Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-03-10, 23:34   #1026
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 48
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Det der er det delte meninger om her på forumet, så ikke veit jeg... Kan hende at siden vi går på en lavkalorikur, så er det slik. De som går på mer kalorier opplever vel ikke det ? Selv har jeg aldri vært sammenhengende i ketose lengre enn det, det blir jo alltids noen sprekk og stopp, og da løser vel problemet seg selv

Sant, haha, aldri så galt at det ikke er godt for noe

Mulig han legen min ikke var helt stø heller altså.

JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 09:43   #1027
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Tusen takk for svar alle dere som har vært i flere faser Alltid greit å høre hvordan deres veier har gått.
Selv kan jeg vel ikke si at jeg har noen direkte plan ennå. Må først gjøre unna fase 2 føler jeg, men regner med at jeg må tilbake hit for jeg går nok ikke ned så mye som jeg vil i løpet av fase 1 og 2.

Når det gjelder ketose så må dette ha med lavkalori, jeg har vært i ketose store deler siden mai 2008 og kan ikke si noe om at jeg synes det har ødelagt forbrenningen iallefall.

Så forresten noe i Fase 2 tråden om at ketose er farlig for lever og nyrer. Dette er vel ganske så feil så lenge man passer på å drikke nok. De levde jo tross alt ketogent store deler av livet før i tiden, altså en god stund bakover altså De hadde jo ikke alle de raske karbsene som vi omgir oss med i dag.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 10:41   #1028
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Når det gjelder ketose så må dette ha med lavkalori, jeg har vært i ketose store deler siden mai 2008 og kan ikke si noe om at jeg synes det har ødelagt forbrenningen iallefall.

Så forresten noe i Fase 2 tråden om at ketose er farlig for lever og nyrer. Dette er vel ganske så feil så lenge man passer på å drikke nok. De levde jo tross alt ketogent store deler av livet før i tiden, altså en god stund bakover altså De hadde jo ikke alle de raske karbsene som vi omgir oss med i dag.

Sant, tror ikke kroppen min er laget for raske karbs hvertfall.. Føler meg mye bedre uten hvertfall, selv om hjernen min fortsatt har lyst på sjokolade

Men å være i ketose er vel litt tøft for leveren ? eller har jeg misforstått der også?

Gammel 02-03-10, 12:19   #1029
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Sant, tror ikke kroppen min er laget for raske karbs hvertfall.. Føler meg mye bedre uten hvertfall, selv om hjernen min fortsatt har lyst på sjokolade

Men å være i ketose er vel litt tøft for leveren ? eller har jeg misforstått der også?

Det kan være tøft for leveren om du ikke drikker nok vann, men jeg tror ikke at den ketosen vi er i er like tøff som den ketosen d får når du ligger veldig lav på karbsene, vi ligger riktignok lavt, men det er nok karbs i de produktene til at vi kommer opp på ett relativt høyt nivå med karbs (ialleflal iforhold til det jeg er vant med )

Men i dag testet jeg ut kakao med halvparten melk og halvparten vann, smakte faktisk bedre synes jeg, så her sparer jeg inn endel karbs hver dag og jeg har slutta med tyggis

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 12:26   #1030
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

Det skal jeg jammen meg teste ut jeg også, det var lurt. Sliter litt med å slutte med tyggisen da Men trappe ned litt kanskje, har ikke såååå stål ånde nå lengere heller.

Nå spør jeg mye her altså, men dere kan jo alt.
Går den vonde ånde bort etter hvert eller har jeg detti ut av ketose? uten at jeg burde ha gjort det.

Gammel 02-03-10, 12:29   #1031
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Det skal jeg jammen meg teste ut jeg også, det var lurt. Sliter litt med å slutte med tyggisen da Men trappe ned litt kanskje, har ikke såååå stål ånde nå lengere heller.

Nå spør jeg mye her altså, men dere kan jo alt.
Går den vonde ånde bort etter hvert eller har jeg detti ut av ketose? uten at jeg burde ha gjort det.

