Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bistand til en Nutrilett'er

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-05-07, 11:34   #1
kinekine
Juniormedlem

Medlem siden: May 2007
kinekine er ny på veien

Bistand til en Nutrilett'er

Jeg vet at jeg antakelig ikke får noen støtte for min Nutrikur, men...
Hvis dere ser bort fra akkurat det, tenkte jeg å søke noen råd fra dere.

Jeg bruker nå 3-4 Nutrilettposer pr dag, i tillegg spiser jeg kjøtt eller egg til middag. Får jeg da fortsatt i meg for mye karbo?

Har gjort dette i en uke, og har gått ned 3 kilo på vekta.
Føler at jeg er godt i gang med Nutri nå, og vil gjerne fortsette, og trenger bare noen tips for å optimalisere dette

kinekine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 11:46   #2
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 55
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Bistand til en Nutrilett'er

Opprinnelig lagt inn av kinekine, her.

Jeg vet at jeg antakelig ikke får noen støtte for min Nutrikur, men...
Hvis dere ser bort fra akkurat det, tenkte jeg å søke noen råd fra dere.

Du ber oss se bort fra at du går på Nutrilett - og samtidig ber du om råd fra oss? Det var en merkelig kombinasjon.....

Legg om til lavkarbo!

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 11:48   #3
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 44
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sorry, men tviler på at du får noen råd om nutri-kuren din her inne annet enn å slutte med pulverkurer.

Gammel 14-05-07, 11:50   #4
kinekine
Juniormedlem

kinekine er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

Du ber oss se bort fra at du går på Nutrilett - og samtidig ber du om råd fra oss? Det var en merkelig kombinasjon.....

Legg om til lavkarbo!

ja, mener se bort fra at dere egentlig mener at jeg går på feil kur... Og hvis dere kunne gi et råd utifra å gjøre det beste utifra at jeg faktisk går på Nutrilett? Hva er det beste jeg kan gjøre hvis jeg absolutt vil fortsette min Nutrikur en stund til, men ønsker om mulig å optimalisere dette.

Hm..

Gammel 14-05-07, 11:54   #5
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 48
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Nutrilett er vel basert på kaloritelling!? Og det er ikke lavkarbo. Derfor er det vel nermest umulig å kombinere....

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 11:54   #6
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

ja, mener se bort fra at dere egentlig mener at jeg går på feil kur... Og hvis dere kunne gi et råd utifra å gjøre det beste utifra at jeg faktisk går på Nutrilett? Hva er det beste jeg kan gjøre hvis jeg absolutt vil fortsette min Nutrikur en stund til, men ønsker om mulig å optimalisere dette.

Hm..

Feil forum. Sorry.

Gammel 14-05-07, 11:56   #7
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 44
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Poenget er at du mister muskelmasse på disse pulverkurene.
Derfor er det i våre øyner umulig å optimalisere en nutrilettkur.

Gammel 14-05-07, 12:03   #8
kinekine
Juniormedlem

kinekine er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Poenget er at du mister muskelmasse på disse pulverkurene.
Derfor er det i våre øyner umulig å optimalisere en nutrilettkur.

Alt kan jo optimaliseres, dvs gjøre det beste ut av det i forhold til forutsetningen?

Nutrilett kombinert med bløtkake er vel værre en Nutrilett sammen med kjøtt, eller?

Dere som går på lavkarbo får vel også i dere noe karbohydrater?

Gammel 14-05-07, 12:11   #9
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Alt kan jo optimaliseres, dvs gjøre det beste ut av det i forhold til forutsetningen?

Nutrilett kombinert med bløtkake er vel værre en Nutrilett sammen med kjøtt, eller?

Dere som går på lavkarbo får vel også i dere noe karbohydrater?

Alt kan sikkert optimaliseres, men så lenge du spør om råd på dette forumet - så vil du nok ikke få noen råd du kan bruke. Eller du får ingen råd.

Folk som spiser lavkarbo spiser selvfølgelig karbohydrater, men det er ikke poenget. Saken er hva slags TYPE karbohydrater man spiser, og der er ikke Nutrilett på lista i det HELE TATT for å si det sånn.

Sånn jeg ser det - i følge denne saken, så har du to valg:

1. Fortsett med det du gjør, men ikke regn med å finne råd og støtte og applaus herfra

2. Sett deg inn i hva lavkarbo-kosthold er, vurder om det er noe for deg og sett i gang.

Uansett hva du gjør: Lykke til!

