Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva har du i kjøleskapet ditt? Stor bildetråd!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-01-09, 20:48   #26
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 47
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva har du i kjøleskapet ditt? Stor bildetråd!

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Men liker ikke lenger høykarbomat så godt.

Ja, er det ikke rart? Var innom en kompis av meg etter jobb i dag. Han hadde nettopp bakt rosinboller. Hele leiligheten var fylt med nystektehveteboller-lukten. Jeg var helt sjokkert over meg selv da jeg oppdaget at de faktisk ikke fristet i det hele tatt...

Gammel 13-01-09, 21:53   #27
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

en halvfull munkholm fra jul

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 21:57   #28
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Tullehøna, her.

en halvfull munkholm fra jul

Ja, hva var planen med den?

Gammel 13-01-09, 22:18   #29
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.

Hahaha... dette kjøleskapet er jo rett og slett flaut! Nå angrer jeg litt på at jeg la ut bilde og innholdsfortegnelse altså! Tror jeg må legge ut nye bilder om et par uker når det kanskje er mer representativt.

Døh, det kjøleskapet ditt så helt IDENTISK ut med mitt jo!! Med unntak av syltetøyflaske så tror jeg til og med døra er helt lik! Skummelt! Kjøleskapet mitt har en dobbeltgjenger liksom?? Btw, er det whirlpool?

Gammel 13-01-09, 22:20   #30
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Døh, det kjøleskapet ditt så helt IDENTISK ut med mitt jo!! Med unntak av syltetøyflaske så tror jeg til og med døra er helt lik! Skummelt! Kjøleskapet mitt har en dobbeltgjenger liksom?? Btw, er det whirlpool?

Så gøy! Og så bra at jeg ikke er alene Bilde?
Det er whirlpool ja!

Gammel 13-01-09, 22:25   #31
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Bilde?

Jeg må bare se om jeg tør å åpne døra der nå.. Er litt for lenge siden jeg ryddet i gamle grønnsaker og ting så litt usikker på hva som møter meg

Av en eller annen grunn får det kjøleskapet meg ofte til å tenke på den gamle Bjelleklang-låta om å komme hjem til potetene som strakk armene til velkomst, og leverposteien som var skolemoden...

Gammel 13-01-09, 22:28   #32
trillian78
Seniormedlem

trillian78 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg må bare se om jeg tør å åpne døra der nå.. Er litt for lenge siden jeg ryddet i gamle grønnsaker og ting så litt usikker på hva som møter meg

Av en eller annen grunn får det kjøleskapet meg ofte til å tenke på den gamle Bjelleklang-låta om å komme hjem til potetene som strakk armene til velkomst, og leverposteien som var skolemoden...

Joda det tør du! Så slipper jeg å være alene med det sinnssyke kjøleskapet mitt her

Gammel 13-01-09, 23:59   #33
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Ja, jeg kasta nettopp fløte fra julen... gikk ut på dato tidlig i januar..
og jeg tar ikke bilde av k.skapet
håper å få flyttet det opp på kjøkkenet snart...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 00:14   #34
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Trillian 78 og Tullehøna

Jeg husker da ikke nå hva som var planen med den halve Munkholmen!
Det er leeeenge siden jul!!!

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 00:19   #35
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Min favoritthistorie om kjøleskap:

Skuespiller Mari Maurstad ble i en enquete for noen år siden spurt om hvor ofte hun vasket kjøleskapet sitt?
Dama svarte tørt med motspørsmålet:
- Skal de vaskes?

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:55   #36
QueenConnie
Medlem

QueenConnie sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
QueenConnie er ny på veien

Hahaha... dette kjøleskapet er jo rett og slett flaut! Nå angrer jeg litt på at jeg la ut bilde og innholdsfortegnelse altså! Tror jeg må legge ut nye bilder om et par uker når det kanskje er mer representativt.

WOW! hvor mange unger har du? hehe^^^dette var MYYEEEE mat!
men en flott liste og takk for att du tørte! håper andre følger etter nå

QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:58   #37
QueenConnie
Medlem

QueenConnie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Min favoritthistorie om kjøleskap:

Skuespiller Mari Maurstad ble i en enquete for noen år siden spurt om hvor ofte hun vasket kjøleskapet sitt?
Dama svarte tørt med motspørsmålet:
- Skal de vaskes?

haha
morsomt!!!

QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 00:17   #38
Veggpryd
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Her er mitt kjøleskap + fryser...

Noen i huset her vil ikke ha Meierismør, og sverger til Brelett etter min store
frustrasjon! Ellers er vel det meste her lavkarbo-vennlig, tror jeg. Den svarte
posen på nest nederste hylle er tørkede tomater fra Kreta.

OOOPSss! Må vist av-ise snart...

I frysern har jeg:
Kokt kål, rosenkål, bringebær, spekesild, pizzabunn i alu.folien, cocosa-sjokolade
i muffinsformer, bacon og proteinbrød
Bak der igjen ligger det kamskjell, mer blomkål, og noe fisk.

