Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tråd for junistartere

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-06-10, 22:02   #126
Vintergumman
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Hva i alle dager... Jeg har gått OPP
Ikke en sprekk har jeg hatt, og spiser når jeg er sulten, ikke etter faste tider. Det var jo lov.
Hvor mange karber inntar dere som minimum pr. dag? Og maximum?
Detta var merkelig rart synes jeg. Ser jo at dere andre er så glade for å ha gått ned, og noen av dere ganske møe i løpet av kort tid.

Usjda, synd med en sånn start, men det kan jo være mange logiske grunner til det.
Ser du starta 14. juni, altså for to dager siden. Hvis du har spist ekstremt lavfett i perioden før (og sikkert masse grovt brød og frukt og sånt som vi gjør når vi tror vi er supersunne), tar det jo litt tid før kroppen får omstilt seg. Har du sjekket om du er i ketose?
Flere damer (du er dame, er du ikke?) holder gjerne på noe mer vann når det nærmer seg den tiden i mnd. Det kan vel også være en mulig forklaring.

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 22:11   #127
Cec1973
Medlem

Hvor: Bergen
Cec1973 er på en erverdig vei

Ikke en sprekk har jeg hatt, og spiser når jeg er sulten, ikke etter faste tider. Det var jo lov.
Detta var merkelig rart synes jeg. Ser jo at dere andre er så glade for å ha gått ned, og noen av dere ganske møe i løpet av kort tid.

Jeg var bare så vidt innom bloggen din. Er du sikker på at du spiser nok?

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 22:46   #128
Benedictee
Medlem

Benedictee sin avatar

Alder: 41
Benedictee er på en erverdig vei

Joiner dere i Junitråden framfor maitråden Begynte å lese om ketolyse helgen før 26 mai og "startet" da. var ikke 100% engasjert og prøvde meg bare frem, så det er de siste to ukene jeg har vært virkelig MED på kuren. Så:

Uke 1: 2,2 kg
Uke 2: 0,9kg

Startet på 91,9kg, er idag 88,8kg og satser på 65kg..en vakker dag :P

Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 22:47   #129
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Matgud er ny på veien

Jeg begynte 31 mai, så er begge steder jeg!!!! hihi

Gammel 16-06-10, 22:47   #130
Labomba
Seniormedlem

Labomba sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 61
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Ble nok bare ganske skuffet! Skal ikke gi meg, men ble overrasket over at jeg hadde gått opp. Om ingenting hadde skjedd hadde jeg ikke brydd meg, vet jo det tar tid. Er i ketose, og jeg spiser nok. Man skal jo bare spise til man er mett, og det gjør jeg så absolutt
Men Vintergumman, jeg er dame men har fjernet eggstokker og livmor, så den tiden på måneden er det ikke.
Spiser som sagt nok Cec1973, men bør nok spise mere grønt.
Gir meg ikke for alt i verden. Det får gjerne gå tregt, men ned skal jeg.
Lykke til til oss allesammen, jammen godt vi kan støtte hverandre når vi blir frust.

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 22:51   #131
JKBB
Medlem

JKBB sin avatar

Medlem siden: May 2010
JKBB er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Da kan jeg berolige deg med at jeg ikke har gått ned mer enn 1 kg (svinger litt, så tar det dårligste resultater :-)). Jeg skal jo ikke ned mer enn 5-7 kg, så i prosent har jeg jo gått ned en del, men jeg blir også litt lei når jeg hører om alle de som går ned 4-5 kilo den første uken. Lurer på om jeg spiser for mye kh, selv om jeg er i ketose men jeg orker ikke å gå ned mer, da blir jeg gal. :-). For meg er det snakk om å ha livskvalitet mens jeg slanker neg og det var derfor jeg ville prøve lavkarbo/ketolyse. Livet er for kort til å gå på slankekurer som forringer livskvaliteten min! :-)

Regner med du er i ketose? Kanskje du spiser for mange kalorier? Har lest at for mange kalorier kan være et problem for noen. Eller kanskje det er melkeprodukter, kunstig søtning? Eller kanskje du bare er litt treg? Kanskje du ikke har tømt vannlagrene enda? (Jeg tror det er mye vann som forsvinner hos de som hår ned 3-5 kilo på en uke.) jeg har drukket sykt mye, men ikke vært på langt nær då mye på do som jeg vanligvis er hvis jeg har drukket mye vann....

