Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

God stavmikser?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-04-07, 22:15   #1
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 54
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

God stavmikser?

Skal ha meg en stavmikser. Fant ingen tester på det på nettet, så spør dere jeg
Hvordan har dere og er dere fornøyde med deres?... holder det med 600w eller bør jeg gå for en på 700w. Trengs den store kuttebollen eller holder det med den lille?

Tips og ideer mottas med stor takk

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 22:40   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: God stavmikser?

Jeg har Braun Multiquick og er kjempefornøyd !

Gammel 24-04-07, 22:41   #3
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

har også den som nille har
det viktigste for meg er den lille koppen med kniv nedi... brukes til alt fra å lage smoothies, til krempisking og osterasping...

Gammel 24-04-07, 23:34   #4
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 44
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Jeg har også den Braun-stavmikseren.
Bruker den store til å lage smoothie i

Gammel 26-04-07, 17:47   #5
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Takk for hjelp!... Da er jeg den lykkelige eier av en BRAUN stavmikser

Du sier du bruker den lille bollen til å piske krem... må man ikke bruke vispen til det? Litt grønn jeg

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 17:57   #6
eriksen
Medlem

Medlem siden: Nov 2006
Alder: 39
eriksen er på en erverdig vei

Jeg hadde en som likner veldig på den Braun-mikseren, men det var en Philips, 600 W. Fornøyd med den egentlig, bortsett fra at den vispen jeg brukte til å piske eggehviter gradvis ble mer og mer ødelagt...Først røk den ene "tråden" eller hva man skal kalle det, og til slutt var den helt ubrukelig!
Men resten av den funker jo da, stavmikseren og kniven.

Kjøpte Melissa håndmikser på Clas Olsson til pisking av eggehviter, og i dag måtte jeg faktisk kjøpe mitt tredje eksemplar - to har blitt ødelagt på et halvt år! Ikke noe jeg har gjort selv, så klart. Men de koster bare 149, og det kan jo ha en sammenheng...

eriksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 18:42   #7
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg har Braun Multiquick og er kjempefornøyd !

Jeg også, helt uvurderlig i mitt nye lavkarboliv!

Gammel 27-04-07, 00:03   #8
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Da krysser fingrene for at min gamle stavmixer tar kvelden snart.. slik at jeg kan få kjøpt meg en sånn ny og fancy sak som dere har..

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 00:21   #9
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

Da krysser fingrene for at min gamle stavmixer tar kvelden snart.. slik at jeg kan få kjøpt meg en sånn ny og fancy sak som dere har..

Eller så får du gjøre som meg og flytte sammen med en fyr som har sånn.. Men det er kanskje ikke en option

Gammel 27-04-07, 08:39   #10
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Takk for hjelp!... Da er jeg den lykkelige eier av en BRAUN stavmikser

Du sier du bruker den lille bollen til å piske krem... må man ikke bruke vispen til det? Litt grønn jeg

Du kan bruke vispen om du er tålmodig... med den lille koppen går det på null tid... bare ikke fyll den opp helt, siden fløten må få luft for å bli krem. Jeg bruker vel en halv sånn fløteboks i gangen... men følg med da, for det går fort, og plutselig har du smør...

Gammel 27-04-07, 09:01   #11
Distrea
Støttemedlem

Distrea sin avatar

Ikke så veldig tålmodig.... og det søla fælt med vispa.
Kjøper et par ekstra med fløte.... tilfelle plutselig smør

Gammel 27-04-07, 09:24   #12
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Ikke så veldig tålmodig.... og det søla fælt med vispa.
Kjøper et par ekstra med fløte.... tilfelle plutselig smør

hehe det går helt sikkert bra går kjempefort og er lettvint

Gammel 27-04-07, 11:28   #13
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Har de denne på f.eks Clas Ohlson?..

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 11:30   #14
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Tror ikke den avanserte finnes der nei.. min er fra elkjøp.

Gammel 27-04-07, 11:33   #15
Hyper
Seniormedlem

Hyper sin avatar

Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Fant denne på nettet, men den er annerledes?...Den ene store beholderen er en annen enn på bildet til Nille, sant?

Kan jeg spørre hva dere betalte for deres?Nille?

320558.jpg

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 13:27   #16
mrfree
Medlem

mrfree sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Alder: 42
mrfree er på en erverdig vei

Vet at det diskuteres stavmikser her, men jeg måtte bare:P

Jeg skal ha en slik :
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...AAAAEOGeI03xiL

Tror det er et mer allsidigt verktøy

--
Sivilfilosofiskforsker
mrfree er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 13:37   #17
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Med mulit quick'en så trenger jeg ikke kjøkkenmaskin. Har det også, og den har jeg brukt to ganger på 4 år for variasjonens skyld Den store mugga på stavmixeren er nesten helt det samme.

