Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bare noen tips (før du gir opp?)...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-04-07, 21:30   #51
Mamseboms
Medlem

Mamseboms sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 50
Mamseboms er ny på veien

Sv: Bare noen tips (før du gir opp?)...

Åh for en tankevekker... skrev du den til meg?? Jeg spiste nettopp en stk Atkins bar Og ja, jeg unner meg nok mye av vedlikeholdsgreia! Til og med pepsi max drikker jeg... unnskyldninga er for å holde hodepina i sjakk!

Jeg skal virkelig prøve å kjøre litt mer kjøtt!!

Røkte svinekoteletter... duger det? Eller må det være nakkekoteletter? Kan man ha kryddersmør til?

Har jo gått ned litt, men synes absolutt det kunne gått litt raskere. Påsken gjorde jo sitt, men kjenner nå etterpå også at det gjør godt for psyken å unne seg litt lavkarbo stæsj som ikke gir så dårlig samvittighet

Mamseboms' Blogg
Mamseboms er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på en måte... Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:46   #52
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 41
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mamseboms, her.

Til og med pepsi max drikker jeg... unnskyldninga er for å holde hodepina i sjakk!

vet hva du snakker om!! men skal klare framover uten pepsi!

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 21:49   #53
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 48
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mamseboms, her.

Åh for en tankevekker... skrev du den til meg?? Jeg spiste nettopp en stk Atkins bar Og ja, jeg unner meg nok mye av vedlikeholdsgreia! Til og med pepsi max drikker jeg... unnskyldninga er for å holde hodepina i sjakk!

Jeg skal virkelig prøve å kjøre litt mer kjøtt!!

Røkte svinekoteletter... duger det? Eller må det være nakkekoteletter? Kan man ha kryddersmør til?

Har jo gått ned litt, men synes absolutt det kunne gått litt raskere. Påsken gjorde jo sitt, men kjenner nå etterpå også at det gjør godt for psyken å unne seg litt lavkarbo stæsj som ikke gir så dårlig samvittighet

Svinekoteletter, nakkekoteletter, lammekoteletter, biff, kjøttdeig, bacon, flesk osv... Spis så mye du lyster!!!

Kryddersmør skulle jeg mene er ok!?

...eh... hva mener du med "lavkarbo stæsj"?? Dersom sjokolade-barene går inn under denne kategorien, bør du ikke unne deg det i start-fasen...

-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:03   #54
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

kryddersmør?? hmmm da er jeg litt reddet i så fall

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:06   #55
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

kryddersmør?? hmmm da er jeg litt reddet i så fall

hehehe... Du er nå morsom!!!

Men det kommer jo an på krydderet, ikke sant...?

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 12-04-07, 22:17   #56
Mamseboms
Medlem

Mamseboms sin avatar

Alder: 50
Mamseboms er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Svinekoteletter, nakkekoteletter, lammekoteletter, biff, kjøttdeig, bacon, flesk osv... Spis så mye du lyster!!!

Kryddersmør skulle jeg mene er ok!?

...eh... hva mener du med "lavkarbo stæsj"?? Dersom sjokolade-barene går inn under denne kategorien, bør du ikke unne deg det i start-fasen...

Jeg spiser svært lite atkinsbarer ja! Har ikke spist mer enn 3 stk på en mnd. Men jeg mente mer ost, rømme, fløte, grønnsaker, nullkarbo gele, og litt nøtter. Og pepsi max selvsagt... men har fått podet inn at søtningsstoff ikke er bra, men at enkelte tåler det Men jeg skjønner jo godt at dette er med på å bremser vektnedgangen....

Mamseboms' Blogg
Mamseboms er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på en måte... Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:19   #57
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

hehehe... Du er nå morsom!!!

Men det kommer jo an på krydderet, ikke sant...?

så klart.. men savner litt mer smak i maten
men det er snakk om bare for en periode- så jeg skal klare det!!
i morra skal jeg IKKE ha ost!

