Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Spiser jeg for mye egg

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 27-02-05, 09:43   #26
boble
Seniormedlem

boble sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 52
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

seriøst..? kaster eggene bare et par dager over tida jeg.. men er de bra å spise hvor lenge sånn ca?

Det trenger du ikke å gjøre. De er holdbare en tre-fire uker etter utgått dato.
Mamma`n min hadde høner før,og solgte mye egg.Det var hun som fortalte meg det.
Før det så kastet jeg òg eggene et par dager etter utløpsato.
Men det er lenge siden jeg sluttet med det,og jeg har aldri støtt på et "råttent" egg.

Gammel 27-02-05, 12:03   #27
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvis dere synes det er rart at egg holder så lenge.. så tenk på at de er jo "natulig" hermetisert

Gammel 27-02-05, 12:11   #28
Dirgni
Juniormedlem

Dirgni sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Alder: 43
Dirgni er ny på veien

Hadde et forsøk med egg en gang og tok vare på to egg et helt år. De var gode de Men ikke pakk de inn i plastikk, da blir det ikke bra

Vi har forresten 6 høner og en hane som tusler rundt i hagen. Bedre egg enn det får du ikke

Gammel 27-02-05, 12:26   #29
Skorpia
Seniormedlem

Skorpia sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 66
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Glem at egg går ut på Dato Den nye EU reglene har gjort at eggene går ut på dato 14 dager før tida i forhold til her nå.

Kan bruke egg som er gått et par måneder over tida,ikke noe problem,men de er ikke egna som speilegg da de flyter utover i panna.

Bruker egg som er litt gamle i bakst og sånne ting,men nå for tida rekker de ikke å bli gamle i og med at jeg spiser 2-4 egg om dagen

Gammel 27-02-05, 17:37   #30
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Holdbarhetsdatoen

Ja, det er riktig... for kun kort tid siden var holdbarheten på egg satt til 90 dager. Nå er den kortet ned til 60 dager... uten at eggene er blitt noe dårligere enn de var tidligere akkurat. Så, ja, egg holder minst en måned over datostemplinga.

Gammel 10-03-05, 22:05   #31
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 58
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

for en eggende tråd!!

Gammel 11-03-05, 20:27   #32
Cecilia
Medlem

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Bergen
Cecilia har en fantastisk aura rundt segCecilia har en fantastisk aura rundt seg

Ikke væer redd for datoen på eggene. Det eneste som skjer med egg når det blir eldre er at hviten blir tynnere, smaker akkurat det samme!

Cecilia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkaro.. Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 20:41   #33
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av luringen

for en eggende tråd!!

*knis*

Cecilia: Takker for den infoen... Nå vet jeg hat de eggene som har "seigest" hvite er de ferskeste..

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.