Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julistarternes tråd

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-08-10, 15:18   #176
annex
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 64
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Sv: Julistarternes tråd

Opprinnelig lagt inn av Evig slanker, her.

Jeg har nå holdt meg unna karbohydrater i 4 uker og ikke gått ned ett gram, hva er det jeg gjør galt? Har kuttet ut alt av sukker, poteter, mel, ris, pasta, brød etc....
Har til og med laget eget lavkarbo brød og annen lavkarbomat som jeg har funnet oppskrift på her inne..... spiser masse kjøtt og salat, sauser og dressinger. Prøver å drikke masse vann - men der er jeg ikke så veldig flink. Uasnett burde jeg vel ha gått ned noen kg på 4 uker. Noen som kan hjelpe meg?

Hilsen utrolig skuffa

Skriv helt konkret om hva du spiser på en typisk dag, så vil du sikker få innspill her!
Det er mange erfarne her som deler av sine erfaringer, forumet er kjempebra for å få hjelp og tips .

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 15:26   #177
annex
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av steen, her.

En liten oppdatering fra meg: Etter tipsene jeg fikk om at jeg måtte få i meg mere fett, har jeg tatt tak i dette. Byttet lettrømme med seter rømme, byttet melk i omeletten med fløte, hver gang jeg spiser salat har jeg mye olje og feta ost på etc etc. Resultatet er at slappheten er blitt borte sammen meg hodepinen og svimmelheten. Hadde en rimelig hard treningsrunde i går kveld med 1. time spinning og en halv time knallhard styrke og kjente meg i kjempeform. Helt utrolig forvandling. Følte jeg lett kunne trenet mye lengre. Hadde veiing i går og var nå på 103, ned fra 110 på tre uker. Var egentlig skuffet, i speilet ser det ut som jeg har gått ned mere, hadde mål å være to sifret til lørdag, da drar jeg til til syden :-) men har jo trent ganske mye så det kan hende det at der er blitt mere muskler og mindre fett og derfor gjør det ikke så stort utslag på vekta. Spent på å se hvordan dette blir i litt lengre perspektiv.

Takk for tipsene, ha en fortsatt fin sommer.

.
Hei steen - gratulerer med fantastisk innsats og flotte resultater! .
.
Er kjempeimponert over treninga di, og over deg som har stått på selv om det var tunge dager iblant!
Takk for inspirasjonen vi får av deg! God tur til syden! .

annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 16:44   #178
annex
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Jeg kan ikke si nok at dere må få i dere nok fett! Om dere tar i dere olje over salaten, smør på grønnsakene, cocosa i kaffen/kakaoen. Just do it. Spis fettranden, skinnet på kyllingen. Entrecote heller enn indrefilet
Cocosa gjør noe med evt forstoppelse også.
Ja, og husk tilskuddene, magnesium er absolutt minimum. Og to liter vann minimum hver dag.

.
Jeg har falt for tipset om Cocosa i kaffen!
Bruker mest den nøytrale hvite Cocosaen, men av og til kan det sette en spiss på kaffen med litt kokossmak hvis jeg bruker den grønne.
.
Ellers er guacamole ett av mine yndlingstilbehør for tiden, lager litt stor porsjon så jeg har i kjøleskapet, og syns det er så godt at jeg kan gjerne bruke det til det meste. Det er vel i alle fall en god fettkilde.

Gammel 03-08-10, 17:32   #179
Evig slanker
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Evig slanker er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Skriv helt konkret om hva du spiser på en typisk dag, så vil du sikker få innspill her!
Det er mange erfarne her som deler av sine erfaringer, forumet er kjempebra for å få hjelp og tips .

I dag har jeg spist følgende:
Frokost: ett egg og litt spekeskinke + et glass vann
Lunch: Salat med ost og skinke, dressing + vann
Mellommåltid: Nektarin og ett kokt egg
Middag: Salat med tacokjøttdeig, seterømme, guacamole, smeltet ost og raspet ost + cola zero

Evig slanker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 20:49   #180
unaturligslank
Medlem

unaturligslank sin avatar

unaturligslank er på en erverdig vei

Synes det var lite jeg. Ville kjørt på med enda mer fett og protein. Hva har du i salaten? Nektarin er fy...Brukte du tacokrydder? I så fall, bruk spisskummen, chili, hvitløk m.m. neste gang, sukker i det og. 1 cola zero skulle ikke gjøre så mye.

