Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-02-08, 02:42   #1001
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Som dere babler og jeg har surret meg langt vekk i kjøttdeig i kveld..

Jeg kjøpte surret svinestek på Obs til 39 kr kiloen i går, og den malte jeg opp på kverna til kenwooden i kveld, sammen med vanvittige kryddermengder, fløte og egg... det havnet i brødformer igjen, og videre i skiver i plastposer i fryseren.. akkurat som brødskiver. Min dårligere halvdel fikk egne karbonadekaker med løk.. og det var visst veldig godt. Han liker ikke når jeg blander inn så mye egg og fløte osv, og ikke er det sundt for ham heller, så lenge han er sånn "brødspiser". Det går jo ikke an å kombinere fett og brød.

Jeg har surret meg faktisk langt vekk fra den deiligejordbærdesserten, og creme brule har jeg faktisk aldri smakt, godt at jeg ikke bestilte noe av det da. For noen slemme damer som vil servere deilig EDmat til gjester, ha ha ha, da skulle jeg også vært flue i suppa.
eller noe..

Jeg er på mange måter godt fornøyd med ED. For jeg gikk ned mange, dvs. alle kiloene første måneden. minus 10 kilo bare de første 14 dagene, det var helt utrolig, men det var mye vann. Etterpå har jeg klort meg fast der og litt ned. Balansen i kropppen ble bedre, da det ble nedgang i fettvekt, selv om det sto stille etterhvert. Så jo da, jeg angrer ikke.
Men nå virker det ikke lenger, sikkert fordi jeg slurvet litt, men det skulle så lite til. Jeg var sjelden i ketose.

Nå har jeg lest en hel masse om insulinresistens og da oppfører jeg meg helt etter boka, for det skal sitte fast, gå veldig tregt, og hver gang jeg er i gang med nytt prosjekt går tregere og tregere.

Hm, jeg hadde en biff her tidligere, hvor ble den av? Har jeg spist den? hm.. skjønner ingenting. *mumle*

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 03:17   #1002
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Hehe - hei igjen! Jeg sluknet litt etter legetimen, jeg, siden det ikke ble no særlig nattesøvn (men så fikk jeg da nye spennende sovepiller, så krysser fingrene for at det blir orden på det også).

Jeg hadde gått ned litt mer siden sist, fire kilo totalt nå på seks uker. 0,6 kilo i uken er selvfølgelig bedre enn ingen kilo - men jeg føler vel kanskje at jeg ikke har fått helt den supermotiverende pang-starten som skal være en av grunnene til å begynne med Eurodiett. Det er jo ikke som om jeg ikke har en hel del kilo å ta av - men så har jeg aldri, aldri vært sånn kjempeslank heller, så kroppen min har kanskje en annen oppfatning av hvor mye den har lyst til å unnvære enn BMI-kalkulatoren, hehe.

Mitt problem med ED er at jeg synes den er fryktelig vanskelig å gjennomføre korrekt. Jeg skeier ikke ut - ikke i det hele tatt - men jeg klarer jo ikke å følge reglene til punkt og prikke. I det lille fase2-heftet står det Ikke hopp over måltider! - og legen sier Ånei, men du må jo spise ofte! Viktig viktig! - og disse tingene er både litt motsatt av det lille jeg har lest om andre ketogenekurer, samt kanskje et lite psykisk issue for meg? Jeg klarer ikke å tro at det er bra for verken kropp eller psyke å dytte i seg mat når man overhodet ikke vil ha mat. Nå er jeg jo ikke på langt nær så svimmel og slapp som jeg var til å begynne med, og det forteller meg at jeg nok får i meg nok næring til å komme meg gjennom normal slapp hverdag - og at jeg sikkert har lyst til å spise litt mer når jeg begynner å bevege meg mer.

Men siden jeg altså ikke spiser så mye som jeg skal - og stort sett holder meg langt unna de salte ED-produktene - så mistenker jeg altså at jeg ikke får i meg riktig forhold av.. ting. At ting kanskje hadde gått litt fortere dersom jeg hadde telt og satt sammen litt måltider selv - eller kanskje ikke, jeg vet ikke, men posten min i ketolyseforumet var bare et lite sniff på hva jeg har av muligheter.

