| Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
|||||||
| Del denne siden: |
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#26 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyere kolesterolMøllers tran inneholder ikke vitaminene i sin naturlige form, de er ødelagt av oppvarmingen tranen går gjennom for å bli ren for alle giftstoffene den inneholder, så vitaminene er tilsatt syntetisk etterpå. Festlig. Jeg drikker ikke tran, for å si det sånn. Men jeg tar omega 3 (Pikasol) som ikke er produsert av lever.
Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
|
|
|
#27 |
|
Supermoderator
Medlem siden: May 2008
Sv: Høyere kolesterolTranen er herved kuttet ut |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11
|
|
|
#28 |
|
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyere kolesterolsøren, takk for tipset. Da er vel D_vitaminen i tran bare crap da ? Er det den syntetiske da ? |
|
|
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat
|
|
|
#29 |
|
Supermoderator
Sv: Høyere kolesterolFår tenke litt på det, kanskje eg skal sende en mail til Torkil |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11
|
|
|
#30 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyere kolesterol
All A og D er kunstig i Moellers. Eskimo4Kids (eller hva den nu enn heter) er den eneste vanlige med naturlige vitaminer. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein)
|
|
|
#31 |
|
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyere kolesterol
Jeg har sett på endel research. Det er lite overbevisende om Omega-3s gunstige effekter. F. eks. så jeg en liten studie hvor de konkluderte med at "mødre som får tran under svangerskapet, får smartere unger." Greit nok. Hva fikk den andre gruppen mødre? Maisolje, som er nesten 60 % flerumettet fett. De har sikkert raffinert bort nesten all vitamin E òg. Jeg mistenker frie radikaler og DNA-ødeleggelser. Her dør Omega-3-musene lenge før Omega-6-musene. Jeg antar at, siden Omega-3 er anti-inflammatorisk (demper immunreaksjoner), så blir ikke feil i kroppen rettet opp. Interessant å se på. Kan hende at jeg vil forske på dette når jeg blir ferdig med videregående. |
|
|
Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein)
|
|
|
#32 |
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Høyere kolesterolFerdig med videregående... Oki.. Hva vil du bli da Danish??
Min kostholdsfilosofi: lchf
|
![]() |
| Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Kolesterol | tulla | Fysisk og mental helse | 18 | 29-04-08 18:05 |
| Kolesterol? | geysirland | Ketolysekuren | 2 | 22-08-07 07:37 |
| Høyere kroppstemperatur? | Frk. Fryd | Spørsmål og svar | 1 | 30-07-07 21:48 |
| Kolesterol | apple | Lavkarbo generelt | 3 | 02-09-04 17:34 |