Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Auguststarternes tråd

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-09-10, 11:14   #451
Dollsine
Gjest

Sv: Auguststarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av nina75, her.

Lurte på hva andre har som mål ... foruten antall kg.

Jeg har lyst til å følge opp Nina75’s spørsmål om hva som er målene våre jeg. Den andre siden av et mål er å gi seg selv små belønninger for godt utført arbeid. Tidligere, når jeg har vært på vanligslankern og forsaket veldig mye godt, bevilget jeg meg selv noe pent hver 2.kg. Det kunne bli langt i mellom hver gang ja…. Det kunne være et skjerf jeg syntes var fint, en god handkrem, en blomsteroppsats, et par øredobber, en duk, et fint lys osv. Ett eller annet som pyntet opp i hverdagen.

Nå spiser jeg jo god mat, og det er jo en belønning i seg selv. Hvis dere har lest det forrige innlegget mitt så ser dere at jeg skal ha fokus på trening og aktivitet framfor vekt og centimeter. Jeg tenker å ha et belønningssystem for dette og jeg. Jeg er veldig flink til å velge TV eller ei god bok framfor aktivitet, så for meg er det å prioritere minst en tur i uka og minst en styrketrening et bra mål. Jeg har fortsatt lyst til å kjøpe noe fint til meg selv, kanskje hver lønningsdag? Det trenger ikke koste så mye, det viktigste er at jeg gjør det og at det er for meg selv. Jeg har såpass oversikt over meg selv og mine gjøren og laden at jeg vet hva jeg har gjort og ikke gjort de siste 4 ukene i forhold til trim. Tror jeg går for det jeg; hver lønningsdag kan jeg investere i de neste 4 ukene med noe til meg selv

Hva tenker dere – eller hva gjør dere for å belønne og skryte av dere selv?

Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 12:16   #452
1979
Medlem

1979 sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 46
1979 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Jeg har lyst til å følge opp Nina75’s spørsmål om hva som er målene våre jeg. Den andre siden av et mål er å gi seg selv små belønninger for godt utført arbeid. Tidligere, når jeg har vært på vanligslankern og forsaket veldig mye godt, bevilget jeg meg selv noe pent hver 2.kg. Det kunne bli langt i mellom hver gang ja…. Det kunne være et skjerf jeg syntes var fint, en god handkrem, en blomsteroppsats, et par øredobber, en duk, et fint lys osv. Ett eller annet som pyntet opp i hverdagen.

Nå spiser jeg jo god mat, og det er jo en belønning i seg selv. Hvis dere har lest det forrige innlegget mitt så ser dere at jeg skal ha fokus på trening og aktivitet framfor vekt og centimeter. Jeg tenker å ha et belønningssystem for dette og jeg. Jeg er veldig flink til å velge TV eller ei god bok framfor aktivitet, så for meg er det å prioritere minst en tur i uka og minst en styrketrening et bra mål. Jeg har fortsatt lyst til å kjøpe noe fint til meg selv, kanskje hver lønningsdag? Det trenger ikke koste så mye, det viktigste er at jeg gjør det og at det er for meg selv. Jeg har såpass oversikt over meg selv og mine gjøren og laden at jeg vet hva jeg har gjort og ikke gjort de siste 4 ukene i forhold til trim. Tror jeg går for det jeg; hver lønningsdag kan jeg investere i de neste 4 ukene med noe til meg selv

Hva tenker dere – eller hva gjør dere for å belønne og skryte av dere selv?

Først vil jeg si at du er utrolig flink til å sette ord på dine tanker, både dette og forrige innlegg.
Du har jo det mest perfekte målet, å gå en fjelltopp er jo en stor bragd.
Jeg og barna skulle gå opp til Vassfjellmasta her en dag (vet ikke om du vet hva det er, men det er iallefall langt og veldig bratt), trodde jeg skulle dø. Så kanskje dette skal bli et av mine mål.

Ellers så har jeg som hovedmål å rett og slett bli komfortabel med min kropp.
Det er jo veldig vanskelig (det vet jo alle som ønsker å ga ned i vekt).
Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i 12 år (gått opp og ned 10-20 kg) og endelig føler jeg at maten ikke er en konstant tanke gjennom hele dagen. Skrev ikke det på mitt først innjegg ang. mål, da det egentlig er et ikke tema.
Sykdommer er der, men begynner også å forstå hvor viktig den er for å leve. Så det er mitt mål, skul bare ønske at det er dette som skal til for å bli iallefall litt bedre. Vet at det står i ketolyseboken at kuren ikke annbefales til personer med spiseforstyrrelser, men det er jo individuelt.
Så jeg er ved godt mot.
Åhh, dette ble kanskje litt rotete skrevet, men gud så godt dette var å skrive det ned!!