Jeg ser jo at mange har kjemperesultater med ED, så jeg tror ikke det er noe galt med dietten! Det må jeg jo poengtere. Jeg tror bare den kanskje ikke er det optimale valget for sære, søvnforstyrrede, ME-syke dyr som meg. Tenkehetta er trukket godt nedover ørene!

Gammel 23-02-08, 03:25   #1003
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Veit du... sånn jeg tenker det, det koster jo en del i mat på ED... så du kan jo kjøpe litt ferdig i varmedisken på butikken for pengene du "sparer"

Kokte egg med forskjellig snaksent rundt er godt syns jeg og man slipper matos hele tiden.

varierte tunfisk salater hvis du liker det. Tror skaldeman har noen lettvinte oppskrifter i sin bok... skal lete den frem og se for deg.

Ja, jeg har noen fine butikker med varmdisk i nærheten, de er definitivt med i vurderingen. Jeg var ute og så etter Skaldeman-boka i dag faktisk, men jeg tror bokhandlene har gjemt dem bort nå siden det kommer en ny utgave(?) veldig snart. Er veldig takknemlig for råd, uansett!

Sov godt, SuperDistrea

Gammel 23-02-08, 11:45   #1004
Anina
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Anina er på en erverdig vei

Hei og Hopp!
Idag er en ny dag og jeg skal begynne friskt! Sola skinner og jeg skal tenke på at sommeren er snart her Fra nå av skal jeg være positiv!

Tusen takk for oppmuntring Indi. Fantastisk at du har lykkes så bra med dietten. Det skal jeg klare også!

Lurte meg opp på vekta i dag og den viser det samme som i går, har iallefall ikke gått opp. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal gjøre som Indi og Skrible sa, og bare veie meg en gang i uka. Kanskje kjøre en mellomløsning som Ruska og ta det to ganger i uken.

Idag skal jeg unne meg brownie og ha favorittbaren vanilje- og karamell til kvelden, nam-nam. I går kveld hadde jeg ingenting "å kose meg med" for jeg hadde unnagjort baren på morgenen.

Ha en god helg alle sammen!

Gammel 23-02-08, 12:14   #1005
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skrible, her.

Jeg var ute og så etter Skaldeman-boka i dag faktisk, men jeg tror bokhandlene har gjemt dem bort nå siden det kommer en ny utgave(?) veldig snart. Er veldig takknemlig for råd, uansett!

Sov godt, SuperDistrea

Det har kommet en ny bok, jeg har begge, men bare lest den ene har torkil sin også... ikke rukket å lese den heller gitt... man har såååå mye å gjøre når man er sykmeldet

Jeg kjøpte boka på http://www.capris.no/ billig og greit

Lykke til med tenkingen

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 12:20   #1006
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Dilly!

Jeg kjenner det renner litt si siklekroken nå... må si det at den tiden jeg gikk på skaldeman, var en ekstremt GOD tid matmessig! Jeg er veldig glad i kjøtt... og masse forskjellig krydder... NAMnam. Når jeg er tilbake på slik kost skal jeg heeelt klart begynne å lage kjøttkakene som kjøtt puddinger isteden. Kan ikke for¨stå hvorfor jeg ikke har tenkt tanken selv... ikke glup nok kanskje godt du var! takk for tips

På brødskivene dine kan du ha på smør og ost, det var min lunsj favoritt, noen ganger unnna jeg meg en dæsj sennep under også... mmm

lykke til på veien. har du forresten lest den nye boka hans?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 17:31   #1007
Cam
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2007
Cam er på en erverdig vei

Hei igjen alle sammen! Leeenge siden jeg har skrevet noe her nå, men er innom omtrent hver dag og leser!

Jeg er jo også litt forvirra når det gjelder de forskjellige filosofiene, som jeg har skrevet om tidligere...

Jeg synes det går fryktelig treigt for tida... Stått stille nå i ca. 10 dager, og gikk igrunnen bare raskt ned de første to ukene ca...