Gammel 14-05-07, 12:15   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Vi som går på lavkarbo har nok allerede prøvd alle "vidunderkurer".
Og har funnet ut at lavkarbomat retter opp kroppen vår innvendig på rette måten.
Vi teller karbohydrater og ikke kalorier. Vi spiser oss mette på feit og god mat. OG går ned i vekt( Les: fettet i kroppen blir borte, vi beholder muskelmasse.)

Å kombiner nutrilett og lavkarbo blir som to motpoler. Så derfor får du et godt råd fra meg: Kutt ut pulverdietten og fokuser på maten. Lær deg om lavkarbo, så skjønner du godt hva vi mener.
Lykke til med valget ditt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 12:26   #11
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Du har selvfølgelig rett i at det er bedre å spise så lite karbo som mulig i matmåltidene dine selv om du velger å bruke Nutrilett en stund til. Summa summarum minst mulig karbo må jo være best uansett.
Og kanskje du vil velge å fortsette med lavkarbo når du ikke vil bruke pulver mer. Og det er mer enn god nok grunn at du blir lei, ingen vits i å vente til du har oppnådd ønsket vekt, da det finnes så mange retninger innenfor lavkarbo at det helt sikkert er en du kan trives med og fortsette å gå ned i vekt i samme tempo hvis det er viktig for deg.
Det beste du kan gjøre er vel å lære mest mulig om lavkarbo mens du kombinerer pulveret ditt med lavkarbo-måltider, slik at du er klar til å konvertere når du blir pulverlei.

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 12:26   #12
kinekine
Juniormedlem

kinekine er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten, her.

Alt kan sikkert optimaliseres, men så lenge du spør om råd på dette forumet - så vil du nok ikke få noen råd du kan bruke. Eller du får ingen råd.

Folk som spiser lavkarbo spiser selvfølgelig karbohydrater, men det er ikke poenget. Saken er hva slags TYPE karbohydrater man spiser, og der er ikke Nutrilett på lista i det HELE TATT for å si det sånn.

Sånn jeg ser det - i følge denne saken, så har du to valg:

1. Fortsett med det du gjør, men ikke regn med å finne råd og støtte og applaus herfra

2. Sett deg inn i hva lavkarbo-kosthold er, vurder om det er noe for deg og sett i gang.

Uansett hva du gjør: Lykke til!

Ba jo ikke akkurat om applaus da.... Bare tenkte noen her viste en del om sammensetning av næringsstoffer, ogsåi de tilfellene hvor man ikke går "all the way"

Gammel 14-05-07, 12:29   #13
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Du har selvfølgelig rett i at det er bedre å spise så lite karbo som mulig i matmåltidene dine selv om du velger å bruke Nutrilett en stund til. Summa summarum minst mulig karbo må jo være best uansett.
Og kanskje du vil velge å fortsette med lavkarbo når du ikke vil bruke pulver mer. Og det er mer enn god nok grunn at du blir lei, ingen vits i å vente til du har oppnådd ønsket vekt, da det finnes så mange retninger innenfor lavkarbo at det helt sikkert er en du kan trives med og fortsette å gå ned i vekt i samme tempo hvis det er viktig for deg.
Det beste du kan gjøre er vel å lære mest mulig om lavkarbo mens du kombinerer pulveret ditt med lavkarbo-måltider, slik at du er klar til å konvertere når du blir pulverlei.

Ser vi la inn våre meldinger samtidig, så da ble vel jeg oversett tenker jeg!

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 12:32   #14
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Husk å få i deg nok proteiner!

Gammel 14-05-07, 12:46   #15
kinekine
Juniormedlem

kinekine er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Tusen takk for oppbyggende tilbakemelding.
Det var litt slik jeg tenkte. Jeg var utrolig demotivert og "hatet" kroppen min.

Etter en uke på nutrilett har vekten flyttet på seg, jeg ser at jeg har litt viljestyrke alikevel, og jeg har lest MASSE om lavkarbo for å finne en mer langvarig løsning.

Vi er alle ulike, og jeg tror faktisk ikke jeg hadde nok viljestyrke til å gå i gang med en ny måte å spise på der jeg var.

