| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
![]() |
FerskingHei, jeg er helt ny i denne karboverdenen |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert.
|
|
|
#2 |
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Alder: 37
![]() ![]() |
Sv: FerskingFørst av alt: Velkommen |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish
|
|
|
#3 |
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2008
Alder: 37
![]() ![]() |
Sv: Ferskingog Arnakristin har en fin vane med å gi denne http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970 til nybegynnerne, her står det veldig mye lurt |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish
|
|
|
#4 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 39
![]() |
Sv: FerskingHei og velkommen hit |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
|
|
|
#5 |
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2009
![]() |
Sv: FerskingSom regel skal det være motsatt, karbohydratfrie porsjoner med mat skal mette mer enn de med masse karbohydrater (pr. kalori du spiser altså). Men det blir lettere ja, klarer du deg i ca. tre dager så er du i ketose, da skal jeg love deg at apetitten forsvinner fort og det kan godt hende du rett og slett glemmer å spise frokost noen dager (det gjør jeg :P ). Husk også at det å bli kvitt avhengigheten av karbohydrater kan ta tid, jo lenger du holder på jo mer overskudd vil du ha og jo mindre lyst på karbohydrater vil du ha. Jeg er nå så vendt om at selv om jeg bestemmer meg for å skeie ut for en ukes tid e.l. så ender jeg opp med å spise lav-karbo alike vel, jeg syns rett og slett ikke karbohydrater er noe godt lenger. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent
|
|
|
#6 |
|
Medlem
![]() |
Sv: FerskingTusen takk for svarene. Har nå lest en del på den linken, og en hel verden åpnet seg |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2009
![]() |
Sv: FerskingHvorfor ikke ketose? Å være i ketose er jo helt herlig, fjerner liksom alle bekymringer når det kommer til mat, i hvert fall jeg spiser kun fordi jeg føler at jeg burde spise, ikke fordi jeg har noe spesiell apetitt. Hvis du først skal begrense inntaket til 50-60 karbohydrater per dag kan du vel like gjerne gå ned 10-20 til? Jeg er ca. like stor som deg og kan spise nesten 40 karbohydrater på en dag og like vel være mer eller mindre i ketose. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent
|
|
|
#8 |
|
Juniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Alder: 45
![]() |
Sv: FerskingHei du ferske! :-) |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Veggis-lavkarbo
|
|
|
#9 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Fersking
Vel, jeg fikk vite at man ikke burde spise brøderstatning på ketolyse kuren, og jeg føler at jeg virkelig trenger brød. Har funnet en del oppskrifter, men ikke mange fra folk som er i ketose. Blir veldig fort matlei, så etter 2 dager med masse egg så kjenner jeg at jeg er litt lei. Har begynt å eksperimentere med pannekaker, men hadde virkelig vært kjekt med noe annet enn bare egg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen av oss liker å kose seg med mat og spiser fordi det er godt, ikke bare fordi vi må for å overleve.
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
|
|
|
#11 |
|
Medlem
![]() |
Tusen takk |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2008
![]() |
Sv: FerskingGanske så fersk selv. Og brukte to dager på å komme i ketose. Ikke noe prob. Spiser lavkarbbriks (Hexeberg) og lavkarb knekkebrød.(lchf.bloggen) Ost, kjøtt,fisk, fløte, smør, majones, grønnsaker, noe nøtter, litt bær og CF. Klarer ikke Rømme. Bruk litt tid på å finne oppskrifter, det hjelper. På lchf.bloggen er det mange gode oppskrifter uten mye dilldall. og spesielle produkter. Er opptatt av at det skal være enkelt.Tror virkelig jeg har funnet løsningen! Lykke til, det er morsomt at det er flere ferske her! Sist redigert av trude.lutt : 22-07-10 kl 08:36. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: LCHF
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|