Veide meg hos legen etter to uker, og da var det ned 4 kg rent fett, ikke noe vann eller muskler. Skal til legen igjen onsdag i neste uke, altså uke 10, da blir det 5 uker siden forrige gang. Altså etter 7 uker på ED.

Er i fase to, og holder det stort sett uten sprekker. Men jeg er ikke nøye på måling av kjøtt og fisk/skalldyr til middag, så jeg spiser nok mer enn de 150-250 grammene man kan spise... men jeg tenker at det jo ikke kan gjøre noe, så lenge jeg kun spiser riktige grønnsaker og kjøtt/fisk? Spiser jo ikke noe karber!? Arrrgh. Blir litt fortvila. Men jeg er spent på vekta hos legen neste gang..... 10 dager igjen!

Kommer uansett til å fortsette i ketose også etter fase 2 er ferdig.

Idag har foreldrene mine invitert ned på hjemmelaga pizza, og den er alltid SIIIINNSYKT god... spørs om det ikke blir en sprekk der. De vet ikke at jeg går på ED, ingen planer om å innlemme dem i det prosjektet der, de vet bare at jeg spiser lite karber.

Men dere andre i fase 2, er dere knallnøye på middagsporsjonene?

Cam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 20:40   #1008
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Hei Cam, kjekt å høre fra deg
Syns det er bra med mer enn et kg ned i uken, og det er ikke uvanlig at det henger litt innimellom. Men jeg forstår jo skepsisen og sånn... Er jo der hele tiden jeg og, og er lei pulver...
Men min "konklusjon" er at det meste virker, hvis jeg holder meg til oppskriften og ikke gir etter for onde tanker og søte fristelser. Og egentlig trenger vi ikke slankekurer, men kurer for å unngå utskeielser og øke motivasjonen til å få til det vi vil...
Ellers, jeg har aldri veid noe som helst, tatt det på følelsen, og ikke tenkt så mye på det. Men er jo ekstremt nøye på karber da, og det ville aldri falle meg inn å smake på pastaen til resten av familien for å finne ut om den er ferdig og sånn...

God lørdagskveld

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:57   #1009
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Dilly!

Jeg kjenner det renner litt si siklekroken nå... må si det at den tiden jeg gikk på skaldeman, var en ekstremt GOD tid matmessig! Jeg er veldig glad i kjøtt... og masse forskjellig krydder... NAMnam. Når jeg er tilbake på slik kost skal jeg heeelt klart begynne å lage kjøttkakene som kjøtt puddinger isteden. Kan ikke for¨stå hvorfor jeg ikke har tenkt tanken selv... ikke glup nok kanskje godt du var! takk for tips

På brødskivene dine kan du ha på smør og ost, det var min lunsj favoritt, noen ganger unnna jeg meg en dæsj sennep under også... mmm

lykke til på veien. har du forresten lest den nye boka hans?

He he, "brødskiver" med smør, et lite salatblad og ost Men jeg må snart bable om den slags mat andre steder så jeg ikke smitter alle de flinke ED-folkene- `Kanskje jeg tar meg til rette og prøver på en slags babbel?

Naboens katt, eller herr grillkatt, sa at den likte maten min.

Jeg har lest både "Spis deg ned i vekt" og GI-NOLL, men ikke den som er om spørsmål og svar. Jeg vet at GI-NULL kommer på norsk i neste uke når han kommer til Bergen. God bok det.

Sist redigert av Dilly : 23-02-08 kl 22:59. Årsak: glemte noe
Gammel 24-02-08, 14:03   #1010
Cam
Juniormedlem

Jeg har lest både Spis deg ned i vekt, GI-NOLL og den spmål og svarboka. GI NOLL skal jo være mer rettet inn mot kvinner, men jeg synes den første, spis deg ned i vekt, var bedre. Mer omstendelige forklaringer, litt morsommere og "tøffere" i språket osv ... Men det var jo noen flere oppskrifter i GI NOLL.

Men SKaldeman er jo veeeldig streng da, sikkert fordi han er så glad i fett selv og ikke har noen problemer med å kun spise kjøtt... synes egentlig de oppskriftene inne på denne sida (oppskriftstrådene) er mye bedre! Mye interessante forslag der.