Men jeg nærmer meg... Så min plan var Nutri med sakte overgang til lavkarbo.

Igjen tusen takk for tilbakemelding Nalana. Jeg skal tilbringe masse tid her, og lære så mye som mulig, og finne motivasjon nok til å endre kostholdet - og jeg er på vei. I mellomtiden gjør jeg "alt feil" med Nutrilett, men for meg er det litt motiverende også, det handler tross alt mye om psykologi dette, og vi er alle forskjellige i hva som gir oss håp og styrke

Gammel 14-05-07, 12:55   #16
Dolly
Seniormedlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 43
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Trodde nutrilett inneholdt endel karbo...

Og det er jo ikke noe å bruke hvis man har tenkt å holde vekten..

Det er vel den letteste måten å jo-jo-slanke deg på

Kroppen får sjokk når du begynner å spise som et normalt menneske og vil legge på seg..

Hvorfor ikke holde deg til lavkarbo..

Det er jo ikke vanskeligere enn at man spiser når man er sulten bare man holde seg unna karber...

Tenk så ensidig nutrilettdietten er..

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 12:57   #17
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Siden nutrilett er en sultekur som vil i større eller mindre gradd klusse med forbrenningen din så vil du antagelig oppleve stopp, og i værste fall vektoppgang den første perioden du går over til lavkarbo. Noe som kan være utrolig demotiverende... Mitt råd er å kutte mest mulig ut pulveret med en gang, og gå over til mat i så stor grad som mulig. Kroppen er ikke skapt for å takle pulverkurer! Ta det fra ei som har "fucka opp" hele stoffskifteprosennen på sånt!

PS: Bare av nysgjerrighet, hvor stor del av ett nutrilettmåltiud utgjør karbohydrater?

Gammel 14-05-07, 13:07   #18
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Man kan jo bedrive litt skadebegrensning i en overgangs/tilvenningsperiode.

Kinekine: Kan du skrive inn hvor mange måltid du har om dagen og hva du spiser i hvert måltid, og hva pulvermåltidene inneholder (fordeling), så vi kan få et bilde av hva du får i deg gjennom dette?

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 13:11   #19
kinekine
Juniormedlem

kinekine er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Siden nutrilett er en sultekur som vil i større eller mindre gradd klusse med forbrenningen din så vil du antagelig oppleve stopp, og i værste fall vektoppgang den første perioden du går over til lavkarbo. Noe som kan være utrolig demotiverende... Mitt råd er å kutte mest mulig ut pulveret med en gang, og gå over til mat i så stor grad som mulig. Kroppen er ikke skapt for å takle pulverkurer! Ta det fra ei som har "fucka opp" hele stoffskifteprosennen på sånt!

PS: Bare av nysgjerrighet, hvor stor del av ett nutrilettmåltiud utgjør karbohydrater?

Som sagt spiser jeg allerede en del protein, og det som kanskje er mest "fucka opp" hos meg er motet.

Her er innholdet (tar altså 2-4 av disse om dagen):

NÄRINGSINNEHÅLL:Per måltid/
1 påsePer 100 http://www.nutrilett.nu/sw3079.asp

Gammel 14-05-07, 13:17   #20
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
mcfrogner er ny på veien

Fant et innlegg på et annet forum:

Fant denne på rimi idag, og siden jeg har oppkarbingsHELG, så kjøpte jeg en.
Pris 29,-
Prosjoner 15 (33g)

næring pr 100 gr:
Protein 35 g
Karbo 32 g
fett 8 g
fiber 11 g
Proteinet kommer fra soya, karbo fra fruktose.

Gammel 14-05-07, 13:20   #21
kinekine
Juniormedlem

kinekine er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Man kan jo bedrive litt skadebegrensning i en overgangs/tilvenningsperiode.

Kinekine: Kan du skrive inn hvor mange måltid du har om dagen og hva du spiser i hvert måltid, og hva pulvermåltidene inneholder (fordeling), så vi kan få et bilde av hva du får i deg gjennom dette?

Her er innholdet:
http://www.nutrilett.nu/sw3079.asp

Jeg tar 2-4 av disse om dagen. I tillegg spiser jeg kjøtt til middag (kylling, grillet flintstek osv) I løpet av dagen og kvelden spiser jeg noen mandler.