God "ikke-gi-opp-klem"

Takk for klem!
Ja, jeg er i ketose, fikk endelig kjøpt stix i dag, og sjekka nå i kveld. Jeg spiser iallfall ikke for mye kh, det teller jeg slavisk...kan være at jeg ikke er flink nokk til å spise mye fett...eller at jeg spiser for lite...eller for mye? Jeg er ikke sikker...
Jeg spiser jo fløte og ost....men ikke så mye kunstig søtning...kun noen suketter i te en gang i uka maks, og i pepsi maxen....

Men nå er saken slik at jeg målte cm i dag, og jammen har jeg ikke krympa 11 cm rundt magen og hofta siden søndag! Haka holdt på å falle i gulvet! Så NOE er det jo som skjer i denne kroppen min...har ikke vært mer på do enn normalt jeg nei, men drikker MYE vann, så jeg holder sikkert godt på vannet da?

Jeg har jo nettopp begynt på jobb igjen etter mammapermisjon også, jobber i butikk, så tror butikkmusklene er på vei tilbake...jeg HÅPER at det er det som skjer her.

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 22:54   #132
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

Vekta skal vi ikke bry oss så mye om..Bedre med løse klær og mindre cm rundt livet!!!!

Gammel 16-06-10, 23:00   #133
Cec1973
Medlem

Så lenge du har gått ned i cm. er vel det bra? Det synes jeg ihvertfll!

Men dere... FYYYY FLAAATE for en djevelsk ånde jeg har! Har noen andre merket det? På jobben sitter jeg med fjeset nesten opp i fjeset på kundene mine. Heldigvis, for dem, bruker jeg munnbind, men er redd ånden min siver ut...:-) Uheldigvis for meg, for da kjenner jeg ånden min mye bedre inni munnbindet....:-/ Pusser tennene som en gal, men det hjelper bare ikke. Noen andre råd? Foreløpig prøver jeg å maskere med tyggis, selv om det ikke skal være så bra....

Cec xxx.

Gammel 16-06-10, 23:02   #134
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

Ketonene går ut gjennom munnen, ble kvalm av min ånde selv istarten, heldigvis har dette gått over!!!

Kjøp fribol på apoteket, er mye karbo i tyggis.......

hvor lenge har du holdt på med ketolyse? jeg er i uke 3 og det er nesten ikke ånde igjen

Gammel 16-06-10, 23:03   #135
JKBB
Medlem

JKBB sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Matgud, her.

Vekta skal vi ikke bry oss så mye om..Bedre med løse klær og mindre cm rundt livet!!!!

Nei, det er det jeg trøster meg med også!
Vekta kommer vel etter den også...
Jeg tenker som så at jeg gjør en del riktig da, i forhold til maten, når jeg krymper så fort...
Totalt krympa 28 cm nå, etter jeg begynte å trene for to mnd siden.
(men ikke noe rundt rumpa og lårene, WHATS THAT ABOUT??)

Gammel 16-06-10, 23:05   #136
JKBB
Medlem

JKBB sin avatar

Jeg synes også at det har gitt seg litt, den ånden, er midt i uke 2!
Men de første dagene, fikk det jo umiddelbart første dag...HELT PYTON!!!

Gammel 16-06-10, 23:07   #137
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Nei, det er det jeg trøster meg med også!
Vekta kommer vel etter den også...
Jeg tenker som så at jeg gjør en del riktig da, i forhold til maten, når jeg krymper så fort...
Totalt krympa 28 cm nå, etter jeg begynte å trene for to mnd siden.
(men ikke noe rundt rumpa og lårene, WHATS THAT ABOUT??)

Låra mine minker ikke de heller....!!!!!!!!!!!

Rompa minka 4 cm denne uka...:P jeez lissom..vil heller ha tynnere lår!!!!!!!!!!!!!!

Gammel 16-06-10, 23:09   #138
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
De vanligste årsakene til vektoppgang selv om man følger kuren til punkt og prikke er:
Noen går opp i vekt i forbindelse med mens og/eller eggløsning.
Salt mat binder vann i kroppen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-10, 23:11   #139
JKBB
Medlem

JKBB sin avatar

Låra mine minker ikke de heller....!!!!!!!!!!!

