Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 19-08-10, 22:54   #2951
bumblebee83
Nytt Medlem

bumblebee83 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
bumblebee83 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det mindre karbohydrater i Seterrømme enn lettrømme?

Blir man slankere av å spise mer fett enn, altså som feks å ta på ekstra smør på maten uten at det egentlig trengs, enn å bare spise den enkel som den er? (eks: Skal spise egg. Ta på majones for å få enda mer fett på maten, eller spise eggene som de er?)

Hvilket søtningsstoff er best å bruke? Sett en del oppskrifter med ne osm heter sukrin. Er det best? Evt hvor selger det?

Hilsen en ferskin på dette her

bumblebee83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-08-10, 22:59   #2952
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sukrin selges på dagligvarebutikker jeg bruker natreen og liker best den. Men spørs jo litt hva du skal bruke det i. Ser mange bruker sukrin i bakverk. Fett er bra, men du skal jo holde det på et nivå der du syns det smaker godt. Ekte smør, ikke margarin, kremfløte istedet for matfløte, seterrømme istedet for lettrømme. Lettprodukter skal unngåes for det er ofte ikke bra fett i det. Les Skaldemann sin "GI-NULL", den koster bare litt over 100-lappen og har mye informasjon

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 19-08-10, 23:05   #2953
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Sukrin selges på dagligvarebutikker

Tenker ikke du på Splenda nå? Kan ikke huske å ha sett Sukrin i dagligvaren, men de har den på helsekosten, 65,- for en pose.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 20-08-10, 00:43   #2954
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Beklager, mente splenda ja.

Gammel 20-08-10, 01:44   #2955
Grolla
Medlem

Grolla sin avatar

Hvor: Tromsø
Alder: 46
Grolla er på en erverdig vei

Hva er forskjellen på splenda og stevia? Noen som vet? Jeg har til nå bare brukt sukrin og flytende natreen.

Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-08-10, 02:42   #2956
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Grolla, her.

Hva er forskjellen på splenda og stevia? Noen som vet? Jeg har til nå bare brukt sukrin og flytende natreen.

Splenda er kunstig, stevia er tørket og knust plante Jeg foretrekker stevia, da jeg ønsker å putte minst mulig kunstig søtning i kroppen min

Les om stevia her

Og splenda her

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 20-08-10, 08:45   #2957
Ina64
Medlem

Ina64 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Alder: 61
Ina64 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ta en titt her: http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=327 Her har jeg samlet en del oppskriftrer som er tilbehør.

og her
http://forum.lavkarbo.no/album.php?albumid=130 har jeg samlet middagsoppskrifter.

Kanskje de kan hjelpe

Takk Gerd. Mange flotte oppskrifter og bilder der, og jeg ser vi bruker mye av de samme grønnsakene.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Fikk for to timer beskjed om at søskenbarnet mitt døde.....
Fikk for en time beskjed om at søskenbarnet mitt døde ikke likavel, men ligger i dyp koma!!!

Jeg har grått mye de siste timene grunnet begge tilbakemeldingene, så nå gråter jeg, omtrent hele tiden.. vet ikke hvorfor...... Fordi at han ikke er død eller fordi at han døde????

Føler med deg, og håper det går bra med søskenbarnet ditt. Uansett må det være en fryktelig emosjonell berg-og dalbane dette.

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Føler med deg Kanutten. Da gråter vi begge, mistet søsteren min i går.

Kondolerer. *klem*

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 20-08-10, 08:53   #2958
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Føkler med dere begge, Kanutten og Borghild!

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-08-10, 09:07   #2959
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Noen som vet hvilken funksjon på en Husquarna 2000 fra sent sekstitall (tror jeg) som er elastisk søm? Nesten litt flaut å innrømme det, jeg som syr så mye, men jeg har liksom ikke hatt sånn skikkelig bruk for den (eller, det har jeg sikkert, men jeg har ikke giddi ) før nå, som jeg skal sy om en gammel badedrakt ..!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-08-10, 09:09   #2960
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Noen som vet hvor man kan få tak i en hel badredrakt til mannfolk. Slik som de brukte for "evigheter" siden. Tversover-stripete, med korte bukseben og korte ermer og knepping foran?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 20-08-10, 09:15   #2961
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Noen som vet hvor man kan få tak i en hel badredrakt til mannfolk. Slik som de brukte for "evigheter" siden. Tversover-stripete, med korte bukseben og korte ermer og knepping foran?

Du kan jo høre med de som selger russeutstyr, de pleide i hvert fall å ha sånne før .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 20-08-10, 09:16   #2962
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen som vet hvilken funksjon på en Husquarna 2000 fra sent sekstitall (tror jeg) som er elastisk søm? Nesten litt flaut å innrømme det, jeg som syr så mye, men jeg har liksom ikke hatt sånn skikkelig bruk for den (eller, det har jeg sikkert, men jeg har ikke giddi ) før nå, som jeg skal sy om en gammel badedrakt ..!

Kan det stå noe her: http://html-pdf-converter.com/pdf/husqvarna-2000.html

Gammel 20-08-10, 09:16   #2963
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du kan jo høre med de som selger russeutstyr, de pleide i hvert fall å ha sånne før .

Oki, thanks

Gammel 20-08-10, 09:19   #2964
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Kan det stå noe her: http://html-pdf-converter.com/pdf/husqvarna-2000.html

Takk, men typ to minutter etter at jeg posta spørsmålet mitt, så kom jeg på at moren min rota fram manualen da jeg var hjemme sist, omtrent ti år etter at jeg fikk maskina, hehe. Nå gjenstår det bare å finne den igjen, da .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 20-08-10, 12:38   #2965
Hevingen
Seniormedlem

Hevingen sin avatar

Hvor: Sarpsborg
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Kondolerer Borghild og Kanutten! Jeg føler med dere i sorgen og uvissheten.

Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish
Gammel 20-08-10, 13:15   #2966
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Kondolerer Kanutten og Borghild. Føler med dere.

Kanutten, to sjokk som det der kan få hvem som helst til å gråte i timesvis. Helt naturlig reaksjon. Håper det går bra med søskenbarnet ditt.

Gammel 20-08-10, 13:21   #2967
Grolla
Medlem

Grolla sin avatar

Hvor: Tromsø
Grolla er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Splenda er kunstig, stevia er tørket og knust plante Jeg foretrekker stevia, da jeg ønsker å putte minst mulig kunstig søtning i kroppen min

Les om stevia her

Og splenda her

Takk for svar Hvor kjøper du stevia? Helsekost?

Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-08-10, 14:52   #2968
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Noen som vet hvordan overvinne panikkangst mot å kaste opp? Har slitt med det i snart 30 år (ble låst inn på do av foreldrene mine og fikk ikke komme ut før jeg var ferdig, for det skulle ikke spys i resten av huset), og legen min fatter ikke hvordan jeg klarer å holde igjen, men det gjør jeg - selvom jeg egentlig bare vil bli kvitt ubehaget Nå ble jeg smitta med omgangssyke i går natt - gubben har hatt det i to dager, med ekstrem diarè flere ganger i timen...... Jeg satt i hele går natt på kne foran do'n, men klarte liksom ikke den siste 'kneika'....så roa det seg litt, før det ble ille igjen etter jeg spiste middag - stakk fingeren i halsen flere ganger, men når jeg seriøst begynner å brekke meg, så trekker jeg meg og klarer å stoppe det

Det er helt stopp i systemet mitt nå, kommer ikke noe hverken foran eller bak, og nå har det samla seg opp siden onsdag kveld, så jeg må bare få ut no......kjenner jeg har feber og er überkvalm, men hvordan klare å få det opp, når jeg får panikk så fort jeg brekker meg?

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 20-08-10, 15:09   #2969
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Jeg har ingen løsning, bare litt trøst om at du ikke er alene!
Jeg har iingen traumatiske barndomsminner, men klarer altså ikke å kaste opp! Er livredd for å ikke klare å stoppe eller vet ikke......

Men jeg har kastet opp i fylla 2 ganger og en gang jeg fikk en allergisk reaksjon. Problemet med den siste gangen var at det ble akkurat som jeg hadde fryktet og nå er angsten sterkere enn noen gang!

Så i stede for å kaste opp og bli ferdig med det, er jeg kvalm i dagesvis!

Finnes både avføringsmidler og brekkmidler, da, om man virkelig må, men jeg!

Gammel 20-08-10, 15:42   #2970
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Jeg tror også at min største skrekk er at det ikke skal stoppe igjen - men det gjør det jo.....tror det kommer av at mamma sa en gang at jeg ikke måtte finne på å stikke fingeren i halsen, for da kunne det hende jeg ikke klarte å stoppe, men det var nok heller bulimi hun tenkte på den gangen, for da slet jeg med anorexi......men, jeg kobla ikke den da Og så er jeg supertøff og vil så gjerne, men når brekningene kommer og hjertet begynner å pumpe, ja så klarer jeg ikke å fortsette Jeg klarer ikke engang i fylla, og tro meg, jeg har prøvd for da er jeg skikkelig 'modig'

Har prøvd å lese meg opp på brekkmidler, men det ser ut som er tilnærmet umulig å få utenom sykehus......og så er jeg livredd for å prøve noe som ikke funker, men som bare gjør det enda værre......har prøvd med salt og sånn, og har vurdert kanel - men, det kan jo være rett og slett farlig, og jeg har jo små unger her, så det bør se 'naturlig' ut overfor dem......

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 20-08-10, 15:44   #2971
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Grolla, her.

Takk for svar Hvor kjøper du stevia? Helsekost?

Stevia får du ikke kjøpt i norge, såvidt jeg vet. Ikke i pulver/flytende form. Jeg bruker å bestille fra iherb.com

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 20-08-10, 15:47   #2972
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Har prøvd å lese meg opp på brekkmidler, men det ser ut som er tilnærmet umulig å få utenom sykehus......og så er jeg livredd for å prøve noe som ikke funker, men som bare gjør det enda værre......har prøvd med salt og sånn, og har vurdert kanel - men, det kan jo være rett og slett farlig, og jeg har jo små unger her, så det bør se 'naturlig' ut overfor dem......

Jeg hører rykter om at melk med en god del tran i skal være effektivt som brekkmiddel... Jeg brekker meg iallefall nesten ved tanken

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 20-08-10, 16:02   #2973
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Jeg hører rykter om at melk med en god del tran i skal være effektivt som brekkmiddel... Jeg brekker meg iallefall nesten ved tanken

Hmmmm, det kan funke, for jeg blir kvalm bare av tanken på melk..... men, det får jeg evt vente med til gubben kommer hjem i kveld, tilfelle det bare blir værre....

Gammel 20-08-10, 16:41   #2974
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Flippy, jeg vet ikke hvor "alternativ" du er i tankegangen, men tft (tankefeltterapi, en slags kombinasjon av vanlig kognitiv terapi og prinsippene bak akupunktur) skal være supereeffektivt, særlig på veldig konkrete fobier og angst.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 20-08-10, 16:48   #2975
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 43
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Stevia får du ikke kjøpt i norge, såvidt jeg vet. Ikke i pulver/flytende form. Jeg bruker å bestille fra iherb.com

Jeg så faktisk Stevia på helsekosten i går. Endra regler, kanskje? Jeg kjøpte ikke, siden jeg har en fra iherb fra før.

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.