| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#26 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dette funker jo ikke?
Jeg vil si det kommer an på hvor kaloriene kommer i fra. Dersom kaloriteorien hadde fungert, så burde jeg ha gått ned mange kilo denne vinteren, jeg har spist langt under 200kcl daglig, men mye av kaloriene har kommet av stivelse og annet sukker. Men jeg har altså gått opp 10kg, og i følge min vekt og bevegelse er mitt vedlikeholdsbehov på 2600kcl. Nå spiser jeg 2500-3000kck om dagen og går ned i vekt. Og jeg har ingen problemer med å komme opp i de mengdene med kalorier, de kommer fra fett og proteiner. Dersom man spiser fett kjøtt, heller over litt stekesjy som inneholder fettet fra stekingen, ja da blir det en del kalorier. Nå følger jeg Skaldeman og spise mindre gørnt enn deg som går på ketylose, men ikke mye mindre, 3 karber x4 fra grønnsaker, evt noe av det fra creme fraiche. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
|
|
|
#27 |
|
Medlem
Medlem siden: May 2009
![]() |
Man blir skitmett hvist man setter sammen maten riktig. En lunsj hos meg består foreks,av 200 gr rensete reker eller 200 gr av kjøtt fisk osv. 100 gr isbergsalat, 100 gr tomat , 100 gr gauda fet, 30 gr paprika og 2 spiseskjeer romme med 2.3 dråper søtstoff i. Det blir den store bollen med rekesalat , hvem klarer mer .bare et eks.
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse.no
|
|
|
#28 |
|
Medlem
![]() |
Ja, enig masse karbo går man opp på særlig vist man har insulinresident .
|
|
|
#29 |
|
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvem klarer mer? Jeg, for eksempel! (Rent bortsett fra at jeg ikke er spesielt glad i reker, da). |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg
|
|
|
#30 |
|
Seniormedlem
Tror du misforsto nå, jeg spiser nemlig masse fett nå og går ned i vekt, i vinter åt jeg masse karber, og lite fett og lite kalorier og gikk OPP i vekt |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Medlem
![]() |
Man sulter seg ikke hvist man er mett , en skal vel ikke spise seg overmett. rar teori.
|
|
|
#32 |
|
Medlem
Jeg tror at mange har mistet evnen til å føle sult. Kanskje spesielt kvinner. Mange jenter er nærmest oppdratt til å pirke i maten og undertrykke sult-følelsen. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem
![]() |
Ja jeg forstod hvad du mente , er enig med deg.
|
|
|
#34 |
|
Medlem
Nemlig. Da jeg gikk på GR-kurs for 3-4 år siden ble jeg plassert i diett 5 eller noe sånt, den høyeste, og da skulle jeg ha 2500 kcal om dag. (Fordi mitt basisbehov er på over 3000). |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Seniormedlem
Ja, så da mener du at man fint kan spise 3000kcl i døgnet uten å bli stappemtt og gå ned i vekt? For det er det jeg vil frem til, at mange av oss her inne fint kan spise mange kalorier uten å bli stappmett, men fortsatt gå ned i vekt. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem
Sv: Dette funker jo ikke?Generelt vil jeg påstå at enhver slankekur eller opplegg som setter en fast kalorigrense er en useriøs kur som man bør holde seg langt unna! Jeg betviler at ketolysekuren har en slik grense. Ikke en gang Grete Roede har det. Libra derimot... |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dette funker jo ikke?Hei |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#38 |
|
Medlem
![]() |
Er helt enig med deg , veier du mye tåler du mer kalorier. Jeg gikk også på GR kurs men det er mange år siden ,jeg veide da 93 kg og fikk beskjed om å ligge på 1200 kal om dagen. Gikk ned 26 kilo på 3 mnd men da gikk jeg 1 1/2 time hver dag. Der er det treningen som stopper meg og det å telle kalorier gidder jeg heller ikke, nå passer jeg bare på å få i meg det jeg skal ha og bli mett.
