Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

THEs dagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-04-07, 09:27   #26
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Husker du hvor mye du gikk ned første uka sist gang?

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 09:53   #27
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 50
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Sv: Dag 8. veiedag

Opprinnelig lagt inn av THE, her.

HURRA jeg har mistet 2,5 kg!!

Ikke noe jeg klager over... Da er det bare aa holde koken.

Men skal spise paa vietnamesisk restaurant idag, og sikkert ta et glass vin, da blir det nok en liten set-back.

(Klarte ikke legge inn desimaler derfor viser vekten litt mer men det er jo ikke noe problem).

Oh så flott da!!!! Det er jo helt konge! Er JO så sinnsykt deilig når man får belønning for strevet vårt Kos deg med middagen i dag

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 13:11   #28
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
THE er ny på veien

Dag 8.

To shakes, en omelett med ett egg, masse fennikel, ti mandler. 1.30t. tur.

Nei, husker ikke hvor mye jeg gikk ned sist, bare at det jevnt over var litt over halvkiloen i uka.

Nå har vi til og med fått plassert bort barna, da er det skikkelig belønning!!! Ut, ut, ut, nå er det lenge siden! Og ikke minst sove ut, da

Sist redigert av THE : 22-04-07 kl 12:26.
THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 18:08   #29
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Så deilig med barnefri da! Kos dere

Gammel 20-04-07, 22:53   #30
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Kos dere masse

Gammel 21-04-07, 14:24   #31
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Dag 9. Bør forbigås i stillhet

Å for en fest å så moro å den stakkars stakkars kroppen min.

Spiste tapas, 5 scampi, tre tunfiskspidd og litt feta tomatsalat. Ganske så lavkarbo. En bar.

En flaske vin, og plutselig tok jeg av med en drink da kvelden var på hell, 8 sigaretter, (røyker bare på fest og tok litt av på sigg også igår) alltid knallgod ide å legge seg på oppadgående, så kvalm som jeg var i dag morges har jeg ikke vært siden tidlig i graviditeten.

Sto opp, lagde en shake, la meg igjen, fikk ikke sove, forbannelsen ved å ha barn er at man våkner tidlig uansett.. La oss 3 og våknet 9. Gjorde et nytt forsøk halv elleve, stekte pannekaka, holdt på å brekke meg, kastet pannekaka, spiste en halv pudding sakte sakte, tok en dusj, hentet ungene, satte dem foran TV da mannen min om mulig er i enda verre tilstand enn meg, fått i meg en stor bolle fennikel, to barer, og en kaffe latte. Og spiste 4 bringebær i dag morges for å se om det døyvet kvalmen.

Så nå er formen mye bedre. Og jeg ser at jeg har spist 4 produkter.

Nå er det skjerpings og en tur ut med ungene når minsten våkner.

Men til dere andre - fylla på lavkarbo er ikke å anbefale. (Ikke det at jeg ikke visste dette, men lærer jo ikke av mine feil )

Broccoli/spinatsuppe, en skje peanøttsmør, en dl. fløte (!) en sjokopudding

Sist redigert av THE : 22-04-07 kl 12:25.
Gammel 21-04-07, 16:32   #32
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Hehe, god bedring, enda godt festen var vellykka

Gammel 22-04-07, 12:37   #33
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Dag. 10

En shake, en pannekake, to kaffe latte, merker at de påvirker blodsukkeret. To barer, helvetes migreneanfall, en liten kyllingbit ca. 50g. ti sukkererter, aubergine og ca. 150g tomat. Var invitert til søndagsmiddag men måtte dra pga migrene. En pudding til kvelds. 3 bringebær. Bittelitt ost, ca.25 g.

Fikk ned pannekaken idag med litt smør og splenda på. Har ellers som motivasjon å kutte ned på kunstig sukker i uken som kommer, og heller ha det som "kos". Det jeg bruker er tyggis (daglig) og av og til Lackerol og cola light. Tror det bidrar til å opprettholde søtsug i mitt tilfelle. Har vært "coca coliker" (light) tidligere, og det har tatt emaljen min.