Men vil si masse lykke til til deg og håper du vil klare målet ditt.

Gammel 25-09-10, 14:57   #453
Dollsine
Gjest

Tusen takk for den positive tilbakemeldingen 1979! Du skriver ikke rotete; det er lett å lese og følge tankene dine. Skriv mer!
Jeg vet hvor Vassfjellet er, men har aldri vært der selv. Du døde jo ikke, så det er bare å prøve seg igjen. Sikkert lurt å starte litt forsiktigere heller sette masta som langsiktig mål.
Det du sier om å være komfortabel med seg selv er viktig! Jeg tror mye av opplevelsen av å være komfortabel sitter mellom ørene og ikke nødvendigvis rundt livet. Derfor er det viktig å jobbe med hodet underveis og. Håper du får en fantastisk dag i det vakre været vi har i dag

Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 21:31   #454
Lille34
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Får jeg spørre hvor i Trøndelag dere er fra, Dollsine og 1979? Vassfjellet er ukjent for meg, tror jeg ihvertfall.

1979: har selv hatt spiseforstyrrelser i 18 år, og jeg kjenner at dette ikke er bra for meg. Har gått over fra Ketolyse til Lindberg, men sf'n blir veldig trigget, slik den alltid blir når jeg er på slanker'n. Eller, den blir jo trigget om jeg ikke slanker meg også, så lenge jeg er misfornøyd med meg selv. Og det er jeg jo stort sett... Har det best når jeg har gått ned noen kilo og greier å holde meg der ei stund. Så begynner jeg å gå opp igjen osv osv. Sf'n er vel egentlig til stede hele tiden uansett, så det er ikke lett å si om dette er bra eller dårlig. Om ting løsner litt, og jeg begynner å gå ned, så roer den seg etterhvert. Når jeg står stille over lengre tid, blir jeg motløs og begynner å tenke sf-tanker. Ikke enkelt dette.... men det skal bli bra til slutt

Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 21:57   #455
1979
Medlem

1979 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

Får jeg spørre hvor i Trøndelag dere er fra, Dollsine og 1979? Vassfjellet er ukjent for meg, tror jeg ihvertfall.

1979: har selv hatt spiseforstyrrelser i 18 år, og jeg kjenner at dette ikke er bra for meg. Har gått over fra Ketolyse til Lindberg, men sf'n blir veldig trigget, slik den alltid blir når jeg er på slanker'n. Eller, den blir jo trigget om jeg ikke slanker meg også, så lenge jeg er misfornøyd med meg selv. Og det er jeg jo stort sett... Har det best når jeg har gått ned noen kilo og greier å holde meg der ei stund. Så begynner jeg å gå opp igjen osv osv. Sf'n er vel egentlig til stede hele tiden uansett, så det er ikke lett å si om dette er bra eller dårlig. Om ting løsner litt, og jeg begynner å gå ned, så roer den seg etterhvert. Når jeg står stille over lengre tid, blir jeg motløs og begynner å tenke sf-tanker. Ikke enkelt dette.... men det skal bli bra til slutt

Egentlig så var det du skrev her tatt rett ut av mitt liv.
Ketolyse funker for meg når jeg går ned, men blir det stagnasjon så er det rett tilbake på usunn tankegang.
Men som du skriver så SKAL det gå bra til slutt

Jeg bor forresten i Trondheim. Vassfjellet er i utgangspunktet slalombakker, men er nydelig å gå tur i. Spsielt på høsten.
Er i fra du da?

Gammel 25-09-10, 21:58   #456
Dollsine
Gjest

Jeg er fra nordlige delen av trøndelagen. Ser at du og er trønder; sånt liker jeg! Synd du har slitt med spiseforstyrrelser så lenge; ønsker inderlig at du blir bedre!

Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 22:20   #457
Lille34
Medlem

Jeg er fra nordlige delen av trøndelagen. Ser at du og er trønder; sånt liker jeg! Synd du har slitt med spiseforstyrrelser så lenge; ønsker inderlig at du blir bedre!

