Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Den store vanntråden

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-01-08, 16:17   #51
lillestine
Medlem

lillestine sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: by i ly...
Alder: 51
lillestine er en juvellillestine er en juvellillestine er en juvel

Sv: Den store vanntråden

Jeg har i alle fall blitt mye flinkere til å drikke vann! Det hjalp godt å lese om hvorfor man skal drikke nettopp vann og mengden vann, god motivasjon. ellers syns jeg det går greit å fyll en halvlitersflaske som er blitt min venn
Og så hjelper det å tenke på vannet som "vannet - det som skal ta bort fettet for deg" - en av dine beste venner!!!(litt sånn indianer-navn på vannet, altså..., sære, sære stine)
Når jeg ser min venn vannflaska tenker jeg "vann, ja!" og så drikker jeg en sup. Da blir det automatisk mindre av annen drikke som Megvel var inne på. Tror jeg er oppe i 3 liter pr dag nå, hittil i dag 1 liter vann, 2 gl PM, skal drikke nå før sen lunsj og så til middag og kvelden foran tv-n.

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 18:31   #52
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Er så langt på min tre og halvte liter!! Ikke verst. Jeg drikker dessuten rødvin i dag, for min spas fyller år, så da blir det sikkert mye mye vann i tillegg til det jeg har drukket. Fem liter er mitt største registrerte antall, og egentlig litt i overkant, men det går jo ned!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 01:12   #53
lillestine
Medlem

lillestine sin avatar

Hvor: by i ly...
Alder: 51
lillestine er en juvellillestine er en juvellillestine er en juvel

Til tross for vannforbud fra kl 12 drakk jeg i dag hmmmmmmmmm, må bare regne etter:
ca 2,5 liter vann
ca 1 liter PMax (bare måtte, tygger!!! tabletter og må ha PM for å klare smaken...)
Men da er det tross alt ca 3,5 liter til tross for midlertidig forbud (pga operasjon)

lillestine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 01:44   #54
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Altfor dårlig i dag, litt over 2 liter. Har influensa, så alt har gått litt på halvtolv i dag. Sov til 1130, og på de timene pleier jeg jo å klemme nedpå flere liter vann allerede. Håper på stigende form og bedring til i morgen.

Gammel 09-01-08, 06:57   #55
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Tror ikke pepsi max, eller andre typer brus, kaffe, eller te for den saks skyld kan regnes med, ikke en gang farris. Jeg vet for lite om dette, men mener at det ikke tas opp i kroppen på den måten vann gjør.

Herre min hatt! Jeg drakk seks liter vann i går! Det er personlig rekord, men som sagt, hubbyen fylte år, det gikk med en del rødivn, og jeg prøver å drikk mest mulig vann til hvert vinglass, og vinglassene telte fem i går, ergo; veldig mye vann! Hoi! Tre liter er fortsatt optimalt, jeg har ingen planer om å tyte i meg det dobbelte som en daglig forteelse, selv om jeg i dag nok har mer behov for vann enn jeg pleier

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 09-01-08, 07:08   #56
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 53
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Ja seks liter har jeg IKKE drukket nei (gærning!)
Men tre ble det nok!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 07:34   #57
Brimstone
Seniormedlem

Brimstone sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Jeg får i meg (som regel) 2 til 3 liter på jobben (aircondition tørker meg ut) og sikkert 1 til 2 liter om kvelden nå som det er så varmt. Jeg pleier å dra med meg vannflaska overalt, til kollegaers og sambos gremmelse (dvs de gjør narr av meg, men det driter jeg glatt i )

Gammel 09-01-08, 08:43   #58
TattyTeddy
Medlem

TattyTeddy sin avatar

Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 45
TattyTeddy er ny på veien

har vært flink nå etter nyttår..
har flaske som tar 1 liter, drikker 3 l pr dag.. noen ganger blir det 4..

TattyTeddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 23:22   #59
Ciss
Seniormedlem

Ciss sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 61
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Har den store vanntråden allerede tørket inn?
Vel, jegprøver meg på gjenoppliving og rapporterer om 3,6 liter i dag

Gammel 14-01-08, 23:34   #60
Brumm
Medlem

Brumm sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oppland
Brumm er ny på veien

Ikke mer en 1,2 liter i dag. Må skjerpe meg.

