Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Barnevogner!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-04-07, 20:45   #51
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Barnevogner!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Æ! Ja, jeg hater folk som skal sprenge seg på trikken

Det skjønner jeg du finner problematisk ja.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det jeg tenkte på i denne sammenhengen var denne artikkelen: http://oslopuls.no/nyheter/article1691989.ece
Og det er absolutt ikke snakk om at de blir forvist inn på toalettet.

Jeg er jo enig i det som står i artikkelen. Cafeer og Restautranter har jo full rett til å nekte amming, på samme måte som de har rett til å sette andre koder for klientellet (feks. dresskoder, dem i dårligere klær slipper ikke inn). Men det er synd om alle restauranter skulle gjøre det.

Opprinnelig lagt inn av Manina, her.

det er tross alt ikke snakk om en alt for lang periode av livet.

De fleste får mer enn ett barn.

Jeg ser at premissene for temaet er helt forskjellig på begge sider her.

Dem som er mot at babyer kan ammes ser for seg blotting og styring og babyskrik og fortyrring av alle gjestene osv. Mens dem som er for å kunne ha med en baby, ser for seg en sovende baby i vogn som ikke forstyrrer noen, diskret tillegging til puppen som egentlig ingen legger merke til med mindre de går inn for det, og stirrer.

Jeg ser selvsagt for meg det siste, og jeg synes jo at det er en selvfølge å ikke skal ta med seg en kolikkunge på restaurant.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 22:22   #52
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 59
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Det skjønner jeg du finner problematisk ja.

De fleste får mer enn ett barn.

Jeg ser at premissene for temaet er helt forskjellig på begge sider her.

Dem som er mot at babyer kan ammes ser for seg blotting og styring og babyskrik og fortyrring av alle gjestene osv. Mens dem som er for å kunne ha med en baby, ser for seg en sovende baby i vogn som ikke forstyrrer noen, diskret tillegging til puppen som egentlig ingen legger merke til med mindre de går inn for det, og stirrer.

Jeg ser selvsagt for meg det siste, og jeg synes jo at det er en selvfølge å ikke skal ta med seg en kolikkunge på restaurant.

Det gjør vel de fleste, håper jeg...
Du sier det ellers veldig godt!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 22:26   #53
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Kom forresten på en episode:

Ventet på en trikk i en by i utlandet. Da kommer det et eldre ektepar vandrende med en diger gyngestol.
Og i det trikken kommer, dette er i rushtida, den er virkelig temmelig full, presser de seg foran hele gjengen som skal på, uten å ense dem som skal av, og presser seg inn med denne stolen. Og dette er bakerst... der er det tross alt et rom, men det holder ikke. De skal ha den inn i midtgangen, hvor det er en ledig plass. Men de bakser og styrer så fælt, at de andre som sitter der, bare må redde seg unna.
....

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 22:28   #54
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Det er ikke ammingen på dyre restauranter som er problemet for meg... men synes faktisk ikke at noen behøver å ha med seg en liten baby dit, det er tross alt ikke snakk om en alt for lang periode av livet.
Noen småbarn oppfører seg eksemplarisk, om en kan si det sånn, mens andre gråter under hele oppholdet på stedet. Og det er ikke greit for de andre gjestene! Noen hensyn må da foreldre kunne ta også...

Ja, det er akkurat det jeg har prøvd å si også, at på en dyrere restaurant, ikke en vanlig cafe, bør man ta litt andre hensyn!

Gammel 20-04-07, 01:46   #55
mertan80
Medlem

Medlem siden: Mar 2007
mertan80 er ny på veien

Ja, det er akkurat det jeg har prøvd å si også, at på en dyrere restaurant, ikke en vanlig cafe, bør man ta litt andre hensyn!

hmm...det verste er ikke å ha med seg en liten baby på resturant..men derimot ifra de er 1-5 år ca..det er jo da de er verst..ikke tålmodighet til å sitte stille..roping..løping..når de er små så sover de jo for det meste..skal holde oss borte ifra dyre resturanter i 5 år jeg da..er liksom ikke en liten periode...de fiiiine stedene er reservert til de uten barn liksom..men sånne ting skjønner man ikke før man får barn selv..

