|
|
#1 |
|
Medlem
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 57
![]() |
Cider?Har vært i Sverige og kjøpt cider. Noen som vet hvordan det ligger an med karbohydrater i Cider. 2.25% ?? Har såååå lyst på en kald en, men finner den ikke nevnt i tabellen. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
|
|
|
#2 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Cider??Hei, |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Cider??Vanlig cider (4.5%) som du får kjøpt i norske dagligvarebutikker er sukkerbomber av dimensjoner, helt utelukket på ketogen diett- og på noen lavkarbodiett overhodet. Tipper at svensk cider ikke er særlig mye bedre. Du får kjøpt sukkerfri cider i mange dagligvarebutikker nå, men de inneholder en del naturlig sukker, så det er ikke ideelt på ketogen diett. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
|
|
|
#4 |
|
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 41
![]() |
Sv: Cider??Jeg drikker M Y E Grevens pærecider uten tilsatt sukker og har beholdt ketosen hele veien. Kun når jeg er på byen og tar en uten sukker at jeg hopper ut. Hvordan jeg vet det? har begynt med hobbyalkistendenser så disse dagene med fint vær, tar jeg gjerne noen glass flere kvelder i uka.. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Sv: Cider??
Sa ikke at det ikke er mulig å drikke slik cider på ketogen diett, men at det ikke er helt ideelt, den inneholder vel 1-3 gram kh pr. 100 gram, da har man fort drukket opp 10-12 kh på en kveld, og hvis man følger en diett der man kan innta maks 15-20 g kh blir det veldig få kh igjen man kan bruke på ordentlig mat, som grønnsaker... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
|
|
|
#6 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Cider??Det er jeg enig i. men heldigvis har det kommet masse nye sukkerfrie smaker i butikkene om dagen. Jordbærcider feks, smakte søt rødvin. ganske god |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Cider??Har funnet cider på 0.5 karber, men jeg husker ikke hvor eller hva den het.. Mulig det var grevens skogsbærcider. God var den i allefall!!
|
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
|
|
|
#8 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
![]() |
Sv: Cider??den med skogsbærsmak, og den nye med jordbærsmak, inneheld jo 0,5 karbisar per dl. Den er supergod den med jordbærsmak i alle fall!!! Og eg kan godt drikka ein slik utan og i det heiletatt ofra karbisinntaket ein tanke
Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming!
|
|
|
#9 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Cider??En? :P |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Cider??
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
|
|
|
#11 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Cider??Rimi her |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Seniormedlem
Alder: 45
![]() |
Sv: Cider??Har kjøpt på Prix og på Eurospar..se bare etter at de er merket "uten tilsatt sukker"...det er fort å ta feil, da de er veldig like av utseende
|
|
|
#13 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Cider?De sukkerfrie er sølvfarget med forskjellig farge på "mønsteret" dersom det er Grevens. Eksempelhvis er den sukkerfrie i sølv med grønne firkanter, mens den IKKE sukkerfrie er grønn med svarte firkanter. Jordbærsmak er sølv med røde firkanter på |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Sv: Cider?Sambo skulle være snill og kjøpte noen sukkerfri fra Grevens med pæresmak til meg i helga- så at de inneholder 2.5 g kh pr dl, hvilket ugjør 12.5 kh for én boks! Det går så vidt for meg som spiser moderat lavkarbo, men er ingenting for de på ketogene dietter- spesielt siden man ofte drikkker mer enn én boks...Så velg med omhu- skogsbærsmak og jordbær er ok, men pære, og muligens eple, er farlige! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: Cider?I sverrige finnes de nede i 0.3carb.
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf
|
|
|
#16 |
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Indre Østfold
![]() |
Sv: Cider?Også har man jo Vikingfjord Lavkarbo |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Cider?Etheral: Grevens Pærecider?? For min boks viser Karbohydrat 3,7g pr 100ml hvorav 3,7g er sukkerarter (aspartam, acesulfam k). |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
![]() ![]() ![]() |
Sv: Cider?Grevens har cider uten sukker... Boksane e lyse, med grønne firkantar på... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Sv: Cider?
På boksen med Grevens Cider med pæresmak uten tilsatt sukker jeg har foran meg står det 37 kcal, 0 gram protein,, 2.5 gram kh og 0 gram fett. Søtstoff: e 950, e 951. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Cider?Så utrolig rart! |
|
|
|
|
|
#21 |
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
![]() |
Etter å ha lest denne tråden i går gikk jeg sporenstreks ut for å finne grevens. Men, det var som du sa, den sukkerfrie med pære hadde 3,7g kh. MEN den med eple hadde <0,5 g kh så den kan man jo drikke hurra! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Eurodiet
|
|
|
#22 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Cider?Uggent? Neeeei, smaker best i ver'a. dvs, ikke eple, men pære-..namnamnam! JEG drikker iallefall Päroncider uten samvittighet for dietten. Kunne strengt tatt drukket det som vann hadde det ikke vært for jobb og bil osv :P |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
![]() |
Hehe mulig det, men jeg er øl-jente og holder meg stort sett borte fra både cider og søt-syrlige drinker osv..... |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Eurodiet
|
|
|
#24 |
|
Medlem
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Hvilken cider er det i sverige?
|
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Lite Cider | Kanutten | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 23 | 28-11-10 19:14 |