Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-03-08, 19:52   #1151
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Indi blir borte....
I morgen skal jeg operere første albu, (lese mer i journalen min) gruer seff vettet av meg, men har jo relativt lite for seg. Kommer sikkert til å lese litt her inne, men ikke til å bidra så veldig. Så mens jeg er borte, må dere bare skjerpe dere og oppføre dere fint! Hehe... (Det var bare tull altså)
Klem til alle flotte flinke jenter, masse klem

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 20:15   #1152
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 54
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Masse lykke til med operasjonen Indi Vi venter i spenning på din retur.

Distrea - så utrolig morsomt skrevet om den posen med cashewnøtter

Da kan jeg kanskje samtidig opplyse dere om at jeg akkurat har kommet hjem fra skihelg i Trysil med ski og venner som har godtet seg med pølser, Espa-boller, potetgull i lange baner, sjokolade - you name it.
Jeg rørte ingenting, satt der med maten min og pepsi-max. Spiste av tacomiddagen da, men uten lefse-greie. Ble nok litt sukker i tacokrydderet, men det får gå.

Men altså - så kom jeg hjem og så måtte jeg bare tilfeldigvis innom bensern for å se etter "brød", noe de ikke hadde. Derimot kom jeg ut med en pose potetgull og en kvikklunsj De ligger nå i skapet og roper på meg.... Gudene vet om jeg klarer og motstå...

Merket at å stå på ski og holde på hele dagen tæret kraftig på kreftene og jeg ble faktisk dårlig og måtte ta en pause. Da var jeg så tørst og kvalm at jeg måtte legge meg litt. Drakk en kopp te, masse vann og spiste paella, og så følte jeg meg bedre etter hvert.
Så var jeg på afterski som den eneste edruelige - ikke like festlig når man merker hvor overfylt det er og hvor høy musikken er, og ikke minst hvor vondt det er å stå flere timer i slalomstøvler Men til min glede var jeg i fin form resten av kvelden og jeg hadde bare brukt 25 kr på en pepsi

Tror nok ikke at jeg klarer å motstå potetgullposen min i kveld altså....iiiik

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 20:25   #1153
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Lykke til, indi! det går så bra så, krysser fingre for både operasjon og for et bra resultat!

Kjære Ruska!

Så flink du har vært! er det ikke rart hvor enkelt det er når en er sammen med andre,
men så blir det så tungt å bli alene etterpå. Jeg er akkurat sånn også... det er da jeg plutselig sikler

Godt du kom hit og fartalte hva du har kjøpt, for da kan jeg råde deg til å la det være, den vil ikke gjøre deg noe godt, ikke mens du spiser den en gang... bygger så mye dårlig samvittighet på veien ned i posen.

lykke til med levenet fra skapet

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 21:11   #1154
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Lykke til, indi! det går så bra så, krysser fingre for både operasjon og for et bra resultat!

Kjære Ruska!

Så flink du har vært! er det ikke rart hvor enkelt det er når en er sammen med andre,
men så blir det så tungt å bli alene etterpå. Jeg er akkurat sånn også... det er da jeg plutselig sikler

Godt du kom hit og fartalte hva du har kjøpt, for da kan jeg råde deg til å la det være, den vil ikke gjøre deg noe godt, ikke mens du spiser den en gang... bygger så mye dårlig samvittighet på veien ned i posen.

lykke til med levenet fra skapet

Tusen tusen takk Distrea - godt å høre at jeg ikke er alene om dette.
Det føles så dumt - å være så flink sammen med andre og så bli så svak når man er alene.. Ikke at det er noe nytt akkurat, jeg har vært på besøk hos andre og sittet og tenkt på at jeg skulle spise sjokolade når jeg kom hjem

Jeg vet du har så rett så rett om at det ikke vil smake godt og at skyldfølelsen vil ødelegge alt uansett... men uffameg, jeg føler meg så svak nå...Skal prøve å stritte mot så godt jeg kan

Gammel 09-03-08, 21:50   #1155
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Kast den! Åpne den og hiv alt sammen og ta masse zalo over og så er den saken ut av verden!

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 21:50   #1156
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sier jeg som har spist smågodt i helgen.

Gammel 09-03-08, 23:08   #1157
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Uff da Ruska, håper du klarer å motstå fristelsen! Du har jo valgt det verste av alt og da.

Finn heller frem noe annet, ost eller annen lavkarbo moms. Skal du først skeie ut så er det greit å styre unna karbene i allefall.

Her har helgen gått unna uten de store begivenheter. Minsten var i bursdag fredag og i går, og i dag har begge gutta spilt kamper.