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 20:51   #181
Sunroad78
Medlem

Hvor: Larvik
Alder: 47
Sunroad78 er på en erverdig vei

Ut frå det eg kan sjå så drikk du ALT for lite vatn. Minimum 2 liter er anbefalt, men du kan gjerne ligge på rundt 2-4 liter. Fyll 3 stk 0,7 liter Imsdal flasker og sett dei i kjøleskapet over natta, målet er å drikke minst alle tre i løpet av dagen + gjerne litt Farris bris om du likar det, for det inneheld salt.

Du kan sikkert auke matinntaket og særleg fettinntaket, hugs at du ikkje skal gå rundt å vere svolten

Gammel 03-08-10, 20:54   #182
Evig slanker
Nytt Medlem

Evig slanker er på en erverdig vei

Takk for god hjelp, naturligslank! Da får jeg prøve å spise mer kjøtt .....og ikke nektarin. Er det noen annen frukt jeg kan spise da?

Evig slanker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 20:59   #183
Mizzme
Juniormedlem

Mizzme sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Vestfold
Mizzme er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Hei folkens! Som dere kanskje har fått med dere er jeg egentlig veteran, har bare en baby imellom og ikke såååå mye jeg skal ned nå. Jeg kan ikke si nok at dere må få i dere nok fett! Om dere tar i dere olje over salaten, smør på grønnsakene, cocosa i kaffen/kakaoen. Just do it. Spis fettranden, skinnet på kyllingen. Entrecote heller enn indrefilet
Cocosa gjør noe med evt forstoppelse også.
Ja, og husk tilskuddene, magnesium er absolutt minimum. Og to liter vann minimum hver dag.

Tingen er at jeg verken liker Cottage cheese, rømme, creme fraiche ol. Føler at alle her elsker det
Ikke drikker jeg kaffe for da blir jeg gal. Vitaminer tar jeg. Spiser nå kun to måltider om dagen for jeg blir så fryktelig kvalm og magen er vondt (og nei jeg er ikke gravid). Drikker MYE vann da.
Orker ikke veie meg idag selv om det er fire uker siden jeg begynte, hvis vekta står stille blir jeg rett og slett deppa. Jeg trener helt greit mye(har hund og to hester). Kan det være stress?? Jobber helt fryktelig mye for tiden, og sover endel i tilegg. Ellers er jeg kald/varm/kald/varm stort sett hele dagen..

Mizzme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 21:13   #184
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 39
kennygirl er ny på veien

Har du prøvd koffeinfri kaffe?

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:59   #185
unaturligslank
Medlem

Du skal holder deg unna frukt. Men om du skal kose deg med noe er visst bringebær det beste. Slå opp evt frukt du har lyst på i matvaretabellen så regner du på mengde og ser om du kan tillate deg det eller ikke. Matvaretabeller o.l. er et must, viktig å sjekke næringsinnhold så man ikke spiser noe galt fordi man tror det er lov. Man kan sikkert unne seg en LITEN fruktbit, men om man må droppe alt annet av kh den dagen, er det da verdt det?

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 01:02   #186
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Litt usikker på hva du mener ”holde deg unna karbohydrater”, er det et ketogent kosthold du mener, i såfall bør du spise 15/20 kh pr dag. Kh kvoten skal i hovedsak komme fra grønnsaker som vokser over jorden, minus mais, men i tillegg kan du spise noe løk samt noe meieriprodukter. Når det gjelder meieriprodukter så skal man ikke ha lett produkter.
Å gå fra et høykarbo kosthold til ketose er en krevende prosess for kroppen og det kan ta kroppen opp til fire uker å komme i optimal fettforbrennings modus. Dette gjør at noen ikke går ned i vekt til å begynne med.
Av den nevnte menyen så er det litt lite med grønnsaker og lite fett, du nevner sauser og dressinger og da formoder jeg at du bruker lavkarbo varianter, og som unaturligslank nevner så inneholder kjøpe kryddermix ofte mye sukker. Her finner du: Oppskrifte på krydderblanding til Taco Tygger du tyggegummi eller spiser sukkerfrie drops som inneholder xylitol eller sorbitol, så kan du ha synderen der – mange som har gått i den fella. Kunstig søtningsmidler kan være en såkalt partystopper.

