Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Støttegruppe fra oss det går sakte med!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-10-07, 22:27   #26
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Støttegruppe fra oss det går sakte med!

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Jeg hadde sikkert gått rundt og ringt på og spurt om å låne doen hos folk de fleste har jo en vekt der

HÆHÆHÆÆÆ!!!! DRIIIIITBRA!!!!!
(Nå må du ikke sette meg på syke, syke ideer her, Distrea....)

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:32   #27
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

ps. Jeg trener IKKE og har fin nedgang nå. Ca en kilo i uka ned. Da jeg trente gikk jeg nesten ikkeno ned... HYSJ! Ikke si noe til Torkil, han kommer til å kaste meg ut av forumet på livstid for å si noe sånt...

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:36   #28
Dadda
Medlem

Dadda sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

1 KILO UKA !? uten trening !??
Kan du sende meg dagsdietten din ??

Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:38   #29
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Alder: 60
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Ikke si noe til Torkil, han kommer til å kaste meg ut av forumet på livstid for å si noe sånt...

Du slipper å være redd for at han kaster deg ut av forumet siden det ikke er han som eier dette forumet. Han har ett eget forum på www.ketolyse.no, men heldigvis så tar han seg tid til å komme hit å svare.

Og jeg skal ikke si noe til han. He he

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 22:42   #30
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dadda, her.

1 KILO UKA !? uten trening !??
Kan du sende meg dagsdietten din ??

Jepp. Alltid mer fett enn summen av karbo+protein.
Er vel egentlig Skaldeman, det da. Vurderer seriøst å kalle kostholdsfilosofien min for Torkil Skald. Litt norrønt det, liksom

Gammel 10-10-07, 22:57   #31
Multi
Medlem

Multi sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Multi er ny på veien

Jeg vil gjerne være med her ja.

I starten gikk jeg fort nok ned men nå har jeg stått stille, dvs opp og ned i en måned. Er kanskje ikke av de som har slitt lengst, men motivasjone er nært et bristepunktet (svak sjel...) - og jeg lengta langt etter ChokolateChipCookiesen på flyplassen nettopp (har ikke sjelt et sekund mot slikt tidligere, så her trengs nødhjelp!!!

Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 23:09   #32
wander
Medlem

wander sin avatar

Hvor: Drammen
Alder: 54
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Multi, her.

Er kanskje ikke av de som har slitt lengst

Men, det har vel ikke noe å si... hvor lenge man har slitt. Slite er slite, vil jeg si...

Men, jeg tror jeg skal kopiere metoden til Nicpins... spise enda mer Cocosa... er bare redd for at magen skal protestere om jeg bare spiser det uten mat i tillegg...

Noen her som kan svare på det? Om det sannsynligvis går greit å bare dytte innpå med Cocosa gjennom dagen...

Gammel 11-10-07, 00:38   #33
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Her er jeg med!

Har holdt på siden 2. juli, men har kun gått ned de tre vannkiloene og noen ubetydelige cm. Syns jeg har stått stille altfor lenge nå. Og da mister jeg motivasjonen og dytter i meg ting jeg ikke bør, og så er jeg like langt.

Nå niller jeg denne uken, så får jeg se om det har noen effekt. Foreløpig renner det av vann, men jeg er enda ikke under den vekten jeg har stått på de siste ukene.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 09:54   #34
Tittentei
Seniormedlem

Hvor: Utenfor Bergen
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Veiet meg idag etter turen igår og ned 900 gram jippi - så kanskje det ikke er turgåingen likvel... herregud kan jo bli frustrert av mindre enn dette he he.... analyserer jo alt man gjør/ikke gjør/spiser etc. jaja....

Nå skal jeg passe på at jeg drikker nok vann, trimme litt mindre, så får vi se hva som skjer. Skal ihvertfall ikke spise mer pasta!

Hvor mye cocosa kan vi spise iløpet av en dag? nå spiser jeg 2 ss, men kanskje jeg skulle spist 1 ss til hvert måltid? hva tror dere?

Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 09:56   #35
Tittentei
Seniormedlem

Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Jepp. Alltid mer fett enn summen av karbo+protein.
Er vel egentlig Skaldeman, det da. Vurderer seriøst å kalle kostholdsfilosofien min for Torkil Skald. Litt norrønt det, liksom

Kan du ikke skrive litt her hva du spiser??? please, tusen takk du er snill

Gammel 11-10-07, 10:12   #36
sjokoman
Medlem

sjokoman sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Her vil jeg også være med. Vekten står bom stille etter fin nedgang(16kg,fra 1.juni) stått stille i over en måned nå, og gått litt opp og ned igjn. Men ikke videre ned. Nå har jeg begyndt forfra igjen, altså me den maten jeg spiste i begynnelsen så får vi se.
Hva er det der cocosa greiene dere spiser, olje inn med skje????

