Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

THEs dagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-05-07, 18:53   #101
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
THE er ny på veien

Sv: THEs dagbok

Takk takk. Har veiedag fredag.

Ikke vært så flink i dag. Barnebursdag + stress = 0 grønnsaker (eller, 4 cherrytomater) 4 skiver skinke, to bars, 3 jordbær, en ferskendessert, en shake, blir vel en pudding til kvelds og i tillegg fy og fy litt kake.. Ca. 2 ss. av en kake med nøtter og krem, og en ss av en smørkrem... Selv om det ikke var mye, rumler det litt i magen. Men jeg har tross alt stått på hodet i godteposer, boller, muffins, sjokoladekake og div. i hele dag. Hva var det, litt unnskyldninger?! JEG tar og har selvfølgelig det hele og fulle ansvar!

Imorgen er vi igang igjen med barnehagen, 12 unger og det er meldt regn... Hjelp... Men da skal jeg sørge for å ha spist litt grønnsakslunsj i forkant.

Spennende å se om jeg får matsug.

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 21:15   #102
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Det var ikke mye til utskeielse da! Tipper det går helt fint jeg!

Ha en fin kveld videre og lykke til med ny bursdag i morgen.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 21:17   #103
Hedda:)
Seniormedlem

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Ojojoj, FANTASTISKE resultater da, du er kjempeflink, stå på!

Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 22:23   #104
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 50
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Går nok helt sikkert veldig bra. Synes du var flink jeg

God natt

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 10:34   #105
Ani
Gjest

Det å spise før slike besøk er nok kjempe lurt, vanskelig å holde seg unna god sakene når magen roper etter mat. Bestem deg på forhånd om du velger å skeie litt ut, og hva du skal skeie ut med,- da er det lettere å holde seg til det man har bestemt på forhånd, og man slipper slite med dårlig samvittighet etterpå noe som vi slankere er eksperter på Lykke til i dag da, dette klarer du helt fint

Svar med sitat
Gammel 07-05-07, 13:40   #106
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Ja idag skal jeg ikke skeie ut, det er bestemt.

Så langt: Ferskendessert, tre kaffe, en omelett med ett egg, en bar, salat med tomat, 5 macadamia, 7 mandler, 1 skinkeskive. Videre er det planlagt fennikel, en pudding og så skal jeg prøve å ta en suppe til middagen.

Gammel 07-05-07, 20:23   #107
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av THE, her.

Ja idag skal jeg ikke skeie ut, det er bestemt.

Så langt: Ferskendessert, tre kaffe, en omelett med ett egg, en bar, salat med tomat, 5 macadamia, 7 mandler, 1 skinkeskive. Videre er det planlagt fennikel, en pudding og så skal jeg prøve å ta en suppe til middagen.

Det holdt hardt med all deilig kake rundt meg, men jeg har skeiet ut kun med to ruter 70% så det var ikke det verste. En skinkeskive til ble det, og en bar i alt stresset. Så 5 produkter og litt annet.

Det som holdt meg fra å ta litt av sjokoglasuren, var redselen for å sette i gang et brølende monster som ville kreve offergaver i hopetall de nærmeste dagene. Så nå er alt av bursdagsmat gitt bort i "Doggy-bag" eller kastet. Går meg en liten tur nå, tenker jeg, må få senket skuldrene. Er det ikke typisk - masse søte, morsomme, høflige barn, og så er det 3 stykker som er frekke, kjipe, kommanderende og sliter en helt ut. De dominerer hele festen. Orket ikke ta noen av lekene jeg hadde planlagt. Det som er rart, er at foreldrene stort sett er søte, men de er kanskje ikke flinke til å sette grenser. Den ene var helt rå til ikke å ta et nei for et nei, har aldri opplevd maken (bortsett fra ADHD-ungdom jeg har jobbet med tidligere).