Smakte forresten bacongull i går kveld, kjempegodt jo!!! For en lettelse å vite at det faktisk finnes et "chipsprodukt" som vi i ketose også kan spise!

Gleder meg til veiing midt i uke 10, selv om jeg kanskje ikke har gått ned så mye, er det greit å få et pålitelig og offisielt tall på hvordan det har gått. (Stoler ikke helt på vekta hjemme ...)

Gammel 24-02-08, 15:00   #1011
Anina
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Anina er på en erverdig vei

KAN VI SPISE BACONGULL??? Halleluja! Er det andre godsaker vi kan spise?

Gammel 24-02-08, 16:38   #1012
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Anina, her.

KAN VI SPISE BACONGULL??? Halleluja! Er det andre godsaker vi kan spise?

Vel, (streng indi her) strengt tatt bør du vel ikke spise det i fase en, og hvis du først skal skeie ut, i fase en, er det ganske mange ting jeg ville prøvd før det... et egg, litt kyllingfilet, en pakke skinkepålegg... eller noen reker. Husker jeg var såååå lysten på noe i fase en og kjøpte en pakke baconcrisp, eller bacongull eller hva det nå var, men det smakte skikkelig voldsomt syns jeg, ble kvalm og følte liksom jeg fikk sånn fettsjokk, og gikk og gulpa på den salte smaken i dagevis, føltes sånn jaffal...
Hvis du skal kjøpe baconcrisps, må du i alle fall kjøpe den uten karber, det er forskjell. Hvis du søker på det i forumet finner du den rette!

En annen ting som er godt digg, er guacamole, en avocado most med gaffel, litt lime, salt, gjerne litt finhakka tomat og litt finhakka løk, og hvis du føler for det, en spiseskje rømme. Er knallgodt og kan kombineres med grønnsakene våre! Avocado har ingen karber, men litt fett, så det er nok derfor den ikke er på ja-listen vår.

Nevner i farten Indisuppen og da Helt fase en

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 19:06   #1013
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

ååååå!!!!!... Det er nesten så jeg lurer på om dette er normalt eller sunt for den sakens skyld. Jeg har asså så VANVITTIG mye luft i magen med denne ED maten jeg... også jeg som er vant til å ikke ha det i det hele tatt- Det romler og bråker HELE tiden... eller det tar kanskje pause i 10 sek etter at jeg har "luftet" litt Knip har jeg også innimellom. Og "på do" har jeg vært 3 ganger på snart 3 uker..

Det er så ille at jeg begynner å se på det som ett ganske stort probem!

Er det noe trøst å få?

Gammel 24-02-08, 21:23   #1014
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

ååååå!!!!!... Det er nesten så jeg lurer på om dette er normalt eller sunt for den sakens skyld. Jeg har asså så VANVITTIG mye luft i magen med denne ED maten jeg... også jeg som er vant til å ikke ha det i det hele tatt- Det romler og bråker HELE tiden... eller det tar kanskje pause i 10 sek etter at jeg har "luftet" litt Knip har jeg også innimellom. Og "på do" har jeg vært 3 ganger på snart 3 uker..

Det er så ille at jeg begynner å se på det som ett ganske stort probem!

Er det noe trøst å få?

Uff da - lille venn, høres slitsomt ut.

Jeg trøster så godt jeg kan med at jeg også har mye luft i magen og endel romling til tider. Jeg sliter heldigvis ikke med mageknip - har du forsøkt tilskudd av loppefrøskall - drikker du nok vann?? og ikke pepsi
Jeg har pleid å ha bra suksess med å drikke en kopp varmt vann med sitron i hver morgen med en gang jeg står opp, det setter igang forbrenningen og kan føre til et lite do-besøk.

Jeg har ikke vært på do på 4 dager nå og det føles ikke så bra. Er vant til toalettbesøk opptil flere ganger dagen jeg.... ikke at det er bedre da men..

STOR fra meg, håper du blir bedre.

Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:33   #1015
Cam
Juniormedlem

Jeg har heldigvis ikke opplevd noen fordøyelsesplager, og glad for det! Det høres ikke mye gøy ut ... uff!

