Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Torsdag-veietråden (for alle som vil)

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-09-08, 10:21   #351
Kristin_B
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Torsdag-veie tråden (for alle som vil)

Nå vet jeg trikset for å gå ned, man legger på seg 3 kg en uke, og så tar man av seg 2,5 neste uke Så nå veier jeg bare 0,5 kg mer enn for noen uker siden... Hm....

Jeg fokuserer på at jeg veide 103 i februar, nå er jeg 88,1 kg!!

Grattis Kitt!! Det går jo virkelig rette veien!!!

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 10:24   #352
blå blomst
Medlem

blå blomst sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestlandet
blå blomst er på en erverdig vei

Jeg har gått ned hele to hundre gram på en uke ja, ja, det er vel bedre enn ingenting, eller at det går opp. Håper på bedre resultat uka som kommer. Synes det går greit gjennom dagen med ED, men om kvelden småspiser jeg nøtter og skinkepålegg, tom salamipålegg og ost. Synes ikke det er mye, men det er tydeligvis nok til at jeg ikke går ned masse

blå blomst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: protein, fett og litt karbo Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 10:26   #353
Kristin_B
Seniormedlem

Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Jeg kan ikke noe om ED...men er det ikke ganske så mye fett og kalorier i det du småspiser om kvelden?

Gammel 25-09-08, 10:28   #354
blå blomst
Medlem

blå blomst sin avatar

jo, særlig i nøttene kanskje.. Bør vel holde meg til den kokte skinka

blå blomst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: protein, fett og litt karbo Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 10:33   #355
Kristin_B
Seniormedlem

Jepp..den kokte skinka er nok best Er mye fett i ost og salami også...
For dere regner kalorier, gjør dere ikke?

Så kutt det ut! Så ser du kjemperesultat til uka!!!

Gammel 25-09-08, 10:47   #356
sirimor
Seniormedlem

sirimor sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Tja....vedlikehold er vanskelig. Jeg ser faren for at jeg nok kommer til å gå opp 1-2 kilo nå utover. Og for å unngå det, må jeg ha et mål å jobbe mot. Torsdags-veieklubben har fungert så bra hittil at jeg ikke vil slutte her

Dagens veiing viste 700 gram opp.

Så nå starter jeg en ny remse...

.
Delmål 60,0 kg. Endelig mål 58,0 kg.
17.04. 66,90 kg.
11.09. 61,90 kg. (-5,00)
25.09. 62,60 kg. (-4,30)

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 10:58   #357
blå blomst
Medlem

blå blomst sin avatar

Jeg regner ikke kalorier. Har aldri gjort det og blir stressa bare jeg tenker på det. ED er bare en start for å gå over til et kosthold uten sukker og lite karbo, alla Lindberg jeg har en lang vei å gå når det gjelder å bli bevisst på hvor mye jeg må spise for ikke å gå opp, og hvor mye jeg må spise for å gå ned. Jeg må også regulere på apetitten, jeg har alltid spist mye, det er vanskeligere å kutte ned på mengden mat, enn karbo, jeg har stort sett vært i ketose gjennom uka...

Gammel 25-09-08, 11:21   #358
Maskotten
Medlem

Maskotten sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandnes
Maskotten er ny på veien

Jeg måtte stå over forrige ukes torsdagsveing grunnet oslotur uten vekt

Min vektnedgang:
Startvekt 101 kg
10.07.08-97,4kg
17.07.08-96,8kg
24.07.08-96,4kg
31.07.08-95,8kg
07.08.08-94,5kg
14.08.08-94,4kg
21.08.08-93,3kg
28.08.08-92,8kg
04.09.08-92.4kg
11.09.08-92,2kg
25.09.08-90,6kg - HURRA!! Ned 1,6 kg på to uker Det er bra syns jeg!!
GLEEEEDER meg til det søte 80tall Over 10 kg ned nå.. *Liten seiersdans*

Hovedmål:

Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 12:25   #359
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

G R A T U L E R E R, Maskotten ! Jeg skulle ønske det var meg

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 13:05   #360
Maskotten
Medlem

Maskotten sin avatar

Maskotten er ny på veien

Tusen takk Antoinette6 !! Snart kommer du også til å jubeldanse for dine første 10 kilo av Det er en god følelse,men det har ikke helt gått opp for meg enda!!

