Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 29-03-10, 13:27   #626
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 50
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Åh, det kryper sakte nå, selv om jeg er bra flink synes jeg. Vel, skal vel ikke klage før det stopper heeelt opp eller at jeg får mensen hele tiden.

Håper dere får en fin påske alle sammen!

slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 13:36   #627
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Fy søren, føler meg kjempeflink. Har gått intenst i 2 timer og har hatt 30 min styrketrening

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 14:45   #628
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

65kgmamma, du har forbannet meg! Etter at du sa jeg bare raser ned i vekt, så har det stoppa i to dager Helvete. Gikk opp 200 g i går, som sagt, og nå er det akkurat samme vekta. Men merker jeg har blitt litt sløv i det siste. Spiser ikke mye fett og heller nesten ikke karber. Noen dager er jeg kjempeflink med vann, men noen dager er det gode gamle Pepsi Max som titter innom. Irriterende...Jeg vil ikke at vekta skal stoppe. Men er det bare når dere har mensen at vekta blir dum, eller når dere har eggløsning også? (Ikke snakk om å være diskret her) For dere som vet når dere har det da...For tror jeg har det nå, og kanskje derfor den har blitt sånn?
StegforSteg, ikke kjøp nye batterier! Man blir jo helt avhengig og kan ødelegge hele dagen. Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å veie meg hver morgen, men klarer ikke holde meg til en gang i uka...La påsken bli litt veiefri
Og Mona, hvorfor er du oppe og leker hele natta?

Uff ikke spør Laster ned masse serier og sånnt og så begynner maratonet .. klarer ikke gå å lege meg. Er så stille å rolig rundt meg. LOVE IT!

Ang vekta.. er en historie for seg selv.
Jeg står stille kjempelenge om gangen 1-2 uker og så pluttselig vips så fyker den ned 500 -1 kilo en dag eller 2 og så stopper det igjen.. Har vært sånn siden jeg vegynte å lage maten selv vet jeg ligger under 20 karber om dagen. Det er litt bæsj! Når jeg gikk på spis deg slank føyk jeg nedover alt fra 200-600 g om dagen. Synd den er så dyr og at man blir så forbaska lei den manten.. har i frysen for ca 1 uke til så får vel psyke meg opp til å ta et krafttak med den maten..

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 15:02   #629
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Ja, det er så irriterende når vekta står stille. For det kan enten være at du gjør noe feil eller så bare stopper det til tider. Det er så dumt, for vet jo aldri om det er noe jeg spiser/ikke spiser eller om den bare har pausa seg for en periode...

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 23:09   #630
KristineR-S
Juniormedlem

KristineR-S sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Alder: 45
KristineR-S er på en erverdig vei

Etter å ha truffet Mona K på helsekosten på Metro senteret i dag, meller jeg meg inn i tråen her. Vi kom tilfeldig i snakk og fant ut at vi begge går på ketolyse og at vi starta i Februar begge to. Ganske morro å møte på noen i samme situasjon som man aldri har kjent fra før av. Vi utveksla erfaring og ga hverandre tips og råd.
Det var kjempe koselig å møte deg Mona. Ser du bor i Fetsund du også. Jeg bor i Hovinbakken. Hvis du ikke bor langt unna, kunne vi jo tatt oss en gå tur sammen i ny og ned..

Jeg starta på ketolyse 22 februar, har gått ned 5 kg til nå, og gleder meg til fortsettelsen.

Lykke til videre alle sammen

***Kristine***

KristineR-S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-ren mat-paleo Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 23:11   #631
65kgmamma=perfekt
Medlem

65kgmamma=perfekt sin avatar

65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Hmmm.. Ja det er noe dritt når en ikke vet om det er kroppen som stopper litt eller om det er noe man spiser som er partystopper! Jeg for min del, tror rett og slett at jeg går opp og ned pga av den forbaskade mensen som alltid kommer..
Men mener å ha lest her inne at det er vanlig at det stopper opp litt etter noen uker. Vi må bare ikke gi oss!
Og de første kiloene raser jo av de første ukene, men da er det også mye vann. Nå er det jo fett som vi mister og det er nok vanskeligere å bli kvitt ja!

Elinee fy søren så flink du har vært altså! Tenk snart 10 kg Jeg er skikkelig misunnelig altså! Men jeg er selvfølgelig kjempe glad på dine vegne, og krysser fingrer og tær for at vi andre også kommer dit snaaart!

Huff, i dag har jeg ikke vært flink å spise grønnsaker, men er fortsatt i ketose så får spise rett i morgen! Har drukket mye vann i dag og trent så håper vekta er på vei ned igjen! (Veide meg i dag morres og da var jeg tilbake på 79 kg igjen så er ikke gått opp lenger)

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 23:15   #632
65kgmamma=perfekt
Medlem

Opprinnelig lagt inn av KristineR-S, her.

