Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 20-03-10, 17:50   #1626
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jernia! Der var butikken eg ikkje kom på. Dei har jo mykje forskjellig.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-03-10, 17:52   #1627
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Jernia! Der var butikken eg ikkje kom på. Dei har jo mykje forskjellig.

Og, de hadde faktisk tre forskjellige

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-03-10, 17:58   #1628
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og, de hadde faktisk tre forskjellige

Fine Jernia! Der fann eg muskatrasp til faderen også. Han fekk ei fancy muskatmølle med meg for nokre år sidan, men det gjekk så tregt å raspe med den, med tanke på kor mykje muskat han brukar, at han ikkje gadd å bruke den! Og det er jo kjekkare med "fersk" muskat enn pulvermuskat..

Nokon som har eit godt råd for vonde blemmer på hælane? Eg har hjertebank i hælane!! Har gått tur i nye sko, lure meg, og har no 5-kroner store blemmer på kvar hæl. AU!

Gammel 20-03-10, 18:37   #1629
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Nokon som har eit godt råd for vonde blemmer på hælane? Eg har hjertebank i hælane!! Har gått tur i nye sko, lure meg, og har no 5-kroner store blemmer på kvar hæl. AU!

Ikke sikker på om du får disse i Belgia men Compeed er tingen og gjerne sette de på før man går inn nye sko – som gammel korpsmusiker så var dette det første man tok på seg på morningen 17. mai, he, he…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 20-03-10, 18:42   #1630
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Jepp, Compeed har vi i heimen (og i Belgia), men eg tenkte meir på noko som lindra, og tok vekk "hjertebanken" litt Men Compeed lindrar kanskje også for så vidt, når eg tenkjer meg om. Men hadde tenkt å hoppe i badekaret ganske snart, og då dett dei berre av igjen! Får ta bad først, og ha på compeed etterpå. Skoa sat som eit skot skjønar du, berre ein ny farge av ein type sko eg har frå før, men det var vel kanskje litt vel optimistisk å gå ein heil time med dei første gongen ..

Gammel 20-03-10, 19:16   #1631
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Er i Danmark og har funnet Gluten Flour på butikken.. Men er det det samme som glutenmel? (Har 71g karbohydrater pr 100g!)

Gammel 20-03-10, 19:39   #1632
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Jepp, Compeed har vi i heimen (og i Belgia), men eg tenkte meir på noko som lindra, og tok vekk "hjertebanken" litt Men Compeed lindrar kanskje også for så vidt, når eg tenkjer meg om. Men hadde tenkt å hoppe i badekaret ganske snart, og då dett dei berre av igjen! Får ta bad først, og ha på compeed etterpå. Skoa sat som eit skot skjønar du, berre ein ny farge av ein type sko eg har frå før, men det var vel kanskje litt vel optimistisk å gå ein heil time med dei første gongen ..

Ja, de er også til en viss grad lindrende, høres ut som eg god ide med et godt fotbad først. Jeg får gnagsår av alle nye sko jeg, vel, bortsett fra når jeg setter på Compeed på de strategiske punktene…

Gammel 20-03-10, 19:43   #1633
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er i Danmark og har funnet Gluten Flour på butikken.. Men er det det samme som glutenmel? (Har 71g karbohydrater pr 100g!)

Ble ikke mye klokere av dette!

Gammel 22-03-10, 21:10   #1634
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Hva er forskjellen på atkins Advantage Bars og Endulge Bars?
Den første mer som et måltid (mer fett og kalorier) mens den andre mer en lovlig dessert?

Vurderer sterkt å kjøpe bars å ha i veska... Og lovlig sjokolade, kokos!!!! ahhh!

Advantage:
http://www.atkins.com/Products/Avail...tage-Bars.aspx

Endulge:
http://www.atkins.com/Products/Avail...ulge-Bars.aspx

Eller kanskje Day Break er best???

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
Gammel 23-03-10, 00:23   #1635
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

I det siste har jeg innimellom fått en merkelig varm følelse i leggen, på baksiden. Føles nesten som noen heller varm vann nedover tykkleggen min. Ikke varmt utenpå huden, kun en følelse, varer 5-10 sekunder. Noen som vet hva det kommer av?

Gammel 23-03-10, 21:37   #1636
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

I det siste har jeg innimellom fått en merkelig varm følelse i leggen, på baksiden. Føles nesten som noen heller varm vann nedover tykkleggen min. Ikke varmt utenpå huden, kun en følelse, varer 5-10 sekunder. Noen som vet hva det kommer av?

Anyone?

Fant forresten extra virgin kokkosolje relativt rimelig i danmark i helga, og på den står det at kokkosolje tåler meget høy varme og ikke danner transfett. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? For i såfall er jo delfia og lignende ok til steking...

Gammel 24-03-10, 00:05   #1637
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Fant forresten extra virgin kokkosolje relativt rimelig i danmark i helga, og på den står det at kokkosolje tåler meget høy varme og ikke danner transfett. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? For i såfall er jo delfia og lignende ok til steking...

