Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-03-10, 11:09   #401
Superteddy
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 44
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Hei superteddy det er akkuratt sånn jeg har+ det føles som om jeg skal besvime så å si vær gang jeg reiser meg. Var hos legen i går og tok masse blodprøver så blir spennende å se hva de sier=) Hadde vært greit om de sier jeg mangler noe, sånn at jeg ikke får (nei alt er kjempefin!) og så sitter jeg videre å lurer på hva som feiler meg hehe. mangler jeg noe er det jo bare å spise det jeg mangler. Skal si fra hvordan det går

"Bra" det ikke er bare meg da... Har ikke vært hos legen, og har ikke veldig lyst heller, siden jeg er der omtrent hver uke med lillegutt... Får se om det retter seg eller så får jeg spørre om de bare kan ta blodtrykket mitt neste gang han blir syk. (regner liksom med han blir det snart igjen.. hehe )

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 11:20   #402
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 50
slektskap er på en erverdig vei

Skummel svimmelhet og kjedelig stillstand det går i her altså? Godt å ha legen med på lag når man begir seg ut på slikt som dette.

Siden ting har stått litt stille her så tok jeg fram målebandet, og heldigvis var det forsvunnet noen centimeter ja. Så var jeg så dum å veie meg i dag morges også, og da var jeg opp! Men da får jeg skjerpe inn på søtstoffer, og muligens melkeprodukter, selv om jeg elsker osten og rømmen og fløten min... Var jo det at sånt var lov som var en av grunnene til at jeg turte begi meg ut på dette her.
Kjenner fremdeles littegrann søtsug, men det kommer nok mest fra hodet mitt tror jeg, altså at det er vanen jeg lengter etter ikke egentlig de tingene jeg pleide å spise. Man glemmer jo ikke plutselig ut at man egentlig elsker sjokolade, smågodt, brød, pasta og ris, selv om man spiser noe annet som man også blir mett av.

Vel, det er nå helg snart i det minste. Da blir det bedre tid til å sette sammen måltidene rett. Tror jeg skal prøve å lage meg en detaljert meny slik at jeg vet hva jeg skal spise hver dag, og ikke faller i den sulten-men-vet-ikke-helt-hva-jeg-har-lyst-å-spise-fella.

slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 12:22   #403
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Namba er på en erverdig vei

Jeg savner ikke sukker så mye som jeg trodde, men jeg savner oppturen sjokolade gir. Jeg føler meg så bra når jeg spiser sjokolade, og den følelsen savner jeg veldig, særlig når energien er oppbrukt og jeg er deppa.

Jeg har snikveid meg igjen i dag, og nå veide jeg enda en halvkilo mindre enn på tirsdag. Hvis det fortsetter sånn kommer jeg under åtti innen mandag, og det er litt av en milepæl. Jeg tør ikke tro det, men jeg håper, håper, håper. Jeg har klart å stresse ned igjen denne uka, men i helgen kommer pappa og dama for å bo her, og da blir det full rulle for treåringen og pappa herjer hele dagen lang.

God helg alle sammen.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 15:27   #404
65kgmamma=perfekt
Medlem

65kgmamma=perfekt sin avatar

65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Jeg har snikveid meg igjen i dag, og nå veide jeg enda en halvkilo mindre enn på tirsdag. Hvis det fortsetter sånn kommer jeg under åtti innen mandag, og det er litt av en milepæl. Jeg tør ikke tro det, men jeg håper, håper, håper. Jeg har klart å stresse ned igjen denne uka, men i helgen kommer pappa og dama for å bo her, og da blir det full rulle for treåringen og pappa herjer hele dagen lang.

God helg alle sammen.

Krysser fingrene for at du kommer under 80kg Det var utrolig deilig å komme under 80 kg forrige søndag
Veide meg i dag morres og jeg har gått opp 100 gram, men tror jeg drakk litt lite vann i går og spiste lite. Så håper søndag blir en (ned)opptur

GOD HELG!

