Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-02-10, 21:35   #701
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 45
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Hei og hopp
Liiiiten overreaksjon, kanskje, men her er dagens stressmoment.
Jeg sitter nå her foran tvn, og som den idioten jeg er glemte jeg at dagens bar var oppspist... Og jeg var i alle fall 1/3 inni det jeg trodde var nr 1 før jeg innså at den faktisk var nummer to... Så. Spørsmålet er. HVOR krise er dette? jeg spiste selvsagt ikke resten=p Gikk vel så langt at jeg spyttet ut det jeg hadde i munnen også=p

Nå sitter jeg med dårlig smak i munnen (eg. ikke, men you know..) og lurer... For på tirsdag skal det veies og måles og prikkes i..=(

Jeg er forresten ferdig med fase 1 på tirsdag... eller fredag=P Legen lar meg bestemme selv... Så jeg er ikke sikker=p men jeg tror egentlig det blir tirsdag, for er utrolig klar for litt tyggemotstand i proteinene=P

Forresten jukse-veide jeg meg.. I forigårs. 3 kg.. Så det er jo fint! Men vet ikke helt, jeg hadde jo nettopp spist og drukket=p så var egentlig dust å veie seg da=p

Jeg ser virkelig ikke på det å spise en ekstra bar en dag som noen ekstra krise. Jeg gjorde vel det dag nr 2 for at jeg rett og slett ikke hadde tid til å få i meg ett "vanlig" måltid. Er nok det at det er mere søtstoff i barene enn ellers og at man dermed kan falle ut av ketose vil jeg tro.

for jukseveiing

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:37   #702
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Må spørre om det er andre som har opplevd dette:
Diaré?

Jeg har stort sett lest om forstoppelse her inne og det opplever virkelig ikke jeg, og jeg får heller ikke i meg noe særlig med grønnsaker.
Akkurat spist mitt 3.måltid i dag og jeg sliter virkelig med å få i meg alle måltidene.
Ikke er jeg sulten heller.

Neste kan skal jeg bare kjøpe kakao, cappuccino og pannekake

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:46   #703
studine:)
Medlem

studine:) sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 37
studine:) er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Jeg ser virkelig ikke på det å spise en ekstra bar en dag som noen ekstra krise. Jeg gjorde vel det dag nr 2 for at jeg rett og slett ikke hadde tid til å få i meg ett "vanlig" måltid. Er nok det at det er mere søtstoff i barene enn ellers og at man dermed kan falle ut av ketose vil jeg tro.

for jukseveiing

OK=) jeg føler meg som om jeg spiste en snickers. Og vi snakker tre biter av en slankebar=p litt stressa? ja. Jaja. Men hva tror du, skal jeg spise det siste måltidet mitt? eller skal jeg droppe det? Jeg vil ikke falle ut av ketose=(

Strever litt for tiden. Er litt lei... kanskje mest fordi jeg i starten unngikk alt av matsamvær. Men jeg innser jo at folk må spise (f.eks kjæresten)... Selv om han er utrolig flink og unngår å friste meg, så finnes det selvsagt andre som også spiser... Som bror til kjæreste.. Som spiste en pølse i bilen i dag... USJ! Jeg liker ikke pølser en gang. Usj. Men jaja, jeg overlevde jo det også.. gleder meg til laks og hvitvin på tirsdag... Or possibly onsdag=p vi får nå se=)

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:50   #704
Medlem

Diaré?

Jeg har stort sett lest om forstoppelse her inne og det opplever virkelig ikke jeg, og jeg får heller ikke i meg noe særlig med grønnsaker.
Akkurat spist mitt 3.måltid i dag og jeg sliter virkelig med å få i meg alle måltidene.
Ikke er jeg sulten heller.

Neste kan skal jeg bare kjøpe kakao, cappuccino og pannekake

Tja. Det er litt usikkert. Jeg hadde diare forrige uke, ca en uke inne i fase 1. Men jeg vet ikke om det var på grunn av vannet i oslo eller om det var dietten.