Tusen takk for omtanken Håper jo på å få et såpass fornuftig forhold til mat at jeg gradvis blir bedre. Sånn sett tenker jeg jo at kontrollert inntak av mat over lengre tid fører til gode vaner og dermed en svakere spiseforstyrrelse.
Jeg er også fra den nordlige delen av trøndelag, og føler nå at jeg burde vite hvor Vassfjellet er

Gammel 27-09-10, 10:52   #458
1979
Medlem

1979 sin avatar

God morgen alle sammen

Gikk på vekta i dag, 6. veieuke. 1,4 kg ned?? Det er jo helt utrolig, og egentlig litt uforståelig.
Vet at det går laaang til når en skal ned de siste kiloene, men dette er jo
"lett" (kanskje en del overderevet at det er lett da men...)
Det er vel kanskje mest sannsynlig at de siste 5 kiloene går en del tregere da. iallefall var det utrolig godt å vokne opp å gå på vekta i dag. Utrolig hvor mye det preger humøret utover dagen.
Skal prøve å gå ned de siste kiloene til 27. oktober da det er Oslo tur med Mamma Mia show.

Nå er det bare å gå ut å male ferdig huset og plante de siste planteløkene i det fantastiske været her i trøndelag. Knall sol, men kun 8 grader.

Ha en fortreffelig uke alle sammen

Gammel 27-09-10, 11:01   #459
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Gruer meg til veiedagen i morgen.. Håper bare jeg har gått ned i vekt!

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 13:19   #460
Lille34
Medlem

Akkurat nå er jeg så drittlei av all slanking! Det fungerer jo ikke, foreløpig, og jeg kjenner at jeg stresser utrolig mye med akkurat det Vet at det ikke er bra å stresse, men akkurat nå opptar manglende vektnedgang meg veldig mye og jeg blir i utrolig dårlig humør av det. Hjelper jo ikke med masse stress ellers i livet akkurat nå + menstruasjon i vente. Vurderer om jeg skal ta en liten planlagt pause for å ikke gå på en skikkelig smell Trenger å tenke på noe annet enn mat for tiden. Det tar for mye energi, noe som ikke er bra ettersom jeg er syk og trenger å bruke det lille jeg har av energi på viktigere ting.

Bare en aldri så liten utblåsning herfra

Gammel 27-09-10, 21:22   #461
Dollsine
Gjest

Bare en aldri så liten utblåsning herfra

Flott! Ta utblåsingen her!! Hvis du er syk og trenger all energi på å bli frisk er du nok lur om du prioriterer det. Du kan jo fortsatt spise vanlig mat men droppe brød, potet, pasta, ris osv. Jeg tar en sånn pause nå og jobber samtidig med å få sortert litt i hodet. Lar være å spise ovennevnte og sukker og sånt, og prøver å fokusere på andre ting i stedet. Det går bra til slutt var det en klok mann som sa - og er det ikke bra så er det ikke slutt. Jeg tror det kan stemme for oss som sliter med dette her inne.
NUpsia: ikke gru deg; det blir som det blir. Det er bare å fortsette med krum hals det vet du

Grattis 1979; det virker som kroppen din har skjønt detMåtte det fortsette sånn og

Jeg fikk nå kommentar fra sjefen i dag om at NÅ vistes det at jeg har gått ned i vekt. Ja ja; vekta går opp, målbandet viser det samme som for flere uker siden. Dog har en jakke jeg kjøpte for 3 uker siden blitt litt romsligere, men den er det strech i så jeg vet ikke hva som er årsaken da...

Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 11:06   #462
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

NUpsia: ikke gru deg; det blir som det blir. Det er bare å fortsette med krum hals det vet du

gikk visst greit idag : D
Ned 2,1 kg på en uke

Gammel 28-09-10, 12:58   #463
Lille34
Medlem

Flott! Ta utblåsingen her!! Hvis du er syk og trenger all energi på å bli frisk er du nok lur om du prioriterer det. Du kan jo fortsatt spise vanlig mat men droppe brød, potet, pasta, ris osv. Jeg tar en sånn pause nå og jobber samtidig med å få sortert litt i hodet. Lar være å spise ovennevnte og sukker og sånt, og prøver å fokusere på andre ting i stedet. Det går bra til slutt var det en klok mann som sa - og er det ikke bra så er det ikke slutt. Jeg tror det kan stemme for oss som sliter med dette her inne.