Etter å ha truffet Mona K på helsekosten på Metro senteret i dag, meller jeg meg inn i tråen her. Vi kom tilfeldig i snakk og fant ut at vi begge går på ketolyse og at vi starta i Februar begge to. Ganske morro å møte på noen i samme situasjon som man aldri har kjent fra før av. Vi utveksla erfaring og ga hverandre tips og råd.
Det var kjempe koselig å møte deg Mona. Ser du bor i Fetsund du også. Jeg bor i Hovinbakken. Hvis du ikke bor langt unna, kunne vi jo tatt oss en gå tur sammen i ny og ned..

Jeg starta på ketolyse 22 februar, har gått ned 5 kg til nå, og gleder meg til fortsettelsen.

***Kristine***

Hei og hjertlig velkommen hit Kristine

Så kult da!! Det var jo vittig Det viser jo bare hvor populær ketolyse/lavkarbo er blitt da!

Selv så har ett vennepar av oss også blitt en del av ketolyse gjengen

Og grattis med flott vektap

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 00:16   #633
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Opprinnelig lagt inn av KristineR-S, her.

***Kristine***

Wow du bor på fetsund du også ? hihi det er jo bare sprøt! så gøy !
Koselig å få deg inn her, syns du virket som en kjempekoselig jente =) Og jeg sier gjerne ja til en tur. Savner noen å gå med så det hadde vært kjempegøy=) hehe håper du liker hunder.. trenger mosjon de også har to boston terriere VELKOMMEN !

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 11:06   #634
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Velkommen i februar-gjengen KristineR-S! Så morsomt å treffe en likesinnet sånn tilfeldig da!

Laget brød i går kveld, måtte bare bytte ut et par ingredienser, ble like bra for det. (creme fraiche ble byttett ut med cottage cheese most med stavmixer sammen med litt olje, og hele linfrø med knuste). Så idag ble jeg stappmett til frokost! Liker egg og bacon altså, men det er greit å spise noe som er likt det barna spiser enkelte måltider.

Senere idag skal vi i en familiesammenkomst der det blir servert lasagne. Lurer på hva jeg skal ta med... Noen forslag?
Har ricotta og spinat som bør brukes opp forresten.

Gammel 30-03-10, 15:17   #635
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Velkommen, Kristine. Morsomt hvordan ting skjer så tilfeldig!
Jeg vil også møte noen på helskosten
65kgmamma, tuusen takk, men du ligger jo ikke mer enn litt over en kilo bak meg! Jeg blir litt frustrert nå når jeg gjør alt jeg skal og så lever vekten sitt eget liv...Føler jeg ofrer alt jeg liker for ingenting, men godteri savnet mitt er nesten borte. Har litt lyst på smågodt til tider, men er faktisk ris jeg savner mest. Merkelig, egentlig, jeg som er såå glad i sjokolade etc. Skal kjøpe meg ny vekt i morgen, nå stoler jeg ikke på min mer alikevel...Den hopper sånn selvom den står rett!

Gammel 30-03-10, 15:19   #636
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Så langt gikk veiefri påske Var å kjøpte nytt batteri i dag. Kom på at jeg rett og slett ikke orka å legge på meg sååå mye i påska så jeg vil heller følge litt med

Mål til påske:

Gammel 30-03-10, 16:06   #637
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hehe, det skjønner jeg, men hadde vært deilig om vi klarte å holde oss unna vekta! Men også greit for å følge med om man overspiser. Gleder meg til å kjøpe ny vekt i morgen, håper den funker bedre!

Gammel 30-03-10, 17:10   #638
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Jeg tror nok jeg kunnet drept for en sjokolade for tiden, men det har vel noe med at det er kombinasjonen påske og mensen

Mål til påske:

Gammel 30-03-10, 18:56   #639
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hehehe. Ja, men tror at siden jeg har atkins barene, så hjelper det. Nå har jeg såååå lyst på sjokolade, jeg og, så tar tilbake det jeg sa. Var nok ikke i sjokolademodus når jeg skrev sist. Men, trodde jeg skulle savne det mye mer, sånn som i begynnelsen. Men ris har jeg lyst på nå...Og smågodt...Huff da...

Gammel 30-03-10, 22:40   #640
65kgmamma=perfekt
Medlem

Elinee: Neida er ikke langt unna ;p Satse på denne uken gir litt resultater, men jeg merker at jeg er blitt kjempe sløv med å spise salat! Det er dumt for det er som regel for lite grønnsaker og salat som er grunnen til at vi stopper opp! Får skjerpe meg!