Gammel 12-04-07, 22:24   #58
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

så klart.. men savner litt mer smak i maten
men det er snakk om bare for en periode- så jeg skal klare det!!
i morra skal jeg IKKE ha ost!

Smak: Krydder, hvitløk, chilli, soyasaus (uten hvete), karri, ja the whole works!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:32   #59
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Smak: Krydder, hvitløk, chilli, soyasaus (uten hvete), karri, ja the whole works!

først gir jeg meg selv en uke

Gammel 12-04-07, 23:08   #60
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Jeg savner sik og røye fra hjemtraktene. Selv om det er en del utsalg på ferskfisk her i byen, så er det litt dyrt.

Vi får mye sik i garn på hytta sommerstid, kanskje jeg skal starte utsalg?
Katta begynner å bli litt lei liksom.....
Seriøst, hvis noen er interresert til sommeren kan jeg sikkert skaffe. Gjedde også, om noen skal lage kaker.

Gammel 12-04-07, 23:33   #61
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Får som regel med fra hjemme, pappa har vakuumpakkemaskin. Men han legger ned mye til rakfisk som han selger over hele østerdalen, og i år var det dårlig med fisk, så ikke mye igjen til meg. Satser på en bedre sommer i år, femundsfisk is da bomb

Men ikke en dum idé, Carisma, ikke dum!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 07:34   #62
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

bare en liten oppdatering :

er på min tredje dag- det er faktisk ikke store problemer nå lenger med å spise bare kjøtt... stekte f.eks kjøttdeig med masse smør... det dugde det faktisk eneste problemet mitt for tiden er at jeg blir for sulten igjen- men regner med det vil gå av seg selv leggkramper slapp jeg unna nå- men hodepinen fikkk jeg merke... men er faktisk i ketose ( sjekket to kvelder på rad) på mandag blir det veiing kommer tilbake og forteller hvordan det gikk

Gammel 14-04-07, 08:22   #63
ninne
Medlem

Alder: 40
ninne er på en erverdig vei

bare en liten oppdatering :

er på min tredje dag- det er faktisk ikke store problemer nå lenger med å spise bare kjøtt... stekte f.eks kjøttdeig med masse smør... det dugde det faktisk eneste problemet mitt for tiden er at jeg blir for sulten igjen- men regner med det vil gå av seg selv leggkramper slapp jeg unna nå- men hodepinen fikkk jeg merke... men er faktisk i ketose ( sjekket to kvelder på rad) på mandag blir det veiing kommer tilbake og forteller hvordan det gikk

så spenende da tuppen.
er 1 dagen her og er spent på hvordan det går.

ninne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikkert Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 08:48   #64
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av ninne, her.

så spenende da tuppen.
er 1 dagen her og er spent på hvordan det går.

hvis du blir små lei eller noe av maten- bare tilsett enda mer smør det funker faktisk for meg

lykke til så masse

Gammel 15-04-07, 12:48   #65
Nicpins
Seniormedlem

Nicpins sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 55
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Jeg sto fast på et platå i fem laaange uker for ikke så lenge siden.
Spiste ikke søtstoff, ingen barer, ikke Pepsi-Max, ingen erstatningsprodukter,
ikke no skumle ting av noe slag, ingen sprekker, rett og slett "Holyer than Thou"...
Dessuten veide og målte jeg ALL maten jeg spiste for å sjekke at jeg ikke
fikk i meg for mange karber...

Meeeeen: -ingenting hjalp!

Kuttet så ut CHERRYTOMATER og da løsnet det!
Spiste bare en 7-8 stk pr dag.
DET var det jeg ikke tålte, liksom...?!
Snåle greier, synes jeg da...

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 14:52   #66
Tuppen
Seniormedlem

Tuppen sin avatar

har ikke gått en uke enda
men etter fire dager med denne dietten har jeg gått ned 1.1 kg høres lite ut, men for meg er det MYE!!!

all ære til lokkebiff!!!