Jeg har spist som normalt, men i går skeia jeg ut med to poser IFA sukkerfri og en boks sukkerfri Mentos.

6 dager til fase 2, og jeg planlegger hva jeg skal spise til middag på lørdag. Skal bruke goooood tid og finne på noe skikkelig godt.

Gammel 10-03-08, 12:21   #1158
Robyn
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Alder: 50
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Lykke til med operasjon Indi!

5 dager igjen til fase 2....

Gammel 10-03-08, 12:53   #1159
Cam
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2007
Cam er på en erverdig vei

Lykke til Indi! Sikkert ikke noe å være redd for! (Selv om jeg hadde vært livredd selv, hehe, nokså feig sånn!)

Har noen av dere her inne erfaring med å skeie ut med ting smo egentlig burde være lovlige? Sånn som Bacongull og sjokolade fra Sukkerfritt? Bacongullet inneholder jo ingen karber, og mørk sjokolade fra Sukkerfritt inneholder bare 1 gram effektiv karb per plate ca? (All søtningen er sukkeralkoholer, og de skal vi visst ikke regne med... såvidt jeg forstår).

Hvis vi kan skeie ut med slikt i helgene, er jo det kjempebra? Begge deler smaker veldig godt! Men jeg sliter med et skikkelig vektplatå for tida, kan det ha noe med disse utskeielsene å gjøre? Det virker jo ikke på blodsukkeret, så det BURDE egentlig ikke være noe problem?

Jeg kjøpte ketostix forrige uke og testa meg .... INGEN utslag! I det hele tatt! SKjønner ingen ting. Selv om jeg har skeia ut litt med bacongull og sukkerfrittsjokolade, burde jo ikke det gå ut over ketosen? Kan jo håpe de bare ikke virka på meg, har hørt de ikke alltid er like pålitelige.

Cam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 12:58   #1160
Cam
Juniormedlem

Veide meg forresten hos legen i forrige uke. Ifra jeg startet (på Tanitavekta) har jeg nå gått ned ca. 8-9 kg. (Egentlig litt mer, tror jeg, fordi jeg spiste meg opp den siste uka før jeg begynte på ED).

Det er jo bra det, for all del. Men ved denne siste veiinga, hadde jeg bare gått ned 1,5 (2?) kg fett, og en del vann. Sikkert noe muskler også, jeg husker ikke helt - har ikke lappen foran meg nå.

Og på vekta mi hjemme har jeg veid det samme i flere uker nå! Lurer på om dette er et vanlig platå, eller om det er pga mine ovennevnte utskeielser... argh. Det er det som er grusomt med å drive med dette - jeg tenker jo mat, kilo, ketose osv HELE TIDA! Går ut over humøret kjenner jeg, særlig nå som det er full stopp!

Gammel 10-03-08, 13:23   #1161
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Hei Cam.

Det er vel kcal i disse produktene du skeier ut med og på Eurodietten får man jo i seg minimalt med kcalorier i tillegg til lavt karboinnhold, så jeg tipper det er utskeielsene som gjør utslag ja.

Gammel 10-03-08, 14:25   #1162
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

hei cam!

sukkerfri sjokolade og slikt ville jeg holdt meg lengt unna, men litt baconkrisp en gang i blandt, bør ikke være så ille. Feks den på Rimi, i hele den posen er det 1100 kcal og maks 2 karber, Jeg klarer hvertfall ikke mer enn to never av den og det er ikke mye hverken karber eller kcal.
Så jeg tror dette er det beste å skeie ut med når nøden er der.
(ikke hele pose cashew nøtter som jeg heiv innpå med)

Det er nok biktig å finne en middelvei... en som du klarer å leve med.
Jeg er heldigvis motsatt av deg på denne dietten, tenker lite på mat, veit jo hva jeg får.
Mye værre å ta inn mat, for da tenker og drømmer jeg om det måltidet hele tiden.
Derfor dropper jeg for det meste å ta inn deilig middag, spiser heller egg og skinke til frokost eller lunsj, for det trigger ikke behovet mitt for andre ting

Håper du klarer å rette på fokuset og tankegangen! er så mye enklere da

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 14:31   #1163
Cam
Juniormedlem

Jeg syntes det var enklere på fase 1, for da trengte jeg liksom ikke å tenke på mat engang! Nå har jeg gått i fase 2 noen uker, og i samråd med legen har jeg ikke tenkt å gå over i fase 3 og ut av ketosen...
Kan selvfølgelig spise to vanlige måltider per dag, om jeg vil, men ikke ting som får meg ut av ketose - det ser jeg ingen vits i.

