hva jeg har å gjøre.

Nå blir det en sen frokost... får vel kalle det lunsj da. eggepannekaker stekt i smøøøør. hehe. nom nom

GOD HELG!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 10:14
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.