Velkommen inn i min journal!
Brumm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram-heller mot Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 23:39   #61
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

4,2 liter

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 23:48   #62
Brumm
Medlem

Brumm sin avatar

Brumm er ny på veien

Hvordan får dere i dere så mye vann. Bor dere på do eller??

Brumm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg fram-heller mot Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 23:50   #63
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Brumm, her.

Hvordan får dere i dere så mye vann. Bor dere på do eller??

Super på en imsdalsflaske jevnt hele dagen

Litt dogåing blir det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-01-08, 23:54   #64
Ciss
Seniormedlem

Ciss sin avatar

Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Jeg syns det går ganske greit de dagene jeg er ute på jobb. Da har jeg milepæler; 0,5 liter til frokost, fyller opp min 0,7 flaske minst 3 ganger i løpet av arbeidsdagen (kl 8, 11 og 13), og drikker minst 0,5 l til middag. Utover dette får det bli som det blir. Men helger og hjemmedager er en utfordring!

Gammel 14-01-08, 23:59   #65
Brumm
Medlem

Brumm sin avatar

Brumm er ny på veien

Har dårlig tilgang på toaletter på jobben, må stoppe i skogkanten da i såfall. Kan oppstå pinlige situasjoner.

Gammel 15-01-08, 00:00   #66
Ciss
Seniormedlem

Ciss sin avatar

Det høres trasig ut

Gammel 15-01-08, 00:40   #67
terry
Medlem

terry sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 58
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Blir vel 3-4 liter om dagen. Men det er p.g.a. vivitex. Tror ikke jeg hadde klart å drikke så mye uten. Med vivitex rensing av vannet går det av seg selv. Var oppe på nærmere 5 liter i begynnelsen.

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 08:26   #68
Skrible
Medlem

Skrible sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Har litt trøbbel med å komme over 2 -2.5 liter om dagen - det virker som den naturlige grensa, siden jeg driver og super på vannflasker heeele dagen. Siste litern kommer kanskje når det blir litt varmere i været, eller så må jeg bli mer kreativ!

Gammel 15-01-08, 12:00   #69
sma
Seniormedlem

sma sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 47
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Uff, jeg drikker alt for lite vann.
*løper og henter ei flaske*

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 15-01-08, 23:11   #70
Brumm
Medlem

Brumm sin avatar

Brumm er ny på veien

2,1 liter i dag, det kommer seg.

Gammel 16-01-08, 07:39   #71
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Det går veldig mye vann om dagen. Ligger jevnt på ca fire liter, men så er jeg helt klart i ketose igjen, og da kommer tørsten!!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 17-01-08, 15:39   #72
TBird
Juniormedlem

TBird sin avatar

Hvor: Lunner
Alder: 56
TBird er ny på veien

overkant av 3L pr.dag her

TBird er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 04:36   #73
Tomsverden
Medlem

Tomsverden sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Asker/Oslo
Alder: 42
Tomsverden er på en erverdig vei

Har vel drukket sånn ca 2,5 liter vann idag. I tillegg til det vannet jeg blandet ut proteinshaken min med. Og ca 3 kopper grønn-te med mint

Gammel 29-09-10, 15:25   #74
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Jeg har faktisk blitt mye flinkere til å drikke vann. Ligger rundt 3 liter til dagen og det er mer enn nok for meg iallefall :-)

For mye vann er jo heller ikke bra. Så jeg prøver å ligge midt i mellom, ikke for lite og ikke for mye, men sånn passe!

Gammel 29-09-10, 15:29   #75
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Savner vann jeg... Skulle ønske jeg kunne drikke mer væske enn 0.8 liter pr dag... Jeg suger på isbiter når jeg er tørst!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den Store Matvaretabellen. KaizaMaria Bøker om ernæring og helse 2 27-12-07 01:22
Den store gåtetråden! guro Livets lyse side 69 14-11-06 09:23
Hva slags forhold har du til kroppen din? Merete A Fysisk og mental helse 36 24-10-06 14:55
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Den store tråden for fest, lek og moro guro Generell diskusjon 2 02-02-05 16:17

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.