Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-08-10, 11:00   #26
Sunroad78
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 47
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

Eg synest ketolysebloggen.blogg.no skal få bestemme dette sjølv. Ho er ei vaksa dame og så lenge jenteungen har det bra, veks og har godt humør, så er det ingen grunn til at vi skal kritisere og gjere slik at ho føler ho er ei dårleg mor, for det er ingen tjent med.

Gammel 29-08-10, 14:01   #27
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ketolysebloggen.blogg.no, her.

Off... kjenner jeg blir litt sliten og lei av denne diskusjonen.

Jeg teller verken kalorier, fett eller proteiner. Jeg spiser ketogent, og jeg er i ketose. Jeg spiser SUNN mat, jeg spiser MYE mat, og jenta mi har det veldig fint, vokser som hun skal, og er blid som ei sol. Og tross alt er hun snart 5 måneder, og vi er bare ett steinkast ifra å begynne med grøt. Så, la meg være så snill å ta denne avgjørelsen selv uten at jeg trenger å føle meg som en dårlig mor eller ei som kun tenker på seg selv. Jeg føler det er slik enkelte av dere prøver å vinkle det, og det synes jeg ingenting om for å være helt ærlig.

Jeg spurte bare om ett par spørsmål, og det har absolutt ikke noe med dette her å gjøre i det hele tatt, og jeg har fått svar så da tenker jeg at vi legger saken død.

Men ellers tusen takk for råd, og takk for hjelp til dere som svarte på det jeg lurte på

Du er nybegynner på lavkarbo-kosthold, og spørsmålene du stiller viser jo at du har en del å lære enda- hvorfor ikke ta til seg det folk her inne som har lang erfaring og mye kunnskap om dette? Nellie for eksempel, har drevet med lavkarbo i årevis, og fikk barn for ikke alt for lenge siden, jeg ville vært litt mer ydmyk enn du er nå.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:31   #28
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Det er fantastisk hvor mye prestisje og hovering man finner hos enkelte mødre som ammer eller har ammet. Noen går ikke av veien for å fortelle andre hvor komplette idioter de er som gjør ting annerledes enn dem selv. De er helt overbevist om at akkurat den metoden de selv har valgt, er den optimale og uovertrufne metoden.

Denne hypotesen som går ut på at morsmelken blir full av giftstoffer hvis man er i ketose og mister vekt mens man ammer, er det bare noe man har hørt andre si, eller finnes det belegg for at det er riktig?

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:42   #29
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 53
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Det jeg VET er at inuittmødre på grønland har vært målt til 500 ganger så høyt PCB-innhold i melka som vi har. De er delvis i ketose store deler av året, og så spiser de mye ting som sel og hval. Så det kan være en kombinasjon der.

Jeg sier igjen, det er ikke godt for mammahjertet å aktivt slanke seg mens man fullammer. Et Lindbergh-kosthold er bedre, da har man stabilt blodsukker iallefall.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:46   #30
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det er fantastisk hvor mye prestisje og hovering man finner hos enkelte mødre som ammer eller har ammet. Noen går ikke av veien for å fortelle andre hvor komplette idioter de er som gjør ting annerledes enn dem selv. De er helt overbevist om at akkurat den metoden de selv har valgt, er den optimale og uovertrufne metoden.

Mødre som har ammet har kanskje lest en del om emnet, det ville iallefall jeg gjort, og har kanskje dermed opparbeidet seg en ekspertise vi andre ikke har?

Denne hypotesen som går ut på at morsmelken blir full av giftstoffer hvis man er i ketose og mister vekt mens man ammer, er det bare noe man har hørt andre si, eller finnes det belegg for at det er riktig?

-

Uhhm...akkurat den holdningen går vel igjen på mange områder, spesielt her inne, det er svært mange her som, etter å ha spist lavkarbo i en måned, er overbevist om at de er eksperter og at f.eks ketolyse er det eneste riktige.