Nåvel, bursdagsbarnet mitt var superhappy, til neste år blir det seks og ikke tolv gjester. (Men det sa jeg ifjor også, da var det 16).

Gammel 07-05-07, 23:18   #108
Ani
Gjest

Så flink du er som klarte deg så bra gjennom bursdagen . Kjenner meg igjen i "monsteret" når det av og til slippes løs er det nesten umulig å temme det og jeg føler meg nesten som om jeg er en gal person som sitter og trykker alt mulig inn i kjeften uten engang å smake på det... frosne boller er ingen problem... heldigvis mange mange år siden det var så gale...

Utrolig kjedelig at noen få barn kan ødelegge et helt besøk. Hadde bursdag i februar for 6 åringen, og var helt sjokka etterpå hvor "fæle" enkelte av ungene var.. jentene var verst.. frekke i kjeften var de.. skikkelig stygge.. hadde lyst å fille riste enkelte av de men behersket meg selvfølgelig .. var så glad da besøket var over....

Lurt av deg å gi vekk rester og kaste det. Ha en riktig god natt THE

Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 08:39   #109
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Ja det er jo derfor vi må jobbe med følelsene også.. Hva er det vi tilfredstiller når vi spiser uten å smake på maten, må ha sjokolade når vi er stressa, spiser selv om vi begynner å bli kvalme? Sist fra ED lærte jeg med å spise riktig, og jeg var lenge i "normal" modus når det gjaldt å kjenne etter hvor mye jeg egentlig orket, at øyet lystet mer enn magen, og at det å overspise egentlig er skrekkelig ubehagelig. Etterhvert glemte jeg å lytte godt nok, og la på meg litt mer enn jeg burde i svangerskapet, og spiste ikke så bra i perioden etterpå. Eller, dvs, maten var sunn og fin, det var sjokoladen og smågodtet i tillegg som ødela.

Når det gjelder ufyselige barn, har jeg forsøkt å finne ut hvorfor den ene ungen trigget så mye hos meg, hnu som var verst. Hadde lyst til å kaste henne ut, i allefall på gangen, men det kunne jeg jo ikke. Har grublet mye over det, tror det er fordi hun minner meg om klassens tyrann fra barneskolen. Det er uansett ikke stort problem, for datteren min leker nesten ikke med henne, det hadde vært verre om de hadde vært bestisser. De har dårlig kjemi uten at jeg har sagt noe som helst, så det er greit nok. Men neste år, kanskje kino eller noe, med færre barn.

Gammel 08-05-07, 08:41   #110
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

I går to skinkeskiver til og en ostebit.

Idag: En shake, 10 macadamiar. En kaffe

Gammel 08-05-07, 12:37   #111
Ani
Gjest

Ja utrolig viktig å finne ut hvorfor man overspiser.. hvorfor mister man kontrollen. Jeg har funnet ut at det er bagateller som utløser det, jeg kan ha lyst på en klem fra gubben, men han tar ikke hintet så jeg blir såret, og døyver smertene med mat istedet for å si det til han.

I det siste året har jeg tenkt at "jeg er jo syk" som overspiser, det er jo så unormalt, og da ble det liksom unndskyldingen min for å spise sjokolade. Jeg er jo syk jeg og kan ikke kontrollere meg selv så det er jo bare å hive innpå... smart ikke sant, Har heldigvis oppdaget at jeg ikke kan fortsette sånn. Sjokolade og god mat er jo veldig deilig og det vil det sikkert alltid være for meg, men jeg prøver å lære meg selv at jeg kontrollerer meg, det er mine valg, og jeg må lære meg å endre følelsene mine. Tror veldig på tankens kraft, så jobber en del med å endre tankegangen min.. føler det hjelper.

Ikke rart du ble irritert på jenten som minnet deg om klassens tyrann,- smart å analysere litt hvorfor man reagerer som man gjør -det skal jeg forsøke neste gang.. en fin måte å bli litt bedre kjent med seg selv på.