Jeg er i fase 2 nå, og tenkte at hvis jeg først skulle skeie ut med noe knask, var bacongull noe av det bedre, i og med at det nesten ikke finnes karber i den. Det er bacongull som er best når det gjelder lavt karbinnhold... Og i og med at jeg tror på Skaldeman, så er jeg ikke så redd fett som fedonistene. Jeg skjønner hva du mener Indi, blir litt voldsomt hvis man spiser mye av det. Jeg må bare ikke tenke på hva det faktisk er - stekt griseflesk! Uff og huff!

Men denne helga har vært grusom. Feil kosthold to dager på rad. Ikke fordi jeg ikke har klart "å holde meg", men fordi søstera mi har vært hjemme og feiret burtsdag (første gang hun er hjemme på selve burtsdagen på flere år) så da har det vært hjemmelaga pizza i går, fruktsalat, kjøttsuppe med poteter og marsipankake (!!!) i dag...

Jeg orker ikke å gå inn i en lang EDgreie med familien, så har spist det og latt det stå til. Heldigvis får ikke slike utskeielser i gang søtsug hos meg lenger... eller dvs, litt søtsug har jeg alltid, men ikke slik at jeg har problemer med å stå i mot.

Fra ikveld er det tilbake på den smale sti, veiing om ti dager...

Nå høres jeg nesten ut som sånn ei typisk "skal skjerpe meg i morgen-dame", men det er faktisk ikke slik. Har levd ganske så eksemplarisk de siste 5 ukene, men noen ganger er det vanskelig å komme utenom...

Gammel 24-02-08, 21:33   #1016
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Jeg ser at det er en del diskusjon og tanker rundt kostholdfilosofier og virkningen av ED. Jeg er så lei av å gå fra den ene teorien til den andre uten at det gir resultater, også tenker jeg veldig på hva det gjør med kroppen å endre slik hele tiden.

Jeg skjønner SÅ GODT at man blir fortvilet og ønsker å prøve noe annet, for denne dietten er beintøff. Jeg skjønner jo også det når gode venninner sier at de aldri hadde hatt viljestyrken til å gå igjennom denne, og flere av disse er gode og runde de også. Så litt stolt blir jeg jo.

Jeg har nå fullført 3 uker på ED og synes det har gått bra. MEN så begynner jeg å sikle litt for mye etter å sette tenna i noe kjøtt, kylling, salt, snop.....ja, i det hele tatt.

Ser reklame om snop og gode saker og lukter rundt meg hele tiden

En uke igjen i fase 1 så går jeg over på fase 2 i to måneder.
Dere som er i fase 2 eller forbi den - hvor lenge holdt dere på og hadde dere mange sprekker? I så fall - hva slags sprekker?
Jeg lurer på om jeg må programmere en sprekk om ikke så altfor lenge - før jeg hiver meg over alt mulig og overspiser. Resultatet for min del etter sånne sprekker er at når jeg henter meg inn igjen så må jeg igjennom 2-3 dager med abstinenser og føle meg uvel.
Har det vært/er det sånn for noen av dere også?

Hvor mye ødelegger hver sprekk?

Uff, høres ut som om jeg bare sitter og venter på å ha en sprekk, det er ikke det, men jeg lurer nå litt på dette likevel

Gammel 24-02-08, 21:46   #1017
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

ååååå!!!!!...
Er det noe trøst å få?

Trøsteklemmer i bøtter og kav til Drammen... Jeg hadde det slik en stund, med luftproblemer, men aldri så treg mage da, det er jo ikke kjekt! Håper det gir seg snart!

Opprinnelig lagt inn av Cam, her.

Jeg er i fase 2 nå, og tenkte at hvis jeg først skulle skeie ut med noe knask, var bacongull noe av det bedre, i og med at det nesten ikke finnes karber i den.
Jeg skjønner hva du mener Indi, blir litt voldsomt hvis man spiser mye av det. Jeg må bare ikke tenke på hva det faktisk er - stekt griseflesk! Uff og huff!

