Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julistarternes tråd

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-08-10, 17:22   #276
unaturligslank
Medlem

unaturligslank sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes tråd

Oppfordrer alle til å bli med på en vennlig konkurranse! Om å gjøre å gå flest dager uten en sprekk i kuren. Kanskje det kan hjelpe så man unngår sprekk når man står foran kjøleskapet og kjenner suget?

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35968

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 21:44   #277
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 37
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

I dag har jeg lyst å dele med dere alle at jeg har gått ned 10,3 kg og uansett hva vekten vil vise i morgen, så har jeg gått ned 10 kg!! Det er helt sykt og jeg er over-the-top glad og STOLT over meg selv!
Jeg feiret med å lage hjemmelaget lavkarbo-is og nå ser jeg på TV etter å ha spist den deeeeilige sjokoladeisen!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 22:27   #278
unaturligslank
Medlem

Fy søren!! Gratulerer!
Ble litt misunnelig nå altså

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 22:29   #279
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Vel, du ser nå vekta, det er enda mer å ta av. Det kan dessuten være at om to uker er situasjonen helt omvendt; kanskje jeg står bom fast på det forbanna 3-sifra tallet som jeg har vært på i 10 år (jeg er 21) og du har gått ned 6 kg. Alt kan skje!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 22:38   #280
unaturligslank
Medlem

Sånn må du ikke si da. Alt kan skje, plutselig har du gått ned 10 kg til!!
Nå fikk i alle fall jeg ekstra motivasjon, jeg skal også klare det!

Gammel 23-08-10, 23:09   #281
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Og jeg heier på deg! Hvis jeg klarer det, så klarer du også det. Vi skal klare det sammen, vet du. Jeg vil ikke gå i mål alene
Bra det er en motivasjon for deg, og jeg håper du ikke får en dårligere følelse fordi jeg har gått ned 10 kg, men som sagt, det vises IKKE på cm foreløpig annet enn at brystene er blitt litt mer daue enn det de var i utgangspunktet (i alle fall ikke et hurra )

Nattaklem

Gammel 24-08-10, 16:54   #282
annex
Seniormedlem

Alder: 64
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av sandramor, her.

I dag har jeg lyst å dele med dere alle at jeg har gått ned 10,3 kg og uansett hva vekten vil vise i morgen, så har jeg gått ned 10 kg!! Det er helt sykt og jeg er over-the-top glad og STOLT over meg selv!
Jeg feiret med å lage hjemmelaget lavkarbo-is og nå ser jeg på TV etter å ha spist den deeeeilige sjokoladeisen!

Gratulerer sandramor, du er til stor inspirasjon!

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 17:04   #283
unaturligslank
Medlem

Og jeg heier på deg! Hvis jeg klarer det, så klarer du også det. Vi skal klare det sammen, vet du. Jeg vil ikke gå i mål alene
Bra det er en motivasjon for deg, og jeg håper du ikke får en dårligere følelse fordi jeg har gått ned 10 kg, men som sagt, det vises IKKE på cm foreløpig annet enn at brystene er blitt litt mer daue enn det de var i utgangspunktet (i alle fall ikke et hurra )

Nattaklem

Neida, jeg blir ikke lei meg. Bare gla for at du gjør det bra! Er på dag 2 med Skaldeman og motivasjonen er på topp
Bra å se at andre får det til/at det er mulig. Også får jeg noe å strekke meg etter.

Gammel 24-08-10, 19:28   #284
sarasirene
Juniormedlem

sarasirene sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: det blide sørland
sarasirene er på en erverdig vei

Så utrolig bra

sarasirene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza og LK generelt Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 21:29   #285
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Herlighet, gikk nesten rett i grininga her! Jeg, inspirasjon? Kjære alle sammen; det er jo takket være den fantastiske gjengen vi har her inne som støtter og motiverer, og ikke minst kommer med råd underveis når man står på randen til å sparke i kjøleskapet, som gjør at jeg bare fortsetter, tross +gram her og +kg der, så finner jeg trøst i alles kamp her inne og finner viljen til å fortsette. Sjeldent følt slik samhold før, og det er enda vi er spredte for alle kanter Alle her fortjener et skikkelig sukkersuss

Gammel 24-08-10, 22:57   #286
unaturligslank
Medlem

Ååååå, så koselig melding, blir litt rørt på denne kanten og.
Godt vi har hverandre ja

Gammel 26-08-10, 18:12   #287
Albertine6
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2010
Albertine6 er på en erverdig vei

Heisann
Har ikke sett denne tråden før jeg.
Jeg startet på ketolysekuren 5.juli. Var da 95 kg Førse delmål er 85kg , og målet er 75kg
Gikk ned til 90 kg til slutten av juli. Skulle da på ferietur, der vi lå på hotell i flere dager.. Prøvde, men nyttet ikke å gå på kuren da, så jeg tok en pause, men spiste ikke godteri da.

