Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvis jeg spiser for lite karber?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-04-09, 12:10   #51
Chunky
Gjest

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Skjønner ikke at du ikke kommer over 5-10 karbo.

Hvis jeg lager meg salat, maks 150 gram x3 måltider og da mest kun grønne grønnsaker og grønnsaker med karboinninhold på under 3 pr 100gr, så får jeg ca 3-4 karbo pr måltid. Og da spiser jeg ikke tomat, paprika el.l. som da høyere karbo innhold.. Hvordan får du det til? Har du noen hemmeligheter å dele?
Hvor mye pr måltid og hva slags grønnsaker da?

Jeg spiser nok ikke en halv kilo grønnsaker per dag som deg De dagene vi lager grønnsaksgrateng som hovedrett kommer jeg selvsagt høyere opp. Men med grønnsaker som vanlig tilbehør (som vist i tabellene over) blir det ikke så mye ut av det. Som du også ser, viser tabellen her på lavkarbo og i ketolyseboka for mye, mens de tallene jeg har brukt viser litt for lite.

Poenget er at det ikke er så innmari viktig om du får i deg 5 eller 30. Jeg tror det er andre årsaker til at folk stopper opp, som stress osv. Bare det å fokusere for mye på slike ting er en stressfaktor i seg selv.

Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 12:15   #52
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvis jeg spiser for lite karber?

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Poenget er at det ikke er så innmari viktig om du får i deg 5 eller 30. Jeg tror det er andre årsaker til at folk stopper opp, som stress osv. Bare det å fokusere for mye på slike ting er en stressfaktor i seg selv.

For meg er det det, når jeg kommer over 20 karbo, så slutter jeg å gå ned faktisk.. Selv om karboene da kun kommer av nesten bare grønnsaker og kanskje 2 av de fra smør, ost eller annet melkefett. Jeg tåler ikke noe før vekten stagnerer, når jeg kutter ned til 20 igjen, så gpr jeg ned. 25 karbo er for mye for meg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spiser jeg for lite.. ? smookie Lavkarbo generelt 24 18-11-06 19:24
Spiser jeg for lite? paprika Spørsmål og svar 11 10-05-06 22:44
Hva skjer hvis man ikke spiser noe? Drømmepie Spørsmål og svar 6 09-10-05 16:52
Spiser jeg for lite? Searynox Ketolysekuren 12 13-08-05 17:06
spiser for lite?? dingpot Induksjonen 7 20-12-04 04:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.