Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dette funker jo ikke?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-05-09, 01:04   #176
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Dette funker jo ikke?

O, jeg var 54 kilo for noen år siden..
jeg vil ikke være sånn nå, det var uten rompe og bryst

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 09:23   #177
Mistral
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
Mistral er på en erverdig vei

Ned 500 gram i dag!

Mistral er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 09:32   #178
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mistral, her.

Ned 500 gram i dag!

Gammel 26-05-09, 09:42   #179
Torkil
Seniormedlem

Torkil sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 67
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Hei
Jeg har ikke "nilest" denne tråd, men skal blott anbefale at man følger rådene i ketolyseboken som utgangspunkt. De allerfleste vil klare sin vektreduksjon på denne måte. Det er bare å lese dagbøkene til de som får det greit til, samt råd fra disse, de kjører oftest "by the book".
Så hender det jeg gir råd til enkeltpersoner og da kan både valg av oljetype og kaloriberegning inngå i rådene. Disse råd er ment for den enkelte, men kan gjerne refereres, men ikke generaliseres til å gjelde for alle.
Når det gjelder kaloriberegning bør dog ingen under 1200-1400 kalorier pr dag, da går forbrenningen ned. For de tyngste kan denne grense dog lett være over 2000 kalorier. Slike ting går det an å regne på, men altså for å gjenta meg selv - følg rådene i boken. Det er bare ved langvarig platå at det kan være lurt å se på kaloriinnholdet i maten, men det må da ses i relasjon til utgangsvekt og en viss grad i relasjon til mengden av mosjon.

Jeg håper ikke mange nå ønsker å regne mye på dette da ketolysekuren er, og for de fleste skal være, en enklere vei til et lettere liv.

Vennlig Hilsen

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 10:51   #180
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tullehøna! Du behøver ikke å gå ned mer i vekt, tror du kroppen din er villig til å slippe flere kg når du alt er så slank? Jeg har sett deg, og kan understreke at det overhodet ikke er nødvendig!

Jeg tror jeg har tilgode å møte en kvinne som er 100% fornøyd med vekten sin. Uansett hvor slanke de måtte være...

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 10:52   #181
Mistral
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg tror jeg har tilgode å møte en kvinne som er 100% fornøyd med vekten sin. Uansett hvor slanke de måtte være...

Da skulle du møtt meg da jeg veide 60 kilo, jeg ville vært den første!

Gammel 26-05-09, 10:55   #182
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Jeg har også vært heeelt fornøyd i mange år for lenge lenge siden. Heeelt sant!

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 11:03   #183
Kula
Seniormedlem

Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Ja ja, dere får sende meg en PM når dere atter en gang blir fornøyde - slik at jeg kan få gleden av å møte kvinner som ikke er misfornøyde med vekten sin.

:-)

Gammel 26-05-09, 11:05   #184
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Ja ja, dere får sende meg en PM når dere atter en gang blir fornøyde - slik at jeg kan få gleden av å møte kvinner som ikke er misfornøyde med vekten sin.
:-)

Det regnes jo ikke som god norsk folkeskikk å være fornøyd, så det kan jo være at noen er det utne å fortelle om det

Gammel 26-05-09, 11:25   #185
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

-

Jeg er ganske fornøyd nå, men kan vi snakkes om dette litt fram i tid? Så skal vi ikke se om jeg når 100%

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 12:12   #186
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 39
scartz er ny på veien

Jeg ble baksnakket av de andre jentene i klassen fordi jeg var fornøyd. "Hvis man er fornøyd med seg selv er man jo bare helt syk i hodet" - var beskjeden jeg fikk av de andre jentene! :O

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 12:18   #187
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Jeg har ikke "nilest" denne tråd, men skal blott anbefale at man følger rådene i ketolyseboken som utgangspunkt. De allerfleste vil klare sin vektreduksjon på denne måte. Det er bare å lese dagbøkene til de som får det greit til, samt råd fra disse, de kjører oftest "by the book".
Så hender det jeg gir råd til enkeltpersoner og da kan både valg av oljetype og kaloriberegning inngå i rådene. Disse råd er ment for den enkelte, men kan gjerne refereres, men ikke generaliseres til å gjelde for alle.
Når det gjelder kaloriberegning bør dog ingen under 1200-1400 kalorier pr dag, da går forbrenningen ned. For de tyngste kan denne grense dog lett være over 2000 kalorier. Slike ting går det an å regne på, men altså for å gjenta meg selv - følg rådene i boken. Det er bare ved langvarig platå at det kan være lurt å se på kaloriinnholdet i maten, men det må da ses i relasjon til utgangsvekt og en viss grad i relasjon til mengden av mosjon.

Jeg håper ikke mange nå ønsker å regne mye på dette da ketolysekuren er, og for de fleste skal være, en enklere vei til et lettere liv.