Vekta var heldigvis den samme når vi kom hjem.
Trener på treningssenter 2-3 ganger pr uke, har gjort det siden januar. Men fra å være veldig rolig, og sofaslave, til ganske aktiv med trening på senter + gå turer, gikk jeg ikke ned et eneste gram med "vanlig sunn kost" + endel snop. Veldig frustererendes. Kuttet snop i periioder også, men uten effekt.. Ga litt opp da, og bestemte meg for å begynne med lavkarbo, og leste litt og fant ketolysekuren...

Har fått veldig troen på denne kuren, eneste jeg kan slite litt med, det er å få i meg nok mat.Kutter ut måltider til tider, så de må jeg prøve å skjerpe meg med..

Har ikke lest alle innleggene enda, men det skal jeg få gjort etterhvert. De jeg har lest hitill har ihvertfall imponert meg! Dere er flinke!!!
Håper det er greit at jeg henger meg på denne tråden, og slår følge på veien nedover!!!

Albertine6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 11:13   #288
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Dadumdidum...

Idag blir det "dasketur" på meg og gubben. Med en del timer til rådighet i frederikshavn har jeg stoooore planer om å tråle helsekostforretningen :twisted:

Fant ut at et glass cocosa der koster ca 90 norske, mot 194 i helsekosten her!
Foreløpig er det JBKM, soyaprotein, lucernefrø (det blir så godt oppå pålegg og til svinekjøtt!) og glutenmel som står på lista.

Dette er altså en nøye planlagt avstikker fra kuren, og jeg vet nok det kan bli noget vrient å gå forbi hylla med M&M's på båten, altså Tror likevel jeg skal klare det ganske så bra.

Buffeten blir en utfordring muligens, men jeg har for helsike holdt meg på matta i ca fem uker. Jeg tror jeg har fortjent en liten "utskeielse" i form av en skje fløtegratinerte poteter
På båten selges jo også en del sukkerfrie varianter av sjokkis, de skal få bli med hjem i bagen. Vil ikke risikere å fly rundt med rennamage der nede, for å si det slik

Gikk på en "sprekk" igår. Eller, den ble jo nøye utregnet, men jeg merker nå at det var dumt å gjøre. Jeg MÅTTE nemlig ha melk. Deilig, iiiiiiskald melk. Åh, den fristet noe så forferdelig, og jeg satte meg ned for å regne ut hvor mye jeg kunne drikke.
GUDBEDRE så godt det var! Heldigvis ble kartongen tom, så jeg får ikke repetert gårsdagens "synder"

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 11:54   #289
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Jeg er... jeg er... jeg er.... ÅÅÅ!
Reiste hjem til mamma onsdag kveld på en framskyndet høstferie.
Gått opp nesten TO kilo, og det er enda jeg har holdt meg på kuren (mamma er også på kuren) og vært ekstra påpasselig for fristelsene.
Torsdag hadde vi ikke vekt her, så det måtte jeg kjøpe til mamma. Den er teit. Jeg har erklært den for DUSH (Den Ultimate Sandra-Hateren). Den er grei med mamma, men viser meg ørten forskjellige sifre for hver gang jeg trør på den dævelskapen! Jeg reiser (heldigvis) hjem i dag og gleder meg til mi vekt står for tur (ber til Gud og andre guder i samme slengen om at vekta til mamma er ubrukelig...) Jeg reiste hjem onsdag på 101.1 kg, vekta i dag var 102.5. Er det rart jeg fortviler eller?! ÅÅ! Dette må ikke skje nå igjen, at jeg legger alt på meg...

Gammel 30-08-10, 13:59   #290
unaturligslank
Medlem

Velkommen Albertine!

Mallilen: Nå er vel du på tur allerede, så dette kommer litt sent. Men er det verdt å risikere alt det du har ofret og alt du ønsker så høyt for EN SKJE med fløtegratinerte poteter? Nå vet ikke jeg hvor stor skje du har i tankene, men kan ikke skjønne at det vil gi deg så stor tilfredstillelse.

Min erfaring er at ting smaker bedre i fantasien, men i virkeligheten føles det bortkastet etter at det er spist. Dessuten kommer ofte nederlagsfølelsen som forteller deg at man like gjerne kan gi opp, eller suget som ikke vil gi seg. En sprekk leder ofte til andre sprekker.

