Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 20-05-10, 09:03   #2076
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sånn grønne blir de vel etter typ en dag?!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-05-10, 09:04   #2077
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jepp! Men tanken på at dei hadde leie i kjøleskapdøra i minst 8 dagar gjorde at dei gjekk i bøtta.. Salmonella vil ein helst ikkje ha fleire gongar...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-05-10, 09:48   #2078
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Kan man ta bort, fjerne en utvekst med å knyte en tynn tråd rundt?
Altså, at den ikke får blod og dør?
Ikke føflekk, men en annen slags hud-greie. Hørte nemlig noen gjorde det..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 20-05-10, 10:08   #2079
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Kan man ta bort, fjerne en utvekst med å knyte en tynn tråd rundt?
Altså, at den ikke får blod og dør?
Ikke føflekk, men en annen slags hud-greie. Hørte nemlig noen gjorde det..

Jeg ville heller ha gått til legen og fått den fjernet.

Det er nok mange kjærringråd som virker, alt etter hva det er.
Ha på karlsonlim (vorten får ikke luft og dør)
Smør på diverse saker som eddik, sitronsaft....padder
knyte tråd rundt vorter

Det kjappeste og mest effektive er nok legen

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 20-05-10, 10:32   #2080
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Padder!
den står jeg over! Joa, legen kan ta det han, men da må man sy..
har spurt før, og det var ett par sting for den lille hud filla..
men, får vel heller gjøre det da, har klødd på det og må ha plaster på,
er redd for å klore det bort

Da var jo problemet borte! Haha

Gammel 20-05-10, 10:39   #2081
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Er det snakk om sånn utstikkende greie som ser ut som en utstikkende føflekk men ikke er føflekk? Det er ganske vanlig, og de er ikke farlige visstnok. Men ikke direkte fine... Jeg fant en gang ett navn på dem, men husker ikke nå hva det var. Fikk plutselig en på halsen. Tok tak med neglene og røsket til, og vips så var den borte.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 20-05-10, 10:43   #2082
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Er det snakk om sånn utstikkende greie som ser ut som en utstikkende føflekk men ikke er føflekk? Det er ganske vanlig, og de er ikke farlige visstnok. Men ikke direkte fine... Jeg fant en gang ett navn på dem, men husker ikke nå hva det var. Fikk plutselig en på halsen. Tok tak med neglene og røsket til, og vips så var den borte.

Ja det er en slik på halsen

Gammel 20-05-10, 10:46   #2083
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Det spørs jo hva det er for noe... Jeg fikk en liten vortesak på en finger, den pleier jeg å klippe vekk med en negleklipper - men den kommer alltid tilbake! Og hver gang jeg klipper den vekk, tenker jeg at NÅ må jeg bestille time hos legen og få den fryst vekk eller skjært vekk, men det har bare ikke blitt gjort enda

Gracella
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 20-05-10, 11:36   #2084
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Gracella: du kan kjøpe vortemiddel på apoteket, så går det bort for alltid. Er nemlig smittsomt, derfor kommer den igjen og igjen.

Sånn dupper på halsen har jeg også! super irriterende, for gensere henger seg fast i de. Men føles jo litt teit å gå til legen for en sånn bagatell. Hudlege kanskje??

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
Gammel 20-05-10, 12:17   #2085
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Jeg fjerna en sånn hos legen min for noen år siden, alt han gjorde var å skjære den bort og ha på noe sølv? greier. Usikker på hva det var... den har hvertfall ikke komt igjen etter det.

Jeg spurte senere om han kunne fjerne en på halsen også, men det ville han ikke siden det var et synlig område. Ringte litt rundt og fant ut at det kosta rundt 1000 kr pr prikk å få fjernet de andre steder. Funker det å ha vortemiddel på sånne vorter? De er jo svært ulike vorter en har på hendene feks.

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-05-10, 12:25   #2086
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Er vaniljeekstrakt det samme som vaniljedråper? Og Essens?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 20-05-10, 12:33   #2087
Gracella
Seniormedlem

Gracella sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Gracella: du kan kjøpe vortemiddel på apoteket, så går det bort for alltid. Er nemlig smittsomt, derfor kommer den igjen og igjen.

Sånn dupper på halsen har jeg også! super irriterende, for gensere henger seg fast i de. Men føles jo litt teit å gå til legen for en sånn bagatell. Hudlege kanskje??

Åh, jeg trodde den kom tilbake fordi jeg ikke fikk vekk alt, hehe. Jeg er heller ikke helt sikker på at det er en vorte, men jeg kan sikkert prøve vortemiddel på den og se hva som skjer

Gracella
Gammel 20-05-10, 12:34   #2088
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Er vaniljeekstrakt det samme som vaniljedråper? Og Essens?

Hei,
Dette diskuterte vi i fjor sommer
Essens vs ekstrakt

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 20-05-10, 12:36   #2089
Orkide
Seniormedlem

Orkide sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Jeg fjerna en sånn hos legen min for noen år siden, alt han gjorde var å skjære den bort og ha på noe sølv? greier. Usikker på hva det var... den har hvertfall ikke komt igjen etter det.