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 16:10   #405
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Val, syns så synd på deg! Skjønner ikke hvorfor det ikke går? Spiste du kanskje ikke mye karbo før, eller hva er greia? Håååper det snart ordner seg for deg.
Jeg tar heller ikke de pillene man skal på ketolyse, men jeg tar lifeline grvid kosttilskuddet, for den inneholder alt de pillene gjør. Kanskje ikke nok?
Jeg skal på sykehuset på mandg og sjekke hvorfor blodtrykket mitt ikke går ned, så kanskje de kan se noe der...
Nå har jeg gått ned 7 kg på fire uker og en dag! Nå er jeg glad. Men han dumme saboeren min ser det ikke! Jeg ser i hvert fall litt forskjell....

Så flink Namba Enig med det med sjokolade. Savner det ikke så mye, men den følelsen etter man har spist god sjokolade. Atkinsbar blir liksom ikke det samme. Men skal ned ti kg uansett først og så kanskje jeg tar meg en liten sjokolade før de siste ti. Syns ikke det var verdt det når jeg skeiet ut med ris i hvert fall. FEM dager før jeg gikk ned igjen. Da klarer jeg meg uten, men det lover ikke godt med tanke på når jeg er ferdig på ketolyse...

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 18:05   #406
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt, her.

Krysser fingrene for at du kommer under 80kg Det var utrolig deilig å komme under 80 kg forrige søndag
Veide meg i dag morres og jeg har gått opp 100 gram, men tror jeg drakk litt lite vann i går og spiste lite. Så håper søndag blir en (ned)opptur

GOD HELG!

Det er dumt å henge seg i opp i noen hundregram =) trenger ikk evære det at du har gått opp i det hele tatt. kan jo være at du har ting i bakk også som skal ut og vips så er du lettere=) kansje man har drukket før man går på vekten ? masse sånt man skal tenke på

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 18:08   #407
JeanneJ
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2010
JeanneJ er på en erverdig vei

heia, jeg starta i februar og, men det har tatt litt tid å få summa seg, samt finne ut av både mat og noe av det som skjer her inne. Får jeg slenge meg med dere her i denne tråden ?? Eller blir det dumt når dere alt kjenner hverandre så godt ??
Har starta alene , og kjenner at det er litt vanskelig og 'ensomt'.....

JeanneJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg ? Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 18:18   #408
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

JeanneJ, selvfølgelig går det bra Bare koselig. Her kakles det som bare det, borte en dag, så har du detti helt ut, så bare å slenge seg på. Hvordan går det med slankinga da?

Gammel 19-03-10, 18:32   #409
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Opprinnelig lagt inn av JeanneJ, her.

heia, jeg starta i februar og, men det har tatt litt tid å få summa seg, samt finne ut av både mat og noe av det som skjer her inne. Får jeg slenge meg med dere her i denne tråden ?? Eller blir det dumt når dere alt kjenner hverandre så godt ??

Kommer ikke på tale med en ny ! hehe
SELVFØLGELIG kan du komme her du også ! jo fler jo bedre hva kur følger du ?

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 18:40   #410
65kgmamma=perfekt
Medlem

Det er dumt å henge seg i opp i noen hundregram =) trenger ikk evære det at du har gått opp i det hele tatt. kan jo være at du har ting i bakk også som skal ut og vips så er du lettere=) kansje man har drukket før man går på vekten ? masse sånt man skal tenke på

Ja jeg vet, jeg ammer også så kan like gjerne være melk i puppene.
Skal prøve å la vær å veie meg så ofte.. Blir så opphengt i vekta at jeg sikkert stresser litt med det uten at jeg egentlig er klar over det.Om du skjønner..
Veier meg alltid om morningen, rett etter jeg har stått opp.. Men skal prøve å bare veie meg 3 eller kanskje bare 2 ganger i uka. Burde nok klare meg med en veiing. Men liker å følge med

Ellers så skal jeg måle meg på søndag, da er det 3 uker siden sist så det blir litt spennende

Opprinnelig lagt inn av JeanneJ, her.

Selvfølgelig får du slenge deg inn her med oss Jo flere jo bedre Hvordan har det gått med deg da??

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 18:46   #411
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Velkommen skal du være, jeanneJ.

Gratulerer med sju kilo Elinee. Det er jo kjempebra!

