Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

I dag ble jeg faktisk misunnelig ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-09-10, 20:08   #26
MarensLille...
Medlem

MarensLille... sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 45
MarensLille... er ny på veien

Sv: I dag ble jeg faktisk misunnelig...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nå snakker jeg om å ha lyst på noe, selvom man ikke spiser det da Ja. Når man spiser brød så øker blodsukkeret, men ikke når man ikke spiser det, eller?
Og vi må få lov til å skrive om akkurat hva vi vil. At vi har lyst på noen ting vi ikke kan få, betyr ikke at vi sitter og synes vi lever et miserabelt liv av den grunn.

Enig, det er da et åpent diskusjonsforum, er det ikke...? Men for all del, jeg kunne sikkert spesifisert hva tråden handlet om i emnet så de med liten viljestyrke slipper å gå inn her...

Vekttap på Ketolyse, start 17/8-2010:

Startet på 110 kg 1/3-10. Målet er 70 kg innen 1 år!
MarensLille... er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 20:11   #27
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, men jeg mener fortsatt at det er rushet karbene gir man savner, det er det som gir endorfinkick (ingen kan vel seriøst savne smaken av papp og gjær (aka brød) )

Jeg bare påpekte at det ikke er bra å fokusere på det man ikke kan få, for da blir det fote det eneste man klarer å tenke på

Jeg kan si helt bestemt og med 100% sikkerhet at når jeg blir misunnelig på Emma sin brødskive med leverpostei, så har det INGENTING å gjøre med blodsukkeret mitt. Det går ann å ha lyst på noe fordi at man vet det smaker godt og Kan sikkert gå rundt og fortelle megselv at detta smaker ikke i det hele tatt, men det kommer jeg liksom aldri å tro på.
Men sitter ikke og har det miserabelt med kostholdet mitt av den grunn.

Det går ann å ønske noe man ikke får, uten å oppleve det som en grusom opplevelse. Klarer man ikke tenke på sånt uten å føle seg ræva, så har man nok fortsatt endel problemer med mat, enten man har et perfekt lavkarbokosthold eller ei.

Gammel 06-09-10, 20:14   #28
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Det går ann å ønske noe man ikke får, uten å oppleve det som en grusom opplevelse. Klarer man ikke tenke på sånt uten å føle seg ræva, så har man nok fortsatt endel problemer med mat, enten man har et perfekt lavkarbokosthold eller ei.

Jeg snakker ikke kun om mat, men om kjente psykologiske faktorer. Hvis man hele tida tenker på hva man ikke får, hva man ikke kan, hva man ikke får til osv så blir det det eneste man klarer å fokusere på. Så hvorfor ikke fokusere på hva man kan og får til i stedet liksom. Lurte jeg på...

Gammel 06-09-10, 20:17   #29
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Jeg snakker ikke kun om mat, men om kjente psykologiske faktorer. Hvis man hele tida tenker på hva man ikke får, hva man ikke kan, hva man ikke får til osv så blir det det eneste man klarer å fokusere på. Så hvorfor ikke fokusere på hva man kan og får til i stedet liksom. Lurte jeg på...

Utelukker nødvendigvis det ene det andre da?
Går heeelt fint ann å ønske noe man ikke får og samtidig være glad for det man har
Skille går jo der man tenker på noe HELE tiden og der tanken slår en midlertidig akkurat der og da også går over også lever man livet vidre med et smil.

Gammel 06-09-10, 20:22   #30
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

HVIS de andre i heimen spiser noe jeg har lyst på, så tar jeg en munnfull og smaker lenge på den.. Hvis det er sirup, oki da spytter jeg ut igjen fordi det er såpass mye sukker i det, men hvis det er annen mat så tåler jeg en munnfull. Det ER godt å bare kjenne smaker og man trenger ikke mer enn en munnfull.

Gammel 06-09-10, 20:25   #31
Lille34
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Jeg savner overraskende få ting egentlig - trodde det ville bli mye verre. Savner sjokoladen min ganske ofte da, spesielt i helgene. Savner også mine daglige tekopper med masse natreen, og så savner jeg epler. That's it

Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 20:38   #32
Fruitdrops
Medlem

Hvor: Ørje, Østfold
Fruitdrops er på en erverdig vei

Toast av loff, skinke, masse ost, oregano og smør! XD Det har alltid vært redningen når jeg ikke har matlyst, ikke orker lage mat, har litt dårlig tid eller rett og slett har lyst på noe godt.
Har vært sånn i mange år ;P

Jeg har ikke merket noe enda siden jeg begynte for en uke siden, men jeg vet at pasta kommer til å bli vanskelig.

Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 20:40   #33
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fruitdrops, her.

Toast av loff, skinke, masse ost, oregano og smør! XD Det har alltid vært redningen når jeg ikke har matlyst, ikke orker lage mat, har litt dårlig tid eller rett og slett har lyst på noe godt.
Har vært sånn i mange år ;P

Oopsie-rolls er genilae å lage toast av, f.eks i vaffeljernet!

Gammel 06-09-10, 20:47   #34
MarensLille...
Medlem

Oopsie-rolls er genilae å lage toast av, f.eks i vaffeljernet!

Mmmm, lurt!

Gammel 06-09-10, 20:59   #35
Nyfrelst
Medlem

Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Jeg ville ha gitt mye for den følelse! Det er det verste med kuren for meg, jeg har ingen energy..men så lenge det går nedover så...

He he...Jeg blir ikke manisk på en god måte. Det minner mer om sånn jeg pleide å bli på den tiden jeg fremdeles spiste høykarbo, og hadde satt en hel pose smågodt til livs. Det sukkerrushet føltes ikke særlig bra! Nå som jeg går på lavkarbo har jeg åpenbart lavere toleranse for raske karbohydrater, for en skive loff er nok til å gi meg den nevnte følelsen av "mani" Føler meg som crap etterpå. På sett og vis er det en bra ting, det gjør det ganske enkelt å ta gode valg i matveien.

Forresten har det nettopp gått opp for meg at jeg ALDRI har hatt gallesteinsmerter etter at jeg begynte på lavkarbo! Før hadde jeg det i tide og utide, selv da jeg spise kjempemagert etter råd fra legen min...Bah.

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:38   #36
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

ååå, er så mye jeg har lyst på! Men, det som frister mest er komper med masse sirup på! mmmm <3 å ostepop! å sånn smash sjokolade.. mmm..

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 21:53   #37
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Hvor: Kristiansand
Debz er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

ååå, er så mye jeg har lyst på! Men, det som frister mest er komper med masse sirup på! mmmm <3 å ostepop! å sånn smash sjokolade.. mmm..

haha komper med sirup - lett å se at du er fra sørlandet!

Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 22:20   #38
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

haha komper med sirup - lett å se at du er fra sørlandet!

hehe, ja :P

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:27   #39
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Merker jeg har innmari lyst på Wienerpølse i lompe og brød med ketsjup og sennep. Jeg savner også medisterkaker, potet, makaronistuing og brun saus. mmmm

Savner at jeg bare kan reise på butikken og kjøpe uten å tenke hehe

Marius

Medisterkaker må da være perfekt lavkarbomat vel. Det er jo laget av feit svinekjøttdeig og fløte og litt sånn, er det ikke?

Og går det ikke å lage brunsaus av noe? Ingen som har prøvd det?

Har savna to ting. Is i sommer (har laga selv et par ganger). Og pizza. Mest fordi det har vært mange studentarrangementer med gratis pizza i det siste. Og så lukter det veldig godt. Men jeg klarer meg kjempefint uten. Trodde jeg skulle savne ris/pasta. Det har faktisk ikke vært noe problem whatsoever

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:35   #40
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Melk!!!! Iskald, frisk H-melk. Stooort glass, som drikkes i dype drag... *sikle*

Mai gad, jeg tror det melkesavnet er min verste fiende om dagen, altså. Det holder bare ikke med 2 dl, må være minst 5 for at det skal duge.

Om melkesavnet blir for stort, så kommer jeg til å sprekke. Ellers kverker jeg den som står mellom meg og melkekartongen!!!

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:36   #41
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

you can`t eat/drink it if you don`t buy it

Gammel 07-09-10, 06:49   #42
MarensLille...
Medlem

Word!!!!!!!!!!

