Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tråd for junistartere

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-06-10, 15:18   #376
lliissa
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
lliissa er på en erverdig vei
Smile

Sv: Tråd for junistartere

Slår meg med denne tråden jeg også selv om jeg begynte på ketolyse kuren 18. juni Veide meg den 25 juni hadde gått ned 4 kg veier nå 116, skal ned til 70 Fungerer det å trene pilates i 40 minutt istede for å sykle å gå av og til?

lliissa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 18:25   #377
Cec1973
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Cec1973 er på en erverdig vei

Yohooo! Jeg prøvde mikrobrødet mitt med 1 dl. mandelmel, 1 egg, 30 g. smør, 1/2 ts. bakepulver og 4 ts. sukrin. 1 min. og 40 sek. i mikroen. Det ble bare DØDSGODT og sikker enda bedre med pisket krem. Hehe, jeg prøvde bare en ørliten bit, er litt redd for at magen ikke skal tåle søtningsmiddelet.... Hele den lille kaken har ca. 4 kh. (Denne kan nok lages hvis du får besøk, bare med sukker istedetfor. Hehe, tenk å smelle sammen en knallgod kake på 3 min! :-D

Kakeklem

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 13:31   #378
JKBB
Medlem

JKBB sin avatar

Medlem siden: May 2010
JKBB er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Yohooo! Jeg prøvde mikrobrødet mitt med 1 dl. mandelmel, 1 egg, 30 g. smør, 1/2 ts. bakepulver og 4 ts. sukrin. 1 min. og 40 sek. i mikroen. Det ble bare DØDSGODT og sikker enda bedre med pisket krem. Hehe, jeg prøvde bare en ørliten bit, er litt redd for at magen ikke skal tåle søtningsmiddelet.... Hele den lille kaken har ca. 4 kh. (Denne kan nok lages hvis du får besøk, bare med sukker istedetfor. Hehe, tenk å smelle sammen en knallgod kake på 3 min! :-D

Kakeklem

Oh, det frista å prøve til kvelds!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 13:44   #379
Cec1973
Medlem

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Oh, det frista å prøve til kvelds!

Ja, anbefales på det sterkeste! Fordi jeg ikke turde å spise så mye i går, så har jeg mye igjen i dag og. Tok en ørliten bit isted og den er faktisk god enda! Sikkert pga. alt fettet i mandelmelet, skal litt til for at den blir tørr da...:-)

Er utrolig glad for at jeg hamstret mandelmel da jeg var i Liverpool. Betalte den nette summen av 8 kr. for 150g. Så nettopp en nettbutikk som selger mandelmel for 150 kr. kiloet! Dette var riktignok økologisk, men jeg tror mitt gjør samme nytten siden jeg ikke pleier å kjøpe økologisk til vanlig. Man kan male mandler selv, men det blir ikke det samme som mandelmel fordi mandelmelet man kjøper er litt tørrere fordi deler av fettet er trukket ut. Pga. det vil mandelmel fra butikken oppføre seg bedre fordi det vil trekke til seg væske på en annen måte.

Cec xxx.

Gammel 27-06-10, 20:59   #380
Tezla
Juniormedlem

Tezla sin avatar

Hvor: Karmøy
Alder: 45
Tezla er på en erverdig vei

Da var d snart tid for å gå på nattevakt..lurer på hvordan disse våkenettene der man setter døgnet på hode,virker inn på ketolysekuren???skal nå gå 4 netter på rad...tror ikke dette var den beste starten på en etterlengta slankekur,hehe,mensen etter 1 dag og 4 nattevakter etter bare noen dager etter jeg er komt igang!!kan vel ikke forvente meg noe særlig til nedgang vil jeg tro...ska lage meg salat til nattmat,for mat trenger man virkelig når man er ute å kjører i 9 timer og må regne med en del løft osv (jobber i hjemmetjenesten) er d noen som har erfaring med kur å nattevåk??

Tezla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 23:47   #381
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Matgud er ny på veien

Hei alle..

Etter en helg i Oslo med mat og drikke, ketolysevenlig såklart så har jeg blitt drittlei alt sammen! alt står stille.... Selv om jeg har prøvd å være flink har jeg ikke gått ned noe de to siste ukene...

