Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Svimmel og kraftløs og litt deppa

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-08-07, 11:50   #1
Sukkersøt
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2007
Sukkersøt er på en erverdig vei

Svimmel og kraftløs og litt deppa

Har holdt på med lavkarbo i to-tre uker nå. Det fungerer fint, egentlig, men jeg har siste uka vært fullstendig utmattet, kraftløs og svimmel. Det kan ha sammenheng med at det siste 5 ukene har vært et høyt tempo med mye stress, og at det nå har normalisert seg. Mannen mener det kan være omleggingen av kostholdet. Jeg skjønner at han kan tro det ettersom det sammenfaller i tid sånn omtrent.

Kan det være at jeg er i en uplanlagt ketose?
Er det bare en reaksjon på mye stress?
Er det en overgangsreaksjon på omlegging av kosthold?

Sukkersøt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja, si det.... Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 11:58   #2
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel og kraftløs og litt deppa

Får du i deg nok grønnsaker? Nok proteiner? Nok fett? Nok vitaminer? Nok vann? Får du nok søvn? Tar du tilskudd? Spiser du jevnt? Spiser du for lite, eller for mye? Er du sulten? Har du gått ned i vekt? Nok b-vitaminer? (deppa) D-vitamin? (stress) Når er du svimmel? Er du kvalm? Trives du med kostholdet?

Jeg vet ikke svaret på hvorfor du er svimmel, kraftløs og litt deppa, men det er iallfall mange faktorer som kan spille inn

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 19:08   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel og kraftløs og litt deppa

Opprinnelig lagt inn av Sukkersøt, her.

Har holdt på med lavkarbo i to-tre uker nå. Det fungerer fint, egentlig, men jeg har siste uka vært fullstendig utmattet, kraftløs og svimmel. Det kan ha sammenheng med at det siste 5 ukene har vært et høyt tempo med mye stress, og at det nå har normalisert seg. Mannen mener det kan være omleggingen av kostholdet. Jeg skjønner at han kan tro det ettersom det sammenfaller i tid sånn omtrent.

Kan det være at jeg er i en uplanlagt ketose?
Er det bare en reaksjon på mye stress?
Er det en overgangsreaksjon på omlegging av kosthold?

Du sier ikke noe om du følger en bestemt filosofi. Og uten å vite hva slags kosthold du har, - hvor mye du spiser av hva, - er det umulig å svare deg på hva som er årsaken til dine reaksjoner.

De kan være en sammenheng med høyt tempo og stress, - og bare det. Selv om det også kan ha med kosthold å gjøre. Om du er i ketose OG har hatt høyt temp og stress er det klart symptomene forverres. Om du spiser for lite og lar det gå for lange mellom måltidene er det også en ting som kan skape problemer. Om du spiser nok og ofte, men ikke RIKTIG - dvs. om du får i deg for lite næring, for lite av enten fett, proteiner eller grønnsaker - får du samme reaksjoner.

Men som sagt.... du kommer med altfor lite info til at det er mulig å gi deg oe konkret svar !

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Siden boka kommer til uka, trenger jeg litt hjelp ... lillekine Ketolysekuren 4 21-07-07 10:47
Nyt på nytt nalana Åpne dagbøker 26 21-11-06 14:16
Jeg skal øke litt på karbene.. manikken Lavkarbo generelt 11 25-05-06 14:06
Er litt svimmel ,dag3! geisha Induksjonen 3 11-08-04 22:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.