Ha en fortsatt fin dag THE. Klem

Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 17:59   #112
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Flott at du er så bevisst på hvorfor du føler trang til å spise når du ikke er sulten, da har man kommet langt! Jeg gikk som sagt på Emmy kurs og lært masse om akkurat det der. Har jobbet mye med meg selv og føler jeg har kommet langt der.

Ha en fin kveld, THE.

Gammel 08-05-07, 20:37   #113
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Den første sprekken

Uff og akkurat når jeg skriver så fint om tankens kraft, må jeg krype til korset og fortelle om min sprekk idag. Spist nesten en hel plate 70% sjokolade. Fader også.

Hva skjedde?

Litt sliten etter å ha hatt to selskapsdager på rad, gått tre timer i dag, så alene med 3 slitne unger hele ettermiddagen, og så kommer mannen hjem med masse mørk sjokolade fra utlandet, blant annet Madagaskar, min yndlings-mørke sjokolade. I tillegg hadde han litt dårlige nyheter.

Tror jeg bare ble litt satt ut, og så spiste jeg litt mens jeg ryddet kjøkkenet og vips var nesten en hel plate borte .

Hvordan smakte den? Godt, men det hadde vært bedre om jeg hadde puttet bitene i en pen skål og kost meg med dem. Nå ble de spist altfor fort uten at jeg smakte ordentlig på dem. Skal man skeie ut bør man i det minste nyte det. Uff nå ble jeg så deppa, men skal kvitte meg med nedtryktheten fra de dårlige nyhetene, og skyldfølelsen for å ha mistet kontrollen. Problemer er til for å løses. Dårlig samvittighet hjelper ikke, skyldfølelse for mat man har spist hjelper ikke, gjort er gjort og spist er spist. En ny dag imorgen. Har i det minste skrevet av meg lysten på mer sjokolade .

SÅ hva har jeg lært? Lettere sagt enn gjort, men hvis jeg skal "sprekke", skal det vært avklart, konsekvenser tenkt over, og bli gjort i et rolig tempo, gjerne med føle-pauser.

Tror jeg skal gå meg en liten tur.

Ellers har jeg spist perrfekt i dag

Gammel 08-05-07, 21:44   #114
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Jeg trenger i grunn ikke gi deg noen gode råd, du har jo tenkt gjennom dette og funnet ut alt på egenhånd. Det er kjempebra synes jeg!
Og som du sier spist er spist! Dårlig samvittighet trenger vi faktisk ikke, hvilken nytte har det? Ingen verdens ting. Det viktigste er bare å fortsette der du slapp og ikke la dette ødelegge for deg videre. Ikke sikkert det får noen betydning på vekta en gang. Mye annet som hadde vært mye værre enn mørk sjokolade også, når du først skulle kose deg Jeg er dessuten mye mer tilhenger av å kalle det kose seg enn å skeie ut!

Ny dag og nye muligheter i morgen!

Gammel 08-05-07, 23:43   #115
Ani
Gjest

Du er jo så bevisst når noe slikt skjer så dette går nok bra, det er jo dette vi lærer av. Helt enig, ikke se bakover på det som er gjort, fokuser på det du kan gjøre nå og fremover. Sov søtt..

Svar med sitat
Gammel 09-05-07, 10:13   #116
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Takk for støtte.

Jeg skulle gjerne kalt det å kose seg, men det var ikke det det var, det var ute av kontroll-spising. Det begynte med litt kosespising som gikk ut av kontroll. Det er en av de viktigste tingene jeg må lære meg, å spise sånn ca. slik jeg har bestemt, og i tillegg glede meg over og eventuelt til det jeg skal kose meg med. Jeg vil ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet for det jeg spiser, det skal være jeg som bestemmer hvor mye og når. Det handler jo om kontroll, kanskje det blir for livsfornektende å skkulle ha stålkontroll hele tiden, men må da klare det nå, i allefall.