Det er nettopp begrensningen i utvalget her som gjør at jeg faktisk klarer dette, tror selv at jeg veldig sakte skal introdusere andre ting, men føle at jeg har kontroll. Har veldig lett for å overspise...

Har det veldig bra nå fordi jeg ikke er sulten og fordi jeg slipper å fighte med meg selv hele tiden om hva jeg kan spise.

Gammel 14-05-07, 13:25   #22
Tussa
Seniormedlem

Tussa sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Vi som går på lavkarbo har nok allerede prøvd alle "vidunderkurer".
Og har funnet ut at lavkarbomat retter opp kroppen vår innvendig på rette måten.
Vi teller karbohydrater og ikke kalorier. Vi spiser oss mette på feit og god mat. OG går ned i vekt( Les: fettet i kroppen blir borte, vi beholder muskelmasse.)

Å kombiner nutrilett og lavkarbo blir som to motpoler. Så derfor får du et godt råd fra meg: Kutt ut pulverdietten og fokuser på maten. Lær deg om lavkarbo, så skjønner du godt hva vi mener.
Lykke til med valget ditt.

All lavkarbo går ikke ut på å spise feit mat. Fedon er vel litt mer restrektiv når det gjelder det?

Ellers er jeg veldig enig i at Nutrilett og lavkarbo blir feil. Konsentrer deg om en filosofi, og min mening er at Nutrilett ikke er et alternativ en gang. Men det er min mening.

Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 13:29   #23
Tussa
Seniormedlem

Tussa sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Pulverkurer er sikreste vei til jojo-vekt, mener jeg.

Og en ting til; når vi er overvektige har vi behov for å gjøre ting annerledes.
En pulverkur lærer oss ingenting. Hvis man ikke får til å gjøre ting annerledes, blir man overvektig igjen, etterpå.

Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 14:23   #24
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg har veldig lyst til å spørre om hvorfor du går på nutrilett, jeg!

Har egentlig aldri slanket meg (bortsett fra nå kanskje) utenom en gang jeg var ca fjorten. Da fant jeg en gammel pakke med nutrilett-pulver hos morfaren min som han ikke hadde bruk for, og en pakke med milde laksativer... (Jeg spurte ikke, bare tok det....)
På et par uker gikk jeg ned sju kilo, og følte meg superstolt og modig og at jeg kunne mestre alt. Så var pulveret slutt, likeså lommepengene (som ikke hadde strukket til uansett, og mamma ville ALDRI betalt for noe sånt noe).
Da pulveret var slutt endte jeg opp med å gå opp ti kilo på samme tid. Jeg har aldri overspist, eller spist mye godteri. Det er ganske enkelt fordi pulverkurer gir feil informasjon til kroppen.

Ville bare dele denne historien med deg. Jeg fordømmer deg ikke for å ønske deg noe intenst, jeg og veldig mange her inne gjør og har gjort det selv. Men jeg ber deg tenke deg om et par ganger til. Vil du ha et kjapt resultat som ikke er varig, eller vil du bruke litt mer tid og sikre helse og kropp for år framover?

Stor klem fra meg!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 14:30   #25
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Her er innholdet:
http://www.nutrilett.nu/sw3079.asp

Jeg tar 2-4 av disse om dagen. I tillegg spiser jeg kjøtt til middag (kylling, grillet flintstek osv) I løpet av dagen og kvelden spiser jeg noen mandler.

Det er nettopp begrensningen i utvalget her som gjør at jeg faktisk klarer dette, tror selv at jeg veldig sakte skal introdusere andre ting, men føle at jeg har kontroll. Har veldig lett for å overspise...

Har det veldig bra nå fordi jeg ikke er sulten og fordi jeg slipper å fighte med meg selv hele tiden om hva jeg kan spise.

Jeg ville anbefalt et fettsyretilskudd og ca 15-20 g ekstra proteintilskudd i måltidet, da vil du ligge rimelig bra an. For litt av poenget er å ha balanse i hvert måltid for å begrense insulinutskillelse (som igjen fører til øket fettlagring, og proteiner hjelper veldig godt til med dette, pluss at man trenger byggesteiner). Men jeg vil også si du ligger bra an dersom du feks spiser et kokt egg i tillegg til nutrilettene også (for å gjøre det enkelt for deg med utvalg og sånn), eller litt godt pålegg ved siden av -ost, salami, skinke osv.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.