Val, jeg kom til å tenke på en ting. Hvis du er sikker på at du ikke spiser for mye så kunne du kanskje sjekket stoffskiftet ditt? Det er mange med lavt stoffskifte som har vanskelig for å gå ned i vekt.

Gammel 19-03-10, 18:59   #412
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Smart, Namba, stoffskiftet kan det være! Og tusen takk, veldig fornøyd selv. Men nå ser jeg jo at jeg ikke kan ha sett så bra ut før, for ser jo at mer må bort.

65kg mamma, jeg veier meg hver morgen etter jeg har tisset. Hadde aldri i verden klart å vente en uke mellom hver gang. Hehe. Kan ikke du kalle deg ida eller kari eller noe, er så mye kortere

Gammel 19-03-10, 19:16   #413
65kgmamma=perfekt
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Smart, Namba, stoffskiftet kan det være! Og tusen takk, veldig fornøyd selv. Men nå ser jeg jo at jeg ikke kan ha sett så bra ut før, for ser jo at mer må bort.

65kg mamma, jeg veier meg hver morgen etter jeg har tisset. Hadde aldri i verden klart å vente en uke mellom hver gang. Hehe. Kan ikke du kalle deg ida eller kari eller noe, er så mye kortere

Gratulerer med 7 kg!! You go girl!!!
Jo jeg skulle endra det jeg, men finner ikke ut om jeg kan det

Gammel 19-03-10, 19:29   #414
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Sa ikke at vi ikke kunne veie oss vær dag bare at vi ikke trenger å henge oss sånn opp i det =)

Gammel 19-03-10, 19:32   #415
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Nei, nei, Mona, helt enig. Og jeg burde jo ikke gjøre det, blir jo helt tullete. Men klarer ikke la være

Gammel 19-03-10, 19:44   #416
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

hehe i know, måler meg selv vær dag selv men den eneste jeg stoler på er legens sin. hehe for den er snillere en min hehe, veier 3 kilo mindre på den pluss den er stabil

Gammel 19-03-10, 19:56   #417
JeanneJ
Juniormedlem

Tusen takk Gleder meg til å ha noen å prate med hver dag !!!!!

Jeg har starta med Skaldemann for det trenges krutt for å få gramma av ( Grunnen for valget er vel at 2 søstre som bor i Sverige har lykkes med dette opplegget, og at jeg har diverse forsøk på andre opplegg som ikke har funka. )

Begynte 19.mars, og gikk ned 4 kg på de 2 første uke. Siden har det stått bom stille. Har ikke vært så veldig deppa for det, for jeg har bestemt meg for at kg skal av samma hvor lang tid det tar. Men jeg lurer jo litt på om jeg gjør noe gale !??. Drikker maks 2 kopper kaffe om dagen, aldri brus ( den går ut på dato hos oss til stor fornøyelse for tant unger) , storts sett 2 liter vann om dagen, ofte 0.5 l i løpet av natta, har ikke smakt på frukt, spiser kun spinat eller brocolli / blomkål i oppveide mengder...Utover det: egg, bacon, rødt og hvitt kjøtt, tunfisk, laks, makrell....
Men jeg lurer på om jeg får i meg for lite fett. Spiste derfor eggerøre med 1 ss smør og 1 ss fløte & bacon til frokost idag. Så ble jeg travel med dagens gjøremål, og plutselig var kl 15.15, og da var det bare å få ræva i gir og lage middag : vi hadde kalkun med saus av fløte & rømme, og ca 80g blomklå / broccolli mos. Må tilstå at jeg er litt sånn for jeg glemmer ofte å spise om dagene. Inkl frokost og. Men har klart ca 3 måltider om dagen på dette. Må bare passe meg for for mye melkeprodukter for egentlig tåler jeg ikke det...

Prøvde meg på en sånn mat kalkulator for første gang idag, og regner med at det vil hjelpe litt. Men ofte så inneholder jo de fleste oppskriftene fløte, rømme, oster osv, og da blir jeg litt handikappa. Smør går bra, så det blir vel til at jeg må lure inn litt mer av det overalt... Men har dere noen tips å gi blir jeg kjempelykkelig...