Men denne helga har vært grusom. Feil kosthold to dager på rad. Ikke fordi jeg ikke har klart "å holde meg", men fordi søstera mi har vært hjemme og feiret burtsdag (første gang hun er hjemme på selve burtsdagen på flere år) så da har det vært hjemmelaga pizza i går, fruktsalat, kjøttsuppe med poteter og marsipankake (!!!) i dag...

Jeg orker ikke å gå inn i en lang EDgreie med familien, så har spist det og latt det stå til. Heldigvis får ikke slike utskeielser i gang søtsug hos meg lenger... eller dvs, litt søtsug har jeg alltid, men ikke slik at jeg har problemer med å stå i mot.

Fra ikveld er det tilbake på den smale sti, veiing om ti dager...

Nå høres jeg nesten ut som sånn ei typisk "skal skjerpe meg i morgen-dame", men det er faktisk ikke slik. Har levd ganske så eksemplarisk de siste 5 ukene, men noen ganger er det vanskelig å komme utenom...

Enig i det der med grisen, stakkars
Ellers forstår jeg deg så godt, var oppe i flere slike situasjoner jeg også spesielt rett før jul! Men sånn er det bare, og nå er det jo bare skjerpings så gjelder, søndagskvelder er jo fine til slike tanker
Og du har jo vært kjempeflink jo!

Opprinnelig lagt inn av Ruska, her.

Jeg ser at det er en del diskusjon og tanker rundt kostholdfilosofier og virkningen av ED. Jeg er så lei av å gå fra den ene teorien til den andre uten at det gir resultater, også tenker jeg veldig på hva det gjør med kroppen å endre slik hele tiden.

Jeg skjønner SÅ GODT at man blir fortvilet og ønsker å prøve noe annet, for denne dietten er beintøff. Jeg skjønner jo også det når gode venninner sier at de aldri hadde hatt viljestyrken til å gå igjennom denne, og flere av disse er gode og runde de også. Så litt stolt blir jeg jo.

Jeg har nå fullført 3 uker på ED og synes det har gått bra. MEN så begynner jeg å sikle litt for mye etter å sette tenna i noe kjøtt, kylling, salt, snop.....ja, i det hele tatt.

Ser reklame om snop og gode saker og lukter rundt meg hele tiden

En uke igjen i fase 1 så går jeg over på fase 2 i to måneder.
Dere som er i fase 2 eller forbi den - hvor lenge holdt dere på og hadde dere mange sprekker? I så fall - hva slags sprekker?
Jeg lurer på om jeg må programmere en sprekk om ikke så altfor lenge - før jeg hiver meg over alt mulig og overspiser. Resultatet for min del etter sånne sprekker er at når jeg henter meg inn igjen så må jeg igjennom 2-3 dager med abstinenser og føle meg uvel.
Har det vært/er det sånn for noen av dere også?

Hvor mye ødelegger hver sprekk?

Uff, høres ut som om jeg bare sitter og venter på å ha en sprekk, det er ikke det, men jeg lurer nå litt på dette likevel

Tror det er bra å planlegge sprekk jeg, så er det ferdig med det og ingen dårlig samvittighet eller noe... Mye vin er min favorittsprekk Kjennes dagen etter, men det er det liksom...

Gammel 24-02-08, 21:48   #1018
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Sant som du sier Cam... noen ganger er det vanskelig å komme uten om, ikke for at det egentlig er venskelig... for vi kan jo gjøre som vi selv vil. Men noen ganger bare orker jeg ikke ta diskusjonen og eller forklare meg så veldig. Orker ikke at alle skal si hva som er bra for meg... osv. Ja dette er nok noe vi alle kjenner seg igjen i så du har min fulle sympati

Tusen takk for trøst Ruska, jeg har drukket litt pepsi da... men jeg tror for å være ærlig ikke det er den magen min reagerer på, men søtstoffet i maten. Det at jeg ikke kommer på do er ikke vondt eller ubehagelig... men det roter til i hue mitt.... er jo ikke rart vekta går sakte ned da

ED legen min sa at hvis det var tøfft, var det ikke så ille å ta inn litt kjøtt tidligere enn fase to, bedre det enn å fyke på en skikkelig smell!