Ja selvsagt kan vi alt

Jeg har ikke problemer med den vonde ånden lengre, jeg merker den kun om jeg drikker lite vann eller det er lenge siden jeg drakk vann.
Nå er jeg oppe i ganske mange liter vann for dagen så kanskje det er grunnen til at jeg ikke merker noe til den.

Gammel 02-03-10, 13:03   #1032
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

Jeg har ikke merket noe ketoseproblemer. Ikke hodepine og tror ikke ånden heller er noe å si på. Spurte mannen og han sa at den ikke var dårlig hvertfall. Litt rar smak i munnen kanskje. Jeg aner ikke om jeg er i ketose, men uansett spiller det ikke noen rolle så lenge jeg går nedover. Og med nærmere 2kg vekttap i uken så er det jo noe som fungrerer hvertfall.

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 13:16   #1033
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

Takk takk igjen dere

Gammel 02-03-10, 13:19   #1034
mokki
Medlem

mokki er ny på veien

haha, jeg glemte omeletten min på platen i dag. Oppdaget det etter en stund. den er spiselig, men ganske så mørk under. jaja, de sier jo at kull hjelper på sangstemmen, så kanskje jeg synger klokkerent senere i dag....

Nå er det lunsjtid. Lunsjen blir løk, tomat og purreløk surret i stekepannen, så heller jeg omelett med pizzakrydder blandet i over, og tar på lokk. Steker til den er stiv. Smaker pizza. etter at jeg begynte å lage omeletten på melk og ikke vann så ble konsistens og smak mye bedre..

Er så spent på den neste uken eller så. Etter en liten snikvekt, så ligger jeg ikke mer en litt over 1 kg igjen til første mål. Vekta viste 101,3kg til morgenen i dag (ikke offisisel vekt altså, kan fint gå opp litt til fredag, og det er fredagsvekten som teller). Gleder meg så enormt til å se det 90 tallet...

Gammel 02-03-10, 13:29   #1035
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Er så spent på den neste uken eller så. Etter en liten snikvekt, så ligger jeg ikke mer en litt over 1 kg igjen til første mål. Vekta viste 101,3kg til morgenen i dag (ikke offisisel vekt altså, kan fint gå opp litt til fredag, og det er fredagsvekten som teller). Gleder meg så enormt til å se det 90 tallet...

Strålende da Mokki, det går du ned lett som en plett... Jeg også ser frem til det magiske 90 tallet har litt over 3 kg til det jeg da, men satser på at det går kjapt

Gammel 02-03-10, 13:32   #1036
mokki
Medlem

mokki er ny på veien

Strålende da Mokki, det går du ned lett som en plett... Jeg også ser frem til det magiske 90 tallet har litt over 3 kg til det jeg da, men satser på at det går kjapt

Sammen skal vi kjempe oss nedover. heie hverandre over første delmålstrek.

Gammel 02-03-10, 13:34   #1037
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

Er det noen av dere som har fått Glucophage av legen? for insulinresistanse?

Gammel 02-03-10, 13:38   #1038
mokki
Medlem

mokki er ny på veien

Jeg har fått metformin (er synonympreperat til gluchophage). Jeg skal ta 1500mg daglig. Men husker aldri på flere enn en..

Gammel 02-03-10, 13:47   #1039
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Jeg har fått metformin (er synonympreperat til gluchophage). Jeg skal ta 1500mg daglig. Men husker aldri på flere enn en..

Jeg også tar vel bare en av de, blir så sinnsykt kvalm av de

Gammel 02-03-10, 13:54   #1040
mokki
Medlem

mokki er ny på veien

Jeg tåler de godt, men glemmer å ta de...
Husk å ta de med mat. Det kan redusere kvalmen. Og ha rolig opptrapping. Minst en uke mellom hver øking. Kvalmen er forbigående for de aller fleste.

Gammel 02-03-10, 14:01   #1041
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

Da skal jeg prøve å ta to til hvert måltid i dag og se.

