Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-08-10, 11:47   #626
Tutte
Medlem

Tutte sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Tutte er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Sola 55, her.

Like spenende å veie seg hver gang.
Det går sakte men sikkert nedover. Mitt hode vil ha litt "raskere" nedgang! Men veit jo at dette er det riktige. Så ser jeg på at andre bare raser ned. Bør jeg være fornøyd med ca 1kg i uka

1kg i uka hørres veldig bra ut, gikk ikke ned noe mer jeg heller, og tror det er mange med oss ! Hud og hode skal jo også henge med på dette !

Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 16:15   #627
Sola 55
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lier
Sola 55 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Tutte, her.

1kg i uka hørres veldig bra ut, gikk ikke ned noe mer jeg heller, og tror det er mange med oss ! Hud og hode skal jo også henge med på dette !

Ja du sier noe, føler at huden "henger" på lårene! Her må det trenes mere
Hode henger mere med, når en er motivert, og det har jeg vært og er

Sola 55 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 10:49   #628
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Ikke ett innlegg her siden forrige onsdag?!
Jeg har nå vært en uke i fase 2 - og kjenner at jeg ble nok veldig godt vant til både bær og nøtter i fase 3. Jeg savner det, så jeg er spent på hva kurslederen sier på torsdag når vi skal ha vårt siste gruppemøte. Regner med at jeg har 3-5kg igjen før jeg er VELDIG fornøyd.

Idag er det planleggingsdag i både barnehagen og SFO - synd at det ikke er SOL. Kanskje vi heller tar en tur ut i skogen.

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 10:49   #629
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

NB. Glemte å skrive at jeg har gått ned 1,2kg denne uken :yuhu:

Journalen
Gammel 16-08-10, 18:51   #630
Sola 55
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

NB. Glemte å skrive at jeg har gått ned 1,2kg denne uken :yuhu:

GRATULERE da er det vel ikke så fært å forsake nøtter å litt annet

Gammel 16-08-10, 19:38   #631
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

GRATULERE da er det vel ikke så fært å forsake nøtter å litt annet

Ikke i det hele tatt

Journalen
Gammel 20-08-10, 23:44   #632
tuddelu
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
tuddelu er på en erverdig vei

Er innom og sier hei på dere
Hopper straks over i fase 2, regner med å være der fra mandag av. Har lest gjennom hele tråden, så nå er jeg oppdatert og klar

God helg alle sammen!

tuddelu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 14:49   #633
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Gratulerer med en kjempefin start Tuddelu. Jeg er sikker på at fortsettelsen blir like vellykket.

Gammel 21-08-10, 21:29   #634
tuddelu
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Gratulerer med en kjempefin start Tuddelu. Jeg er sikker på at fortsettelsen blir like vellykket.

Tusen takk Pearl

Jeg har virkelig lyst å klare dette. Er i grunnen mest spent på når tiden kommer til vedlikeholdskosten.
Begynte like godt i fase 2 idag jeg, var tom for middagsretter og har ikke rukket bestille nye. Lagde omelett av 2 egg, champingong, løk, purre, hakkede tomater med krydder, basilikum og oregano og en god salat til. Herlig!
Oppdaget også at jeg kan spise lammekjøtt nå som jeg er i fase 2 .. det er jo fantastisk! Det passer bra nå som lammesesongen er rett rundt hjørnet

Kanskje blir det ett glass hvitvin på meg ikveld også .. deilige lørdagskvelden.

Hvordan går det med dere andre her i fase 2?

Er det noen som har bestilt eurodiet med ekspress over natt og som vet om man får pakken levert på døren? Det koster jo tross alt ganske mye mer enn vanlig frakt ..

Gammel 21-08-10, 23:13   #635
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Jeg har gjort det og den kom på døren hjemme dagen etter. Ja, og så fikk jeg mange mail for å få informasjon om hvor langt pakkern var kommet.

Gammel 21-08-10, 23:45   #636
tuddelu
Medlem

Så flott å høre Greit å ha muligheten med ekspress når det begynner å bli lite mat igjen .. der har blitt mye brownies i det siste

Gammel 22-08-10, 15:59   #637
tuddelu
Medlem

Her minker det på ed produkter, litt krise faktisk!!
Jeg har karamelldessert, aspargessuppe og grønnsakssuppe igjen. Disse likte jeg virkelig ikke, så jeg prøver å unngå dem. Men hvis det er krise så må jeg .. noen som har tips til hvordan friske opp karamelldesserten?? Den kan jeg alltids prøve meg på ..

Drar innom helsebutikken imorgen og kjøper kjeks og soyanøtter, da har jeg litt mat i hus. Også bestille produkter med ekspressfart!

Middagen idag er reddet hvertfall, idag blir det kylling med salat til - gu som jeg gleder meg til kyllingen

Gammel 23-08-10, 10:44   #638
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Jeg vet ikke hva du kan gjøre med karamelldeserten, men Aspargessuppen har jeg fått spiselig ved å koke sellerirot, blomkål, løpstikke og salt, mose grønnsakene og har alt oppi suppen. Løpstikken og sellerien overdøver i en viss grad suppesmaken. Grønnsakssuppen har jeg ikke funnet noen måte å få spiselig.