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:22   #37
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Alder: 47
Tussi jenta er ny på veien

Jeg er allergisk mot cocosa jeg da.

Så tror og jeg får litt for lite fett. Men bruker masse smør da.

Kjenner så godt til den og miste motivasjonen og starte og spise noe man ikke skal. Har klart meg bra nå foreløbig.

I går gikk jeg jo opp 600 g, i dag ned 700 g. Har gått ned 200 g fra mandag, er jo ned så skal være fornøyd med det.

For meg er det her en livstil og, eller ketolyse er vel en kur, men jeg skal jo senere leve lavkarbo resten av livet. Og man må unne seg noe godt innimellom hvis ikke er det nok lettere og sprekke.
Jeg har atkins sjokolade og baconsnacs som kos. Også gode middager med fløte og masse annet snadder.

Men nå niller jeg for og se resultater og håper jeg klarer det til jeg kommer under 75 kg, men får se hvor flink jeg er.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:30   #38
reidun50
Medlem

reidun50 sin avatar

Hvor: Alta
Alder: 68
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Dette er vel forumet for meg også!

Kjedelig å ikke gå ned når en er så "flink".

Gikk ned 8 kilo fra 4. juni til beg. av september. Sto nesten stille i fire uker ca (ned og opp og ned noen hundre gram). Så hadde jeg bursdag og spiste kaker (ikke mye, men sikkert for mye) 20-22 sept, og siden har dette vært PYTON!!!! Humøret dalte, formen var dårlig, trivdes ikke med dette, men dette forumet hjalp meg over den verste kneika!!!!

Har holdt fast, men ser at når jeg tar en halv bolle eller en liten sjokolade eller noe annet "digg" (av og til), blir kroppen i bedre form og humøret blir bedre, OG vekta rører på seg.

Også må jeg passe på å drikke NOK vann!!!

Har nå gått ned totalt 9 kilo på vel fire måneder. Syns ikke det er mye å skryte av, men på den annen side: De hadde ikke forsvunnet om jeg ikke hadde starta med Ketolyse!!!

Mål: Midje???
1.delmål: Kanskje 85 kg (minus 20 kilo)
Men viktigst for meg at det går litt innover i midja!
reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:51   #39
Tittentei
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av sjokoman, her.

Her vil jeg også være med. Vekten står bom stille etter fin nedgang(16kg,fra 1.juni) stått stille i over en måned nå, og gått litt opp og ned igjn. Men ikke videre ned. Nå har jeg begyndt forfra igjen, altså me den maten jeg spiste i begynnelsen så får vi se.
Hva er det der cocosa greiene dere spiser, olje inn med skje????

Først av alt, du har jo vært kjempeflink og gått ned masse, grattis Kjøper cocosa på helsekosten sånn extra virgin bruker jeg. Min mann spiser den som den er,litt sånn tykk konsistens, mens jeg setter den et sted hvor den smelter så blir det flytende. Da tar jeg 1 ss skje og spiser ja, men skylder ned med vann da, for er ikke så glad i kokos smaken.

Gammel 11-10-07, 11:44   #40
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Opprinnelig lagt inn av wander, her.

dytte innpå med Cocosa gjennom dagen...

Ehh...men hva er cocosa for noe da?
Jeg dytter bare opp fettandelen med meierismør, majones og seterrømme, jeg da... Er nok litt enkel.

Gammel 11-10-07, 11:56   #41
SusieBlues
Seniormedlem

SusieBlues sin avatar

Hvor: Bislett
Alder: 48
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

For en fin tråd!
Jeg ønsker som alle andre at resultatene kommer raskere..

Skulle ta Tanita-test på treningen for noen dager siden og tok meg selv i å tenke at jeg ikke burde ha tatt den slurken med vann først, for da ble jeg tyngre.. Kanskje litt for opptatt av kiloene noen ganger..

Jeg liker veldig at folk kommenterer at de går ned i størrelse, selv om de ikke går ned i vekt. Og alle er vel enig i at hvis vi er fornøyd med sluttresultatet utseendemessig og helsemessig, så er ikke slutt-tallet det viktigste. Vi er jo alle forskjellige i forhold til beinbygning og slikt.