Vennlig Hilsen

Torkil

Takk for oppklaring

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-05-09, 13:18   #188
Kula
Seniormedlem

Jeg er ganske fornøyd nå, men kan vi snakkes om dette litt fram i tid? Så skal vi ikke se om jeg når 100%

Da har vi en avtale ;-)

-

Gammel 26-05-09, 13:21   #189
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Da har vi en avtale ;-)

-

Yes

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-05-09, 13:30   #190
Liv:)
Medlem

Liv:) sin avatar

Medlem siden: May 2009
Alder: 40
Liv:) er ny på veien

Jeg var også fornøyd da jeg veide 60 kg. Nå er jeg fornøyd om jeg veier 65 kg.

Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 09:44   #191
Mistral
Medlem

Ytterligere 300 gram ned i dag.

Etter total stillstand i nesten to uker har jeg altså plutselig gått ned 800 gram på to dager - til tross for at jeg har drukket kaffe, spist tomat og rømme, og slett ikke vært så forsiktig med osten som jeg planla.

Jeg tror Fetpåmidten og Gerd hadde rett - kroppen trengte rett og slett litt tid til å få fettforbrenningen ordentlig i gang. Jeg er mye mindre sulten nå enn jeg var de første dagene, og spiser følgelig en god del mindre.

Motivasjonen er tilbake!

Gammel 27-05-09, 09:46   #192
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Motivasjonen er tilbake!

og stresset er litt mindre?

Gammel 27-05-09, 09:51   #193
Mistral
Medlem

Jeg har aldri følt meg særlig stresset, jeg bare lurte fælt på hva det kunne være jeg gjorde feil. Det er enda god tid til bikinisesongen.

Gammel 27-05-09, 12:42   #194
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Gratulerer med -300g!

Men altså, er det bare 2 uker du har stått stille, eller misforsto jeg nå? For to uker uten noen vektnedgang er jo helt vanlig.. Jeg har stått stille i 5 uker også jeg, men ja, da var jeg lettere superfrustert! Sikkert like frustrereden om man skal ned 5 eller 50kg...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 12:46   #195
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg sto stille i over et år ...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 27-05-09, 12:56   #196
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Jeg sto stille i over et år ...

What? Var du nærme målet da eller?

Tror jeg hadde blitt crazy da. Du var jo flink som holdt ut!

Gammel 27-05-09, 14:10   #197
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

What? Var du nærme målet da eller?

Tror jeg hadde blitt crazy da. Du var jo flink som holdt ut!

Over halvveis i alle fall. Synes ikke det handler om å være flink eller å holde ut. Jeg hadde i hvert fall ikke holdt ut migrene, allergi, søvnproblemer, mageproblemer og overvekt igjen. Det handler ikke om viljestyrke. Det handler om livskvalitet.

Tok meg et år å "finne ut" at jeg ikke tålte meieriprodukter noe særlig. (Noe jeg nok hadde visst lenge, men det satt bare så langt inne).

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 27-05-09, 14:43   #198
Mistral
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Men altså, er det bare 2 uker du har stått stille, eller misforsto jeg nå? For to uker uten noen vektnedgang er jo helt vanlig..

Det er (var) bare to uker, ja, men det var de to første ukene av kuren. Det var derfor jeg lurte på hva jeg gjorde galt, for de aller fleste går vel raskest ned i starten.

Gammel 27-05-09, 18:48   #199
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Ytterligere 300 gram ned i dag.

Etter total stillstand i nesten to uker har jeg altså plutselig gått ned 800 gram på to dager - til tross for at jeg har drukket kaffe, spist tomat og rømme, og slett ikke vært så forsiktig med osten som jeg planla.

Jeg tror Fetpåmidten og Gerd hadde rett - kroppen trengte rett og slett litt tid til å få fettforbrenningen ordentlig i gang. Jeg er mye mindre sulten nå enn jeg var de første dagene, og spiser følgelig en god del mindre.

Motivasjonen er tilbake!

Så flott - GRATULERER!!!

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 20:51   #200
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Det er (var) bare to uker, ja, men det var de to første ukene av kuren. Det var derfor jeg lurte på hva jeg gjorde galt, for de aller fleste går vel raskest ned i starten.

Ikke jeg, jeg hadde en del vann i kroppen og gikk ned 2kg den første uka, også sto jeg stille i nesten 5 uker. Og det er flere som opplever det, men vi er så vandt til å se på alle suksesshistoriene vet du. Men for meg er lavkarbo en livsstil som jeg må holde ut med resten av livet, så da får det heller ta 4 år å gå ned mine kilo.
Skjønner jo at du vil ned til bikinisesongen.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Funker ikke med ketosedietten GeirPedersen Spørsmål og svar 15 30-10-08 20:43
Dette funker jo! Stompa Induksjonen 3 12-07-06 19:07
Javascriptene funker ikke i Opera... David Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 12-09-05 09:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:02.