Rompa minka 4 cm denne uka...:P jeez lissom..vil heller ha tynnere lår!!!!!!!!!!!!!!

Hahaha! Godt å høre vi er flere!
Jeg har mye å ta av både på rupe og lår, men kanskje det kommer etter hvert, og at det stopper litt opp rundt magen?

HÅPER DET! :P
Har stor nokk rumpe som det er, om ikke alt annet enn den skal krympe liksom..kommer til å se ut som om jeg har ENDA MER junk in the trunk! :S

Gammel 16-06-10, 23:16   #140
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

Hahaha! Godt å høre vi er flere!
Jeg har mye å ta av både på rupe og lår, men kanskje det kommer etter hvert, og at det stopper litt opp rundt magen?

HÅPER DET! :P
Har stor nokk rumpe som det er, om ikke alt annet enn den skal krympe liksom..kommer til å se ut som om jeg har ENDA MER junk in the trunk! :S

Mjæ, magen har gått ned 5 kg den og den som er værst! rompa vil jeg egentlig ha

Gammel 16-06-10, 23:20   #141
JKBB
Medlem

JKBB sin avatar

Mjæ, magen har gått ned 5 kg den og den som er værst! rompa vil jeg egentlig ha

Hehe, ja, vi er forskjellig laga!
Jeg trenger å krympe over alt...bortsett fra puppene....de kommer vel til å bli som gamle sokker med tennisballer i til slutt... Huff :S

Gammel 16-06-10, 23:24   #142
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

Jeg trenger å krympe over alt...bortsett fra puppene....de kommer vel til å bli som gamle sokker med tennisballer i til slutt... Huff :S

Mja om mine blir det så erre silikon som gjelder
Tror ikke jeg går så fort ned i vekt at dem blir stygge..håper ikke det..

Veier du mye? om jeg får spørre? og hvor mye skal du ned?

Gammel 16-06-10, 23:30   #143
JKBB
Medlem

JKBB sin avatar

Mja om mine blir det så erre silikon som gjelder
Tror ikke jeg går så fort ned i vekt at dem blir stygge..håper ikke det..

Veier du mye? om jeg får spørre? og hvor mye skal du ned?

Hehe, nesten litt ekkelt å bli spurt om det, men jeg kan godt svare ja!
Jeg veier 104 kg. Ska i første omgang ned 30 kg og kjenne litt på hvordan jeg trives der. Meget mulig, hvis jeg greier dette, at jeg vil ned mer når jeg kommer dit...husker ikke hvordan det var å veie 75 kg...husker ikke når det var heller...

Har prøvd mye forskjellig, til ingen nytte, desverre. Har trua på dette da!

Gammel 16-06-10, 23:37   #144
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Matgud er ny på veien

Jeg har startvekt på 107 kg. gikk ned til 97 med kickboxing, så har jeg gått fra 94-100 opp og ned...Så når jeg startet på ketolyse var jeg på 101....Nå veier jeg 93,7 Snart 8 kg unna!!!! wuhu...eller en total på 12

Jeg har alltid vært stor..husker ikke åssen det var å veie 70...tror jeg brukte 38 i bukser da:P

Gammel 16-06-10, 23:47   #145
Cec1973
Medlem

Jeg har egentlig ingen kommentar annet enn at jeg lo høyt da jeg leste dette! :-)

cec xxx.

Gammel 16-06-10, 23:53   #146
JKBB
Medlem

JKBB sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Jeg har egentlig ingen kommentar annet enn at jeg lo høyt da jeg leste dette! :-)

cec xxx.

Hehe, vet ikke annet enn at jeg må ta det med humør..er selvfølgelig ikke noe artig, men sånn er det. Vinner jeg i lotto, eller får igjen mye "på skatti, da blir det silikooon i tatti"!