Ellers kan du hvis det blir krise kjøpe Fedon sin proteinbar på Sunkost helsekosten. Det er den samme som eurodiett sjokoladebar.

Gammel 23-08-10, 13:53   #639
tuddelu
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg vet ikke hva du kan gjøre med karamelldeserten, men Aspargessuppen har jeg fått spiselig ved å koke sellerirot, blomkål, løpstikke og salt, mose grønnsakene og har alt oppi suppen. Løpstikken og sellerien overdøver i en viss grad suppesmaken. Grønnsakssuppen har jeg ikke funnet noen måte å få spiselig.

Ellers kan du hvis det blir krise kjøpe Fedon sin proteinbar på Sunkost helsekosten. Det er den samme som eurodiett sjokoladebar.

Takk for tips til suppen Pearl Den grønnsakssuppen fikk ikke jeg spiselig heller
Nå har jeg kjøpt inn endel kjeks, kommer nok til å kjøpe fedon sin proteinbar også .. det var lurt
Varene mine er her forhåpentligvis imorgen formiddag, så da går ting tilbake til "normalen".

Hvordan tilbereder dere kjøtt, fisk og fugl i fase2?
Det står i brosjyren at det bør stekes på svak varme i ovn, helst 100 grader. Hvor lang blir steketiden da? Jeg har surfet litt innom oppskriftssidene, skal se om jeg finner noe der.

Gammel 23-08-10, 22:26   #640
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Velkommen til Fase 2, tuddelu! Nei, har ikke smakt karamelldessert så ingen tips herfra. Men alle supper kan du tilføye grønnsaker som du koker sammen med ED suppen. + masse krydder.

Jeg er godtesjuk for tiden. Kaster i meg både 1 og 2 barer på en dag, og i helgen spiste jeg opptil 7 ED måltider! Satser på at det er en overgangsperiode (for ett eller annet) og at jeg snart er tilbake igjen til normalen. Regner med at vekten ved neste veiing ikke viser noe særlig nedgang. Men jeg skal heller satse på å få inn en treningsøkt. Hvor lenge har jeg sagt dette nå ?

Journalen
Gammel 24-08-10, 09:43   #641
Sola 55
Medlem

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Takk for tips til suppen Pearl Den grønnsakssuppen fikk ikke jeg spiselig heller
Nå har jeg kjøpt inn endel kjeks, kommer nok til å kjøpe fedon sin proteinbar også .. det var lurt
Varene mine er her forhåpentligvis imorgen formiddag, så da går ting tilbake til "normalen".

Hvordan tilbereder dere kjøtt, fisk og fugl i fase2?
Det står i brosjyren at det bør stekes på svak varme i ovn, helst 100 grader. Hvor lang blir steketiden da? Jeg har surfet litt innom oppskriftssidene, skal se om jeg finner noe der.

Hei
Fisken steker jeg ved lav varme i teflonpanne, eller koker den i mikroen.
I ovnen ca halvtime, kommer jo ann på tykkelsen, om den er hel, eller posjonstykker. Fisk har mye veske i seg og det er om å gjøre å bevare den i fisken Men her som allle andre gode råd du må prøve deg frem. Din ovn er kansje ikke som alle andres
Grønnsaksuppen med urtekrydder, lurt å la den hvile i noen minutter. Jeg koker oppvann å rører inn, krydder, hvile. Har fått det til å fungere.
Å ja kjeksen er god, bar etter trening eller sån i to tiden, da er jeg "hul".
Men nå er det lege veiing og veiledning. Ha en god dag

Gammel 24-08-10, 10:11   #642
tuddelu
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Velkommen til Fase 2, tuddelu! Nei, har ikke smakt karamelldessert så ingen tips herfra. Men alle supper kan du tilføye grønnsaker som du koker sammen med ED suppen. + masse krydder.

Jeg er godtesjuk for tiden. Kaster i meg både 1 og 2 barer på en dag, og i helgen spiste jeg opptil 7 ED måltider! Satser på at det er en overgangsperiode (for ett eller annet) og at jeg snart er tilbake igjen til normalen. Regner med at vekten ved neste veiing ikke viser noe særlig nedgang. Men jeg skal heller satse på å få inn en treningsøkt. Hvor lenge har jeg sagt dette nå ?

Takk Popp
Jeg er superfornøyd med resultatet i fase1, 6,9 kilo av Så nå er jeg klar for fase2, om det skulle gå litt saktere nedover nå, så gjør det ingenting!
Godt å spise middag igjen. Har gledet meg til skalldyr i lang tid, så nå skal det bli reker, krabbe og scampi fremover Med ett glass hvitvin til!
Før jeg begynte dietten hadde jeg aldri trodd jeg skulle glede meg så mye over god mat. Det er sånn det skal være!