Her er svaret en til slutt fikk fra Mills vedrørende Delfiafett

Sitat:

Takk for din henvendelse angående Delfia kokosfett og innhold av transfett.
Delfia kokosfett er transfri.

Ingen av våre margariner inneholder transfett. Transfett dannes i en prosess som kalles for delvis herding. På noen av våre produkter står det herdet fett, men dette betyr ikke at det inneholder transfett. Vi er klar over at dette er litt vanskelig å forstå, men saken er at det er to ulike typer for herding, og den ene fører til dannelse av transfett mens den andre ikke gjør det.

Vi har følgende herdemetoder:

1) Delvis herding (kalles også noen ganger for partiell herding). Her blir det dannelse av transfettsyrer. Dette benyttes ikke i noen av våre produkter.
2) Fullherding (skrives oftest bare herding). Dette fører ikke til dannelse av transfett.

Delfia og transfett – Like bra som cocosa

Gammel 24-03-10, 01:23   #1638
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Jeg har lest det der før arnakristin, men jeg mener også at jeg har lest noe helt annet av noen her som har peilig, men det er så vanskelig å søke her, sukk.

Mener det ble nevnt noe om herding i denne forelesningen. Jeg prøvde å finne det nå, men fant det ikke. Mener i alle fall at jeg hørte det nylig, og jeg har ikke hørt på så mye annet norsk lavkarboforelesning i det siste akkurat. Det ble i så fall bare nevnt i en bisetning. Mener at han sa noe sånt som at det ikke ble så mye bedre enn transfett med herdingen (fullherding). Så selv om det ikke er transfett, så betyr det ikke at det ikke er ødelagt fett.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 24-03-10, 02:25   #1639
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Fedon sier også noe om det fettet der i bøkene sine, uten at jeg husker akkurat hva nå....men tror ikke det var positivt hva angikk Delfiafettet i alle fall.

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 24-03-10, 09:33   #1640
Timona
Medlem

Timona sin avatar

Medlem siden: May 2009
Timona er på en erverdig vei

Noen som vet om jeans som passer fint til pærefasong?
Mitt problem er at når de passer i lårene er de minst 2 str for store i livet.
(Må ha bootcut fasong)
Merke? Butikk?

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 24-03-10, 10:13   #1641
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg har et spørsmål på vegne av søstra mi. Hun har ei lita jente på halvannet år som har blitt veldig dårlig, og legene har avfeid det med 'noe som går', men søstra mi lurer på om det kan være noe mer enn det.
Hun begynte med litt feber for fire dager siden, og fikk magekramper, i den grad at hun ligger og vrir seg og okker seg. Hun har ikke spist på nesten tre dager, vil bare ha litt vann, men alt renner gjennom, hun har vannavføring, og slim i avføringa, og har gått ned såpass at det er merkbart, og hun er jo så lita! Søstra mi har prøvd å få i henne alt fra blåbærsaft til pupp, men hun vil ikke ha noe av det. Hun har vært feberfri fra i går. Hun er med, liksom, men har det fryktelig vondt, stakkar ...!
Søstra mi har fått ny legetime i dag, men er opprådd, og redd for at dette kan ha noen negativ effekt på sikt, det at hun ikke holder på noe mat og sånn ...
Noen som har noen idé om hva det kan være? Eventuelt noen tips om noe mat hun kan få i seg, noe som kan binde magen? Det siste er kanskje litt vanskelig, da hun bare spytter ut alt for tiden.
Stakkar lille prinsessa til tante ... .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-03-10, 10:33   #1642
frifuggel
Seniormedlem

frifuggel sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 62
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Et-eller-annet å drikke som inneholdet både salt og sukker. Husker dessverre ikke blandingsforholdet, men cola med litt salt (1/2ts) i kan godt brukes. Det er gjerne saltmangel i systemet etter såpass mange dager hos et lite barn.. Håper det ordner seg for snuppa..

Edit; Saltet gjør at ikke hun blir så dehydrert, sukkeret gjør at hun vil føle seg mindre slapp og kanskje tilogmed bli litt sulten.. Tørre ting, gjerne med sukker i, som boller, kan binde magen på små barn..

Gammel 24-03-10, 10:46   #1643
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Photo: Legevakten!
Sjekk for uttørring, noe væske går ned selv om man kaster det opp med en gang. Men små barn har mindre toleranse for væsketap enn voksne.

Mange som har kraftig omgangsyke som ligner på de symtomene. Men uttørring er ille uansett.

Lommelegen om uttørring: http://www.lommelegen.no/321399/uttorring

- sjekk pulsen,
"Pulsfrekvens i hvile hos menn er 65-75.Hos kvinner er den gjerne litt høyere, hos barn ligger den normalt på 90-100, og hos spedbarn 130-150. Men dette er altså hvilepuls. Pulsen øker ved aktivitet, og den øker også hvis man har feber."