Ja det er nok det med kcaloriene som gjør det. Egentlig tror jeg ikke på hele kcal-regninga, fordi jeg tror mer på sammensetninga av maten, altså at sålenge man holder seg unna karber skal det ikke ha noe å si.

Men ED er jo en sånn slags "mellom barken og veden diett" - de sier det er lavkarbo som er poenget, men samtidig er det lite kcal... vi har jo diskutert dette tidligere - det er noe som ikke stemmer der. Men, men.

Distrea - jeg klarer fint en hel sånn pose omtrent!!! Jeg tror jeg har ekstremt stor tåleevne for både chipsting og sjokolade. Har alltid vært sånn. Kan spise utrolig mye dritt før jeg blir dårlig av det...

Men jeg prøver jo å begrense meg... hvis jeg tenker på at det faktisk er stekt bacon jeg spiser, så kan det bli litt kvalmende... :-)

Må bare se noe nedgang snart, hvis ikke er det så vanskelig å holde motivasjonen oppe.

Gammel 10-03-08, 14:46   #1164
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

er så enig med deg. Motivasjonen er viktig... og får en knekk når det går tregt.... I KNOW!

jeg startet med dette nettopp for at det var lavkarbo OG lite kcal, for jeg gikk ikke ned med skaldeman sin filosofi.
enkte at det er bedre å føge dette og få rett sammensatt mat, enn å telle kcal på annen lavkarbo. Noen måtte gjøres.
Håper jeg kan gå tilbake til vanlig lavkarbo uten å gå opp i vekt etterhvert da

sa legen din at di MÅTTE spise to vanlige måltider?
Som sagt, jeg gjør det enkleste ut av det... nettopp for at jeg syns det er lettere å holde fokus da.

Gammel 10-03-08, 14:47   #1165
Cam
Juniormedlem

Og så skjønner jeg ikke helt hvorfor du ville holdt deg langt unna sukkerfri sjokolade, Distrea? Har du hørt noe negativt om det? Jeg vet for lite om dette selv...

Det er jo kun 1 gr effektiv karb per sjokolade! Fordi det er søtet med kunstig maltitol, som er sukkeralkohol, og ikke påvirker blodsukkeret. Det er dessuten mye protein og noe fett i dem. Ser det er flree andre her inne (på forskjellige slags kostholdsideologier) som ikke er redde for de sjokoladene. Hmmm... vanskelig. Ognå har de fått dem på den lokale REMAen også, desto verre å styre unna! Men det er jo bra at det blir mer og mer lavkarbo og sukkerfritt i butikkene - at det virker som om flere og flere får øynene opp for lavkarbo, da!

Gammel 10-03-08, 15:05   #1166
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

for det første får jeg utrolig mageknip av det og for det andre så går vekta mi IKKE ned... og heller litt opp hvis jeg spiser det.
Pluss at det trigger behovet mitt, får altså lyst på mer. To ruter holder lissom ikke, dessuten får jeg lyst på hver dag OG den roter med hodet mitt med tanke på at... det er ikke så farlig, så blir ditt og datt også ufarlig gjort.

Men for all del... det kan funke for deg selv om det ikke er noe for meg

Gammel 10-03-08, 15:13   #1167
Cam
Juniormedlem

Nei, du har jo rett i det at "mye vil ha mer og faen vil ha fler" Spesielt det med at stadig flere ting blir ufarliggjort, det har jeg også tenkt på ...

Jeg får utrolig mye luft i magen av den sjokoladen, men ikke vondt. Det er jo plagsomt, da, så det er ikke det beste å spise før en skal ut å treffe folk, hehe!

Jeg klarer heller ikke kun to ruter, da blir det til at jeg spiser en sånn plate på lørdagskvelden.

Men jeg handla pitabrød og tortillalefser fra dialife.dk (dyrt med frakt og toll, men bare for å prøve) - hver lefse eller hvert brød har 3 g karb i seg, det er jo ikke galt. Da kan man ha to slike til middag eller lørdagskos. De smakte helt som normalt også. Håper ikke DE skal ha utslag på vekta iallfall!

Noen som vet om disse selges i Norge noe sted?

Gammel 10-03-08, 23:54   #1168
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Her var det mye interssant lesing gitt - aktive damer

Jeg hadde plutselig ikke mer batteri i går kveld og gadd ikke lete frem kabelen...unnskyldninger unnskyldninger....
Jeg klarte selvsagt ikke å holde fingrene av fatet i går og resulatet ble at jeg spiste en halv plate Coletta sukkerfri sjokolade og en mellomstor bolle med potetgull...og det verste er at det faktisk smakte godt
Det var nok saltet jeg var sugen på, mest av alt.