mertan80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: arbo.. Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 08:53   #56
Nillomien
Seniormedlem

Nillomien sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 40
Nillomien er ny på veien

Oj.. får en lang diskusjon da.. ikke fått meg hele da men...
Dere som klager på barnevogner.. prøv å trill en selv med masse mennsker rundt seg.. da står du stille veldig mange ganger får ingen gidder flytte seg.
Jeg har tvillinger og da står man iallfall stille veldig ofte. kan aldri gå inn i en butikk å titte på noe med vogna heller. får det er jo rakkern så trangt. så kommer man ikke gjennom kassa på mange matbutikker fordi det er får trangt.. tragisk.. men inn i butikken kommer man.. men rakkern ikke ut

Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 10:33   #57
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg for min del reagerer mer på folk som smatter, sikler, ler skikkelig høylytt og renser matrester ut av tennene med tannpirkere i oppsynet på folk. Men DE skal få lov til å sitte der og gjøre sitt, mens folk med barn må holde seg unna.

Jeg mener at dersom man ikke takler lyder eller å se et halvt bryst, bør man heller holde seg hjemme. Det bør være rom for alle i samfunnet, så lenge alle tar hensyn! Når det er sagt så har jeg aldri sett indiskret amming i hele mitt liv. Jeg vet det forekommer, men det er nok sjelden. De ammende jeg ser sitter og ammer så diskret de kan. Lufttørking har jeg bare lest om, aldri sett ute. Men det er jo alltid skrekk-eksemplene som dras frem i slike diskusjoner, selv om "motstanderne" kanskje aldri har sett det selv.

Gammel 20-04-07, 10:37   #58
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg for min del reagerer mer på folk som smatter, sikler, ler skikkelig høylytt og renser matrester ut av tennene med tannpirkere i oppsynet på folk..

Eller snyter seg ved bordet!

Gammel 20-04-07, 10:38   #59
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hehe ja, ikke minst.

Gammel 20-04-07, 10:44   #60
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg mener at dersom man ikke takler lyder eller å se et halvt bryst, bør man heller holde seg hjemme. Det bør være rom for alle i samfunnet, så lenge alle tar hensyn!

Men du mener altså at et barn som gråter (jeg har altså ingen problemer med amming) er mindre sjenerende enn noen som smatter? Du sier: ...så lenge alle tar hensyn!... Det må jo gå begge veier her? Eller?

Gammel 20-04-07, 10:50   #61
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Men du mener altså at et barn som gråter (jeg har altså ingen problemer med amming) er mindre sjenerende enn noen som smatter? Du sier: ...så lenge alle tar hensyn!... Det må jo gå begge veier her? Eller?

Det spørs jo hvordan man ser på det. Jeg blir ikke særlig plaget av gråtende barn, dessuten gråter de sjelden lenge om de feks. får pupp. Gråter barn i evigheter går jo de fleste oppegående foreldre ut eller hjem, det hadde iallfall jeg gjort. Alle bør ta hensyn ja, men jeg synes ikke man tar særlig hensyn ved å forby barn på restauranter. Barn er forskjellige. Her er det foreldrene som heller bør se barnet an, og restaurantene som kan tilby barna noe, feks. tegnesaker eller et lekerom. Babyer er som regel fornøyde med puppen de, men det skal jo heller ikke foreldrene få lov til å gi dem der, så da får vel barna bare skrike da, eller?

Gammel 20-04-07, 12:13   #62
Manina
Utforsker

Manina sin avatar

Ser du stadig kommer tilbake til ammingen...

Det er jo sånn at det er mye en kan irritere seg over rundt omkring når en ferdes ute. Noen har lav terskel for noe men høyt for andre ting.
Tror vi alle kan gå i oss selv og tenke etter hva vi selv bidrar med av støy, forurensning, osv... Og ta hensyn!

Noe av det mest irriterende for meg er folk som blokkerer passasjer/innganger. De står konsekvent i veien, og tenker ikke på andre, bare de får prate eller røyke rett foran inngangen til et sted.