Sitat:

Partystoppere: Dette er ulike matvarer som har vist seg å være faktorer som kan hindre vektnedgang uten at man helt kan forklare hvorfor og er veldig individuelt. De mest vanlige er bl.a. nøtter, tomater, brød erstatninger, søtningsmidler, meieriprodukter bortsett fra smør. Andre faktorer er smerter, sykdom, medisiner, dårlig søvnkvalitet og sist men ikke minst STRESS. I og med at vektnedgangen går i rykk og napp så anser man at man ikke bør eksperimentere med de ulike partystopperne før vekta har stått stille i minst 4 uker.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…

Nektarin inneholder 9 kh pr 100 g og frukt hører ikke hjemme på ketogene dietter. Som unaturlig slank nevner så kan man spise begrensede mengder med bær, det går hovedsakelig på brungebær, blåbær og jordbær.
Dersom du lurer på næringsinnholdet i ulike matvarer/ingredienser så kan du slå opp her: Matvareguiden. Mange av oss på ketogene dietter har en tommelfinger regel om ikke å bruke matvarer/ingredienser som inneholder mer enn 5 kh pr 100 g.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 22:51   #187
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Aaaaah.. Da fikk jeg endelig dempet søtsuget mitt. Karbofri gele med fløte tilsatt vaniljeessens og litt søtning. Gad, jeg kommer til å spise opp hele den literen gele jeg laget innen midnatt!!!
Nå kan tante rød bare være her så lenge hun måtte føle for det, for nå kan jeg trikset med gele!

Utrolig hvor kort tid det tok å lage gele med gelatin, forresten, i forhold til "kjøpe-på-pakke-gele". Bare den ble kald ble den stiv, jo!

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 13:32   #188
annex
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Aaaaah.. Da fikk jeg endelig dempet søtsuget mitt. Karbofri gele med fløte tilsatt vaniljeessens og litt søtning. Gad, jeg kommer til å spise opp hele den literen gele jeg laget innen midnatt!!!
Nå kan tante rød bare være her så lenge hun måtte føle for det, for nå kan jeg trikset med gele!

Utrolig hvor kort tid det tok å lage gele med gelatin, forresten, i forhold til "kjøpe-på-pakke-gele". Bare den ble kald ble den stiv, jo!

Apropos søtsug

Prøvde Lena Beatrice's sjokoladekjeks i går (de hun kaller "Kaffekos for Tøffinger").

http://lenabeatrice.net/kategori/lavkarbomat/no-godt-til-kaffen/

Jeg hadde litt søtning i. De var dritgode, en skikkelig konfektbit til kaffen!
Lett å lage, stivner fort i kjøleskapet. Nå har jeg en boks med slike konfektkjeks stående i kjølen. Anbefaler dere å prøve dem!

Gammel 08-08-10, 01:38   #189
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Apropos søtsug

Prøvde Lena Beatrice's sjokoladekjeks i går (de hun kaller "Kaffekos for Tøffinger").

http://lenabeatrice.net/kategori/lavkarbomat/no-godt-til-kaffen/

Jeg hadde litt søtning i. De var dritgode, en skikkelig konfektbit til kaffen!
Lett å lage, stivner fort i kjøleskapet. Nå har jeg en boks med slike konfektkjeks stående i kjølen. Anbefaler dere å prøve dem!

Det så jo bare smashing godt ut! Lurer på om ikke jeg må prøve, altså.
Men cocosa.. Duger Delfiafett, f.eks? Litt dårlig utvalg i lokale butikker her jeg bor, selv om det er helsekost aldri så mye..

Gammel 08-08-10, 02:03   #190
unaturligslank
Medlem

Jeg har laget lavkarbo-fondant i dag, farlig godt...

Gammel 08-08-10, 10:47   #191
ltfutt
Medlem

ltfutt sin avatar

ltfutt er på en erverdig vei

Starta med ketolyse forrige lørdag, men veide meg ikke før søndagen. Skriver nå her likevel. Sjekka med stix søndag kveld, masse utslag. Tatt et par stikkprøver i løpet av uka, utslaget holder seg ganske så lilla. Var på vekta i dag tidlig, og jepp, -4,5 kg den første uka. Og jeg har ikke hatt følelsen av å være på slankern. De på jobb misunner meg matpakka mi, jeg spiser meg mett på mat jeg liker, og har det helt topp

Største savnet var likevel brød. Fikk fruen til å bake lavkarbo-brød til meg, det var helt ok, men likevel... Uansett, jeg har fått troa på dette, og skal nok klare meg uten brødskiva Ha en fin søndag alle sammen !!

ltfutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 11:00   #192
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Hvor: Kristiansand
Debz er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av ltfutt, her.

Starta med ketolyse forrige lørdag, men veide meg ikke før søndagen. Skriver nå her likevel. Sjekka med stix søndag kveld, masse utslag. Tatt et par stikkprøver i løpet av uka, utslaget holder seg ganske så lilla. Var på vekta i dag tidlig, og jepp, -4,5 kg den første uka. Og jeg har ikke hatt følelsen av å være på slankern. De på jobb misunner meg matpakka mi, jeg spiser meg mett på mat jeg liker, og har det helt topp

Største savnet var likevel brød. Fikk fruen til å bake lavkarbo-brød til meg, det var helt ok, men likevel... Uansett, jeg har fått troa på dette, og skal nok klare meg uten brødskiva Ha en fin søndag alle sammen !!