Gammel 07-09-10, 08:03   #43
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

MÅ ha melk i kaffen eller teen når jeg drikker det, serri, så blir til at det stort sett er melk i huset

Forøvrig får man jo gjerne "kick" på ting kroppen mener den trenger, f.eks et mineral. Dessverre klarer ikke alltid hjernen å oversette dette helt riktig, og vi ender opp med å spise noe HELT annet, hvilket bare forsterker følelsen av at vi trenger mer.

Mor mi har aldri vært særlig glad i søtsaker og sjokolade, men får i stedet fullstendig kick på f.eks løk. Eller buljong. Eller noe annet. Tror det skjer bare en gang i halvåret at hun får kick på sjokolade eller noe annet søtt. Heldiggrisen!

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:24   #44
fettnurket
Medlem

fettnurket sin avatar

Hvor: Fauske
fettnurket er ny på veien

Kan ikke du lage flere??

Jeg regnet ut at det var 10 karbs i hver av de. Med mindre jeg har bajset på leggen med matten (ikke usannsynlig), så er det for mye karbs til at jeg får spise det.

For å være sikker skal jeg regne det ut en gang til, men jeg har mine tvil.

fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:26   #45
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

MÅ ha melk i kaffen eller teen når jeg drikker det, serri, så blir til at det stort sett er melk i huset

Kan du ikke bruke fløte da?
At du MÅ ha det er noe du velger selv

Gammel 07-09-10, 10:36   #46
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: I dag ble jeg faktisk misunnelig ...

Jeg savner egentlig ingenting, men jeg er biiiittelitt bitter på at jeg ikke tåler meieriprodukter særlig godt.
Og det hender jeg savner skikkelig godt øl og ordentlig italiensk pizza med ultratynn bunn, har prøvd noen gode lavkarboerstatninger, men det blir aldri helt det samme. Egentlig liker jeg ikke brødmat i vanlig forstand så veldig godt (spiste stort sett rugbrød/pompernickel før), men tynn italiensk bunn som knaser er prima!
Men jeg tenker i grunn ikke så mye over det, bortsett fra når jeg kommer over en tråd som denne .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 12:51   #47
EmilyB
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Jeg er litt av den oppfatningen at det som teller er hvordan man gjennomfører i det lange løp.

Jeg spiser høykarbo ting innimellom, ikke så mye fordi jeg orker ikke så mye av det som før, men det hender. For meg er ikke det noen krise, men det skjer ikke så ofte heller.

Det føles imidlertid nesten litt om å banne i kirken å skrive det her

EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:32   #48
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.

Det føles imidlertid nesten litt om å banne i kirken å skrive det her

Det synes jeg virkelig skal være opp til hver enkelt, så lenge man kjenner konsekvensene så er det jo bare din sak .
Jeg begrenses veldig av at formen blir totalt fucked up, jeg tåler rett og slett ikke høykarbomat, så det begrenser seg selv, og da er det rett og slett ikke verdt det .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 14:48   #49
EmilyB
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det synes jeg virkelig skal være opp til hver enkelt, så lenge man kjenner konsekvensene så er det jo bare din sak .
Jeg begrenses veldig av at formen blir totalt fucked up, jeg tåler rett og slett ikke høykarbomat, så det begrenser seg selv, og da er det rett og slett ikke verdt det .

Det er jeg helt enig i. Det var derfor jeg skrev "for min del er ikke det noen krise"

Jeg synes uansett det er viktig at man får frem alle sider. Noen verken ønsker eller kan skeie ut overhode, for andre går det greit. Og begge deler er like greit, tenker jeg.

EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 15:12   #50
MarensLille...
Medlem

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Jeg er som deg å mååååå ha melk i kaffe og te. Jeg bruker den røde alpro soyamelken, og den funker utmerket som melkeerstatning. Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke likte soyaprodukter, men nå går det kjempefint. Må bare venne seg til smaken
Den inneholder kun 0,1 kh per 100 ml...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eplekake-nyyyydelig faktisk! hasselnøtta Kake/dessert og snacks 5 21-09-10 21:52
Faktisk Lilli Generell diskusjon 2 27-08-09 17:04
Nå tror jeg faktisk ikke jeg orker mer! elian Kostholdsfilosofier 17 17-02-09 19:06
Det er jo faktisk bare helt UTROLIG! Bee Ketolysekuren 32 08-09-07 19:28
Man tåler faktisk ikke så mye alkohol AltforStor Ketolysekuren 10 21-08-07 08:40

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:01.