|
Sv: Snop i påskeegget eller ikke?
Opprinnelig lagt inn av Mentos, her.
Snuppa er 2 år og 3 mnd..
hu har smakt snop men det er sjelden.. i gjennomsnitt en gang hver 2 mnd vil jeg si..
Hadde en samtale med mor i dag om påskeegg.. hu er veldig imot at barn skal få unødvendig sukker..
hu mente at snuppa måtte få påskeegg med litt snop i...
jeg er veldig i tvil.. vil jo ikke at ketolyse skal gå utover henne, men jeg ser på snop som noe unødvendig.. og blir sjikkelig irritert når de deler ut snop i barnehagen i tide og utide...
Samtidig tror jeg ikke det vil skade henne med litt sjokolade i påskeegget i år.. vi skal være på hytta til svigers og der kommer det til å være mye snop på kveldene men tviler på at det blir satt fram når hun er våken uansett...
kommer ikke til å begynne med fast lørdagsgodt ennå.. men hun får jo en gang i blandt..
Men kjeks får hun så og si aldri, aldri av meg iallefall hender hun får av mormoren min, som ikke vil høre på at herdet vegetabilsk fett som kjeks inneholder er skadelig og totalt unødvendig..
greitt at det ikke er skadelig en gang i blandt, men hva er vitsen liksom..
uff snakker meg helt vekk her nå jeg..
setter pris på deres meninger rundt dette temaet,..
En toåring trenger ikke noe snop så lenge hun ikke blir fristet av at andre barn får det. Barn vet jo ikke hva snop er før de har smakt det og har de ikke blitt vant med det så vil de ikke savne det heller.
|