Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

THEs dagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-08-07, 17:26   #351
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
THE er ny på veien

Sv: THEs dagbok

Jentetur var bra, fantastisk vær i går, så vi lå på svabergene og slarvet hele dagen, litt kleine med brusen ved vår side. De andre harva nedpå smågodt og sjokolade, jeg klarte meg relativt fint, spiste en hel mørk sjokkis, 100 g. i løpet av helgen, og igår knakk jeg på melkesjokoladeberget også. Spiste sikkert 8 ruter, det er vel nesten en halv, altså nesten 100g. = 50 eller mer karber. Men men. Merket at vannet satte seg i hendene med en gang. Ellers drakk jeg tre halvlitere Lite tuborg, dvs fem ganger tre karber, og ellers hvitvin. Alt i alt greit nok, føler jeg, selv om det ble melkesjokolade som ikke var planlagt. Sånn er det av og til.

Har følt meg veldig bra, ikke sulten, ikke altfor klein (vi la oss klokken seks....), men det er jo også deilig å komme hjem når man har tre nydelige små som sier de har savnet meg!!! Imorgen er det ny jobb, det blir spennende, drakk derfor minimalt i går, en halvliter og ett glass vin.

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 20:35   #352
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Høres ut som en flott helg Synes du klarte deg bra matmessig jeg!

Lykke til i ny jobb i morgen

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 03:30   #353
Ani
Gjest

Så flink du har vært!!! Hvordan gikk det med nye jobben da??

Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 14:53   #354
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Sniker meg til å skrive en kjapp melding fra jobben!

Skal si det var sjokk å begynne i full jobb! Kommer nok ikke til å kunne skrive så mye eller være så mye her inne.

Men tror virkelig jeg har havnet på rett sted. Veldig spennende arbeidsoppgaver.

Tilbake til før helg vekt, og klart meg fint. Sykler til og med til jobben idag, men det er bare nedover, så det er på vei hjem det blir en kneik, he he.

Så langt alt fint!

Gammel 21-08-07, 16:01   #355
Hedda:)
Seniormedlem

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Gratulerer så mye med ny jobb? Hva jobber du med (dette må du selvsagt ikke svare på om du ikke vil ).

Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 17:53   #356
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Jeg har begynt å jobb igjen jeg også, etter ett år som sykemeldt...
Litt sjokk her og gitt, men det går seg til!..
Jeg trives kjempegodt!!!

klem

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 19:52   #357
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Jeg har begynt å jobb igjen jeg også, etter ett år som sykemeldt...
Litt sjokk her og gitt, men det går seg til!..
Jeg trives kjempegodt!!!

klem

Jeg mener at det er en velsignelse å kunne være i jobb, etter tildels å ha vært sykemeldt under svangerskap. Jeg misunner ingen som er trygdet, eller hjemmefruer, faktisk. Det passer rett og slett ikke for meg. Men hvis du spør om ideell arbeidstid, så ville jeg svart 6-7timer og fri hver fredag...

Og Hedda, jeg jobber med ulike problemstillinger ift rus, og har gått fra en veldig praktisk jobb til en skrivebordsjobb. Det er veldig bra for meg, og mer i tråd med utdannelsen min, hovedfag i et samfunnsvitenskapelig fag.

Gammel 21-08-07, 21:34   #358
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Høres ut som en spennende jobb Ha en fin kveld.

Gammel 22-08-07, 02:55   #359
Ani
Gjest

Ja det hørtes ut som en spennende jobb. Håper du vil trives!! Lykke til.

Svar med sitat
Gammel 25-08-07, 20:00   #360
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Er helt utslitt etter jobbuke!! Det er veldig gøy, og jeg tror jeg passer veldig godt til jobben, men er jo ikke vant til å være så konsentrert lenge om gangen. Og det er uvant å være lenge borte fra barna, men sånn er det jo engang. Har heldigvis bare 7,5 timers arbeidsdag.

Sykler til jobben, så får meg 35-40 min. sykkeltur hver dag, og det er jo ikke dårlig når hele veien hjem er oppover.

Og det er heldigvis bra kantine med salatbar og muligheter for å kjøpe laks og eggerøre, skinke, ost, etc. Trenger ikke forklare hvorfor jeg ikke spiser brød da. På den forrige jobben lurte alle på hvorfor jeg bare spiste salat... Er ikke sulten, er altfor busy til å rekke det.