Gammel 16-04-07, 15:27   #67
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Næ. Det er vanskelig å ta en total "Lokkebiff". Jeg har ikke kuttet ut ost, fløte og grønnsaker helt.

Men merker at jeg er mer avslappet til å spise det samme hver dag. Da jeg var på lavkarbo første gang, følte jeg at jeg "måtte" variere hver dag. Nå synes jeg det er ok å spise det samme flere dager på rad.

Og jeg føler ikke jeg "MÅ" spise salat eller grønnsaker til middagen hver dag lenger. Jeg var veldig opptatt at jeg måtte komme opp i 20 kh hver dag.

Jeg vet ikke helt hva jeg går på nå. Atkins eller Ketose? Skal ikke øke karber noe før jeg har gått ned minst 10 kilo.

Og siden torsdag har jeg gått ned 2,7 kilo. Men jeg starter på lavkarbo, og da går en ned mye mer de første dagene.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 16:53   #68
cozymum
Medlem

cozymum sin avatar

Hvor: Stjørdal
cozymum er ny på veien

hei. Ditt innlegg kommer som reddende engel nå. I påsken ble d utskeielser og lite lavkarbo fordi vi har på hyytta til svigerinna. Nok om d! Jeg lurer litt på når begynner du med vedlikehold? er d når du har kommet til matchvekt? Jjeg håper jeg klarer d! Dette var et veldig fint innlegg. Er d bare kjøtt+fisk+egg+ fugel?
Står d hva du spiste i noen gamle dagbøker. Og du ser kjempe flott! Godt jobba!!!

Mål; 68 kg BMI; 23,5 Midje ;85 Hofter;102 Rompe;102

cozymum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomp Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 17:19   #69
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Opprinnelig lagt inn av cozymum, her.

hei. Ditt innlegg kommer som reddende engel nå. I påsken ble d utskeielser og lite lavkarbo fordi vi har på hyytta til svigerinna. Nok om d! Jeg lurer litt på når begynner du med vedlikehold? er d når du har kommet til matchvekt? Jjeg håper jeg klarer d! Dette var et veldig fint innlegg. Er d bare kjøtt+fisk+egg+ fugel?
Står d hva du spiste i noen gamle dagbøker. Og du ser kjempe flott! Godt jobba!!!

Heihei!!

Og takk skal du ha!!

Jeg har ikke hatt dagbok når jeg har holdt på, desverre... Dette fordi jeg fant dette forumet en god stund etter vekt-tapet.

For meg ble det naturlig å begynne med vedlikehold da jeg kom til et punkt hvor jeg følte meg fornøyd med kroppen. Og det var, for meg, etter -24 kilo.

Ja, jeg spiste bare kjøtt, fisk, egg og kylling under den 3mnd.-perioden. Kostholdet mitt per idag er mye det samme, men nå spiser jeg grønnsaker, salater, meieriprodukter o.l. i tillegg.

Lykke til med ditt vekt-tap!! Vil du, så er det klart at du klarer!!!

Stor klem.

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 18-04-07, 17:47   #70
cozymum
Medlem

cozymum sin avatar

Hvor: Stjørdal
cozymum er ny på veien

Jeg skal prøve d. Brukte du noe kosttilskudd av noe slag? Er littredd for å miste noen viktige vitaminer ol

Mål; 68 kg BMI; 23,5 Midje ;85 Hofter;102 Rompe;102

cozymum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomp Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 17:53   #71
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Jeg spiste kosttilskuddet som du får kjøpt på www.ketolyse.no

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 20-04-07, 08:01   #72
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs
Smile

Rapport fra Dilly:
VRÆÆÆÆL hulk... opp 1/2 kilo..

men.... det kunne vært verre

Og Dilly tuster videre..

Skal nok snart finne meg en smalere sti, så bare vent

Håper det har gått veldig bra med dere andre kjøttspisere siste uka.