Hovedmål:

Maskotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 13:11   #361
Andreaen
Gjest

på 10 dager : 3.8 kilo minus!

Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 14:06   #362
Kristin_B
Seniormedlem

Grattis!!

Gammel 25-09-08, 18:46   #363
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ned 400 gram denne uka Det blir 2,9 kg til sammen i september!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 18:47   #364
Kristin_B
Seniormedlem

grattis!!

Gammel 25-09-08, 19:41   #365
karboklovn
Juniormedlem

karboklovn sin avatar

Hvor: Oslo
karboklovn er på en erverdig vei

Da var det dags nok engang.

Ingen store forhåpninger idag så ned 200 gram var helt greit resultat.

Det har blitt heftig mye karbohydrater siste uka med kake på jobb, kake i konfirmasjon, fløtegratinerte poteter og nachos. Smakte litt pasta idag også og må si jeg begynner å savne det litt nå! Alt med karbohydrater er jo så sinnsykt digg! Nå skal jeg karboloade litt til i morgen kveld og løpe halvmaraton på søndag, så er det full skjerpings i et par uker til!

karboklovn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 19:45   #366
karboklovn
Juniormedlem

karboklovn sin avatar

Hvor: Oslo
karboklovn er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av blå blomst, her.

Jeg har gått ned hele to hundre gram på en uke ja, ja, det er vel bedre enn ingenting, eller at det går opp. Håper på bedre resultat uka som kommer. Synes det går greit gjennom dagen med ED, men om kvelden småspiser jeg nøtter og skinkepålegg, tom salamipålegg og ost. Synes ikke det er mye, men det er tydeligvis nok til at jeg ikke går ned masse

Hehe, jeg er også ram på å småspise ost og sånn chili-salami pølse. Det er snadder!

karboklovn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 25-09-08, 21:29   #367
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

ååå, så flinke dere er

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 02-10-08, 08:07   #368
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Andre runde:
14.08.08 90.9kg
21.08.08 90.4kg
28.08.08 88.8kg Første delmål: Under 90kg
04.09.08 88.4kg
11.09.08 88.3kg
18.09.08 87.8kg Andre delmål: Under 88kg
25.09.08 86.4kg
02.10.08 86.0kg

Ned 0.4kg!
Det går rette veien, i hvert fall!

Gammel 02-10-08, 08:36   #369
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Gratulerer, Kitt

Kristin_B er best
Gammel 02-10-08, 09:47   #370
Kristin_B
Seniormedlem

-200 gr her! Betyr at jeg er 900 gr på etterskudd til treffet

MEN, ned er ned

Gammel 02-10-08, 10:14   #371
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Snakker vi om julebordet, Kristin? Og ned er ned, ja. Det er aldri opp ! Grattis !

Kristin_B er best
Gammel 02-10-08, 10:19   #372
Kristin_B
Seniormedlem

det gjør vi! jeg har sagt jeg skal ta 10 kg til treffet...men endte visst med å gå opp de to første ukene...
Så 80 er målet til 21.november, nå er jeg 87,9

Gammel 02-10-08, 10:25   #373
Anitra
Seniormedlem

Anitra sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 55
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Så flinke dere er

Gammel 02-10-08, 10:32   #374
Maskotten
Medlem

Maskotten sin avatar

Maskotten er ny på veien

Ny torsdag, ny veiedag

Min vektnedgang:
Startvekt 101 kg
10.07.08-97,4kg
17.07.08-96,8kg
24.07.08-96,4kg
31.07.08-95,8kg
07.08.08-94,5kg
14.08.08-94,4kg
21.08.08-93,3kg
28.08.08-92,8kg
04.09.08-92.4kg
11.09.08-92,2kg
25.09.08-90,6kg
02.10.08-89,8kg = -0,8kg denne uken Jippijai!!

Jeg er endelig på 80 tallet!! Åhh så herlig Måtte allting bare gå nedover fra nå :P

Hovedmål:

Gammel 02-10-08, 10:39   #375
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Grattis! Bra jobbet!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Åpent hus - torsdag 25. januar janmesi Lavkarbo generelt 5 23-01-07 10:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.