Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Julie & Julia

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-08-10, 22:58   #1
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Julie & Julia

Da har jeg akkurat sett filmen "Julie & Julia" (http://www.filmweb.no/film/article209824.ece)
Og det må jeg si var en koselig matfilm!!
Fikk virkelig lyst til å kaste meg ut i den kulinariske himmelen det er å lage mat fra grunnen av og med skikkelige råvarer. Det synes jeg selv at jeg er blitt veldig flink til etter at jeg begynte på ketolyse/lavkarbo - ikke noe ferdigmat her i gården mere (bortsett fra en del sauser da, men det er ren latskap og litt tidsklemme ).

Flere som ble inspirerte??
Andre gode matfilmer å anbefale?
Kommer bare på et par til i farten, og det er "Hjerter i chilli" og "Babettes gjestebud"

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:00   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Julie & Julia

Åh ... Babettes gjestebud!
Jeg synes forsåvidt de episodene av Emil i Lönneberga der de lager julemat er temmelig fristende .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:05   #3
Licota
Seniormedlem

Licota sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Den filmen er kjempesøt! Og jeg har veldig lyst til å lage "boeuf bourguignon"!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:06   #4
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh ... Babettes gjestebud!
Jeg synes forsåvidt de episodene av Emil i Lönneberga der de lager julemat er temmelig fristende .

Da har jag gjort tabberas på ....
Det store etergildet til Emil, ja

Mye god mat der

Gracella
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 23:07   #5
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Ja, den så ut til å være fantastisk!

Gracella
Gammel 19-08-10, 00:59   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Definitivt en matfilm, om kanskje ikke den mest innbydende.... Delicatessen!

Gammel 19-08-10, 07:32   #7
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Definitivt en matfilm, om kanskje ikke den mest innbydende.... Delicatessen!

Eller Kokken, tyven, hans kone og hennes elsker av Peter Greenaway . Neeida. Fysj .
Jeg må si at jeg fortsatt i dag lurer på hvordan kyllinglår dyppet i sjokolade smaker, jfr Chocolate ...!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-08-10, 04:26   #8
Clockwork
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Clockwork er på en erverdig vei

Både Julie & Julia, Kokken Tyven... og Chocolat anbefales!

MVH Filmnerd

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:36   #9
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Men nr to er kanskje ikke en film man ser av kulinariske årsaker .

Hilsen Fellow Filmnerd

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 21-08-10, 12:42   #10
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 39
kennygirl er ny på veien

Syns Julie & Julia var ganske kjedelig jeg...
Men fikk veldig lyst å kjøpe meg en lavkarbo-kokebok og lage ALLE rettene i den :P
Noen som har forslag til en bra lavkarbo-kokebok?

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 23:08   #11
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Syns Julie & Julia var ganske kjedelig jeg...

Ha, ha, ikke mye fart og spenning i den filmen, nei .

Synes at det er mange gode lavkarbokokebøker der ute, så det er vanskelig å anbefale noen spesielle. Fosseid og Lindberg var de jeg først tenkte på da...

Gracella
Gammel 28-08-10, 13:56   #12
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Noen som har forslag til en bra lavkarbo-kokebok?

Matprat.no! Der er det hauger og lass av retter vi kan spise. De fleste uten å endre noe, noen andre med kun småjusteringer.

Gammel 29-08-10, 12:53   #13
Queen of Wands
Medlem

Queen of Wands sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Queen of Wands er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

JAA! Og så ble jeg bare såå imponert av Meryl Streep. Jeg likte den så godt at jeg har funnet fram til Julie på nettet jeg da. Det ser i alle fall ut til at det er bloggen hennes.

5 kg til påske

Sist redigert av Queen of Wands : 29-08-10 kl 13:10.
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.