Så i dag var jeg selvsagt kjemperedd for vondt i hodet og magen pluss at jeg skulle være sulten hele dagen og alt det jeg pleier å være når jeg spiser dritt. Men heldgivis ikke - trente 1,5 timer og har spiste fase 1 i dag. Selv om dere alle hadde gode råd og oppmuntring når det gjaldt å IKKE spise det, så var det akkurat som om jeg måtte gjøre det for å bli ferdig med det..... skjønner dere hva jeg mener eller høres dette helt crazy banana ut? Nå tror jeg i allefall at jeg vil holde ut lenger, fikk "slukket lysten" - og har heldigvis ikke noe sug i dag.

det var bare en liten rapport fra gårsdagen

Synes dere er flinke alle sammen og det er så spennende å følge dere her inne.

Gammel 10-03-08, 23:58   #1169
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

forstår deg godt jeg!

har det sånn jeg også, trenger går ikke over før det er godt. og gjort er gjort!

sliter litt med det at det ikke er noe salt mat jeg liker i ED produktene.
Men du... kanskje du skal ha en sånn baconkrisp greie liggende isteden, den er jo faktisk ikke så ille hvis du ikke spiser hele posen

Gammel 11-03-08, 00:13   #1170
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

forstår deg godt jeg!

har det sånn jeg også, trenger går ikke over før det er godt. og gjort er gjort!

sliter litt med det at det ikke er noe salt mat jeg liker i ED produktene.
Men du... kanskje du skal ha en sånn baconkrisp greie liggende isteden, den er jo faktisk ikke så ille hvis du ikke spiser hele posen

Helt enig - det er jo viktig at vi salter maten sier de, og jeg var virkelig saltsugen i går, og jeg pleier alltid å være søtsugen egentlig.

Kjempegodt tips med bacongull - spiste det da jeg gikk på Atkins.
Og MYE mindre skade enn potetgull. Mulig jeg må kjøpe inn litt bacongull til påsken - tror det kan bli vanskelig å klare seg uten noe som helst da

Spent om jeg går ned noe til torsdag - sikkert ikke pga gårsdagen, men kan jo alltids håpe.

Hvordan synes du det går på fase 2 Distrea? Jeg må innrømme at jeg har puttet inn noen fase 1 dager både her og der, selv om jeg prøver å la være..

Gammel 11-03-08, 00:21   #1171
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

jeg føler jeg har lagt meg litt midt i mellom.
ingen full middag her, for da får jeg bare lyst på mer, må bli sterkere før jeg gjør det.

Isteden for å legge inn middag, legger jeg inn to egg med litt skinke rundt til frokost eller lunsj.

i dag spiste jeg 200 g fisk uten noe ved siden. Syns bare det er lettere å ikke ha fult måltid rar jeg

håper du har gått ned litt alikevel, det er jo ikke SÅ mye, når vi tenker på hvor lite vi spiser.

Gammel 11-03-08, 00:28   #1172
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Sånn tenker jeg også - så i dag hadde jeg bare et ekstra egg i omeletten + noen skiver hamburgerrygg. Da føltes det liksom "tryggere" enn å sette tenna i 150 g kjøtt.

Jeg regner med at det blir bedre etter hvert og at jeg faktisk spiser det jeg skal og ikke er så redd for å spise for mye mat. Men foreløpig tenker jeg at det på en måte er åpningsporten for lettere falle for fristelsen og spise enda mer mat og i tillegg kanskje noe feil i tillegg.

Håper vi går ned begge to - jeg skal holde meg unna vekta til torsdag

Gammel 11-03-08, 00:31   #1173
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

da er vi suuuuper flinke disse dagene. Så blir det sikkert litt nedgang til torsdag!

nå er det natta her... kjempe sliten om dagen

Gammel 11-03-08, 00:36   #1174
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Det skal vi være

Uff da, gå å få deg litt søvn - i morgen er en ny dag. Skal køye jeg også nå. Har underskudd av søvn fra helgen kjenner jeg.

Sove godt

Gammel 11-03-08, 14:22   #1175
Anina
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Anina er på en erverdig vei

Hei alle sammen!
Jeg har vært bort en liten stund nå p.g.a. jobb. Jeg jobber hele døgnet så det blir ikke så mye tid til chatt, surf eller mat. Har kommet helt ut av ED da det bare er helt umulig å kombinere med et hektisk liv. Det blir til at jeg spiser barer og ellers vanlig ketolysemat. Det går jo sånn passe bra allikevel.
Stå på alle sammen. Vi snakkes snart igjen!

Anina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.