Ellers synes jeg det går bra, ser veldig forskjell på magen allerede, de siste årene (sikkert sammenheng med høyt blodsukker) har fettet lagt seg på magen, før har det blitt jevnt fordelt ved vektøkning. Målte i går, og har tatt av 10 cm. fordelt over hele kroppen. Synes det er flott at man kan måle forskjell allerede!!!!

Sist redigert av THE : 23-04-07 kl 14:51.
Gammel 22-04-07, 14:54   #34
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Sv: Dag. 10

En shake, en pannekake, to kaffe latte, merker at de påvirker blodsukkeret.

Fikk ned pannekaken idag med litt smør og splenda på. Har ellers som motivasjon å kutte ned på kunstig sukker i uken som kommer, og heller ha det som "kos". Det jeg bruker er tyggis (daglig) og av og til Lackerol og cola light. Tror det bidrar til å opprettholde søtsug i mitt tilfelle. Har vært "coca coliker" (light) tidligere, og det har tatt emaljen min.

Ellers synes jeg det går bra, ser veldig forskjell på magen allerede, de siste årene (sikkert sammenheng med høyt blodsukker) har fettet lagt seg på magen, før har det blitt jevnt fordelt ved vektøkning. Målte i går, og har tatt av 10 cm. fordelt over hele kroppen. Synes det er flott at man kan måle forskjell allerede!!!!

Gratulerer med 10 cm, er det jo kjempe kjempe flott

Gammel 22-04-07, 15:03   #35
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Wow! 10 cm er masse da!

Gammel 23-04-07, 14:53   #36
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Dag 11.

Ferskendessert, kaffe latte (blir fremdeles litt uggen), en suppe, en isberg kjedelig salat, 10 macadaminøtter. En koffeinfrikaffe med litt melk, den ble jeg ikke dårlig av, så det er kanskje kaffen mer enn melken. To bars, en shake. Noen pastiller og noen tyggiser. Migrene-hangover. Ca. ti bønner og litt bønnespirer. 4 gelepastiller fra de Bron. Enda noen nøtter, uff ikke så motivert i dag. En pudding til kvelds regner jeg med, seks produkter idag.

Sist redigert av THE : 24-04-07 kl 12:28.
Gammel 24-04-07, 12:31   #37
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Dag 12.

Sliter litt med motivasjonen, er i spisehumør. Er drittvær ute.

Ferskendessert, to kaffe med litt melk, en bar, salat med to små tomater, en pannekake med ett egg, litt smør, ca. 5 macadamianøtter. En shake, litt fennikel, noen nøtter. Suppe, en bar. Masse Lackerol. Blir nok 6 produkter i dag og, men bedre enn a sprekke helt. Ungen har hylt i hele dag.

Nei, dette går ikke, ut å gå!

Sist redigert av THE : 24-04-07 kl 18:42.
Gammel 24-04-07, 12:38   #38
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Sv: Dag 12.

Sliter litt med motivasjonen, er i spisehumør. Er drittvær ute.

Ferskendessert, to kaffe med litt melk, en bar, salat med to små tomater, en pannekake med ett egg, litt smør, ca. 5 macadamianøtter.

Nei, dette går ikke, ut å gå!

Ja det er jo normalt at vi sliter litt med motivasjonen ja.... vi får prøve å huske på det vi har oppnådd og hvorfor vi gjør det.. Og du har jo fantastiske resultater. Det funker jo som bare det....
Sender deg en oppmuntringklem

Gammel 24-04-07, 13:58   #39
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

En oppmuntringsklem herfra også

Dette fikser vi, ut å gå og prøv å tenke på noe annet!

Gammel 24-04-07, 14:28   #40
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Takk så mye. Har gått en time nå, det hjelper alltid på humøret. Og så er det sunt i tillegg!

Nei, jeg skal holde ut, men har tenkt å komme meg til fase 3 før juli, slik at jeg har en "gulrot" til sommerferien. Vi får se. Skal til legen neste torsdag.

Må bare holde målet i syne, og tror jeg skal glemme ambisjonene om å kutte ut kunstig sukker.. Noe må man putte i munnen...