I tillegg var det noe kluss på nettsiden til Bussen i dag så jeg måtte bare håpe på ledig sete på bussen, men neida! FULT, så jeg måtte crashe en natt til hos venninnen min.

Skal ta bussen i morgen istede..Jaja..ble bare stress og tull for meg nå !
Føler alt bare er drit. Jeg vet det ikke hjelper å trøkke i seg masse brød og drit heller. Jeg bare føler ikke at jeg går ned noe mer..Vet jeg ikke kan forvente særlig mye vekttap etter første uken..men jeg ser ingen fremgang i det heletatt....Sukk...

Gammel 27-06-10, 23:53   #382
Cec1973
Medlem

Matgud: Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, annet enn at jeg er i samme båt som deg. Jeg har i tillegg vondt i magen og on/off diaree... deilig... og har ikke gått ned mer enn 1-2 kilo på snart 3 uker. Jippi! Vurderer seriøst å gå over til Grete Roede for det vet jeg at funker og jeg vet at jeg kommer inn i det etter en dag eller tre. Eller så må jeg rett og slett begynne å tracke kaloriene jeg putter i munnen og, og da er jeg jo nesten på Grete Roede! Ser det er mange som ligger på 1500-1800 kalorier for dagen. Da jeg gikk på Grete Roede gikk jeg på 1400-1600 kalorier for dagen og gikk ned 1/2 kilo i uken. Vel, jeg ser at jeg ikke er så langt fra, egentlig... Så jeg tror jeg fortsetter litt til på ketolyse! :-D Bare for gøy tracket jeg kaloriene for i dag: 2400 og bare 11,7 karber... det er vel kanskje seriøst litt lite, eller?

Trøsteklem

Gammel 27-06-10, 23:55   #383
Cec1973
Medlem

PS Matgud: Jeg tror det som er mest demotiverende er å høre om alle de som går ned 3-5 kilo på første uken!!!

Gammel 27-06-10, 23:57   #384
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

PS Matgud: Jeg tror det som er mest demotiverende er å høre om alle de som går ned 3-5 kilo på første uken!!!

Ikke for å være ekkel, men har gått ned 8 kg på to uker....Poenget er at på de 2-3 siste skjer det INGENTING!

Diare tyder på for mye fett i kosten, hva spiser du?

Gammel 28-06-10, 00:47   #385
Cec1973
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Matgud, her.

Ikke for å være ekkel, men har gått ned 8 kg på to uker....Poenget er at på de 2-3 siste skjer det INGENTING!

Diare tyder på for mye fett i kosten, hva spiser du?

Nå var du ekkel ja! :-D

Nei, jeg er 100% sikker på at jeg ikke spiser for mye fett. Har spist litt hvitost, cottage-cheese, skinke til frokost og lunsj. Til middag har jeg spist det de andre i familien har spist, men med mer salat/grønt og ikke noe karbohydrater ellers. I dag har jeg spist mye fett fordi jeg hadde sandefjordsmør på brokkolien min og fordi jeg hadde grillbein (??) til middag.. Tenkte jeg skulle øke fettmengden for å se om det ville hjelpe på vektnedgangen. I dag har jeg også vært bedre i kroppen/hodet, så jeg lurer på om problemet mitt har vært at jeg har spist for lite fett??? Vel, jeg skal uansett begynne å tracke kalorier igjen...

Cec xxx.

Gammel 28-06-10, 00:51   #386
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

Nå var du ekkel ja! :-D

Nei, jeg er 100% sikker på at jeg ikke spiser for mye fett. Har spist litt hvitost, cottage-cheese, skinke til frokost og lunsj. Til middag har jeg spist det de andre i familien har spist, men med mer salat/grønt og ikke noe karbohydrater ellers. I dag har jeg spist mye fett fordi jeg hadde sandefjordsmør på brokkolien min og fordi jeg hadde grillbein (??) til middag.. Tenkte jeg skulle øke fettmengden for å se om det ville hjelpe på vektnedgangen. I dag har jeg også vært bedre i kroppen/hodet, så jeg lurer på om problemet mitt har vært at jeg har spist for lite fett??? Vel, jeg skal uansett begynne å tracke kalorier igjen...