Nå har jeg spist kjeks og salater igår, tror ikke jeg våger meg på suppene igjen .. hehe .. idag kommer ed produktene mine

Spis 1 og 2 barer om dagen og nok måltider til at du ikke er sulten! Det er en overgangsperiode, det vil gå over. Det er bedre å spise mer ed produkter enn å spise annen mat. Jeg tror ikke det vil gi særlig utslag på vekten din heller; kroppen gir uttrykk for at den trenger mer næring.
Jeg hadde det slik første uken i fase1; var godtesyk hele helgen og spiste 7 måltider over noen dager da det stod på som verst. Det gav ikke utslag på vekten. Så bare nyt måltidene dine, du trenger dem nå

Hva har du lyst å trene da Popp? Det høres ut som du er streng med deg selv om at du MÅ begynne å trene .. dette kan sette en demper på lysten for å begynne. Ta deg en treningsøkt fordi du har lyst, ikke fordi du må
God klem!

Gammel 24-08-10, 10:13   #643
tuddelu
Medlem

Hei
Fisken steker jeg ved lav varme i teflonpanne, eller koker den i mikroen.
I ovnen ca halvtime, kommer jo ann på tykkelsen, om den er hel, eller posjonstykker. Fisk har mye veske i seg og det er om å gjøre å bevare den i fisken Men her som allle andre gode råd du må prøve deg frem. Din ovn er kansje ikke som alle andres
Grønnsaksuppen med urtekrydder, lurt å la den hvile i noen minutter. Jeg koker oppvann å rører inn, krydder, hvile. Har fått det til å fungere.
Å ja kjeksen er god, bar etter trening eller sån i to tiden, da er jeg "hul".
Men nå er det lege veiing og veiledning. Ha en god dag

Hjertelig takk Som du sier varierer det fra ovn og kjøttstykke osv, men nå har jeg en pekepinn på hvor mye Takk

Hvordan gikk det med veiing og veiledning idag? Ha en fin dag du også!

Gammel 24-08-10, 16:34   #644
Sola 55
Medlem

[quote=tuddelu;921445]Hjertelig takk Som du sier varierer det fra ovn og kjøttstykke osv, men nå har jeg en pekepinn på hvor mye
Jo takk legen er fornøyd, det er jo jeg og. Ca 1kg i uka siden sist veing
Og Blodprøvene fra sist er bra, trykket er strålende.
Så jeg er fornøyd. Skal en uke til Hellas 18 sept. Har valgt å holde meg i fase to til jeg er tilbake. Så dette blir bra. Meny har lakseburger, laks og reke som er malt med god krydder. Det blir middag i dag, og et gl hvitvin for å feire resultatet

Gammel 24-08-10, 17:51   #645
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Når jeg steker kjøtt og fisk langsomt og med svak varme trenger jeg nesten ikke fett til å steke i.

Gammel 24-08-10, 18:17   #646
tuddelu
Medlem

[quote=Sola 55;921622]

Opprinnelig lagt inn av tuddelu, her.

Hjertelig takk Som du sier varierer det fra ovn og kjøttstykke osv, men nå har jeg en pekepinn på hvor mye
Jo takk legen er fornøyd, det er jo jeg og. Ca 1kg i uka siden sist veing
Og Blodprøvene fra sist er bra, trykket er strålende.
Så jeg er fornøyd. Skal en uke til Hellas 18 sept. Har valgt å holde meg i fase to til jeg er tilbake. Så dette blir bra. Meny har lakseburger, laks og reke som er malt med god krydder. Det blir middag i dag, og et gl hvitvin for å feire resultatet

Gratulerer så mye Sola 55!! Kjempeflott resultat! Så deilig med tur til Hellas, sol og varme Og der er det lett å følge kostholdet også det du kan spise Kos deg med god mat og feiring!

Gammel 24-08-10, 18:27   #647
tuddelu
Medlem

Det med fettet har jeg ikke tenkt på før! Men det blir alltid mye fett på sterk varme. Nå skal jeg prøve meg på svinekoteletter i ovnen og kanskje noen ovnsbakte grønnsaker til

Gammel 24-08-10, 19:04   #648
Sola 55
Medlem

[quote=tuddelu;921694]

Gratulerer så mye Sola 55!! Kjempeflott resultat! Så deilig med tur til Hellas, sol og varme Og der er det lett å følge kostholdet også det du kan spise Kos deg med god mat og feiring!

Takk for gode ord
Må nokk være her på berge noen dager å jobbe ekstra med dietten, da er det med god samvittighet jeg kan reise

Gammel 26-08-10, 11:24   #649
tuddelu
Medlem

Må bare juble; jeg er kommet innenfor normal bmi!!!! Offisiell veiedag er først på mandag, men var så nyskjerrig idag nå viser vekten 64,7 og har da en bmi på 24,9!!! Dette var et viktig delmål for meg .. o´ lykke

Gammel 26-08-10, 13:47   #650
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Gratulerer Tuddelu. Du har gjort en kjempejobb på kort tid. Det føles godt å være NORMAL, ikke sant????

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 10:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 22:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.