Sist redigert av THE : 24-04-07 kl 18:40.
Gammel 24-04-07, 14:33   #41
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Ja, ikke vær for streng på pastiller og ligthbrus nå, det er hjelper meg veldig Blir litt rar i magen,men men

Nå tok jeg en kaffe med sukett, skummet melk og kanel på toppen, drikker den med sånn stålsugerør, blir jo neste som en latte det

Jeg satser også på å komme i fase 3 i juli når jeg har ferie. Denne gangen ser jeg faktisk ikke mørkt på å gå på diett om sommeren. Tidligere har jeg alltid slanket meg før sommeren og så gått opp masse i sommerferien, tror jeg trenger litt stramme tøyler.

Jeg skal også en uke til syden i midten av juni, litt usikker på hvordan jeg gjør det da. Mulig jeg koser meg litt og så tar en uke i fase 1 når jeg er tilbake fra ferie for å renske opp. Skal høre med legen min.

Gammel 24-04-07, 17:09   #42
Hedda:)
Seniormedlem

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Lykke til videre, THE, jeg sliter med motivasjonen selv om dagen. Er så lei nå at jeg spyr!

Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 18:43   #43
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Det er jammen bra vi har hverandre!

Det er godt aa skrive dagbok her, holder meg litt igjen, og er veldig inspirerende.

En god kveld til dere alle!

Gammel 24-04-07, 21:51   #44
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Håper det føles litt bedre i kveld og at morgendagen blir topp

Gammel 25-04-07, 10:54   #45
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Dag 13.

I dag er det en ny dag, nye muligheter, en jobbannonse som skal sees næremere på.

Litt sulten i dag og igår, men kjenner kroppen "brenner" også, så det er vel et godt tegn for en som har slitt med å være litt kald.

Ferskendessert, omelett med 1/4 løk og to små tomater. To små kaffe latte, en koffeinfri, en med, i dag reagerte jeg merkelig nok ikke. Ellers tatt blodprøver i dag.

En liten kaffe koffeinfri til, fennikel, en bar, en pudding til i kveld, litt mandler (ca. 8-10), en kvart banan da jeg holdt på å få migrene. Lurer på hvor mange karber det var i den? (20 per 100g, antakelig i underkant av 10).

Litt rar i dag. Jobbet veldig intenst med en søknad, kanskje derfor. Suppe med litt pak choi til middag. LItt sulten i dag, men motivert og fin.

Sist redigert av THE : 25-04-07 kl 17:57.
Gammel 25-04-07, 11:38   #46
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Håper du får en god dag
Synes du er kjempe flink Dette skal vi klare

Gammel 25-04-07, 21:05   #47
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Nå har jeg laget en skravletråd og en bytte/selge-tråd for oss ED-slankere. Ligger under Eurodietten

Gammel 26-04-07, 11:29   #48
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Dag 14.

Sovet dårlig. Mannen min er syk og det var som å ligge ved siden av Langbein, smatting og grynting hele natten. Trodde jeg skulle klikke. Var i tillegg utrolig sulten i natt!

Spist en bar, en ferskendessert, to kaffe med koffein, en liten skje peanøttsmør. Vafler, det var jammen godt! Ett egg i røren. Blomkålris med ingefær, koriander, karri, sitron, persille og grillkrydder, superhot men veldig godt. En kaffe til (koffeinfri). En shake (0 karber), en bar. Blir en pudding i kveld, så 6 produkter i dag. En drøy times tur. Veldig sulten. 6 cashews.

Sist redigert av THE : 26-04-07 kl 16:59.
Gammel 26-04-07, 18:47   #49
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Du får be gubben legge seg på sofaen i natt
Slitsom å ikke få sove og i tillegg være sulten!

Du får kjøre på med masse gr.saker, det hjelper på.
Jeg steker meg opp masse sopp og squash og løk og sånt når jeg sulten, masse grillkrydder over og så har jeg noen ganger salat ved siden av. Og så tar jeg f.eks en pudding til dessert.

Gammel 26-04-07, 20:32   #50
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Ja, grønnsaker er jo ja-mat, men har liksom ikke tiltak akkkurat nå. Stekte opp veldig nam blomkålris som jeg hadde tenkt å spare halvparten av, men den falt visst i smak hos sjuklingen.. Så han spiste alt!

Nå tror jeg det blir te og så senga tidlig i dag.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dagbok? mabe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 17-08-11 14:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.