|
|
|
#39 |
|
Medlem
![]() |
Er helt enig med deg , men har gått på dette her i bare 3 uker derfor veier jeg maten og passer på karbo.så får jeg nok fingerfilingen på det etterhvert.
|
|
|
#40 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dette funker jo ikke?Har bare gått på ketolyse siden 13. april jeg også, men føler at det blir mye stress, og unaturlig, om jeg skal veie og telle. Har testet med ketostix noen få ganger, og er i ketose. Men de som ønsker å veie og å telle må få lov til det. Man må gjøre det som passer en best - det er da man har det best med seg selv! |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
|
|
|
#41 |
|
Medlem
![]() |
Ja er enig med deg i alt det , det har jo en del med alder, vekt og aktivitet å gjøre. Når du blir eldre og er mest inaktiv trenger du ikke så mange kalorier daglig for å holde vekten stabil.Når det gjelder rekene var det bare et eksempel, for den dagen var et måltid rømmegrøt, å da måtte jeg ha så mye for å få i meg nok proteiner. Så det varierer jo fra dag til dag ettersom hva jeg spiser til de forskjellige måltidene, så spiser jeg mye fett til noen måltider må jeg ta igjen proteiner på de andre. Karbo fordeler jeg jamt over.Disse slankegreiene er ikke bare bare.
|
|
|
#42 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 39
![]() |
Hva grete roede anbefaler ang. kcalgrense har mye å si hvor stor man er.. Den dag i dag blir jeg anbefalt 1600 kcal med mine 90kg. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz
|
|
|
#43 |
|
Medlem
![]() |
[SIGPIC][/SIGPIC] ![]() Sist redigert av Eva65 : 21-05-09 kl 15:45. Årsak: feil |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Paris
![]() |
Jeg var visst litt utydelig der. Langhelgen var før jeg begynte på ketolyse, men mens jeg ellers spiste "generell lavkarbo". 17. mai er den eneste utskeielsen jeg har hatt på disse 10 dagene.
Dette (og resten av innlegget ditt) var interessant. Kanskje det er her hunden ligger begravet? Jeg har vært inn og ut av ketose lenge (på "generell lavkarbo" med en del utskeielser), men jeg har neppe vært i ketose i fire uker i strekk siden høsten 2007.
Det er dette jeg har gjort også, det jeg kaller "generell lavkarbo", men jeg går altså ikke ned i vekt på denne måten og så snart jeg skeier ut litt går jeg opp, så totalen blir en sakte, men sikker vektøkning. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
|
|
|
#45 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Dette funker jo ikke?Og apropos kalorier: Jeg fører opp det jeg spiser på FitDay. Sånn ser dagens liste ut: |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I nord
![]() |
|
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
|
|
|
#47 |
|
Medlem
![]() |
Jeg har ikke gjort det heller, jeg nevnte det bare siden det ble en diskusjon om det i denne tråden. (Dvs, jeg ser jo på FitDay hvor mange det blir, men jeg har ikke forsøkt å begrense antall kalorier.) Jeg har spist mer enn 2000 kcal hver dag, noen dager mye mer. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Medlem
![]() |
Sv: Dette funker jo ikke?Det er jo ikke rart at du ikke kan spise stort mer , du har jo tatt stort sett alt med fett 145,6 gr og bare
[SIGPIC][/SIGPIC] ![]() Sist redigert av Eva65 : 21-05-09 kl 21:18. Årsak: feil |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Medlem
![]() ![]() |
Skriver under på denne jeg. Har 100% tro på ketolyse, di som ikke går ned noe som helst gjør det ikke riktig!!! Evt stoffskifte |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF
|
|
|
#50 |
|
Medlem
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Stoffskiftet er finfint ifølge blodprøvene |
|
|
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Funker ikke med ketosedietten | GeirPedersen | Spørsmål og svar | 15 | 30-10-08 20:43 |
| Dette funker jo! | Stompa | Induksjonen | 3 | 12-07-06 19:07 |
| Javascriptene funker ikke i Opera... | David | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 2 | 12-09-05 09:21 |