Som sagt, dette kommer nok for sent, men kanskje noe å tenke på neste gang. Vær forsiktig med lavkarbo-godtet også. Det er noe sukker i en del av dette også, så man kan ikke spise store mengder, + at de skaper søtsug disse og.

Nå høres jeg kanskje streng ut. Jeg kan være svak og sprekke innimellom jeg og. Men hadde rollene vært omvendt nå, så hadde jeg ønsket at noen var streng mot meg.

Gammel 30-08-10, 14:12   #291
unaturligslank
Medlem

Jeg er... jeg er... jeg er.... ÅÅÅ!
Reiste hjem til mamma onsdag kveld på en framskyndet høstferie.
Gått opp nesten TO kilo, og det er enda jeg har holdt meg på kuren (mamma er også på kuren) og vært ekstra påpasselig for fristelsene.
Torsdag hadde vi ikke vekt her, så det måtte jeg kjøpe til mamma. Den er teit. Jeg har erklært den for DUSH (Den Ultimate Sandra-Hateren). Den er grei med mamma, men viser meg ørten forskjellige sifre for hver gang jeg trør på den dævelskapen! Jeg reiser (heldigvis) hjem i dag og gleder meg til mi vekt står for tur (ber til Gud og andre guder i samme slengen om at vekta til mamma er ubrukelig...) Jeg reiste hjem onsdag på 101.1 kg, vekta i dag var 102.5. Er det rart jeg fortviler eller?! ÅÅ! Dette må ikke skje nå igjen, at jeg legger alt på meg...

Ikke la dette knekke deg Sandramor! Du skriver at du har vært flink hos moren din, og da burde du være fornøyd med deg selv! Tenk på styrken du har vist ved å kontrollere deg og være flink med maten, så får vekta være det den er. Du har gjort en innsats og det burde styre selvfølelsen din, den burde ikke bli styrt av tallene på en vekt.

Kanskje du har fått mer muskler, kanskje har du spist salt mat som binder vann, kanskje henger det sammen med syklusen din, kanskje det er en mengde andre årsaker som jeg ikke kjenner til? Bare ta tiden til bruk, og ikke gi opp, så vil du se at du fortsetter nedover. Du har kommet langt allerede.

Du skriver at du er redd for å legge på deg igjen, men det skjer bare om du gir opp, så ikke gjør det!! Du har funnet en metode som fungerer, men man vil alltid støte på "bumps in the road" uansett, da gjelder det å være sterk.

Et par spørsmål på slutten: Kan det være lavkarbo-isen du feiret med før du reiste som har gjort det, hva var det i den? Har du tatt noen medisiner som kan ha ført til vann i kroppen?

Gammel 30-08-10, 17:34   #292
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Ikke la dette knekke deg Sandramor! Du skriver at du har vært flink hos moren din, og da burde du være fornøyd med deg selv! Tenk på styrken du har vist ved å kontrollere deg og være flink med maten, så får vekta være det den er. Du har gjort en innsats og det burde styre selvfølelsen din, den burde ikke bli styrt av tallene på en vekt.

Kanskje du har fått mer muskler, kanskje har du spist salt mat som binder vann, kanskje henger det sammen med syklusen din, kanskje det er en mengde andre årsaker som jeg ikke kjenner til? Bare ta tiden til bruk, og ikke gi opp, så vil du se at du fortsetter nedover. Du har kommet langt allerede.

Du skriver at du er redd for å legge på deg igjen, men det skjer bare om du gir opp, så ikke gjør det!! Du har funnet en metode som fungerer, men man vil alltid støte på "bumps in the road" uansett, da gjelder det å være sterk.

Et par spørsmål på slutten: Kan det være lavkarbo-isen du feiret med før du reiste som har gjort det, hva var det i den? Har du tatt noen medisiner som kan ha ført til vann i kroppen?

Du er virkelig ryggraden min, Unaturligslank.
Jeg er tilbake til dit jeg var forrige helg, så målet om å være under 100 kg innen lørdag 4. september må jeg antakeligvis legge laaangt fra meg.
Det eneste jeg vet jeg har skeiet godt ut med er Ifa, både den i eske og i pose; frukt og søt lakris. Kanskje det har hatt større påvirkning enn beregnet? Ellers har jeg jo holdt meg under 15,og vel så det!