Har ikke trimma mer enn noen spaserturer denne uka. Prøvde meg på en sånn bodywrap forrige uke, og det slo ut noe infernalsk på nerveskadene jeg har etter prolapser i korsryggen. Men nå er smertene nesten under kontroll igjen, så da skal jeg prøve å gå tur oftere...

Uff , nå tok jeg visst over hele tråden : Lover å ikke være så heftig med mine fremtidige innlegg

Gammel 19-03-10, 20:03   #418
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Syns dette høres veldig fint ut. Vekta stopper, men prøv å endre på noe og se. Litt mer fett feks.? Jeg hater når det stopper, for orker ikke prøve ut hva det er som ødelegger. Men for meg har det bare stoppet når jeg har drukket eller spist noe jeg ikke skal. Da tar det gjerne fem dager å komme igjen (i hvert fall gjort det to ganger)
Men hvis du har gjort det du skal, så prøv med litt mer fett.
Jeg trener ikke, går bare turer, men går ned for det, så tar det ikke så tungt Foreløpig

Gammel 19-03-10, 20:19   #419
65kgmamma=perfekt
Medlem

Jeg ville bare si meg enig i at det ser jo bra ut=) Men jeg aner ikke helt hvordan skaldemann egentlig skal gjennomføres.. Ville bare prøvd å kanskje øke på med fett siden du selv tror det kan være det. Også kanskje prøve å drikke mer vann? Jeg føler iallefall at når jeg drikke mer vann så går vekta nedover igjen=)
Uansett så håper jeg du finner løsningen=)

Mona K, eg henger meg opp i vekten altfor mye hvis jeg veier meg hver dag så derfor ville jeg prøve å kutte ned på veiinga

Gammel 19-03-10, 22:07   #420
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Jeg ville nok også prøvd litt mer fett og heller sett det litt an. Fire kilo er ganske mye så det kan jo hende at kroppen bare trenger litt tid før den er i gang igjen. Jeg gikk bare ned 200 gram den første uka etter at alt vannet var forsvunnet, men gjennomsnittlig var vekttapet fortsatt bra. Håper kiloene slipper snart.

Gammel 19-03-10, 23:54   #421
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

sukk jeg har stått stille siden jeg begynte å lage maten selv, men tror formen er litt bedre ikke fuuult så svimmel i dag. Men er litt kjipt at vekta har stått stille en hel uke =(
Begynner å fundere om jeg skal bestille mer spisdegslank.. urk..

Gammel 20-03-10, 08:06   #422
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Ned 500 gram for meg igjen

Da har jeg vel et snitt på 500-700 gram i uka, og er kjempefornøyd med det i grunnen. Merker at jeg er blitt strammere i kroppen av all denne treninga å

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 10:19   #423
JeanneJ
Juniormedlem

Ned 200 g idag

Lagde noen 'konfekt' av 75 g cocosa, 50 g 86% sjokolade, 1 egg og 25 g kokusmasse igår : fikk ca 30 stk ( mini mini muffinsformer) -- tenkte å spe på med 2-3 av de til dagen hvis jeg mangler fett... Fant det var 0.6 kbh pr stk omtrent

Ser at noen skriver at de drikker 3 l vann til dagen : er det det som er et 'godt' mål ??

Mht svimmelhet : tar dere tilskudd av mineraler ?? For kuren sender mer enn normalt mange av de på dør trodde jeg ( spes hvis en drikker ekstremt mye og )

Gammel 20-03-10, 10:20   #424
JeanneJ
Juniormedlem

Begynner å fundere om jeg skal bestille mer spisdegslank.. urk..

kan jeg spørre hva dette er ??

Gammel 20-03-10, 12:02   #425
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Så bra superteddy og jeannej!
Spis deg slank lager lavkarbo mat og sender hjem til deg. Gnaske kjekt, men blir litt dyrt og mange blir ikke mette og må lage ekstra ved siden av.
Jeg har nå gått opp 300 g fra i går! Fra i forigårs til i går gikk jeg ned 300 og til i dag opp igjen? Nå har jeg jo gått ned jevnt hele tiden. Dritt...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.