Har klart meg sånn nogenlunde matmessig, men får ikke tid til å føre inn alt hver dag. Vekten har jeg ikke sjekket, men har vært fullstendig full av vann noen av dagene. Vet ikke helt hvorfor.

Idag har jeg spist: To bars, en halv pudding, en ferskendessert, to skiver skinke og en babybel, to kjøttkaker, salat, et par tre asparges, og nå er jeg jommen sulten igjen. En pudding blir det i allefall, og litt gele fra Confecta, den er mye bedre enn Heistads. Og en rute 70%, og ca. tre eller fire kaffer med melk..

Det er for lite grønt, men har vært for sliten til å gjøre noen anstrengelser i matveien.

Gammel 27-08-07, 09:05   #361
Ani
Gjest

Så flink du er til å sykle til jobben! Du kommer til å blir skikkelig sprek!! Så bra du trives... det har utrolig mye å si.

Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:56   #362
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Så flott at du får kombinert trim når du skal til jobb, det er jo helt perfekt

Gammel 02-09-07, 20:29   #363
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Hei her går det lenge mellom hver gang jeg får logget meg på!! Når jeg blir mer innkjørt i jobben tør jeg vel ta en liten surf i ny og ne...

Matmessig har ikke vært flink denne helgen, spist endel sjokolade, 26o gram. for å være nøyaktig, og litt is. Og har idag forspist meg på bolognaisesaus med parmesan, og det er lenge siden, veldig ubehagelig. Det verste er at jeg tenkte før porsjon nr. to "nå blir jeg sikkert overmett". Lenge siden sist jeg gjorde dette, må huske på at man må vente minst ti minutter med å forsyne seg for annen gang hvis man tror man kan bli overmett.. Resten av tiden har jeg vært flinkis. Spist litt yoghurt og bittelitt frukt også i helgen.

Fredag hadde jeg gått ned 300 gram, ikke allverden, men så lenge det går nedover, er jeg fornøyd. Tror kanskje det er litt mye melk for meg i all den kaffen jeg drikker, skal kutte ned på den og se om det raskar på vektnedgang. Og selvfølgelig bare ha slike helger en gang i blant. Har også vært skikkelig potte tett av forkjølelse denne uken, vært utrolig sliten, må legge meg ti hver kveld. Begynner å føle meg bedre, men er tett fortsatt.

Torsdag skal jeg til Sofie H., og får da svar på blodprøver vedr. thyroid, blodprosent etc. Får håper alt er enda bedre.. Bortsett fra vekten da, har ikke klart å komme helt 100% igang etter ferien, føler at jeg er på 80-90%. Altså ikke helt på trynet, men med forbedringspotensial. Nå er det to uker siden jeg begynte i ny jobb, så jeg håper jeg snart er mer på plass i meg selv..

Gammel 02-09-07, 21:19   #364
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Koselig at du oppdaterer litt her inne, lurte på hvordan det gikk med deg

Ser vi "sliter" litt med de samme tingene, ny jobb, ikke tid/tør surfe, vanskelig å komme 100 % i gang etter ferien også, men dette fikser vi!, fra og med nu!!!

Gammel 03-09-07, 00:16   #365
Ani
Gjest

Det er jo stor overgang for deg med ny jobb og greier så ting vil nok gå seg til etterhvert. Så lenge vekta peker riktig vei er det supert... gratulere med minus 300!!!

Ha en flott dag.

Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 21:19   #366
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Dere er nå gode å ha, da, jenter!!!

Er pottetett fremdeles, og idag hadde jeg virkelig lyst til å gyve løs på all den sjokoladen som av en eller annen grunn ligger her etter guttetur på seilbåten forrige helg (Det er hermed bekreftet - det er bare jenter som går amok på sjokkis og smågodt på tur, beviset har vi i huset...).

Skal til legen imorgen, det var nok det eneste som gjorde at jeg klarte å holde meg. Tok en ED-bar i stedet.