Jeg tror det er virkelig viktig at man får i seg alle de måltidene man skal ha. Er du flink til å spise hver tredje time? Jeg fikk beskjed om at det var viktig. Og at det var viktig å få i seg alle måltidene, ellers ville du forbrenne muskler istedetfor fett og bli slapp og dårlig...

Så hvis du spiser jevnt og trutt skal du se du blir sulten Før var jeg ikke spesielt streng med måltider, men på ED er jeg helt nazi. Hver tredje time. Til nøøøød hver fjerde. Ellers sulter jeg=p

Gammel 21-02-10, 21:59   #705
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 53
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Diaré?

Diaré - oh ye! Har vel ikke helt funnet ut hvorfor, men forsket litt i forrige uke og det ser ut til at det for min del har sammenheng med mengden grønnsaker, hvor raskt jeg spiser (spesielt lunchen blir ofte slukt..) og stressnivået forøvrig. Men det kan like gjerne være at jeg reagerer på enkelte ingredienser i noen av produktene - har f.eks. kuttet ut omelettene, og da roet det seg betydelig

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:10   #706
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

OK=) jeg føler meg som om jeg spiste en snickers. Og vi snakker tre biter av en slankebar=p litt stressa? ja. Jaja. Men hva tror du, skal jeg spise det siste måltidet mitt? eller skal jeg droppe det? Jeg vil ikke falle ut av ketose=(

Strever litt for tiden. Er litt lei... kanskje mest fordi jeg i starten unngikk alt av matsamvær. Men jeg innser jo at folk må spise (f.eks kjæresten)... Selv om han er utrolig flink og unngår å friste meg, så finnes det selvsagt andre som også spiser... Som bror til kjæreste.. Som spiste en pølse i bilen i dag... USJ! Jeg liker ikke pølser en gang. Usj. Men jaja, jeg overlevde jo det også.. gleder meg til laks og hvitvin på tirsdag... Or possibly onsdag=p vi får nå se=)

Jeg ville spist det siste måltidet, du faller nok ikke ut av ketose vil jeg tro.
Selv sliter jeg med mangelen på sult, ja det er nok ett luksusproblem, men jeg MÅ jo ha i meg disse måltidene skal jeg få i meg nok liksom og ikke kroppen gå i sparepluss.

I går så jeg en film, det regner kjøttboller. Dette er en animasjonsfilm som ikke er komt ut i Norge ennå, iallefall ikke på DVD.
Og der regner det bokstavlig talt mat fra himmelen, DA synes jeg det var tøft. Men ellers har jeg ikke de største problemene med at folk spiser rundt meg

Gammel 21-02-10, 22:12   #707
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Jeg spiser rett i ukedagene liksom, da er det mer rutine i hverdagen, men nå i helgen har det bydd på problemer, men jeg tror det tar seg opp fra i morra igjen

Grønnsaker spiser jeg altfor lite av, er ikke så glad i grønnsakene på liste 1 og de fleste måltid passer der rett og slett ikke med grønnsaker føler jeg....hehe
Men må virkelig ta meg sammen og det skal jeg, er egentlig veldig glad i grønnsaker, men savner de gode sausene fra Ketolyse

Gammel 21-02-10, 22:13   #708
mokki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
mokki er ny på veien

Da har jeg akkurat sendt en lang bestilling på at. Har nok mat en måned nå..... Sliter med middagene, så det ble bare pasta og couscous. de andre var ikke noe videre god... og spesielt ikke fransk potetstuing...

Og, i dag fant jeg frem en bukse jeg fikk av en venninne som hun hadde slanket seg ut av. den har vært for trang for meg. men i dag gikk den på.. jeg har gått ned en liten buksestørrelse. herlig!!!

mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:22   #709
Medlem

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Da har jeg akkurat sendt en lang bestilling på at. Har nok mat en måned nå..... Sliter med middagene, så det ble bare pasta og couscous. de andre var ikke noe videre god... og spesielt ikke fransk potetstuing...