Gratulerer, det er kjempe bra! Men en liten tips, ikke la det lure å tror at ketosen er "dypere" pga fargen. Ketose er ketose, samme om det er lys rosa eller lilla. Hvis den er veldig mørk er det mest sannsynelig at du må drikke mer vann - minst 2 lt hver dag. Men uansett det høres ut som det går strålende for deg! Kos deg videre...

Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 17:31   #193
Catalina79
Medlem

Hvor: Sunnmøre.
Alder: 46
Catalina79 er på en erverdig vei

Cocosa i kakao?? Kan vi drikke kakao på ketolyse, ev hva slags kakao? Noen som vet? (og ja, regner med jeg finner ut dette hvis jeg surfer rundt på forumet, men mini holder på å våkne, så derfor spør jeg her inntill videre).

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 20:39   #194
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Catalina79, her.

Cocosa i kakao?? Kan vi drikke kakao på ketolyse, ev hva slags kakao? Noen som vet? (og ja, regner med jeg finner ut dette hvis jeg surfer rundt på forumet, men mini holder på å våkne, så derfor spør jeg her inntill videre).

Fra det jeg har skjønt er Cocosa et slags kokosfett/olje.. Har ikke prøvd det selv men ser ut som de fleste liker det i kaffen. Mange bruker det til å lage/steke mat... Men hvis jeg tar feil, er nok so sikkert at noen retter meg her..

Gammel 08-08-10, 20:53   #195
Catalina79
Medlem

Ja, har cocosa i kjøleskapet. Men lurte mer på den kakaoen.. om det finnes et kakaoalternativ. For om det gjør det... ahh... kvelden er reddet. Savner en kopp kakao innimellom når dagen har vært lang og jeg fryser.

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Gammel 08-08-10, 21:46   #196
Catalina79
Medlem

Sånn, da har jeg tatt meg tid til å lete på oppskriftsidene. Og det blir kakao en av kveldene til uka.. Krysser alt jeg har for at den blir god.

Gammel 08-08-10, 22:05   #197
Debz
Medlem

Debz sin avatar

Ja, har cocosa i kjøleskapet. Men lurte mer på den kakaoen.. om det finnes et kakaoalternativ. For om det gjør det... ahh... kvelden er reddet. Savner en kopp kakao innimellom når dagen har vært lang og jeg fryser.

Oops beklager, jeg leste innlegget feil. jaja jeg få skylde på at jeg ikke er norsk...

Gammel 09-08-10, 01:27   #198
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Urk. Akkurat nå er jeg så drittlei fett at jeg holder på å spy

Gammel 09-08-10, 03:15   #199
annex
Seniormedlem

Sånn, da har jeg tatt meg tid til å lete på oppskriftsidene. Og det blir kakao en av kveldene til uka.. Krysser alt jeg har for at den blir god.

.
Kakao! YES! .(elsker kakao...)
Hvilken oppskrift har du funnet som er god? Har også søkt litt på forumet etter kakao(drikk).

Prøvde i dag å lage en kakao omtrent som i gamle dager:

Vispe ut kakaopulver i vann, ha i bittelitt salt, og litt flytende natreen (jeg trenger ikke så mye søtning i kakao)
Så tilsatte jeg fløte i stedet for tradisjonelt melk (brukte mer vann enn vanlig, og fløte til det smaker bra)
Helt konge med litt vispet krem på toppen (stavmikseren visper krem på under ett minutt)
Har ekte vaniljestang hjemme, kunne hatt i litt av den, men det var nydelig som det var. Kandeldryss kan også vurderes...

God sovedrikk! Dette er hygge og sovemedisin for meg!

Har dere forslag til andre varianter av kakao(drikk), med eller uten en knert i, nå som høsten kommer?

Sist redigert av annex : 09-08-10 kl 04:06.
Gammel 09-08-10, 03:36   #200
annex
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

Urk. Akkurat nå er jeg så drittlei fett at jeg holder på å spy

Hva spiser du av fettkilder?

Prøvd avocaco m reker seterrømme sitron? Guacamole? Cocosa i kaffe/te?

Det fins så mange varianter for "skjult fett", man trenger ikke sitte å tygge fettranden på nakkekoteletter.
Legg ut en utfordring her, så skal du nok se at folk kommer med ideer!
.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 10:09
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.