Heldigvis har jeg det ikke slik med sigaretter, kan gjerne ta en eller fem på en fest, og så ikke røyke noenting på uker eller måneder, og har aldri røkt under svangerskap. Får trøste meg med at det er godt det ikke er omvendt. Tross alt mindre helsefarlig med litt sjokkis.

Men jeg må finne nye veier for å løse spenninger ved nedtrykthet, stress og kjedsomhet. Mat er sjelden løsningen.

Fått i meg rundt 30 karber ekstra i går, får se hvordan det slår ut. Greit om ikke vekten går så mye ned, bare håper det ikke trigger mer lyst på mat. I tillegg er jeg begynt å gå tom for ting, venter pakke.

Ellers ved godt mot.

Gammel 09-05-07, 10:47   #117
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Hei THE
Vil bare ønske deg en god dag.
Synes du er flink! Og du er så reflektert på hva du gjør og hvorfor. Det å erkjenne at man har et problem og prøve å finne en løsning på det, er å være godt på vei. Klart vil det være vanskelig og man gjør feil, men det som karaktiserer et sterkt menneske er ikke at det ikke gjør feil, men at det reiser seg opp igjen. Dette skal du klare!!!!!

Gammel 09-05-07, 10:48   #118
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Håper du snart får varene dine, så du slipper å gå tom!

Gammel 09-05-07, 20:04   #119
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

En lærdom er at sprekker gir ekstra matlyst.

I dag: En shake, en suppe, tre barer, måtte bare ta en ekstra tilslutt, en pudding. I tillegg har jeg spist endel macadamianøtter, to skiver skinke, litt kylling, fennikel, blomkål.

Kunne hylt ned to barer til uten problemer, så nå skal jeg sette på te-kannen.

Gammel 09-05-07, 20:56   #120
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Ja, det er helt merkelig så sugen en blir, kjenner til det!

Håper det går over, hvis ikke får du legge deg tidlig.

Gammel 10-05-07, 19:43   #121
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Idag:
Ferskenfrokost, saa ute av huset og jobbet paa baaten hele dagen, glemte den ferdiglagde maten, hadde heldigvis med masse barer, spiste 3, kjempesulten etter fysiskjobbing, og spiste sikkert opp mot 100 g. kylling- og skinkepaalegg i bilen paa vei hjem, + to ruter 70%.

Til kvelds blir det en pudding, alt i alt en skikkelig daarlig matdag og saa er det veiing imorgen... Skal proeve aa spise noe groent ogsaa i dag.

Gammel 10-05-07, 22:48   #122
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Lykke til på vekta i morgen!

Gammel 11-05-07, 18:09   #123
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Veiedag!

Hei bare gått ned 400 g. til 82.4, men jeg kan takke meg selv. Helt greit! Skal måle meg senere.

I dag: To ferskendesserter, to barer, en pudding til kvelds, litt skinke, bittelitt kyllingpølse, en rute 70% sjokolade. Salat til lunsj, med litt feta og oliven, det er vel litt ulovlig, men kan jo ikke pelle ut alt når man er gjest...

Gammel 11-05-07, 19:59   #124
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Sv: Veiedag!

Opprinnelig lagt inn av THE, her.

Hei bare gått ned 400 g. til 82.4, men jeg kan takke meg selv. Helt greit! Skal måle meg senere.

I dag: To ferskendesserter, to barer, en pudding til kvelds, litt skinke, bittelitt kyllingpølse, en rute 70% sjokolade. Salat til lunsj, med litt feta og oliven, det er vel litt ulovlig, men kan jo ikke pelle ut alt når man er gjest...

All vektnedgang er bra Man ønsker jo selvfølgelig mest mulig, men 400 g er et stykke på veien det og
Du er flink Stå på, vennen

Gammel 11-05-07, 23:30   #125
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Grattis med nedgang!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dagbok? mabe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 17-08-11 14:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.