Jeg har ikke barn, og har naturlig nok aldri ammet, men hvis en lege med kompetanse på ketogent kosthold advarte mot det, ville jeg virkelig tatt det i betraktning. Og Torkil har vel neppe ammet han heller, så det er vel ikke subjektiv synsing av typen du beskriver?

Sist redigert av Sugarpill : 29-08-10 kl 14:51.
Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:59   #31
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

-

http://www.tidsskriftet.no/?nyhe_id=20990
http://www.klikk.no/foreldre/dinbaby...icle472271.ece
http://www.forskning.no/artikler/2010/juli/255041 (PCB r av de stoffene som lagres mest i fettvevet)
http://www.babyverden.no/Tema/Temaka...nar-man-ammer/

Og noen tusen treff til på google.

(FYI Jeg har aldri ammet, og har ikke barn, men jeg er opptatt av at man i det minste bør få et best mulig utgangspunkt i livet uansett...)

Gammel 29-08-10, 15:54   #32
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Det du viser til her er jo i hovedsak problemer med miljøgifter generelt, ikke i forbindelse med ketogent kosthold og amming. Det er jo ikke så interessant hva en tilfeldig jordmor måtte synse om saken...

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 16:31   #33
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Det du viser til her er jo i hovedsak problemer med miljøgifter generelt, ikke i forbindelse med ketogent kosthold og amming. Det er jo ikke så interessant hva en tilfeldig jordmor måtte synse om saken...

Jordmødre er jo faglærte personer på dette, så jeg vil i høyeste grad si det er relevant hva de mener om det.
Og problemet med miljøgifter gjelder slanking generellt, ikke kun i ketose. Men som det står i en av artiklene forverres det jo raskere man går den i vekt, og for mange går det jo veldig fort i ketose; ergo vil det bli mer miljøgifter i melka enn for en som går saktere ned.

Gammel 29-08-10, 20:11   #34
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Ammehjelpen selv sier at å slanke seg og gå ned 1kg i måneden er helt akseptabelt De snakker da om lavkalori, men slanking er det endå.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 20:30   #35
Tutta112
Medlem

Tutta112 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 53
Tutta112 er på en erverdig vei

Startet på ketolyse for en uke siden, og har bare gått ned 400g, er så skuffa ;( hadde trodd dette skulle gå litt fortere, men jeg må vel ikke miste mote nå når jeg er så godt i gang, kom i ketose samme kvelden som jeg startet med kuren så det var jo en fin start kan den lille nedgangen komme av at jeg ikke har fått trent noe denne uka?

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 20:32   #36
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Tviler på at det har noe med trening å gjøre, du hadde sikkert ikke så mye vann i kroppen da du starta, dessuten skal du bare ned ti kg, og da går det nok saktere enn for en med betydelig overvekt . Ha tålamot!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 20:01   #37
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tutta112, her.

Startet på ketolyse for en uke siden, og har bare gått ned 400g, er så skuffa ;( hadde trodd dette skulle gå litt fortere, men jeg må vel ikke miste mote nå når jeg er så godt i gang, kom i ketose samme kvelden som jeg startet med kuren så det var jo en fin start kan den lille nedgangen komme av at jeg ikke har fått trent noe denne uka?

Drikker du nok vann? Spiser du riktig? og ikke minst nok? Spiser du annet ved siden av som kan være litt mer karbo i?

Vann er min største stopper - har jeg et par dager med lite vann går jeg glatt opp et kg....

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Har faktisk gått opp! caroline72 Ketolysekuren 38 07-02-11 19:19
Hvorfor opp i vekt i dag? nybegynner85 Spørsmål og svar 3 04-05-10 17:50
Vet du hvorfor jeg går opp i vekt? Chantelle Lavkarbo generelt 18 17-06-09 21:16
Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Thalen Ketolysekuren 13 12-02-09 09:44

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.