Gammel 27-04-07, 15:29   #18
Valeriana
Medlem

Valeriana sin avatar

Hvor: Østlandet
Alder: 55
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av mrfree, her.

Vet at det diskuteres stavmikser her, men jeg måtte bare:P
Jeg skal ha en slik :
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...AAAAEOGeI03xiL
Tror det er et mer allsidigt verktøy

Jeg har både stavmixer og foodprosessor, men bruker så absolutt foodprosessoren mest. Den står framme på kjøkkebenken og jeg bruker den nesten hver dag. Men smak og behag er ikke så lett å diskutere...

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 15:51   #19
mrfree
Medlem

mrfree sin avatar

Alder: 42
mrfree er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Valeriana, her.

Jeg har både stavmixer og foodprosessor, men bruker så absolutt foodprosessoren mest. Den står framme på kjøkkebenken og jeg bruker den nesten hver dag. Men smak og behag er ikke så lett å diskutere...

Signerer den:P Jeg har egentlig lyst på en slik med kjøttkvern på også, men det er jo så sabla dyre

--
Sivilfilosofiskforsker
mrfree er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 17:48   #20
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
mcfrogner er ny på veien

Her er en billig kjøttkvern:

http://www.bestbuy.no/product.asp?ms...=815&sku=24025

...og her:

http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?iid=211723

Sist redigert av mcfrogner : 27-04-07 kl 18:01.
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 19:02   #21
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Fant denne på nettet, men den er annerledes?...Den ene store beholderen er en annen enn på bildet til Nille, sant?

Vedlegg 3412

Den store på ditt bilde er ikke den samme som Nilles store... Jeg har en sånn som den på ditt bilde Hyper, har ikke bruk for den store på Nille sitt bilde, den du så der er koppen til vispen... jeg bruker den lille koppen med kniv i til absolutt alt mulig.. Jeg har den blender også, men bruker den ikke, for stavmixeren er så grei.. tror jeg betalte rundt 500 for min

Gammel 29-04-07, 17:27   #22
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
mcfrogner er ny på veien

Her er enda en billig kjøttkvern, veldig fin også

http://www.pixmania.com/no/no/323846...kin-mg510.html

Gammel 29-04-07, 21:51   #23
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Vedlegg 3412

Jeg betalte 595 for min. Tilbud på Elkjøp. (Har en liten mistanke om at den var feilpriset). Har brukt den lille flere ganger til dagen etter at jeg kjøpte den .... og nå er det helt utslitt. Strever med å få reservedel (plasten i den lille kniven sa takk for seg). Nå bruker jeg den store og det funker faktisk like bra. Isknuseren (som man kan sette oppi den store) funker også bra. Til kremvisping bruker jeg vispen som fulgte med. Gjorde ikke det før, men fant plutselig ut at den var helt genial egentlig... har fått dilla på råkrem ..... da trenger jeg begge deler. Eggedosis i den store med kniver og krem i bolle med vispen !

Gammel 29-04-07, 22:25   #24
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jeg betalte 595 for min. Tilbud på Elkjøp. (Har en liten mistanke om at den var feilpriset). Har brukt den lille flere ganger til dagen etter at jeg kjøpte den .... og nå er det helt utslitt. Strever med å få reservedel (plasten i den lille kniven sa takk for seg). Nå bruker jeg den store og det funker faktisk like bra. Isknuseren (som man kan sette oppi den store) funker også bra. Til kremvisping bruker jeg vispen som fulgte med. Gjorde ikke det før, men fant plutselig ut at den var helt genial egentlig... har fått dilla på råkrem ..... da trenger jeg begge deler. Eggedosis i den store med kniver og krem i bolle med vispen !

Det er et nettsted hvor de selger reservedeler til braun-kjøkkenmaskiner... skal se om jeg finner den igjen. er ikke helt sikker, men tror jeg husker det...

Gammel 29-04-07, 22:32   #25
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

fant linken, men jeg kommer ikke inn på butikken, så kan ikke være 100% sikker på om det var derfora jeg bestilte...

http://www.mamut.com/homepages/Norwa...lt_content.htm

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
God snacks- tørrfisk! Michelle Kake/dessert og snacks 9 05-05-08 22:09
Stavmikser Katrine Atkins kosthold 6 02-11-05 09:15
Snadder god grøt HP Barns kosthold 8 02-03-04 20:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.