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 09:26   #73
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Rapport fra Dilly:
VRÆÆÆÆL hulk... opp 1/2 kilo..

Uffda...... Ikke morro!!!!

Hva har du spist?? Drukket?? Er mensen på gang??

-35 kilo er jeg stolt av
Gammel 20-04-07, 13:24   #74
Dilly
Seniormedlem

Dilly sin avatar

Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Uffda...... Ikke morro!!!!

Hva har du spist?? Drukket?? Er mensen på gang??

er ikke sikker, men den største feilen er nok at jeg er hul og sulten bestandig, og spiser altfor mye. Nå har jeg fått svar på ting fra Ziggy, så nå er det tilbake på tegnebrettet...

Jeg skal ha en meny med 65 gram karbohydrater, 130 gram fett og 32,5 gram karbohydrater, takk! Vennligst dekk på bordet og servér!

Helgen skal brukes til OE-studier.

Tastes nok snart. Gudd løkk så lenge.

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 07:05   #75
lokkebiff
Seniormedlem

lokkebiff sin avatar

Jeg har lest i maaanges dagbøker... Og det som slår meg, hos de som har problemer med at vekta står stille/går opp, er at de kjører på med alle lavkarbo-matvarer med en gang!!

Litt knotete, men la meg ta et eksempel: meg selv.

For 3 år siden, da lavkarbo var nytt for meg, var alt veldig kaotisk. Filosofiene, tankegangen min, "gode råd" og advarsler fra omverden: ALT surret i hodet mitt, og jeg ble forvirret.
Dette resulterte i en sprekk etter 14 dager, og det gikk ett år før jeg torte å tenke på lavkarbo igjen...

Denne gangen koblet jeg ut omverden, leste Atkins- og Ketolyse-boka, og gikk inn for dette med hele min sjel og all min overvekt.

Jeg hadde forstått at begynnelsen var EKSTREMT viktig, og at utskeielser på denne kuren var KATASTROFAL (sammenlignet med utskeielser på f.eks GR og andre slankekurer)

Erfaringen ett år tidligere, gjorde at jeg kjørte et meget strengt kosthold.
Jeg holdt meg kun til kjøtt og fisk, og jeg skeiet ut med litt grønnsaker av og til.

Dette førte til en rask vektnedgang og et kjempe-energi-overskudd, så jeg fortsatte i denne duren i tre mnd.: Jeg hadde nå mistet 24 kilo, men hadde fått igjen en bedre helse, et bedre humør og en energi jeg ikke visste fantest!!

IDAG veier jeg det samme, som etter de tre mnd. men spiser jeg for å vedlikeholde, spiser jeg grønnsaker, sauser, en og annen atkins-sjokolade, meieriprodukter osv...

POENGET mitt er altså: dere som sliter med å gå ned, kanskje dere skulle kutte ut litt av disse "vedlikeholdsproduktene"!? Heller vente med dem til dere er kommet godt i gang...

TILFØYER:

Sitèrer Atkins:

Sitat:

Du er imidlertid på en kvalitativ diett. Dette betyr at hvis maten ikke står på din diettliste, må du absolutt ikke spise noe av den. Hvis du tenker slik: "Bare denne ene smaken gjør ingen skade" er det et dødskyss på denne dietten.

Vidre:

Sitat:

"vær ikke redd, dette lille kakestykket vil ikke skade deg." Det vil det!!!

Og:

Sitat:

Det krever årvåkenhet. Ellers kan ett måltid ødelegge vektprogrammet for den dagen og sette deg en uke tilbake.

-35 kilo er jeg stolt av
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
Tips til mat før en skikkelig fest? Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 20 03-03-07 20:45
gir opp snart..... nita58 Ketolysekuren 17 03-11-06 10:58
Jeg gir opp!!! Iset Lavkarbo generelt 26 07-09-05 22:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:53.