... her klager vi ferskingene... flaut med tanke på hvor flinke disse "gamle" er

Gammel 24-02-08, 22:00   #1019
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

[/quote]Tror det er bra å planlegge sprekk jeg, så er det ferdig med det og ingen dårlig samvittighet eller noe... Mye vin er min favorittsprekk Kjennes dagen etter, men det er det liksom...[/quote]

Ja, det var litt sånn jeg tenkte også Vin er noe jeg ser frem til å kunne ta et glass av i fase 2 og jeg tror heller ikke at jeg vil slite noe særlig med det etterpå, men skulle jo gjærne kunne tatt litt nøtter til da...

Distrea - jeg synes du er kjempeflink som bare har skeiet ut med kjøtt, kan jo nesten ikke kalles for utskeielse Jeg har ikke brukt noe annet enn evt 1 egg i omeletten eller pannekakene, men setter gjerne tenna i lit kjøttpålegg snart kjenner jeg.
Gjelder å gjøre det FØR man går bananas og hiver nedpå en pose cheese dodles (oh... namenam...)

Gammel 24-02-08, 22:10   #1020
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Jeg sleier ut med ett egg ekstra hver dag jeg... bare MÅ ha ett ekstra i omelettet asså

Gammel 24-02-08, 22:12   #1021
indi
Seniormedlem

indi sin avatar

HVis det er en trøst, ikke en gang ostepop smaker slik det gjorde!
Sjokolade er for søtt, chilinøtter for sterkt, chips for salt... og så videre

Gammel 24-02-08, 22:19   #1022
Ruska
Medlem

Ruska sin avatar

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

HVis det er en trøst, ikke en gang ostepop smaker slik det gjorde!
Sjokolade er for søtt, chilinøtter for sterkt, chips for salt... og så videre

Bra du sier det indi, skal prøve å huske på det i vanskelig stunder

Gammel 24-02-08, 22:31   #1023
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Trøster det vandrende naturgasskraftverket i Drammen...... og skjønner absolutt problemet. Jeg vet ikke hvorfpr det blir så galt, men luft har jeg også slitt med, i tillegg til diare!! Men jeg tror at jeg kanskje er allergisk for ett eller annet med hvetemel, uten at jeg har fått noen diagnose. I tillegg så er det Malitol, jeg vet ikke riktig, men kombinasjonen luft og diare er skummel

Heldigvis så fungerer det tålig greit nå.

Dere er så utrolig kjempeflinke og jeg trøster alle sammen. Dere må jo også huske på at ED er en KUR og ikke noe kosthold. Denne kuren skal gi oss en god start, og det fikk i alle fall jeg.

Jeg tror det var feil av meg å holde på med fase to lenger enn planlagt, og jeg fortsatte også da det sto stille. Da mistet jeg motet. Det er vel ikke for ingentig at legen sier 20 dager på fase 1 og 40 dager på fase 2. Dette er jo individuelt da, men jeg tror ikke at det hjeloer meg noe å ta 60 dager på fase 2.

Selvsagt er det både lurt og flott hvis det fortsatt virker, så da er det bare å stå på.

Gammel 24-02-08, 22:38   #1024
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Sitat:

... her klager vi ferskingene... flaut med tanke på hvor flinke disse "gamle" er

Ha ha, den var god. De gamle sliter fælt og sitter stumme av beundring for ferskingenes bragder hvis vi ikke ramler av lasset da, slik som jeg..

Gammel 24-02-08, 22:44   #1025
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Ha ha, den var god. De gamle sliter fælt og sitter stumme av beundring for ferskingenes bragder hvis vi ikke ramler av lasset da, slik som jeg..

tøysejenta (kan ikke drive å kalle alle tullehøna nå når vi har ei som "heter" det) Du har da gjort MASSE... og du er så flink til å finne på mat og greier og se løsninger og ja... gudene veit hva du ikke kan... Det som er skuffende... er ikke hvordan du gjør dette, men hvordan det IKKE virker på deg

Sist redigert av Distrea : 24-02-08 kl 22:44. Årsak: *leif*
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.