Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Hoppet av ketolyse til fordel for Atkins

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-08-07, 15:29   #1
nystolen
Medlem

nystolen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 70
nystolen er ny på veien

Hoppet av ketolyse til fordel for Atkins

Kroppen min godtok ikke så mye fett som krevdes for å være i ketolyse, så jeg hoppet av den. Vurderer å prøve meg på Atkins istedet. Er det mindre fett der ?
Skal etterhvert låne noen bøker om dette. I mellmtiden er det noen som vet hvor mange gram karbo om dagen det anbefales ?
Hva er hovedforskjellen på Kelolyse og Atkns ?

(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 15:47   #2
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 65
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hoppet av ketolyse til fordel for Atkins

Jeg kjenner ikke så godt til Atkins, men vet det er inndelt i forskjellige faser.
Her kan du imidlertid lese litt om forskjellene på ketolyse og Atkins:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7330

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 17:00   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nystolen, her.

Kroppen min godtok ikke så mye fett som krevdes for å være i ketolyse, så jeg hoppet av den. Vurderer å prøve meg på Atkins istedet. Er det mindre fett der ?
Skal etterhvert låne noen bøker om dette. I mellmtiden er det noen som vet hvor mange gram karbo om dagen det anbefales ?
Hva er hovedforskjellen på Kelolyse og Atkns ?

Nei det er ikke mindre fett på Atkins. Og Atkins får så langt som å si at lavfett Atkins ikke funker. Det anbefales minst 20 gram karbo om dagen.
Les mer i linkene her:

Fase 1: Induksjon

Fase 2: Vedvarende vekttap

Gammel 20-08-07, 17:12   #4
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

På hvilken måte godtok ikke kroppen din fettinntaket?

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 18:04   #5
nystolen
Medlem

nystolen sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 70
nystolen er ny på veien

Gikk totalt 2 uker på kuren. Den første uke spiste jeg ikke nok fett og fikk ikke utslag på ketostixen. Den andre uka økte jeg fettmengden og fikk utslag. Men jeg følte meg kvalm ( det kan jeg leve med) og så fikk jeg sterke magesmerter (der galleblæra ligger ) under ribbeina på høyre side. Har fjernet galleblæra for mange år siden og aldri hatt vondt etter operasjonen, før nå sist uke. Stoppet mest pga smertene. Som forøvrig forsvant når fettmengden ble redusert.

(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 21:11   #6
Charmtassen
Seniormedlem

Charmtassen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 65
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Jeg har fortsatt galleblæra inntakt, men hadde akutt galleblæreinfeksjon for en del år siden (gallestein som hadde satt seg fast i gallegangen). Har gått på ketolysekuren med godt resultat tidligere, men husker at jeg fikk det jeg kaller "murring" i galleblæra (ikke anfall, men ubehageligheter - de som har hatt det vet hva jeg snakker om).
Hadde slik murring toppen et par dager, og så ble kroppen vant til kostholdet og murringen ble borte. Har hatt pause i kuren et par ganger, og har hatt samme opplevelse hver gang.

Holder du ut noen dager til så kanskje du opplever det samme. Det er verdt forsøket!
Lykke til!

Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 21:28   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

har man gallestein eller operert bort galleblæra bør man uansett gå veldig sakte frem for tilvvenning av fett. Men dessverre er det nok noen som ikke vil tåle det uansett.

Men verdt å prøve - det er det !

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Fra ketolyse til SB? Monix South Beach 2 20-02-07 09:08
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.