Og ikke er det særlig koselig med høylytte mennesker på restauranter og biblioteker, som snakker høyt i mobiltelefon, osv... Var på biblioteket i går og da fikk bibliotekaren en privat telefon. Hvordan jeg vet den var privat? Jeg hørte alt hun sa inne på et annet rom. Så bibliotekarene er ikke lenger hviskende, hehe.

Gammel 20-04-07, 12:35   #63
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Noe av det mest irriterende for meg er folk som blokkerer passasjer/innganger. De står konsekvent i veien, og tenker ikke på andre, bare de får prate eller røyke rett foran inngangen til et sted.

Absolutt, og at ingen i norge kan rulletrapp reglene! Stå til høyre, gå til vesntre. Det er ikke såååå inmari vanskelig.

Gammel 20-04-07, 12:36   #64
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Absolutt, og at ingen i norge kan rulletrapp reglene! Stå til høyre, gå til vesntre. Det er ikke såååå inmari vanskelig.

Haha ja, jeg vet!! Da jeg var i London ble jeg nesten sjokkert over køsystemet der borte, det er jo helt fantastisk! Jeg begynte å gjøre dette med rulletrappene i Norge da jeg kom hjem men ingen nordmenn skjønner det jo, eller driter i det.

Gammel 20-04-07, 12:40   #65
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Da jeg bodde i københavn var jeg ikke alltid like konsekvent med det selv, men oppdaga ganske fort at det er en dødssynd der nede å ikke følge den regelen!

Gammel 20-04-07, 13:02   #66
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
mcfrogner er ny på veien

Burde nesten få poeng for å ha startet denne diskusjonen

Gammel 25-04-07, 14:13   #67
Mjauii
Medlem

Mjauii sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Alder: 50
Mjauii er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Jeg skjønner at man kan bli støtt av dem som vifter med ammeinnlegg, masserer puppen i det fri for å få melkeflyt så spruten nesten står utover bordet og insisterer på å lufttørke puppen etterpå. Da bør man ikke gå på restaurant.

*ler så jeg nesten tisser i buksa siden jeg snart har drukket 2 liter vann i dag*

Er det noen som gjør dette? *fnis* Har ammet ungen min i ett år og har aldri fått noen negative tilbakemeldinger. Selv ikke da jeg ammet offentlig i spania eller på kypros. Bare for ordens skyld.

Mjauii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easy Life. :) Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 14:32   #68
Bee
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 44
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Mjauii, her.

*ler så jeg nesten tisser i buksa siden jeg snart har drukket 2 liter vann i dag*

Er det noen som gjør dette? *fnis* Har ammet ungen min i ett år og har aldri fått noen negative tilbakemeldinger. Selv ikke da jeg ammet offentlig i spania eller på kypros. Bare for ordens skyld.

Da jeg amma og var på kefè, gjorde jeg det mest mulig diskrèt. Pledd under ungen så den dekka valkene , og genseren lå jo helt ned mot ansiktet hans, så jeg flæska ikke noe som helst hud.

Venninna mi derimøt, hun tok opp gensern og ned BH'n FØR hun i det hele tatt tok opp ungen av vogna. Og etter måltidet la hun henne tilbake i vogna for så og kle på seg igjen. *fnis*
Følte meg en smule flau da.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 14:33   #69
Bee
Seniormedlem

Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Herregud for noen idiotiske skriveleifer. Flæska hud? Kefè?

Gammel 26-04-07, 00:22   #70
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

mcfrogner er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Herregud for noen idiotiske skriveleifer. Flæska hud? Kefè?

Så relevant

Gammel 26-04-07, 20:52   #71
Bee
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av mcfrogner, her.

Så relevant

Ja, altså det var meg selv jeg retta på.

Gammel 26-04-07, 22:07   #72
mcfrogner
Ubekreftet Medlem

mcfrogner er ny på veien

Ja nettopp

Gammel 26-04-07, 22:09   #73
Bee
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av mcfrogner, her.

Ja nettopp

Frekkas!!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.