Og, i dag fant jeg frem en bukse jeg fikk av en venninne som hun hadde slanket seg ut av. den har vært for trang for meg. men i dag gikk den på.. jeg har gått ned en liten buksestørrelse. herlig!!!

JIPPI!!! så utrolig deilig!! det er fantastisk når man ser resultatene=)
Jeg hater de middagene jeg også... omeletter har vært løsningen min.. Og pastaskruene. Men nå er det snart fase 2... I alle fall tror jeg det=p Jeg varierer veldig hva jeg syns. Jeg vil jeg vil.. men jeg er jo veldig klar for å holde på en hurtig vektnedgang!

Gammel 21-02-10, 22:23   #710
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Mokki, helt supert

Gammel 21-02-10, 22:25   #711
Medlem

Jeg spiser rett i ukedagene liksom, da er det mer rutine i hverdagen, men nå i helgen har det bydd på problemer, men jeg tror det tar seg opp fra i morra igjen

Grønnsaker spiser jeg altfor lite av, er ikke så glad i grønnsakene på liste 1 og de fleste måltid passer der rett og slett ikke med grønnsaker føler jeg....hehe
Men må virkelig ta meg sammen og det skal jeg, er egentlig veldig glad i grønnsaker, men savner de gode sausene fra Ketolyse

Det går sikkert helt fint! Kroppen min er helt avhengig av å få mat hver tredje time nå.. ellers blir jeg slapppp. Har også lagt merke til at de dumme barene som smaker godt ikke er spesielt hjelpsomme på sulten=( Jeg blir egentlig sulten igjen med en gang.. Så prøver å unngå dem, men venter på neste bestilling for kjeks som holder meg mett i flere timer!

Gammel 21-02-10, 22:37   #712
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Samme her, blir ikke noe spes mett av baren så den spiser jeg før trening når jeg trener rett etter jobb og da holder det til jeg kommer meg hjem.

Er faktisk mest sulten mellom 12-16, altså i ukedagene, men tror det har med at jeg kjeder meg på jobb

Gammel 21-02-10, 22:44   #713
mokki
Medlem

mokki er ny på veien

Jeg spiser ikke hver tredje time. det går bare ikke hver dag...
I dag spiste jeg frokost kl 7.30, men pga noen kjempehektiske timer på jobb ble det ikke lunsj før kl 12.30... Men slik er det jo som oftest i helsevesenet...
Spennende om 3,5 uke og se hva som har forsvunnet... Om musklene har fått lide... Er hvertfall ikke lapp. Snarere tvert i mot... er jo i knallform..

Jeg sliter ikke med diarè. Jeg er heller hard i magen. Får nesten ikke ut noe når jeg er på do, men føler meg langt fra forstoppet også... Så begynner å lure på om jeg rett og slett bruker veldig mye av maten.. Aner ikke.. Spiser grønnsaker, og syns jeg spiser bra mengder. Har ikke plass til mer under måltidene. Og spiser grønnsaker til 2 av 4 måltid.

Gammel 21-02-10, 23:03   #714
Medlem

Jeg spiser ikke hver tredje time. det går bare ikke hver dag...
I dag spiste jeg frokost kl 7.30, men pga noen kjempehektiske timer på jobb ble det ikke lunsj før kl 12.30... Men slik er det jo som oftest i helsevesenet...
Spennende om 3,5 uke og se hva som har forsvunnet... Om musklene har fått lide... Er hvertfall ikke lapp. Snarere tvert i mot... er jo i knallform..

Jeg sliter ikke med diarè. Jeg er heller hard i magen. Får nesten ikke ut noe når jeg er på do, men føler meg langt fra forstoppet også... Så begynner å lure på om jeg rett og slett bruker veldig mye av maten.. Aner ikke.. Spiser grønnsaker, og syns jeg spiser bra mengder. Har ikke plass til mer under måltidene. Og spiser grønnsaker til 2 av 4 måltid.

