| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#26 |
|
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ProteintrådenJeg vet ikke, det er godt mulig! Mener jeg ble litt besatt av å helle over stekefettet, etc. Og det ble et ork til slutt. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
|
|
|
#27 |
|
Supermoderator
Sv: ProteintrådenJa, Chunky! Klar for nye utfordinger? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Gjest
|
Sv: ProteintrådenKlar som et egg |
|
|
|
#29 |
|
Supermoderator
Sv: ProteintrådenJa, det er det virkelig! Jeg spiser meieriprodukter svært sjelden, fordi det gir meg a) ubehag og b) vektøkning. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Gjest
|
Sv: ProteintrådenJeg vet at geitemelk har hovedsaklig A2-type betakasein, og det er dette som er studert i forhold til allergiproblemer. Men hva har du funnet ut om dette, siden du visste om forskjellen på geitemelk kontra andre typer melk? |
|
|
|
#31 |
|
Supermoderator
Sv: Proteintråden
Jeg har nok ikke din tålmodighet, eller talent for å finne fram og forstå den rette informasjonen, men dette har jeg vel hørt fra flere med melkeintoleranse, at de tåler bøffel- og geitemelk bedre enn kumelk. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Gjest
|
Sv: ProteintrådenTok en liten surferunde nå, og så at det er A1 som er problemet, ikke A2. Men som sagt, her er det veldig mye hypoteser og merkelig forskning. Håper jeg finner noe mer håndfast. Enn så lenge er jeg helt enig med deg. Hold deg til det som fungerer (med unntak av spekket du har planer om å sette til livs - yuk). Never change a winning team. Men pass på å holde proteinnivået jevnt gjennom døgnet. Det er kanskje det viktigste du kan gjøre for kroppen din i denne fasen. |
|
|
|
#33 |
|
Supermoderator
Sv: ProteintrådenSom jeg har sagt før da, jeg har bare tenke å bruke spekk til å spe ut kjøttdeig |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
Sv: Veksthormon - selve ungdomskilden
Dette kan jeg skrive under på. Jeg har aldri lagt på meg så mye som jeg har gjort de siste seks årene. Samtidig har jeg sovet ekstremt dårlig. Våknet flere ganger om natten. Årsaken? Vi fikk barn. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: n/a
|
|
|
#35 |
|
Gjest
|
Sv: ProteintrådenStresshormon virker negativt på opptil flere prosesser. På produksjon av eikosonaider, insulinproduksjon, blodtrykk +++. Aldring, stress og sykdom er kanskje de tre faktorene som påvirker kroppen mest negativt, men som vi har minst kontroll over. |
|
|
|
#36 |
|
Supermoderator
Sv: ProteintrådenJa, jeg er liksom ikke helt ferdig med dette med kasein, jeg da |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Sv: Proteintråden
Kanskje ikke akkurat det du spurte etter, men litt relatert?
Den "dårlige" siden av eikosanioder:
Og eikosaniodene fungerer lokalt, så selv om du kutter deg i fingeren, så koagulerer ikke blodet i hele kroppen. Men du vil jo at blodet skal koagulere i kuttet så du ikke blør ihjel. Og de "dårlige" eikosanoidene blir også produsert når vi stresser, for kroppen vet ikke forskjell på å være for sen til bussen og å stå foran en sabeltanntiger. Så det vil altså si at for noen vil inntak av kasein være som å være stresset, siden det blir laget "dårlige" eikosanoider i stedet for "gode"? Og stress er jo ikke bra for vektreduksjon... Jeg bare spekulerer her, for jeg kom til å tenke på det kaseinet du etterspør mer info da jeg så den forelesningen. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
|
|
|
#38 |
|
Supermoderator
Sv: ProteintrådenOi, interessant! Skal sjekke linken når jeg er litt mer opplagt og ikke har linser som holder på å tørke inn i skallen |
|
|
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|