Gammel 24-03-10, 10:53   #1644
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

De har fått time hos legen igjen i dag. Søstra mi er heldigivis ikke sånn at hun nøyer seg med en avfeiing, og nå er hun direkte bekymra.
Lille vennen kaster ikke opp, men det går rett gjennom henne, hun holder ikke på noe, og det bare renner ut, liksom ... Med mindre hun får i seg litt væske før hun sovner, da går det greit.
Jeg skal overbringe tips . Kom gjerne med flere!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-03-10, 11:01   #1645
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Hvordan er allmenntilstanden hennes? Aktiv, prater, lyder, kontakt, etc.
Dessutne kan du teste for uttørring: klyp sammen huden på håndbaken (opp på hånda) og se hvordan hudens elastikk er. Den skal trekke seg sammen hurtig.

Nå skal hun jo til lege senere og det er jo bra.

nhi og omgangsyke: http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/...irus-2259.html

Min søster hadde noe lignende, gikk over seg selv, men hun sa det var verre enn salmonella forgiftning...

Gammel 24-03-10, 11:04   #1646
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Timona, her.

(Må ha bootcut fasong)
Merke? Butikk?

Liker du lave bukser? For i så fall så er det lettere å få en som passer når man er pærefasong. Eller så er jo stretch en fin ting, så kan det heller være litt trangt over lårene. Jeg synes det blir finere når buksa er trang over lårene og boot cut eller flare. Jeg er pære og har alltid gått med hoftebukser. Etterhvert som jeg har lagt på meg (men fortsatt å gå med hoftebukser), så har jeg fått ett ganske så tydelig "hakk" under magen. Magen går plutselig ut. Ikke så flatterende lenger... Men du har vel kanskje ikke det problemet, så da ser det fint ut med hoftebukser.

Gammel 24-03-10, 12:28   #1647
Timona
Medlem

Timona sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Liker du lave bukser? For i så fall så er det lettere å få en som passer når man er pærefasong. Eller så er jo stretch en fin ting, så kan det heller være litt trangt over lårene. Jeg synes det blir finere når buksa er trang over lårene og boot cut eller flare. Jeg er pære og har alltid gått med hoftebukser. Etterhvert som jeg har lagt på meg (men fortsatt å gå med hoftebukser), så har jeg fått ett ganske så tydelig "hakk" under magen. Magen går plutselig ut. Ikke så flatterende lenger... Men du har vel kanskje ikke det problemet, så da ser det fint ut med hoftebukser.

Akkurat på hoftekammen går fint, helst ikke lavere.
Har du tips om merke eller butikk? Kan ikke fordra å prøve, så greit å vite hva jeg skal se etter

Gammel 24-03-10, 12:31   #1648
Timona
Medlem

Timona sin avatar

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Et-eller-annet å drikke som inneholdet både salt og sukker. Husker dessverre ikke blandingsforholdet, men cola med litt salt (1/2ts) i kan godt brukes. Det er gjerne saltmangel i systemet etter såpass mange dager hos et lite barn.. Håper det ordner seg for snuppa..

Edit; Saltet gjør at ikke hun blir så dehydrert, sukkeret gjør at hun vil føle seg mindre slapp og kanskje tilogmed bli litt sulten.. Tørre ting, gjerne med sukker i, som boller, kan binde magen på små barn..

En blanding av farris /eplemost er også anbefalt ved langvarig diare/omgangssyke

Gammel 24-03-10, 16:45   #1649
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Akkurat på hoftekammen går fint, helst ikke lavere.
Har du tips om merke eller butikk? Kan ikke fordra å prøve, så greit å vite hva jeg skal se etter

Egentlig ikke, jeg er ikke så hard på shoppingen. Er litt guttete på det området. Blir også utrolig fort lei av å gå rundt og lete etter klær. Det har jo blitt verre i takt med størrelsen min, vanskeligere og vanskeligere å finne klær... Og i det siste har jeg handlet særdeles lite, så jeg aner nesten ikke hva de har i klesbutikkene for tiden en gang.

Gammel 24-03-10, 17:30   #1650
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

(Må ha bootcut fasong)
Merke? Butikk?

Jeg er voldsomt pæreformet og kort i høyden - jeans er problematisk For meg er det som regel bootcut med høyt liv som funker best - det må være ganske voldsom bootcut, siden jeg må legge dem opp 10-20 cm i alle tilfelle... og så er jeg vel litt uenig med Aeryth, jeg synes ikke det er spesielt fint når stretch-denim strammer over låra, men om sånne bukser skal sitte ok rundt skritt/mage er det jo ingen annen utvei. Som regel må jeg til Zizzi for å finne jeans som sitter bra på meg. (Har et par av merket Magic fra KappAhl også, som kommer i store størrelser og noen forskjellige stiler - kan være verd å undersøke)

Og så fant jeg denne sida, råd om jeans til pæreform: http://www.jeans-and-accessories.com...eans-pear.html

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.