Samme her!!! lite ut... mye inn:P syns jeg. Også har jeg vært plaget med luft i magen.. men det er veldig avhengig av hvilke grønnsaker jeg har valgt.. Blomkål og brokkoli er litt... dumt:P men godt=)

Gammel 21-02-10, 23:31   #715
mokki
Medlem

mokki er ny på veien

Samme her!!! lite ut... mye inn:P syns jeg. Også har jeg vært plaget med luft i magen.. men det er veldig avhengig av hvilke grønnsaker jeg har valgt.. Blomkål og brokkoli er litt... dumt:P men godt=)

Jepp.. luft ja... det er et daglig problem.. hehe.. Og her går det mye i blomkål og brokkoli.

Gammel 22-02-10, 10:59   #716
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

JIPPI!!! så utrolig deilig!! det er fantastisk når man ser resultatene=)
Jeg hater de middagene jeg også... omeletter har vært løsningen min.. Og pastaskruene. Men nå er det snart fase 2... I alle fall tror jeg det=p Jeg varierer veldig hva jeg syns. Jeg vil jeg vil.. men jeg er jo veldig klar for å holde på en hurtig vektnedgang!

Middagene er ikke noe å skryte av.....nei....Selges det vegetarburger i Norge? Det har iallefall vært min redning. Nå har de vært utsolgt i flere uker på disse her, og jeg må innrømme at det har blitt endel fase 2 middager da.....MEN, er man striks på fase 2, så har iallefall jeg hatt en bra vektnedgang der også. Og det er jo en fase det er lettere å leve med uten å sprekke. Nå er jeg jo på min andre runde av ED, så det blir litt mer egen tilpasninger enn første gang.

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 13:55   #717
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

....

Så flott! Jeg følte meg så mye tynnere da jeg fikk en str. mindre på meg. Det er en DEILIG følelse

Fungirl: Sender deg PM. Når det gjelder grønnsaker fra liste 1 så er vel litt grønnsaker bedre enn ingenting. Jeg knasker i meg stangselleri i håp om at den skal gi meg en litt "gulrot" følelse. Det hender at jeg tar med meg en bunt med oppskåret brokolli som jeg tar ved siden av frokosten eller mellommåltidet.

Forstoppelse og diare er vel begge deler like vanlig såvidt jeg forsto på kurslederen. Men det er ikke noe særlig, jeg har vel såvidt hatt litt diare. Men desto mer luft i magen, promper masse. Det syntes jeg er litt flaut
Får dere klager på at det lukter vondt fra munnen deres? Her er det bare fra barna når jeg skal klemme på de......

I helgen har jeg bare klart 4 måltider pr dag. Det er vel fordi vi spiser frokost så sent, itillegg så sto jeg å lagde mat til vi skulle ha gjester og hadde dårlig tid. Dermed så glemte jeg å spise mellommåltidet. Jeg tenker som så at hvis jeg blir veldig sulten idag, tar jeg 6 måltider for å kompensere. Noen som har andre ideer?

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 13:56   #718
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Middagene er ikke noe å skryte av.....nei....Selges det vegetarburger i Norge? Det har iallefall vært min redning. Nå har de vært utsolgt i flere uker på disse her, og jeg må innrømme at det har blitt endel fase 2 middager da.....MEN, er man striks på fase 2, så har iallefall jeg hatt en bra vektnedgang der også. Og det er jo en fase det er lettere å leve med uten å sprekke. Nå er jeg jo på min andre runde av ED, så det blir litt mer egen tilpasninger enn første gang.

Er dette en ED vegetarburger, eller en vanlige fra McDonald?

Journalen
Gammel 22-02-10, 14:27   #719
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Er dette en ED vegetarburger, eller en vanlige fra McDonald?

Det er en ED vegetarburger som selges fra ED butikk her i Belgia. Er så heldig at jeg i Brussel kan gå i egen butikk for å handle, og bytte varer hvis jeg ikke liker de. Burgeren kan spises fra fase 1, og smaker litt som kylling,synes jeg.

Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 14:27   #720
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Takker snille Popp som kjøpte omelettene mine

Om noen vil kjøpe grønnsakssuppen så er det bare å rope høyt, er ikke så glad i suppe og kylling var den som falt best i smak hos meg.
20 kr posen og jeg betaler frakt.

Vet ikke hvor mye jeg har, men skal sjekke hjemme i dag

Gammel 22-02-10, 14:32   #721
Solange
Seniormedlem

Solange sin avatar

Forstoppelse og diare er vel begge deler like vanlig såvidt jeg forsto på kurslederen. Men det er ikke noe særlig, jeg har vel såvidt hatt litt diare. Men desto mer luft i magen, promper masse. Det syntes jeg er litt flaut
Får dere klager på at det lukter vondt fra munnen deres? Her er det bare fra barna når jeg skal klemme på de......

I helgen har jeg bare klart 4 måltider pr dag. Det er vel fordi vi spiser frokost så sent, itillegg så sto jeg å lagde mat til vi skulle ha gjester og hadde dårlig tid. Dermed så glemte jeg å spise mellommåltidet. Jeg tenker som så at hvis jeg blir veldig sulten idag, tar jeg 6 måltider for å kompensere. Noen som har andre ideer?

Ingen som tør å klage til meg.....Men jeg kjenner jo selv at jeg får dårlig ånde. Og ja, luft i magen,ja....Blir litt bedre etter hvert synes jeg.

Jeg skal bare spise 4 måltider, vet ikke om du skal ha 5 fordi du er større ? Jeg veide 104 kg da jeg begynte. Vet ikke om det er lurt å ta 6 måltider i dag, du kan risikere å falle ut av ketosen hvis du spiser for mye karbs. Ta i tilfelle et måltid med lite karbs som det 6 måltidet.

Gammel 22-02-10, 14:37   #722
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Glemte å fortelle dere:
Jeg var på vekten hjemme igår, nå har jeg jo bare veid på klinikken - men jeg tror nesten jeg har gått ned 7-8kg på de snart 4 ukene på kurs
Det var rask nedgang....

Journalen
Gammel 22-02-10, 14:41   #723
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Ingen som tør å klage til meg.....Men jeg kjenner jo selv at jeg får dårlig ånde. Og ja, luft i magen,ja....Blir litt bedre etter hvert synes jeg..

Ja, kanskje de ikke tør å fortelle oss det :fnis:

Jeg skal bare spise 4 måltider, vet ikke om du skal ha 5 fordi du er større ? Jeg veide 104 kg da jeg begynte. Vet ikke om det er lurt å ta 6 måltider i dag, du kan risikere å falle ut av ketosen hvis du spiser for mye karbs. Ta i tilfelle et måltid med lite karbs som det 6 måltidet.

Veier mindre enn det, men har dobbeltsjekket med kursledere som sier at jeg skal ha 5. Jeg veide 93kg da jeg startet.

Journalen
Gammel 22-02-10, 14:53   #724
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Glemte å fortelle dere:
Jeg var på vekten hjemme igår, nå har jeg jo bare veid på klinikken - men jeg tror nesten jeg har gått ned 7-8kg på de snart 4 ukene på kurs
Det var rask nedgang....

Wow, det er jo kanonbra

Gratulere så masse

Gammel 22-02-10, 15:20   #725
JollyJ
Medlem

JollyJ sin avatar

Hvor: Moskva
Alder: 48
JollyJ er på en erverdig vei

Er det noen av dere som har hatt "pause" med eurodiet og begynt igjen? I så fall begynte der i fase 1 da?

Jeg har detti helt ut kan man si, og begynte igjen i dag. Venter på svar fra legen men det kan jo ta sin tid
men er nå litt usikker på om jeg skal begynne forfra igjen, noen som vet??

JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 10:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 22:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.