Gammel 16-06-10, 23:57   #147
JKBB
Medlem

JKBB sin avatar

Jeg har startvekt på 107 kg. gikk ned til 97 med kickboxing, så har jeg gått fra 94-100 opp og ned...Så når jeg startet på ketolyse var jeg på 101....Nå veier jeg 93,7 Snart 8 kg unna!!!! wuhu...eller en total på 12

Jeg har alltid vært stor..husker ikke åssen det var å veie 70...tror jeg brukte 38 i bukser da:P

Det er jo kjempebra!

Jeg har også alltid vært stor....eller har i hele mitt liv følt meg stor. Ser på bilder ti år tilbake i tid, da jeg var ungdom, så synes jeg ikke at jeg var stor i det hele tatt...skjønner ikke tankegangen min da... Menmen..nå er jeg over 100 kg, så nå ER jeg stor og har vært her lenge. Gleder meg til lettere tider!

Gammel 17-06-10, 00:00   #148
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Hos legen.......
I dag var tiden inne for en status-sjekk hos legen, og dermed også finne ut nøyaktig status på kroppens tilstand
De harde fakta er:
0 total vektreduksjon
+ 300g muskler
+ 1 kg vann
Så totalvekta var opp 1,3 kg siden forrige besøk som var rett etter påske, noen jeg faktisk er veldig førnøyd med.
Den gangen hadde jeg absolutt laveste notering på vekten med 86.5kg, og nå er jeg altså på 87.8kg.
Not bad med tanke på at jeg ved oppstart på ketolyse 1.juni var 89.9kg
Vi diskuterte også videre framdrift, og jeg har full støtte for mitt valg om å avslutte eurodietten og heller satse på ketolyse.
Hun er imidlertid tydelig på at jeg trappe ned på stressfaktorene i hverdagen, de bremser veldig vektnedgangen min og er ikke positiv på noen som helst måte
Nye blodprøver skal tas i august, men allerede nå skal jeg starte å ta B12-tilskudd igjen pga at symptomene er tilbake.

Alt i alt en meget positiv opplevelse (liker hun legen veldig godt), og jeg fikk en del tips i forhold til ferieturen i europa - 3 arbeidsdager igjen

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 00:00   #149
Cec1973
Medlem

Ketonene går ut gjennom munnen, ble kvalm av min ånde selv istarten, heldigvis har dette gått over!!!

Kjøp fribol på apoteket, er mye karbo i tyggis.......

hvor lenge har du holdt på med ketolyse? jeg er i uke 3 og det er nesten ikke ånde igjen

Jeg er på dag 8. Håper ånden forsvinner, hvis ikke vet jeg ikke hva jeg kommer til å gjøre. På den andre siden, kanskje det er et positivt tegn, at det skjer NOE selv om ikke vekten går voldsomt mye ned?

Nå har jeg pakket og er klar til å reise i morgen tidlig. Har pakket noen bokser med tunfisk, litt nøtter (hvis det er krise) og noe mørkt rugbrød (ved enda større kriser... :-)) Uansett bedre å ta en halv rugbrødskive enn noe jeg ihvertfall ikke skal ha. De første dagene spiste jeg faktisk en hel sånn skive (tynne mursteinskiver) fordelt utover dagen. Har hendt jeg har tatt 1/4 skive innimellom og. Har, som sagt, tenkt å "raide" de engelske butikkene etter lavkarbo mat. Har en liten koffert inni den store slik at jeg har mye plass! :-)

cec xxx.

Gammel 17-06-10, 00:07   #150
Cec1973
Medlem

Hehe, vet ikke annet enn at jeg må ta det med humør..er selvfølgelig ikke noe artig, men sånn er det. Vinner jeg i lotto, eller får igjen mye "på skatti, da blir det silikooon i tatti"!

Kom på noe... Da jeg var 17 var jeg i syden med min kjære. Vi var på vei opp fra vannet og mot oss kom det en gammel dame. Se det for deg: Brun og skrukkete som en rosin, toppløs og pupper som hang ned på knærene. Jeg tuller ikke når jeg sier at det var like før hun sparket i de med knærene! Må ha gjort et voldsomt inntrykk for selv mannen min, som aldri husker noe, husker dette! Haha, sorry, ikke for å skremme deg, men.... Du begynte! :-)

Klem

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggehvite-tråd Adriane Annen mat 23 03-09-11 02:19
Eggeplomme-tråd Adriane Annen mat 0 03-01-09 17:40
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.