Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Larver i mandler

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-05-09, 15:36   #51
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Larver i mandler

Etter det jeg har skjønt så kommer ikke larvene fra mandlene, men fra mjølbiller ( larver først, også blir de vel biller..), og de kan komme opp i alt man har av tørrvarer i kjøkkenskapet. Tette bokser og eller bokser er lurt Jeg har alt mitt i tupperwarebokser, i allefall i det ene skapet, for der hadde vi mus i vinter... Men den fikk jeg tatt og ingen nye kom. Det er sjarmerende med gammelt hus, men det får være måte på...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 15:48   #52
Kristin_B
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Blææææh...vi har også gammelt hus..og det finnes ikke sjarmerende

Men hæææ? De kan ikke ha kommet fra noe annet enn mandlene eller hasselnøttene... Det var ikke så mye som lå på den hylla.....

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 15:54   #53
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristin_B, her.

Blææææh...vi har også gammelt hus..og det finnes ikke sjarmerende

Men hæææ? De kan ikke ha kommet fra noe annet enn mandlene eller hasselnøttene... Det var ikke så mye som lå på den hylla.....

Sto posene litt åpne?

Jeg vet at tanta til mannen hadde et høyskap med tørre matvarer, og i løpet av kort tid hadde hun larver i alt! Hun ble ikke kvitt de før hun kastet alt på nytt ( hun prøvde å kaste alt og vaske...)og hadde tørrvarene i tette bokser og tette poser.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 16:44   #54
Kristin_B
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Jaaada...to poser med hasselnøtter og to med mandler- alle 4 var åpnet
Om det var larver i begge posene med mandler, det vet jeg ikke... For jeg hadde alt sammen for å veie det. Hasselnøttene sjekket jeg ikke.. jeg bare kastet de. Jeg så bare 3 levende og 3 døde larver, så det er lov å håpe at de ikke hadde kommet seg så langt enda?!
Uansett, jeg kastet alt som var i åpna pakninger eller ikke var i tette bokser etc.

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 20:52   #55
candyland
Medlem

candyland sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 44
candyland er på en erverdig vei

hadde dette vært i usa så måtte de sikkert hatt advarsel på posen: "kan inneholde larver/biller" for å unngå søksmål, hehe... håper det ikke er larver i mitt skap for der står alt halvåpent og fullt og hultertilbulter,,,hmmm.....

candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brente mandler NÅ! Kake/dessert og snacks 7 10-02-11 21:57
Er ikke mandler mandler? megselv Ketolysekuren 10 14-02-08 10:33
Larver i atkinsbar fra dialife Siljevanilje Lavkarbo generelt 47 21-11-07 10:21
Brente mandler?! Ninja Lavkarbo generelt 1 07-01-07 09:17
mandler sunbeam Atkins kosthold 2 10-09-05 13:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.