Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-10-10, 23:16   #776
tuddelu
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
tuddelu er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Nå er jeg så og si i mål! Herlig!! Kan ikke tro at alle disse kiloene nå er borte! Skal til Lindbergklinikken denne uken og går da over i fase 3. Greit å få en innføring i fasen hos legen først

Gjennom hele dietten har jeg slitt med å ha nok produkter i hus, pga. økonomien .. Og selvsagt har det blitt slik nå igjen! Men jeg skal holde ut noen dager til med lite produkter, jeg sper på med salater og proteiner så skal dette gå fint!

Er tøft for økonomien dette her, men virkelig verdt det

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 00:01   #777
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sykt dyrt er det!! Men så lenge det fikser overvektsproblemet mitt, skal jeg holde ut jeg også. Så deilig for deg å snart være i mål, tuddelu
Testet bmi kalkulator bare for gøy i dag, jeg er allerede kommet vekk fra fedme og er nå "bare" overvektig

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 00:13   #778
tuddelu
Medlem

Gratulerer så mye Streber Det er så kjekt å nå nye positive delmål

Gammel 13-10-10, 00:14   #779
streber
Seniormedlem

streber sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 50
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

JA, det hjelper absolutt på!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 08:05   #780
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Gratulere med målgang tuddelu

Og gratulere med nedgraderingen til overvektig streber

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 13:25   #781
valkerut
Medlem

valkerut sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
valkerut er på en erverdig vei

Gratulerer så mye Streber og Tuddelu !

Jeg bare lurer litt...fase 3 hva skjer da..?? Hva er forandringen ?

valkerut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 19:50   #782
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Du er ikke alene. Kroppen kan stoppe opp litt innimellom, men bare hold ut! Plutselig løsner det igjen og kiloene fortsetter å renne av ..
Av og til trenger kroppen litt tid på å tilpasse seg ny diett / kosthold, og når den er klar igjen fortsetter vekttapet. Bare fortsett dietten som vanlig, så skal du se det ordner seg

Håper det!!! Takk for oppmuntrende ord.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 21:26   #783
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Hei.

Hvor lenge var dere i fase 1 og hvor mye gikk dere ned?

Jeg er nå ferdig med tre uker og på min fjerde uke, men vekta har nå stått stille siden forrige uke. Er det vanlig at det allerede stopper opp på tredje uka?
Jeg er vant til det med meg selv, men håpet kanskje ED ville gjøre susen og ikke stagnere så tidlig...

Selv på ED kan det gå litt i rykk og napp, så det løsner nok igjen skal du se

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-10, 23:29   #784
tuddelu
Medlem

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Gratulere med målgang tuddelu

Og gratulere med nedgraderingen til overvektig streber

Åh for en morro smiley - takk

Gammel 13-10-10, 23:39   #785
tuddelu
Medlem

Opprinnelig lagt inn av valkerut, her.

Gratulerer så mye Streber og Tuddelu !

Jeg bare lurer litt...fase 3 hva skjer da..?? Hva er forandringen ?

Takker valkerut
Fase 3 ja, jeg vet ikke helt hva den innebærer - starter den fasen imorgen nemlig! Og skal først til lindbergklinikken for en innføring
Men som jeg har skjønt så består fasen av tre deler; 3a, b og c hvor man reinnfører matvarer med høyere karbohydrater etter næringstrekanten; 3a betyr at det er lovlig med bær og frukt igjen, 3b betyr melkeprodukter og 3c betyr kornprodukter osv. Mindre ed produkter og mer vanlig mat.
Hver av disse delfasene varer mellom ca. 2 - 4 uker - alt etter behov.
I og med at karbohydratene tilbakeføres i kosten vil vekten begynne å stabilisere seg og fasen blir en forberedelse til varig kostholdsendring som er fase 4. Korriger meg om jeg tar feil anyone!

Gammel 13-10-10, 23:57   #786
valkerut
Medlem

valkerut sin avatar

Tusen takk Tuddelu ! Lykke til i morgen...kanskje du får vite mer da...
Hvor lenge har du vært på ED....? Hmm, jeg lurer bare på om en ikke har nådd den vekten en ønsker å være i ved fase 2 slutt, kan en da gå lengre på den, eller starte fase 1 igjen....?? Hmm....mye jeg ikke vet...