Jeg spurte senere om han kunne fjerne en på halsen også, men det ville han ikke siden det var et synlig område. Ringte litt rundt og fant ut at det kosta rundt 1000 kr pr prikk å få fjernet de andre steder. Funker det å ha vortemiddel på sånne vorter? De er jo svært ulike vorter en har på hendene feks.

Ville ikke brukt vortemiddel på halsen nei

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-05-10, 12:44   #2090
Sisteinnsats
Medlem

Sisteinnsats sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Jeg skal ha en planlagt sprekk på alkohol om noen uker, bare en dag. Det blir endel øl den dagen. Hvordan bør jeg spise da? Jeg mener å ha sett her et sted at jeg da bør spise lavkarbo med lite fett?

Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 20-05-10, 13:15   #2091
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Ferskenbeinet er ny på veien

Du kan hvertfall vurdere Lite øl, den har 5g karbo pr halvliter, mens vanlig har 20g! Det utgjør jo endel om du har noen øl!

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-05-10, 13:19   #2092
Sisteinnsats
Medlem

Sisteinnsats sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Du kan hvertfall vurdere Lite øl, den har 5g karbo pr halvliter, mens vanlig har 20g! Det utgjør jo endel om du har noen øl!

Det har de dessverre på svært få utesteder..

Gammel 20-05-10, 14:00   #2093
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Hvis du er i ketose, så kan du regne med at det kanskje ikke blir 'endel øl' heller, for jeg har (som mange andre) erfart at ketosefylla kommer tidlig, brått og er forferdelig vond dagen etter Jeg ble overstadig beruset av 5 shots med rom/cola zero - vanlige bittesmå shot-glass, husker ikke no etter det - og dagen etter lå jeg rett ut og var superdårlig Vanligvis tåler jeg fint en haug med drinker.......

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 20-05-10, 14:18   #2094
Sisteinnsats
Medlem

Sisteinnsats sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Hvis du er i ketose, så kan du regne med at det kanskje ikke blir 'endel øl' heller, for jeg har (som mange andre) erfart at ketosefylla kommer tidlig, brått og er forferdelig vond dagen etter Jeg ble overstadig beruset av 5 shots med rom/cola zero - vanlige bittesmå shot-glass, husker ikke no etter det - og dagen etter lå jeg rett ut og var superdårlig Vanligvis tåler jeg fint en haug med drinker.......

Auda, dette høres ikke lovende ut..

Jeg drikker aldri sprit da, men tåler nok ikke like mye øl som vanlig nå nei. Får vel holde meg til fet mat allikevel da tenker jeg, lage et godt grunnlag! Og så tror jeg at jeg kanskje skal vente med å drikke til etter konserten (skal på KISS-konsert og før/etter-party)..

Gammel 20-05-10, 21:53   #2095
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Sånn dupper på halsen har jeg også!

Me 2! De heter stilkvorter, og er visstnok et ganske vanlig symptom på bla PCO (i følge Fedon).

Opprinnelig lagt inn av Sisteinnsats, her.

(skal på KISS-konsert og før/etter-party)..

Hvis du vil ha med deg noe av festen hadde jeg droppa drikkinga ja! Drikking i ketose er ganske spesiellt (man er 16 igjen i toelransenivå...). Forøvrig drikker jeg aldri på konserter uansett fordi jeg heller vil ha med meg happeningen enn å stå i bar- og dokø...

Gammel 20-05-10, 23:18   #2096
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Me 2! De heter stilkvorter, og er visstnok et ganske vanlig symptom på bla PCO (i følge Fedon).

jeg har ikke PCO.. bare så det er sagt
Ser ikke mye ut som en vorte heller da,..

(ja ikke jeg, men utveksten)

Gammel 21-05-10, 00:37   #2097
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Søkte litt, og jeg det virker som at det er stilkvorter er ett annet ord for hudtagger. I følge denne her så er overvekt en predisponerende faktor for hudtagger, og det står også at 25% har dem og at de øker med alderen. Jeg har heller ikke PCOS (har alltid hatt stabil syklus), så jeg stemmer heller for at det er insulinresistens eller noe som gjør det.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 21-05-10, 07:41   #2098
Orkide
Seniormedlem

Orkide sin avatar

Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

For å unngå at eggene før grønn kant rundt plomma, er det lurt å skrelle dem når de har blitt kalde, og legge de i en tett boks i kjøleskapet.

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Gammel 21-05-10, 08:57   #2099
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

For å unngå at eggene før grønn kant rundt plomma, er det lurt å skrelle dem når de har blitt kalde, og legge de i en tett boks i kjøleskapet.

Men held egga seg like lenge ferdigskrella i tett boks?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-05-10, 09:51   #2100
Orkide
Seniormedlem

Orkide sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Men held egga seg like lenge ferdigskrella i tett boks?

De holder seg vel ikke i 2 uker, men de holder seg i hverfall borti en uke.
Dessuten ser de litt bedere ut om den grønne kanten ikke er der.

Pass på at egga er tørre, ikke ligger i noen form for fuktighet.

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.