Gammel 02-03-10, 17:04   #1042
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

på fire produkter om dagen blir det jo ikke mye melk ,, jeg bruker ca 2.5 dl pr dag på de to produktene som krever melk,,

og fasene , jeg kom meg vel aldri lenger enn til fase tre forige gang jeg gikk på ED ,,, da datt jeg over på karbokjøret igjen
nå veksler jeg mellom fase en og to som det passer meg ,,

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 18:16   #1043
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Jeg har gått på metformin i perioder i flere år nå,men har ikke merket noe til vektnedgang akkurat....Som dere så glemmer jeg å ta dem.... Og det funker best å ta dem med mat. Jeg blir også lett kvalm og dårlig av dem. Nå kutter jeg dem ut når jeg går på lavkarbo-kosthold, det regulerer jo insulinen via maten. Men er det noen av dere som vet eller har fått høre av legen at det bidrar til større vekttap? Legen min har ikke noe svar på det, om det er noe vits å ta dem når man går på diett?

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 18:28   #1044
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

Men er det noen av dere som vet eller har fått høre av legen at det bidrar til større vekttap? Legen min har ikke noe svar på det, om det er noe vits å ta dem når man går på diett?

Legen min sa at de hjalp til på vekt nedgang. Men vet sannelig ikke.
Muligens de hjelper fordi jeg normalt sett sitter en time på do etter å ha spist for mange av de.. Får litt problemer med magen kan man si (det var kanskje liiiitt mye informasjon men)

Gammel 02-03-10, 18:37   #1045
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Legen min sa at de hjalp til på vekt nedgang. Men vet sannelig ikke.
Muligens de hjelper fordi jeg normalt sett sitter en time på do etter å ha spist for mange av de.. Får litt problemer med magen kan man si (det var kanskje liiiitt mye informasjon men)

He,he, her inne tror jeg ikke du behøver å bekymre deg, de fleste her har vel hatt noen heftige do- opplevelser.... Prøv en skjokolade med maltitol, say no more....

Tilbake til tema, jeg bør kanskje gi tablettene er sjanse igjen...Trappe forsiktig opp, og alltid med mat.... Har en hel haug liggende i skapet, tablettene er jo gratis også

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 18:47   #1046
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

Trapp forsiktig opp hvertfall, jeg tar 3 om dagen nå, prøvde med 4 i dag. Som sagt det gikk dårlig

Gammel 02-03-10, 18:49   #1047
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

de fleste her har vel hatt noen heftige do- opplevelser.... Prøv en skjokolade med maltitol, say no more....

Hahahaha

Gammel 02-03-10, 20:39   #1048
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Trapp forsiktig opp hvertfall, jeg tar 3 om dagen nå, prøvde med 4 i dag. Som sagt det gikk dårlig

Jeg bare lurer på hva du mener med 3 tablettter, jeg!
Sier meg nemlig ikke noe om du ikke sier hvor mange mg hver tablett er på!
Litt vanskelig å gi råd om jeg ikke vet om du tar 500 eller 850 eller 1000mg tabletter!

Gammel 02-03-10, 21:27   #1049
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Idag fikk jeg opplevelsen som mokki hadde forrige dagen. En mannlig kollega av meg kommenterte at jeg hadde gått ned i vekt. Det syntes jeg var helt fantastisk flott sagt. For en herlig følelse jeg fikk etter det.
Nesten litt som dette

Ellers var jeg å fikk tatt blodprøver. Jeg er veldig spent på resultatet, spesielt på blodsukkeret og stoffskifteprøvene. Svaret får jeg onsdag om en uke.

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:48   #1050
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg bare lurer på hva du mener med 3 tablettter, jeg!
Sier meg nemlig ikke noe om du ikke sier hvor mange mg hver tablett er på!
Litt vanskelig å gi råd om jeg ikke vet om du tar 500 eller 850 eller 1000mg tabletter!

Hei Kitt, har du erfaring/kunnskap om metformin? Tror du i så tilfelle at det kan være drahjelp å gå på metformin i tillegg til dietten? Jeg har vært litt redd for å ødelegge dietten med disse tablettene, men det er kanskje dumt å kutte dem ut? Kanskje jeg har gått på for små doser til at det har vært noen hjelp? Har vært oppe i 1300 mg pr dag maksimalt. Får ikke noe ordentlig svar av legen min på dette....

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 10:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 22:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.