Gammel 14-10-10, 00:02   #787
valkerut
Medlem

valkerut sin avatar

Smile

Hei.

Hvor lenge var dere i fase 1 og hvor mye gikk dere ned?

Jeg er nå ferdig med tre uker og på min fjerde uke, men vekta har nå stått stille siden forrige uke. Er det vanlig at det allerede stopper opp på tredje uka?
Jeg er vant til det med meg selv, men håpet kanskje ED ville gjøre susen og ikke stagnere så tidlig...

Du skal se dette ordner seg snart skal du se Om det er noen trøst har jeg lært at kroppen har vekthukkommelse. Dvs. om kiloene har kommet sakte på går de sakte av...og omvendt...vet ikke om dette er riktig...men det er hva noen fortalte meg... Det er også bra å gå ned litt saktere...for da kommer de saktere tilbake...selv om det ikke er noe mål

Gammel 14-10-10, 00:05   #788
tuddelu
Medlem

Takk, håper jeg blir litt klokere imorgen ja
Jeg har nå vært på ED i 3 måneder; fase1 i 1 måned og fase2 i 2 måneder. Skal planlegge med legen hvor lenge fase 3 skal vare.

Jeg er litt usikker på om man kan gå direkte fra fase2 til fase1 igjen, eller om man må innom fase3 før man kan hoppe over i fase1 igjen. Men det er hvertfall slik at om man ikke har nådd ønsket vekt, så kan man ta en ny runde med fase1, deretter fase2 osv. Det kan være lurt å prate med legen din om hvordan du bør gjøre det
Hvor lenge har du vært i fase1? Gratulerer med flott vektnedgang!

Gammel 14-10-10, 07:09   #789
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Opprinnelig lagt inn av valkerut, her.

Hmm, jeg lurer bare på om en ikke har nådd den vekten en ønsker å være i ved fase 2 slutt, kan en da gå lengre på den, eller starte fase 1 igjen....?? Hmm....mye jeg ikke vet...

Ubetinnget JA!
Dette har jeg gjort i flere runder, siden jeg hadde (og fortsatt har) maaaaange overflødige kg.
Det gjøres selvsagt i samråd med legen, og jeg har alltid gått minst 8 uker i fase 2 før jeg har gått tilbake til fase 1.
Totalt sett siden februar 2009 så har jeg vel gjennomført fase1 3,5 ganger, og jeg regner med å ta minst 1 runde til før jeg nærmer meg ferdig redusert
Vet at noen også har gått helt til fase 3 (a/b), for så å gå tilbake til fase 1.
Hva som er aktuelt for den enkelte kommer helt an på hvor mange kg som fortsatt gjenstår etter fase 1 og 2, hvordan kroppen responderer og ikke minst motivasjonen til å gjenta fase 1.

Gammel 14-10-10, 07:30   #790
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Hadde oppfølgingstime på Fedonklinikken i går, og status siden forrige time var faktisk langt mer oppløftende enn jeg hadde håpet på (alt tatt i betraktning)
Total vektreduksjon var på 3.2kg, men jeg har faktisk redusert fettmassen med 3.8kg
Differansen skyldes at jeg har gått opp 0.6 kg muskelmasse , så all denne løpingen til bussen har tydeligvis gitt positivt utslag

Gammel 14-10-10, 11:04   #791
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Du imponerer gang på gang.

Gammel 15-10-10, 08:49   #792
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Takk for oppmuntring dere.

Jeg har sammenlignet med forrige runde når jeg gikk på ED, for drøye tre år siden. Da gikk jeg mye fortere ned og det stresser meg litt. Særlig med tanke på at jeg veide mer i utgangspunktet når jeg begynte dietten denne gang. Men håper det har rett og at det snart vi løsne.