Lavkarbo-isen bestod av 3 eggeplommer, 2 ss kakaopulver, 2 ss splenda og 3,3 dl fløte pisket til krem. Tror du den er ille? Står ikke på medisiner nå i det hele tatt, ikke gjort siden april-mai. Har hatt mens i fem uker, ferdig nå, kan det ha noe å si? Etter jeg begynte på skolen har jeg spist mer salat (lett tilgjengelig) enn det jeg normalt sett har gjort tidligere på kuren - med er påpasselig med proteinene og fett, lite farligheter der Føler nå egentlig at jeg har vært flink, og det har jeg jo vært! Kanskje jeg rett og slett har innebygd stress etter Bodø-turen? Var jo en gooood del negativ action der, kan man si... I tillegg presser jeg meg med 4. september-målet mitt...

Gammel 30-08-10, 18:21   #293
unaturligslank
Medlem

Hmmm. Jeg vet ikke hvor mye den kunstige søtningen i Ifa, og lavkarbo-is har og si. Kunstig søtning er jo ofte en partystopper, så du burde nok droppe det for sikkerhets skyld. Jeg tenkte du kanskje hadde hatt bær i isen. Jeg dumma meg ut på en stor porsjon bær/fløte/søtning-is en stund tilbake...men det har du jo ikke hatt i så det er det ikke. Tror ikke isen din er så ille, men det er vel ikke vits i å ta noen sjanser.

Det skal jo være greit med salat, men kanskje det har blitt litt mye? Kommer an på hva som er i salaten og hvilke andre karbo-kilder du får i deg i løpet av dagen. Det er jo ikke så lett å veie salaten og telle karbo på skolen, men på atkins skal man holde seg under et par dl med salat pr dag, så ha det i bakhodet (husker ikke nøyaktig mål, men se på Atkinsforumet). Vær forsiktig med tomat og paprika, og ingen mais selvfølgelig. Bruker du dressing? Og i så fall, hva slags dressing? Spiser du for mye proteiner? Leste et sted at ved overskudd av proteiner omdannes de i leveren, og gir "samme" effekt som karbo. Husker ikke ordentlig, bare noe jeg skumma forbi.

Mensen i 5 uker høres grusomt ut! Du skal ikke se bort i fra at du har litt indre ubalanse som stikker kjepper i hjulene for deg. Du får bare smøre deg med tålmodighet og være stolt av jobben du gjør. Jeg har slitt lenge med å gå ned det jeg gikk opp etter min sprekk så jeg har ikke så mye vektnedgang å være stolt av, men jeg er stolt fordi jeg ikke har gitt opp og fortsatt holder meg til dietten, og det burde du også være!!

Gammel 31-08-10, 11:51   #294
raindew
Medlem

raindew sin avatar

Hvor: Hamar
raindew er på en erverdig vei

Det eneste jeg vet jeg har skeiet godt ut med er Ifa, både den i eske og i pose; frukt og søt lakris. Kanskje det har hatt større påvirkning enn beregnet? Ellers har jeg jo holdt meg under 15,og vel så det!

Er ikke den IFA'en i eske søtet med vanlig sukker? Mente det bare var de i pose som er sukkerfrie :S

startvekt 11/7: 77.6kg --- 03/09: 74,6kg (pause) NY startvekt: 07/10: 77.5kg... jeg prøver igjen Min journal
raindew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 14:47   #295
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Vekta bare øker. Kutter ut all Ifa, all saft, all lureri! Skal ha 15 karb hver dag - hovedsakelig fra blomkål og brokkoli. Så det så!

Takk for støtten! <3

Gammel 31-08-10, 15:27   #296
unaturligslank
Medlem

Bra!!!!

Gammel 31-08-10, 18:59   #297
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 53
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Hei Sandramor, husk at slankestress kan motvirke nedgang.
Dvs deponer vekta hos noen du kjenner i minst ei uke.
Du brukte lang tid på å gå opp, la kroppen gå ned likeledes. Bare sundt det!

Hva mener du med mens i fem uker? Har man tatt en graviditetstest?

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 19:12   #298
unaturligslank
Medlem

Kan man være gravid med mens i 5 uker?

Gammel 31-08-10, 19:20   #299
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 53
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Det er ikke uvanlig med blødninger i første trimester. Det er mange som ikke mister mens men som får "en rar mens" som ikke gir seg.

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 20:09   #300
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Må ha vært den med den hellige ånd, i så fall

Hadde mensen i fem uker etter flere år opphold pga. p-sprøyte. Gikk å venta på den i tre måneder før den endelig kom tre dager inn i ketosen Det tok fem uker før den dro, den er vel like om hjørnet, nå da...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 10:09
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.