Cec xxx.

Du vet at hvis du ikke har så mye vann i kroppen at det er grunnen til at du ikke går særlig ned i starten? jeg sliter med vann i kroppen..derav 5 kg

Gammel 28-06-10, 10:44   #387
ninasov
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 46
ninasov er på en erverdig vei

jeg var på vekten i dag (klarte ikke vente til fredag), og jeg har faktisk tatt av 2 kg, og maaange cm fordelt utover kroppen! så dette funker jo det! dette kan jeg leve med ja... eneste er at jeg har vondt i hodet, men det kan jo skyldes røyken jeg har tatt siste 2 dagene. men nå er det slutt på den, så får vi se hvordan hodet blir. he he...
ellers løper jeg på do ofte. bommelom.. men det stabiliserer seg vel etterhvert får vi håpe.

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 12:07   #388
Cec1973
Medlem

Du vet at hvis du ikke har så mye vann i kroppen at det er grunnen til at du ikke går særlig ned i starten? jeg sliter med vann i kroppen..derav 5 kg

Hmmm... jeg har aldri hatt problemer med det, så kanskje det er derfor jeg ikke går så fort ned? Vel, jeg er igrunnen glad jeg ikke går OPP. Var litt redd for det da jeg begynte å spise FETT.... I dag skal jeg tracke kalori-inntaket OG karbene så da får vi se hva jeg ender på i dag!

Jeg har vondt i magen i dag og, men ikke diaree. Hurra! Jeg tipper på at det er mikrobrødet mitt som gjør at jeg ikke får diaree, men som gjør at jeg får vondt i magen. I dag laget jeg det litt mindre kompakt og lot det svelle litt før jeg stekte det, tror det er lurt siden "røren" ble mye tykkere etter 5 min. Jeg må bare si det igjen, det er FANTASTISK å kunne spise brød *med* pålegg og ikke pålegg med pålegg!

Cec xxx.

Gammel 28-06-10, 13:04   #389
JKBB
Medlem

JKBB sin avatar

JKBB er på en erverdig vei

Veiedag!
Ned ca 700g fra forrige uke! I utgangspunktet et fint resultat, hadde det ikke vært for at jeg veide meg tidligere i uka og da veide jeg over en kg mindre!

Spiste mye salt mat i går, og drakk vin på lørdag....kan det være grunnen til at jeg har gått opp igjen? At saltet har bundet vann i kroppen? Eller i dette tilfelle, all brusen jeg drakk i går?? Hoho! Mistenker at alkoholen kanskje kan være en partystopper også...ser fler her har hatt det problemet...
Har heller ikke krympa noe, annet enn rundt lårene...drakk alkohol forrige helg også...kan dette være en grunn??
(Jeg er ikke hobbyalkis altså, det har vært tilstelninger de to siste helgene! Har bare drukket en halv flaske vin begge helgene)

Vi bare få legge til her at jeg har nå holdt meg i skinnet i 3 uker!! Vært i ketose siden jeg starta nå, ingen utskjeielser foreløbig, men det har vært KNALLHARDT!!! :S
I helga for eksempel...var i selskap der det ble servert elggryte med ris og poteter...!! OMG! Jeg spiste kjøttet, skrapa av det jeg kunne av sausen og spiste litt kinakål til. Det var knallgodt det også, selv om det høres kjedlig ut! Verre var det da kakene kom på bordet...Huff! :S Da var det like før jeg bare dreit i alt som het kur! Men, jeg greide det!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 14:49   #390
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

Går inn i min 5 uke...regner med at vekta fortsatt står stillee når jeg kommer hjem..........................................

Gammel 28-06-10, 16:31   #391
Ditta
Juniormedlem

Ditta sin avatar

Hvor: Finnmark
Ditta er på en erverdig vei

Første uke over, 2 kilo ned og mange centimeter borte! Deilig! Holder på med dagens middag, hamburger med brød/salat/dressing/ost...gleder meg!

Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 17:10   #392
Tezla
Juniormedlem

Tezla sin avatar

da har jeg fått den beryktede hodepinen...jippi!!! drikker masse vann,men syns d er vanselig å få i meg 15g karbs hver dag,havner som regel på rundt 7-10 og det er jo for lite!!!så tror jeg skal steke meg ei fiskekake før nattevakta i natt,bare for å få komme meg nærmere de 15 daglige,hehe, fiskekake faktisk...djises! håper bare disse fire dagen ikke "ødelegger" kuren for meg nå i starten, snur jo døgnet opp ned og får ikke mange timene med søvn heller..5..! å spise på natta er vel heller ikke så bra ??? hadde meg salat i natt, for noe må jeg ha å gå på når jeg skal kjøre rundt i 9 timer..

Gammel 28-06-10, 20:27   #393
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

Jauhau folkens, planlagt sprekk i dag. Supervondt i magen av å spise brød......Må skape meg litt motivasjon til og fortsette og disse smertene er all grunn til å la være å spise:S

Påan igjen i morgen å tenker å gå 1-2 mil. juhu..

Gammel 28-06-10, 20:41   #394
Vintergumman
Medlem

Hvor: Spydeberg
Vintergumman er på en erverdig vei

Oi, det er langt! God tur

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 20:44   #395
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

Takk...Får prøve meg fremover i noen uker til, men om det fortsatt står stille blir det kanskje å se om det er noe annet som passer bedre kanskje..

Gammel 28-06-10, 22:12   #396
Tezla
Juniormedlem

Tezla sin avatar

kan man ta "30 DAYS" samtidig som man går på ketolysekuren????

Gammel 28-06-10, 22:36   #397
~Hilla~
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Tezla, her.

kan man ta "30 DAYS" samtidig som man går på ketolysekuren????

Ville ikke det slå feil ut? Lurer litt på det samme egentlig, men jeg tenker som følgende:
30 days gjør slik at tarmene ikke tar opp like mye fett fra kosten. Det ville jo ikke være helt heldig på ketolyse? Eller?

Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 22:42   #398
MAR
Medlem

MAR sin avatar

MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Takk...Får prøve meg fremover i noen uker til, men om det fortsatt står stille blir det kanskje å se om det er noe annet som passer bedre kanskje..

Er det ingen endring i cm heller da? Har sett at du er flink til å trene for tiden, så det kan vel være derfor vekten ikke flytter så mye på seg?

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 22:50   #399
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av marteamanda, her.

Er det ingen endring i cm heller da? Har sett at du er flink til å trene for tiden, så det kan vel være derfor vekten ikke flytter så mye på seg?

Fikk høre at vi ikke bygger noe særlig med muskler når vi trener på ketolyse?? Aner ikke jeg..har ikke skjedd noe som helst i cm eller vekt de 2 siste ukene. så tok en sprekk i dag for å begynne knallhardt påan igjen i morra som straff.

Føler til tide at man spiser for mye mat liksom, at man spiser litt mer og litt mer. så nå er det skjerpings! og turgåing

Gammel 29-06-10, 01:55   #400
MAR
Medlem

MAR sin avatar

MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Fikk høre at vi ikke bygger noe særlig med muskler når vi trener på ketolyse?? Aner ikke jeg..har ikke skjedd noe som helst i cm eller vekt de 2 siste ukene. så tok en sprekk i dag for å begynne knallhardt påan igjen i morra som straff.

Føler til tide at man spiser for mye mat liksom, at man spiser litt mer og litt mer. så nå er det skjerpings! og turgåing

Jo, det gjør man da! Kommer selvfølgelig noe an på hvor fast i fisken man er i utgangspunktet, men står i ketolyseboken at dersom man ikke har pleid å trene mye vil mange kunne oppleve at vekten stagnerer i noen uker pga treningen, men at de fleste da vil merke at de minsker i centimeter Tenkte bare det var verdt å nevne før du eventuelt begynte å miste motet

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggehvite-tråd Adriane Annen mat 23 03-09-11 02:19
Eggeplomme-tråd Adriane Annen mat 0 03-01-09 17:40
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.