Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

1 dags pause fra ketolysekuren?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-09-10, 08:59   #1
thidung
Nytt Medlem

Medlem siden: Sep 2010
thidung er på en erverdig vei

1 dags pause fra ketolysekuren?

Hei!

Har hittil vært på ketolysekuren i 1 uke og gått ned 4 kg!! Føler meg fortsatt ganske uviten innefor dette.. har fått veldig mye bra info fra lavkarbo.no som har vært ganske behjelpelig... men det er en ting jeg lurer på: I forbindelse med jobben skal eg ut og spise middag om ca en uke. Er det muligheter for å ta 1 dag pause fra ketolysekuren?? Vet at det vil ta 2-3 dager før jeg er i ketose igjen, men vil vekten min øke opp igjen med en gang pga en middag?

Setter veldig stor pris på svar og erfaringer rundt dette, da jeg er helt nybegynner på dette

thidung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 09:12   #2
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 56
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: ! dag pause fra ketolysekuren?

Du vil samle vann og derfor gå opp i vekt, men den vil forsvinne når du går i ketose igjen.

Er det fastlagt hva dere skal spise? Er det ikke mulig å få endre på maten slik at man f.eks får salat i steden for potet osv?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 11:15   #3
thidung
Nytt Medlem

Sv: 1 dags pause fra ketolysekuren?

Ja, i grunn er det fastlagt og ikke muligheter for endringer. Dt er et spisested som serverer alt med poteter ogl itt grønnsaker, men da skal jeg prøve å heller la være å spise potetene.Men det blir på en måte litt rart/pinlig å ikke spise dessert når alle andre gjør. Kommer til å få masse rare blikk og folk kommer til å spørre mye....noe som i grunn er irriterende og jeg vil ikke la "hele verden" hva slags kostholdsvaner jeg har....

Gammel 14-09-10, 11:23   #4
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 49
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Hva med å bare si at du ikke har lyst på dessert? At du er mett?

Spis på forhånd før du går ut, da blir det ikke noe problem å ikke røre potetene og å stå over desserten. Drikk kaffe eller te når det spises dessert.

Jeg har pleid å gjøre det med spising ved sosiale anledninger til et stort issue, men har etter hvert oppdaget at dess mindre jeg fokuserer på det, dess mindre fokuserer andre på det også.

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-10, 11:24   #5
Maramara
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Sverige
Maramara er på en erverdig vei

Tips!
Spis litt av desserten. Når du spiser desserten fordel så mye som mulig ut over fatet, da ser det ut som du spiser mer enn det du gjör Det er bedre å ta en sprekk med färre karber for da kommer du fortere inn i ketolyse igjen.

Start 5 mai. 2010
Maramara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Egen Lavkarbo verson ;) Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 18:25   #6
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Jeg hadde gått ca 4 uker på ketolyse da jeg reiste på ferie en helg.Spiste vanlig drakk øl osv.la på meg 3 kilo den helgen men etter 4 dager på ketolyse var de borte igjen.Men alle reageree ulikt da men sånn var det nå for meg.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 18:55   #7
Beatrixie
Medlem

Beatrixie sin avatar

Beatrixie er ny på veien

[quote=christine76;933473]Hva med å bare si at du ikke har lyst på dessert? At du er mett?

Spis på forhånd før du går ut, da blir det ikke noe problem å ikke røre potetene og å stå over desserten. Drikk kaffe eller te når det spises dessert.

This!

Delmål

Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 16:24   #8
Maramara
Medlem

Opprinnelig lagt inn av thidung, her.

Hei!

Har hittil vært på ketolysekuren i 1 uke og gått ned 4 kg!! Føler meg fortsatt ganske uviten innefor dette.. har fått veldig mye bra info fra lavkarbo.no som har vært ganske behjelpelig... men det er en ting jeg lurer på: I forbindelse med jobben skal eg ut og spise middag om ca en uke. Er det muligheter for å ta 1 dag pause fra ketolysekuren?? Vet at det vil ta 2-3 dager før jeg er i ketose igjen, men vil vekten min øke opp igjen med en gang pga en middag?

Setter veldig stor pris på svar og erfaringer rundt dette, da jeg er helt nybegynner på dette

Er veldig spent på hvordag det gikk??

Start 5 mai. 2010
Maramara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Egen Lavkarbo verson ;) Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 00:33   #9
maritam
Juniormedlem

maritam sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
maritam er på en erverdig vei

Hvordan gikk det?

maritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 11:06   #10
thidung
Nytt Medlem

Hei hei..

Har nå vært på middagen!! overraskende nok var maten der ganske lavkarbo, mye kjøtt, fisk og grønnsaker og nesten ingen potet!! En rett var det poteter som tilbehør, men jeg greide å motså fristelsen :P Til dessert var det en sjokolade mousse, spiste veldig lite av den og fulgte råden om å spre den ut..hehe.. så er ganske fornøyd med meg selv, selv om jeg ikke holdt meg helt innenfor lavkarbo grensen. Trodde først at det skulle være vanskelig å ikke sprekke, men derimot var det vanskelig å spise mat med mye karbohydrater, fikk så dårlig samvittighet...

Gammel 20-09-10, 15:36   #11
Gange
Medlem

Gange sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: bergen
Gange er ny på veien

Er ofte det er slike episodar, der sosiale tilfeller osv gjer at det er vanskeleg å holda kostholdet heilt strengt.

Men ikkje få dårleg samvit, du prøvde og gjor det ganske bra, spiste lite kh og då kjem du fort tilbake i ketolyse. Bedre med ein liten sprekk ein ein gigantisk

Gange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:49   #12
Maramara
Medlem

Så kult at det gikk så bra!!

Start 5 mai. 2010
Gammel 20-09-10, 22:04   #13
Bøtt
Seniormedlem

Bøtt sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Så bra da!Det gikk jo kjempebra dette joSyns du har vært utrolig flink

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En dags opphold? Tøvsjur Ketolysekuren 1 26-02-10 21:37
En-dags influensa? aslaug Fysisk og mental helse 6 31-07-09 19:04
Hadde 2 dagers "pause" fra ketolysekuren, og la på meg 3 kg! annabanana Ketolysekuren 2 24-04-08 07:42
Kommentarer på 1 dags meny? mam Atkins kosthold 3 10-11-04 12:49

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.