Ellers føler jeg at vekten er sakte på vei ned igjen, matmessig er jeg ganske flink, er på fase to omtrent, med litt i overkant av nøtter og ost som vanlig. Har kuttet ned på de beryktede kaffe lattene mine, tar en til frokost og blander med Laktolight resten av dagen (blir ikke mange kaffe da, gitt ). Så får vi se om det er veien å gå.

Så konklusjonen er at jeg spiser ganske greit, men at motivasjonen er litt i bånn akkurat nå, fokuset ligger på ny jobb og ikke meg selv.

Gammel 05-09-07, 21:41   #367
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Flott at du har klart å ta deg inn igjen, THE. Håper du blir litt mer motivert når du får vært hos legen. Viktig å ta hensyn til seg selv også vet du

Gammel 06-09-07, 20:30   #368
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Hei hjemme fra jobb idag, nå har det satt seg i bihulene. Må på jobb i morgen.

Idag: Kaffe latte, to kaffe lakto, sjokofrokost,
en yoplait yoghurt, brownies, en bar, en pudding, litt kalkun og tunfisk, tomatsuppe.
Tre sukkerfrie Mio, kan vi spise dem, mon tro? En boks cola light.

Legen sa at TSH hadde gått tilbake til normal, lave jernlagre, men ellers alt fint. mente jeg skulle ta 4-6 uker fase to, så fase tre, så tilbake igjen til fase to, at det var mest effektivt. Og så mente hun at jeg spiser muligens for mye nøtter, og det har hun jo rett i..

Så ikke noe nytt under solen, bra at tallene er fine, skal spise jern og kutte ut nøtter, får se hvordan det funker. Melken kunne også ha vært en brems, har jo allerede kuttet ned på den, får se hvordan det slår ut.

Er helt skutt, må køye nå.

Gammel 07-09-07, 03:22   #369
Ani
Gjest

Så bra det gikk fint hos legen. Stakkars deg som har blitt syk, du får ha rktig god bedring!!!! Og god helg til deg.

Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 09:12   #370
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

God bedring, The. Håper du er litt bedre nå

Gammel 10-09-07, 13:58   #371
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 50
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Hei
Så flink du er som er tilbake til vekta før ferien!
Ja nå er jeg og i gang igjen... skal til legen og veie meg i morgen...
Gleder meg til jeg ser 70 tallet ja
Kos deg på jentetur

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 11-09-07, 20:54   #372
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Hei hei, skal si det tar på å jobbe! Er helt utslitt når kvelden kommer. Idag bommet jeg på spisingen og spiste litt lite, og da sluknet jeg helt før jeg skulle sykle hjem, og måtte kjøpe en nød-Atkins-bar, og fikk utrolig vondt i magen. De er ikke helt gode, de der.

Så idag: Ferskendessert, kaffe latte, halv bar
Salat med litt kylling, litt reker. Ca. 50-80g.
En Atkinsbar
Ti-femten mandler (fy)
Litt kjøttdeig og kål. To appelsinbåter.
En rute sjokolade, ca. 40g. ost.
En pudding som venter på meg og Greys...

Tror det hjelper å ikke drikke så mye kaffe. Men må være flinkere til å spise mer regelmessig, kan ikke ta sjansen på slike "downs".

Gammel 12-09-07, 13:57   #373
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

IDAG:
Kaffe latte, sjokofrokost, en halv bar.
Litt salat og suppe
En bar
En cappuccino

Sykler til jobben og masse frem og tilbake idag!

Gammel 12-09-07, 21:58   #374
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Flinke,THE Stå på

Gammel 13-09-07, 10:56   #375
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av THE, her.

IDAG:
Kaffe latte, sjokofrokost, en halv bar.
Litt salat og suppe
En bar
En cappuccino

Sykler til jobben og masse frem og tilbake idag!

og... resten av dagen...middag:kål og kjøttdeig, en fiskekake, salat, ca. 20g. mørk sjokolade, vispet krem, fy fy! Men var så søtsugen! En pudding.

En tur på en drøy time i bratt terreng, går med en venninne og vi skal gjøre det hver uke. Spiste litt mye igår, må kutte på alle disse ekstratingene og fokusere på en ren fase to. Dog lettere sagt enn gjort.

Idag: En kaffe latte og en ferskendessert. Nå er det snart lunsj og det rumler i magen..

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dagbok? mabe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 17-08-11 14:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.