Synes vi er flinke som holder oss til lavkarbo selv om vi ikke nødvendigvis raser ned i vekt. Står respekt av oss som ikke gir opp, synes jeg!

SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 12:08   #42
wander
Medlem

wander sin avatar

Hvor: Drammen
wander har en fantastisk aura rundt segwander har en fantastisk aura rundt seg

Ehh...men hva er cocosa for noe da?
Jeg dytter bare opp fettandelen med meierismør, majones og seterrømme, jeg da... Er nok litt enkel.

Cocosa er kokosfett... det smaker kokos - og har konsistens som delfiafett - den blir flytende ved 24 grader.

Jeg har så lyst til å smelte sjokolade og ha i Cocosa, for da får jeg kokossjokolade.

Jeg syns det smaker godt jeg da, med Cocosa. Og hver gang jeg tar en stor t-skje så koser jeg meg.

Gammel 19-10-07, 08:23   #43
Dadda
Medlem

Dadda sin avatar

Dytter litt på denne for å se hvordan det går med dere alle !? Her går det fryktelig tregt......på stedet hvil og det selv etter mange dager med omgangsyke

Ønsker dere alle en fin dag

Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 08:24   #44
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Går veeeeeldig tregt her også!! Men jeg går da ikke opp i hvertfall.

LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 08:26   #45
Dadda
Medlem

Dadda sin avatar

Hei LilleRosin vi får bite tennene sammen og holde ut trener du? jeg lurer på om det er det som skal til nå !? litt for lite bevegelse her er jeg redd...

Gammel 19-10-07, 08:28   #46
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Jeg prøver å enten gå, eller sykle ca. 30 minutter pr. dag. Men den siste uka har jeg vært forkjølet, og trøtt/slapp. Har ikke orket noe. På mandag lurer jeg sterkt på å gå over til Fedon. Kanskje jeg får litt mer energi da.

LilleRosin sin journal
Gammel 19-10-07, 08:34   #47
Tussi jenta
Seniormedlem

Tussi jenta sin avatar

Alder: 47
Tussi jenta er ny på veien

Dadda kjempefint du dyttet denne opp igjen!

Jeg gikk jo ned 2,7 kg på de to ukene jeg nille og kjempefornøyd med det. Men har gått over til fedon og gått opp 1,3 kg. Så da er jeg tilbake til et tall som jeg har sett i en 5 ukers tid nå, så det skal ikke gå fort.
Men håper det bare var vann opp på fedon som snart blir borte igjen.

Lille rosin jeg har fått mye mer energi på fedon! Og det er bra for det trengte jeg med en på 6 mnd som jeg må ta meg av.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 08:37   #48
Dadda
Medlem

Dadda sin avatar

Så flink du er ! 30 min pr dag er jo veldig bra. Blir litt mye bilkjøring på meg. Hadde fri noen dager og var bortreist-da fikk jeg gått masse. Til min store glede var jeg mye lettere til bens enn det jeg var før. Men vel hjemme igjen er gamle rutiner på plass med en gang
Fedon er sikkert ikke dumt det heller. Jeg har ingen helt fast filosofi tror jeg...reduserer antall karbohydrater, spiser masse salat og endel proteiner. Fett i dressing og til steking. Veier ikke salaten, men tror jeg ligger på Atkins nivå. Sikkert noe ensformig diett, men jeg synes det er vanskelig å være kreativ hver dag.

Gammel 19-10-07, 08:37   #49
LilleRosin
Seniormedlem

LilleRosin sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tussi jenta, her.

Lille rosin jeg har fått mye mer energi på fedon! Og det er bra for det trengte jeg med en på 6 mnd som jeg må ta meg av.

Høres bra ut!

Men kjedelig at du har gått opp 1,3 kg da! Håper virkelig at det bare er vann. *krysser*

Vet ikke om jeg tørr å gå over til Fedon jeg...... *nervøs*

LilleRosin sin journal
Gammel 19-10-07, 08:40   #50
Dadda
Medlem

Dadda sin avatar

2,7 kilo på nilling !! så flott Tussi jenta !!!! jeg mistet ingen kilo....gikk opp og ned, opp og ned bare.
Sikkert bare vann med Fedon- hvis det ikke er hormonellt da? Energi kunne jeg også trenge! Kjenner ikke det kicket som Torkild ketolyse snakker om

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 12:33
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:53.