Sist redigert av Veggpryd : 15-01-09 kl 00:26.
Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 01:09   #39
QueenConnie
Medlem

QueenConnie sin avatar

STILIG kult att folk tørr!!
å poste assa, bildet av kjøleskapet! kom igjen folkens!

Gammel 15-01-09, 01:34   #40
elian
Stressa 4-barns mor

elian sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Jeg har tatt bilder, men finner som sagt ikke overføringskabelen

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 07:59   #41
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Spennende tråd!

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 12:22   #42
QueenConnie
Medlem

QueenConnie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

da må du lete i vei hehe. jeg vil seeeeeee

Gammel 15-01-09, 12:46   #43
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

har du minnebrikke i kamerat kan du sette den rett inn i de fleste lap-toper. Ellers får du kjøpt minnekort-lesere http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=345345

Gammel 16-01-09, 22:01   #44
Veggpryd
Seniormedlem

Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Er det ingen fler som tørr, eller?

Gammel 17-01-09, 15:36   #45
QueenConnie
Medlem

QueenConnie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Er det ingen fler som tørr, eller?

virker ikke sånn

Gammel 17-01-09, 21:56   #46
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Vurderte å legge inn bilde, men siden jeg er eneste lavkarberen i huset så er det mye "dritt" som tilhører fruen og junior. Så det utgår - mitt ser nok likt ut som de fleste norske hjem.

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 22:04   #47
Veggpryd
Seniormedlem

Gjøkke no det vel!

Gammel 18-01-09, 14:50   #48
QueenConnie
Medlem

QueenConnie sin avatar

eniiiiig^^

Gammel 18-01-09, 16:56   #49
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Her er mitt kjøleskap + fryser...

Noen i huset her vil ikke ha Meierismør, og sverger til Brelett etter min store
frustrasjon! Ellers er vel det meste her lavkarbo-vennlig, tror jeg. Den svarte
posen på nest nederste hylle er tørkede tomater fra Kreta.

OOOPSss! Må vist av-ise snart...

I frysern har jeg:
Kokt kål, rosenkål, bringebær, spekesild, pizzabunn i alu.folien, cocosa-sjokolade
i muffinsformer, bacon og proteinbrød
Bak der igjen ligger det kamskjell, mer blomkål, og noe fisk.

Jøsss....har du vært hos meg å tatt bilde?? Men ikek frysern da. Der er det bare brødet til de andre og bærene mine..

Gammel 18-01-09, 22:12   #50
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Her er mitt kjøleskap:

Døra:
Limesaus, pølsesennep, tran, ketchup, Worcestershiresaus, bbq-oil, flytende buljong, Bergbys sennep, Cultura pære (barna), Udo's choice, HP saus, teriyaki saus, liquid smoke, lettmelk (barna), H-melk (barna), Udo's choice, sitron, kalvfond, tabasco saus, oyster saus, soyasaus

Øverst:
Snadderskinke
julesylte
jarlsberg ost
salami
gräddost
Port Salut
Camembert
kokt skinke
julepostei
kylling curry salat
gjestekaviar
norvegia ost

Nest øverst:
Her står min mat for neste uke: Frokost, lunsj, ettermiddagsmat på jobb (fordi jeg spiser lunsj så tidlig som kl 10)

Skuff:
4 stk fløte
2 stk rømme
2 stk cottage cheese

Nest nest øverst:
2 x 450 g tint kjøttdeig
1,5 Iset-brød
Rømmegrøt (ca 4 porsjoner)
Stekt kjøttdeig uten krydder
Kylllinggryte (1 porsjon)
Viltgryte (ca 5 porsjoner)
Tacokjøttdeig
4 stekte kyllingfileter
1 porsjon kyllingvinger

Tredje nederst:
37 egg
2 løk
1,5 brokkoli
1 sopp
1/2 paprika
1 salat
1 blomkål

Nest nederst (skuff med reservemat):
2 juleposteier
Hot & Spicy spekesnacks
Majones
Servelat
2 x kokt skinke
2 Philadelphia
Norvegia
Jarlsberg
1 glass Indisk Kormasaus
2 x 150 g bacon

Nederste skuff:
2 x 0,5kg smør

Vi har ikke søtt pålegg i huset. Og jeg og gubben drikker bare vann, så det går ikke så mye plass til drikke i kjøleskapet.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2009_01180021.JPG (758,1 KB, 70 visninger)

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjøleskapet var jo tomt tullann Lavkarbo generelt 4 16-07-07 11:48
Hva har dere ALLTID i kjøleskapet? mofe Generell ernæringsdebatt 48 30-03-07 16:24
Hva har dere på kjøleskapet? Summer Generell diskusjon 17 29-03-07 21:10
Hva er ditt fagfelt? mofe Generell diskusjon 15 17-10-05 16:44
Gjett hvem som har et kg parmaskinke i kjøleskapet? Iset Atkins kosthold 2 19-06-04 13:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.