Jeg frykter ikke påsken og hva den bringer med seg, for jeg må jo bare si at jeg er ikke snope syk eller noe! Har vært i to bursdagsbesøk desse to siste ukene og jeg har ikke rørt noe!! Har heller ikke laget eget og tatt med! Så mitt sug etter snop er egentlig nesten vekke! Blir jo litt fysen om kvelden og sånn, men da spiser jeg noe mat slik at jeg ikke er sulten for det er da jeg blir fysen !
Så samboeren min skal få ett svæææææært påskeegg fylt med masse DiGg og SjOkOlAdE, fordi at jeg VET at jeg klarer å holde meg unna og siden han er så flink å hjelper meg Det som sagt han som lager middager her i hjemmet
Gleder meg til å gi det til ham, for han tror ikke at han får lov å spise snop i påsken(som jeg ser)

Gammel 30-03-10, 22:42   #641
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Da har jeg gått meg kveldstur, godt var det

Mål til påske:

Gammel 30-03-10, 23:54   #642
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Kveldstur hørtes godt ut, og det skal jeg legge inn i rutinene når bare mannebeinet kommer hjem igjen. Litt feil å gå fra sovende barn.

Apropos vekter som svinger: jeg gikk på min mors vekt da vi var der idag; og den er jo bare SÅ "snill" (les: feil!). Den påstod jeg var en halvkilo letter med klær, og etter et par måltider, enn ejg var i dag tidlig. I think not. Men det vil ikke mor høre på nei.

Gammel 30-03-10, 23:56   #643
Myrull
Medlem

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Myrull er ny på veien

Så flinke vi er da stegforsteg som har gått ned 6,4 begge to

Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 02:37   #644
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Grrr sukk snufs arghhh...

jeg har holdt det hemmelig for svigers at jeg har begynt på diett, vi er ganske nære så tenkte det vill evære gøy når de så meg. Møtte de i dag for første gang på 6-7 uker ? eller mer.. La de merke til at jeg hadde tatt av ? nei...
jeg har ringt svigermor så mangen ganger å vært lei meg pga vekten å sagt at jeg skal sjerpe meg. Nå har jeg jo gjort det,,, og så la de ikke merke til det... BUUUUHUUUUUUUUu Bæsj.... skuffa.... mista masse motivasjon..

Gammel 31-03-10, 04:06   #645
Myrull
Medlem

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Myrull er ny på veien

8kg er jo masse!! Kjempeflink har du vert!
Klart man ser det.

Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 04:12   #646
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Ja syns jeg har vært flink. Men de så det ikke =(

Gammel 31-03-10, 04:14   #647
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

glemte å si god natt =) Måtte en tur inn til oslo å hente gubben (husredd) så nå kan jeg sove trygt å godt i natt =)

Gammel 31-03-10, 07:18   #648
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

meg!!! Ned 800 gram til tross for mensen.

Ny laveste notering i dag. 70,2

Mål til påske:

Gammel 31-03-10, 12:48   #649
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Jeg og, 65kg mamma, tror det er derfor det går litt treigt her nå. Dårlig med både grønnsaker og salat. Skal handle nå, så får sjerpe meg. Jeg skal også gi et stooort påskeegg til kjæresten min. Blir en liten styrkeprøve for meg og. Men det går nok fint.

Mona, samme her. Folk jeg ikke har sett på lenge, sier ingenting. Frekke jævler. Men vi vet jo at vi har gått ned, så samme hva de sier, eller ikke sier

StegforSteg!! Så fliink. Jeg skal kjøpe meg ny vekt nå, nå har jeg sagt det hundre ganger, men nå skal det skje!!

Gammel 31-03-10, 13:50   #650
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Namba er på en erverdig vei

Gratulerer med overstått bursdag, Mona K.

Velkommen hit, Kristine RS.

Jeg har fått positive kommentarer på at jeg har gått ned fra noen, men pappa og svigers har ikke sagt noe som helst. Jeg tror nok likevel at de fleste ser forskjell nå, men velger å ikke si noe. Det er ikke alle som er like flinke på sånt.

Jeg og familien er på ferie i Trondheim nå, men vi har stort sett hatt huset til pappa for oss selv siden vi kom, så det har ikke vært så mye påskegodt. Jenta mi har påskeegg, mannen også forresten men han tok det ikke med seg på ferie, men det går greit nok å motstå. Jeg sliter en del med sug etter noe godt og ikke nødvendigvis godteri, men jeg skal motstå. Jeg har lagt merke til at porsjonene mine har blitt litt større disse siste ukene der livet har vært ekstra slitsomt og suget har vært der, men nå er jeg obs på det og skal prøve å holde meg i skinnet. jeg tok ikke med meg vekta på ferie, så det blir spennende på mandag. Jeg håper det går nedover. Bare 300 gram ned på hele forrige uke.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.