Skal egentlig begynne på fase 2 neste uke, til onsdag har jeg gått på den i 30 dager, men kjenner at dersom jeg ikke har gått ned mer innen den tid så føles det liksom litt feil og gå over på neste fase. Eller tror dere det kan hjelpe med et måltid til dagen? Man kan kanskje ikke gå mer enn 30 dager sammenhenge på fase 1.

Noen som har erfaring med at det løsnet litt i fase 2 hvis det hadde stått stille i fase 1?

Gammel 15-10-10, 08:56   #793
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Jeg startet i fase II, så det er fullt mulig å gå ned i den fasen. Men det tar litt lengre tid tror jeg.

Gammel 15-10-10, 11:35   #794
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Takk for oppmuntring dere.

Jeg har sammenlignet med forrige runde når jeg gikk på ED, for drøye tre år siden. Da gikk jeg mye fortere ned og det stresser meg litt. Særlig med tanke på at jeg veide mer i utgangspunktet når jeg begynte dietten denne gang. Men håper det har rett og at det snart vi løsne.

Har litt samme opplevelse, og har slått meg til ro med at det tar lenger tid denne gangen enn første gang jeg fulgte ED.
Dessuten medfører stress for de aller fleste at vektnedgangen stagnerer.

Skal egentlig begynne på fase 2 neste uke, til onsdag har jeg gått på den i 30 dager, men kjenner at dersom jeg ikke har gått ned mer innen den tid så føles det liksom litt feil og gå over på neste fase. Eller tror dere det kan hjelpe med et måltid til dagen? Man kan kanskje ikke gå mer enn 30 dager sammenhenge på fase 1.

Siden fase 1 er tøff både for kroppen og psyken, ville jeg nok anbefalt deg en runde i fase 2 før du eventuelt går tilbake til fase 1.
Men dette bør du nok avklare med lege/sykepleier.

Noen som har erfaring med at det løsnet litt i fase 2 hvis det hadde stått stille i fase 1?

Beklager, hos meg er det heller motsatt - går ned i fase 1, stagnerer i fase 2 etter noen uker.

Gammel 15-10-10, 17:12   #795
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Takk for svar, dere. Jeg satser på å begynne med et måltid i løpet av neste uke, har ikke helt bestemt meg for hvilken dag enda, men innen freddag skal jeg begynne. Samme hva vekta sier. Hexenberg mente at jeg uansett vil få samme sluttresultat etter endt diett...

Gammel 15-10-10, 17:44   #796
Troll-I-Ord
Juniormedlem

Troll-I-Ord sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Alder: 46
Troll-I-Ord er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg startet i fase II, så det er fullt mulig å gå ned i den fasen. Men det tar litt lengre tid tror jeg.

Det gjorde jeg også, og vekten minker stadig!

Troll-I-Ord er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo fra 01.01.12! Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 23:01   #797
tuddelu
Medlem

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

hadde oppfølgingstime på fedonklinikken i går, og status siden forrige time var faktisk langt mer oppløftende enn jeg hadde håpet på (alt tatt i betraktning)
total vektreduksjon var på 3.2kg, men jeg har faktisk redusert fettmassen med 3.8kg
differansen skyldes at jeg har gått opp 0.6 kg muskelmasse , så all denne løpingen til bussen har tydeligvis gitt positivt utslag :d

yeah!

Gammel 16-10-10, 17:29   #798
valkerut
Medlem

valkerut sin avatar

Kan desverre ikke gi noe gode svar på fase 1 eller fase 2 til deg Titti ! Håper det løsner for deg snart, stå på
Takk for svar Grotingelin og Tuddelu

Gammel 16-10-10, 19:29   #799
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

spiser dere grønnsaker til vert ED måltid

jeg spiser det bare innimellom på dagen om jeg blir veldi sulten ,, kanskje feil det

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:15   #800
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Grønnsaker spiser jeg først og fremst til lunch og middag, og vi skal jo ha grønnsaker som en del av dietten men det er ingen regel for når de skal spises.
Spiser du grønnsaker hver dag eller bare av og til?
Trenger ikke være store mengder, men en bitteliten salat eller urlite grønnsaker ved siden av produktene funker i alle fall for meg.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 10:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 22:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.