Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Denne gangen SKAL jeg klare det- Emblas kamp mot kiloene

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-02-08, 09:10   #26
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Denne gangen SKAL jeg klare det- Emblas kamp mot kiloene

Opprinnelig lagt inn av Embla, her.

De prøver forresten også å friste meg med fastelavnsboller, kaker og andre godsaker, men jeg har vært standhaftig og har klart å stå imot så langt

Ja, dette er en klassiker. Det å ha det "moro" på andres bekostning. Det å skulle få noen til å sprekke og mislykkes. En merkelig ewaksjon dette, men det er "opplest og vedtatt" at tjukke/overvektige kan ertes og herjes med.

Men mest av alt er det vel kollegenes egne svakheter som skal skules. Men ille er det.

Jeg vet det er tungt, men du må heve deg over det. La det gå inn det ene øret og ut det andre. Det vil på sikt gi seg.

Etter noen forsøk vil det ikke lenger være morsomt.

Se fremover, husk at det å lykkes er den ultimate hevn!

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 10:52   #27
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

God morgen!
Ja noen bare må ha det moro på andres bekostning,
men jeg tror at under noen av kommentarene ligger en
liten sjalusi, kanskje de har ting de ville ønske å mestre selv, som de ikke klarer. Kanskje ikke slanking, men røykekutt, rydding, penger osv.

Så prøv å ikke bry deg, vær stolt over hva du har klart så langt,
og tipp nesen i sky

Ønsker deg lykke til videre

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 13:09   #28
Embla
Juniormedlem

Embla sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Embla er på en erverdig vei

Uffda, det var ikke meningen at det skulle høres så ille ut Det kollegaene mine driver med er rett og slett uskyldig småerting og jeg tar det slett ikke ille opp, synes faktisk det er litt morsomt og det gjør de også De erter meg ikke for å gå over til lavkarbo, det synes de faktisk det står respekt av og de har flere ganger sagt at de støtter meg fullt ut der. Kollegaene mine er utrolig koselige og hjelpsomme mennesker, så de ville ikke sagt eller gjort noe i negativ betydning. Litt erting forekommer oss i mellom til daglig og det er aldri noe vondt ment.

Ble derimot litt skuffet over min mors reaksjon da hun ringte fra Østerrike i går kveld. Fortalte henne om all den nye og gode maten jeg hadde laget. Tenkte hun ville bli fornøyd med at jeg tross alt lager min egen mat fra bunnen av i stedet for å ty til frossenmat som settes rett i ovnen, men neida.....da fikk jeg høre at "det høres jo ikke så veldig sunt ut da", fordi jeg bruker såpass mye kjøtt og egg. Får mest lyst til å vri rundt halsen på folk som er så fastlåst i sine gamle overbevisninger at alt som bryter med deres forestillinger om hvordan verden fungerer blir sett på som reinspikka sprøyt. Hvordan kan noen vite at lavkarbodiettene ikke fungerer når man ikke har prøvd dem selv??? Argh....slike skeptiske besserwissere gjør meg sprø!! Selv synes jeg et åpent sinn er en fin bil.

Jeg er også enig i at det på en måte er opplest og vedtatt at kraftige mennesker kan plages og herjes med og dersom noen reagerer får de høre at de "stakkarslige overvektige" kun påtar seg offerrollen og tror de kan ligge på sofaen og stappe i seg chips og snop uten å løfte en finger. Og senest i dag ble jeg vitne til en debatt hvor det ble foreslått at overvektige kunne betale ekstra på flyet dersom de ville ha med seg like mye håndbagasje som andre(fordi de selv veier mer, ergo bør de få ta med seg mindre bagasje). Jeg blir bare så rasende når jeg hører uttalelser av det slaget, slike folk burde blitt deportert til en øde øy

Nå er det endelig helg og jeg har spist deilig ostelasagne til lunsj. Kostet på meg en liten Freia Premium også, selv om jeg lovet meg selv dyrt og hellig at jeg skulle holde meg borte

Noe av det jeg så langt synes er vanskelig med å omlegge kostholdet er at jeg tenker mye på mat og at jeg må spise SELV OM jeg ikke er sulten i det hele tatt. Jeg blir fortere mett fordi jeg fokuserer mer på riktig kost, men på samme tid blir jeg forfulgt av de gamle tvangstankene som tilsier at jeg skal være sulten og at jeg derfor må småspise hele tiden.

Satser dog på at dette går over og skal jeg være helt ærlig er jeg litt småstolt over meg selv Til tross for at jeg ikke har lagt 100 % over til lavkarbo denne uken har jeg kommet et langt steg på veien i forhold til hvor jeg stod for kun en uke siden.

Lånte en bok om Atkins-kuren, en om hvorfor man bør kutte karbohydrater og en som heter "Tenk deg slank"(handler om hvordan man kan innstille tankegangen på det å endre kosthold) på biblioteket så nå har jeg masse lesestoff til helgen....

Riktig god helg alle sammen

PS: Siste dagen på detox i morgen

Sist redigert av Embla : 01-02-08 kl 13:15.
Embla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny i gamet- vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 21:41   #29
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Embla, her.

Takket være mat som for det meste er protein- og fettholdig + grønnsakene føler jeg meg utrolig mett etter hvert eneste måltid. Og mellom måltidene har jeg ikke engang lyst på mat!!! Jeg er rett og slett så mett flere timer etter hvert måltid at det å putte noe i munnen nærmest blir utenkelig. Dette kommer fra en som konstant pleide å småspise tidligere og som knapt nok kunne sette seg foran pc'en uten å få lyst på noe å putte i munnen. Gleder meg virkelig til fortsettelsen og håper den blir minst like lovende som starten

Nettopp! Dette blir bra!

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.