Jeg er kronisk syk, og blir neppe frisk igjen. Men jeg blir sykere om jeg stresser, og det vil jeg jo unngå. Har bl a fatigue, og må derfor posjonere det lille jeg har av energi daglig. Skjer endel ting i livet nå, bl a med ungene, som krever at jeg bruker energien der istedetfor på slanking. Så da blir det sånn

Jeg kommer til å holde meg til lavkarbo, da det er sånn jeg ønsker å leve, men jeg går ikke inn for å slanke meg nå. Jeg bare spiser sunt, men sikkert med litt mer utskeiielser enn jeg ville hatt om jeg skulle slanke meg.

Helt enig med deg i at en pause er bra om man sliter veldig, ellers går man bare lei og gir opp. Ta heller en pause og begynn med frisk giv senere

Gammel 28-09-10, 12:58   #464
Lille34
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

gikk visst greit idag : D
Ned 2,1 kg på en uke

Gratulerer, Nupsida! Kjempebra

Gammel 28-09-10, 13:31   #465
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Gratulerer, Nupsida! Kjempebra

Hihi takk : D

Gammel 29-09-10, 17:07   #466
Dollsine
Gjest

Jeg er ganske så stolt av meg selv i dag! Var ikke på vekta i morges; det bruker jeg hver eneste dag... Ha en strålende dag alle sammen!

Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 19:21   #467
aktivjente
Medlem

aktivjente sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

[quote=Dollsine;941198] Var ikke på vekta i dag ![/morges; det bruker jeg hver eneste dag... [quote]

Så bra! Liker ditt nye fokus, med å se bort fra vekta og er en smule misunnelig. Jeg er dessverre av dem som bare MÅ veie meg hver dag- og hvor evt. stillstand eller oppgang resulterer i dårlig humør den dagen. Har ikke lyst til å være så opphengt i vekt

Ser også at det lett blir en utskeielse når vekta ikke jobber med meg - noe som seff. fører til ny stillstand igjen, og så er det hele en dum, negativ spiral. Bare MÅ komme meg ut av den! Skal klare det!!

Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 20:06   #468
Lille34
Medlem

[quote=aktivjente;941239][quote=Dollsine;941198] Var ikke på vekta i dag ![/morges; det bruker jeg hver eneste dag...

Sitat:

Så bra! Liker ditt nye fokus, med å se bort fra vekta og er en smule misunnelig. Jeg er dessverre av dem som bare MÅ veie meg hver dag- og hvor evt. stillstand eller oppgang resulterer i dårlig humør den dagen. Har ikke lyst til å være så opphengt i vekt

Ser også at det lett blir en utskeielse når vekta ikke jobber med meg - noe som seff. fører til ny stillstand igjen, og så er det hele en dum, negativ spiral. Bare MÅ komme meg ut av den! Skal klare det!!

Som om jeg skulle sagt det selv! Tallet på vekta styrer dagene mine. Har jeg ikke gått ned, blir jeg i dårlig humør og kan ende med å gi f... og trøstespise. Går jeg opp, er det enda verre. Går jeg ned, er det enten veldig motiverende og bra - eller en grunn til å kunne skeie ut bare bittelitt, ettersom det går så bra likevel. Og da er man jo tilbake til start

Burde egentlig kaste den vekta på huet og rævva ut vinduet, men det blir så dyrt i lengden ettersom jeg alltid ender opp med å kjøpe ei ny for hver gang jeg er så fornuftig...

Gammel 29-09-10, 21:17   #469
nina75
Juniormedlem

nina75 sin avatar

Hvor: Hedmark
nina75 er på en erverdig vei
Talking

Jeg prøver også å holde meg unna vekta for tida.. Har klart det i to dager nå, og håper at jeg skal klare det frem til mandag som er veidag. Grunnen til at jeg har klart det de siste dagene er at jeg har hatt det så travelt de to siste dagene. Nå håper jeg på fortsatt travle dager.

Håper å få fokuset mitt over på at buksene blir større. OG på målet... som er langt der fremme ennå , men når 5-6 kg er vekke på en måned + så føles det likevel nærmere enn noen gang tidligere. Motivasjonen er der også fortsatt siden jeg føler meg mer mett enn på lenge. OG hos meg er det meste av godtesuget borte.

Som motivasjon har jeg også hengt opp en kjole jeg veldig gjerne vil inn i. Den henger på skapdøra på soverommet og er så fin at jeg hver dag våkner og tenker at denne gangen må jeg holde ut...Denne gangen skal jeg bli fin og tynn igjen selv om det tar tid..

nina75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 21:22   #470
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Var sikker på at jeg skulle dø idag på treninga! var sykt hardt :S
Men, er godt for kroppen!

Gammel 29-09-10, 22:22   #471
bolleblondina
Juniormedlem

Hvor: Oslo
bolleblondina er på en erverdig vei

Synes det går skikkelig treigt med vektnedgangen!!!!!!! Ned 0,3 kg denne uken, det samme forrige uke og stillstand uka før det. MEN... Nå er det en del folk som begynner å kommentere at det syns (spesielt de jeg ikke har fortalt det til!), så det er jo et tegn på at selv om det hittil bare er 3,4 kg totalt, så har det tydligvis vært 3,4 viktige kg he he!! Og buksene passer, eller er blitt store

bolleblondina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 19:41   #472
MarensLille...
Medlem

MarensLille... sin avatar

Hvor: Porsgrunn
Alder: 45
MarensLille... er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av bolleblondina, her.

Synes det går skikkelig treigt med vektnedgangen!!!!!!! Ned 0,3 kg denne uken, det samme forrige uke og stillstand uka før det. MEN... Nå er det en del folk som begynner å kommentere at det syns (spesielt de jeg ikke har fortalt det til!), så det er jo et tegn på at selv om det hittil bare er 3,4 kg totalt, så har det tydligvis vært 3,4 viktige kg he he!! Og buksene passer, eller er blitt store

Samme her!!! Synes det går tregt selv, men er mange som kommenterer vektnedgangen og da får man et puff i ræva!
(Har gått ned 25 kg på 6 mnd, så det skulle jo bare mangle at det ikke synes!!!)
Jeg fikk på meg jeans i forrige uke, og det er over et år (hvis ikke enda mere) siden sist.... DET var gøy!!! Flinke vi

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:

Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:36   #473
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av nina75, her.

hengt opp en kjole jeg veldig gjerne vil inn i

LURT! Vi får bare holde ut; jeg ser ingen grunn til å gå tilbake til brød og pasta (dvs melmat) - så lenge jeg blir dårlig i magen av det. Potet og sånt er ikke noen forsakelse heller. Jeg skal på vekta på lørdag, så skal jeg ha en pause hvor jeg bare spiser når jeg er sulten og akkurat passe nok. Så får vi se Som dere ser er jeg fortsatt opphengt i hele greia; jobber videre med hodet!

Svar med sitat
Gammel 02-10-10, 10:49   #474
Dollsine
Gjest

YEZZ! Halv kilo ned i dag fra sist mandag - selv om jeg har gått de grammene ned opptil flere ganger før
Føler meg mye roligere, ikke så opphengt i mat og minst mulig kh og mest mulig fett osv. Altså tenker jeg at jeg har hatt godt av disse dagene. Siden det fungerte fortsetter jeg videre. Skal prøve å ikke veie/måle/notere maten noen dager og; bare for å se om kroppen greier å regulere seg selv. Det blir ekstra spennende! Ha en stråååååålende lørdag alle sammen! Her fortsetter finværet; vi trenger det vi trønderne etter en ganske så miserabel sommer!

Svar med sitat
Gammel 03-10-10, 09:31   #475
Medli
Juniormedlem

Medli er på en erverdig vei

Fikk ikke veid meg sist helg da jeg var bortreist, men i dag viste vekta mi for første gang en fettprosent i kategorien 'overfat' og ikke i 'obese'. I tillegg til at vannprosenten min er under 1% unna å være 'normal'.
Har gått ned litt i kg også, men ikke så fryktelig mye. Samtidig så dukker det opp mer muskelmasse igjen, som jeg ikke helt skjønner hvor kommer fra, ettersom jeg ikke har trent noe ekstra. Denne uka dropper jeg 1 treningsøkt t.o.m. for å øve mer til midtsemesterprøver.

Men siden alt går riktig vei, så kan man ikke klage! Var litt nervøs pga jeg har fått den uvanen at mørk sjokolade som ligger igjen etter helga gjerne blir tatt litt og litt av i løpet av uka. Faller jo aldri ut av ketose, og de inneholder jo bare naturlige stoffer, så ser ikke ut til at det gjør meg noe galt.. Kan prøve å få ei testuke uten nå, siden min 86% kakao snart er borte.

Denne helga har jeg også prøvd å lage is (oppskrift fra Hexeberg sin bok) og tekaker. Kjempegodt! Tekakene blir god variasjon for knekkebrødene, ettersom jeg går litt lei inn i mellom. Var vant fra før av å ha to typer knekkebrød som jeg varierte med.

Medli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 10:09
Julekake-tråd? Sepia Ketolysekuren 14 04-11-08 19:17
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.